karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-10 20:01:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ketokarppaus ja alkoholi
ViestiLähetetty: 2007-04-09 01:06:04 
Poissa
sintti
sintti

heipä hei!
tässä ollaan jo muutama viikko alakarpattu mutta tulokset ei päätä huimaa, mietin että kuinka paljon alkoholin nauttimisella on tekemistä asian kanssa? oon juonu kieltämättä aika monesti ja sit vanha tapa, ottaa yksi tai kaksi siiderii tai lasia valkkarii illalla jäi päälle. nyt oon viikon ollu juomatta lasillistakaan.. mutta en ole päässyt puntarille, kun en omassa kotona nyt ole.
voisitteko rakkaat kanssaihmiset neuvoa minua? papalta olisi mukava saada ohjeen tynkää... :D
monivitamiinia hivenaineineen syön ja kalsiumia porejuomana.
palelee ja alkuun väsytti hirvittävästi, lisäksi mulla on koko tän ajan ollu maha AIVAN löysällä, se ei ees muistuta koostumukseltaan ulostetta.
muuten mulla on kyllä ihan hyvä olo. :) kevyempi.

koitan ryhdistäytyä. ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-09 10:18:41 
Poissa
landekarppi
landekarppi

8) Ehkei kannattas juoda alkoholia ainekaa alussa, kunnes paino sit lähtee laskemaa... :roll: Se ei ainekaa edesauta pudottamista... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-09 10:37:52 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Itse vietin neljä viikkoa ketoosissa ja nyt syön n.50-60g/HH/pv. Koko tämän ajan olen ollut juomatta. Alkoholiin liittyy niin usein se muukin syöpöttely...Jotenkin itse kannatan käytäntöä "Jos otan, niin otan kunnolla. Tissuttele en". Sopii ainakin mulle!

Alkoholin käytön ja lievän menneisyyden ylipainoni voin pistää ihan suoraan alkoholin piikkiin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-09 16:46:43 
Poissa
taviskarppi
taviskarppi

Jumppakärpänen kirjoitti:
Itse vietin neljä viikkoa ketoosissa ja nyt syön n.50-60g/HH/pv. Koko tämän ajan olen ollut juomatta. Alkoholiin liittyy niin usein se muukin syöpöttely...Jotenkin itse kannatan käytäntöä "Jos otan, niin otan kunnolla. Tissuttele en". Sopii ainakin mulle!

Alkoholin käytön ja lievän menneisyyden ylipainoni voin pistää ihan suoraan alkoholin piikkiin.

Ja minä odotan että pääsen avaamaan punaviinipullon, otan siitä puoli lasia ruuan kanssa ja olen tyytyväinen...

2010 Tammikuussa paino yhä 86kg :(
.
.
Pitkän tauon jälkeen paluu karppilammikkoon 3/2015 lukemista 92kg.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-09 18:54:39 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

DieGosta: Kaikki meistä ei ole yhtä "eurooppalaisia" alkoholin käytön suhteen kuin sinä :P

Valitettavasti mulla tissuttelu yleensä loppuu vasta
A) Kun pullo on tyhjä
B) Kun siippa sanoo, että tarkoitus oli vaan ottaa muutama ja mää mökötän sen takia loppuillan

Siksi totaalikielto tissutteluun sopii minulle :D

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-09 19:53:21 
Poissa
taviskarppi
taviskarppi

Jumppakärpänen kirjoitti:
DieGosta: Kaikki meistä ei ole yhtä "eurooppalaisia" alkoholin käytön suhteen kuin sinä :P

Valitettavasti mulla tissuttelu yleensä loppuu vasta
A) Kun pullo on tyhjä
B) Kun siippa sanoo, että tarkoitus oli vaan ottaa muutama ja mää mökötän sen takia loppuillan

Siksi totaalikielto tissutteluun sopii minulle :D

Tarkoitus olikin siis ilmaista se että kunhan vauva syntyy, voin jo imetysaikana juoda sitten sen lasilliseni punkkua ruuan kans JA samalla olla ketoosissa. Ketoosista ja viinastahan tässä oli alunperin kyse? Eli mulla ainakin ketoosissa passaa myös punaviini, painon lasku ei hidastu. Oikeastaan päinvastoin. :) Ja se on siis ollut mukava ylläri kun entisenä paikkarilaisena aina viinin oton jälkeisenä punnitusmaanantaina oli plussaa. :P

2010 Tammikuussa paino yhä 86kg :(
.
.
Pitkän tauon jälkeen paluu karppilammikkoon 3/2015 lukemista 92kg.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-10 08:44:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla oli tarkoituksena olla juomatta n.kuukausi, mutta hah se mitään onnistunut. :roll: Join ihan niin kuin ennenkin, tosin vaihdoin oluen light-siidereihin ja kuivaan valkkariin. Paino pudonnut, tiedä sitten oisko pudonnut enemmän kuin tuon 5kg kolmessa viikossa..? Eipä harmita. :D

[/url]

ViestiLähetetty: 2007-04-14 11:51:38 
Poissa
vauhtikala
vauhtikala

Entä oletteko huomanneet sellaista, että meneekö alkoholi enemmän päähän ketokarppauksessa?? Musta jotenkin tuntuu siltä! Juon lasillisen viiniä ja se tuntuu välittömästi... ennen ei niinkään. Tai sit sitä ei huomannut... :?

Nyt oon ollut pääsääntöisesti juomatta, mutta lomalla tuli maisteltua ruoan kanssa ja en kyllä kauheesti tykännyt olotilasta! :shock:

ViestiLähetetty: 2007-04-14 20:53:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

eccomi kirjoitti:
Entä oletteko huomanneet sellaista, että meneekö alkoholi enemmän päähän ketokarppauksessa?? Musta jotenkin tuntuu siltä! Juon lasillisen viiniä ja se tuntuu välittömästi... ennen ei niinkään. Tai sit sitä ei huomannut... :?

Nyt oon ollut pääsääntöisesti juomatta, mutta lomalla tuli maisteltua ruoan kanssa ja en kyllä kauheesti tykännyt olotilasta! :shock:

Mulla menee...musta on tullut säästöpää :oops: ELi jos ennen sai vetästä hilpeästi pari pulloa viiniä (ja oli tietty humalassa) Nyt olo on omenainen jo muutamasta lasillisesta .. Tuleepahan halvaksi :lol:

"Did you know that your heart primarily uses fat for energy?"-Life without bread

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-14 23:18:20 
Poissa
sintti
sintti

Kääk :shock: ... vähän jänskättää kun näitä lukee... mulla taitaa olla EHKÄ edessä alkoholi"kokeilu" ens viikonloppuna . Oon ollu vuoden alusta täysin ilman alkoholia, ja kai sitä pitäis varovasti kokeilla.... toisaalta tää kokeilukin tulee ehkä enemmän sosiaalisesta "painostuksesta" ku omasta halusta/hingusta päästä kokeilemaan, joten saa nähdä nyt tuleeko otettua vai oonko vesilinjalla edelleenkin.... Sitä selittelyä ei vaan oikein jaksais että miksen juo, kun kunnon syytä ei oikeestaan ole - vaan se etteimua huvita :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 10:07:46 
Poissa
vauhtikala
vauhtikala

Joo, toi sosiaalinen painostus on kyl kumma juttu Suomessa... mut se johtuu varmaan vaan siitä, että niille jotka haluaa juoda, tulee heti morkkis jos joku ei ota...

Tsemppii vaan, jokaisella on kuitenkin oikeus tehdä ihan omat päätökset niin juomisen kuin muidenkin asioiden suhteen :smt023

Minä rakastan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 16:22:35 
Poissa
himokarppi
himokarppi

räpäti kirjoitti:
Sitä selittelyä ei vaan oikein jaksais että miksen juo, kun kunnon syytä ei oikeestaan ole - vaan se etteimua huvita :?

Tuonhan pitäisi olla nimenomaan se paras syy. Surullista, että Suomessa aina se raitis joutuu selittelemään, mutta harvoin alkoholin nauttijoilta juomisen syitä tivataan.
(En ole ihan täysin vielä sisäistänyt karppauslinjaan kuuluvaa alkoholin, etenkin viinin, ylistystä. Mielestäni sen parempi, mitä vähemmän etanolia kuluu. Haitat taitavat kuitenkin päihittää hyödyt kohtuukäytössäkin.)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 16:40:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minua huolettaa vähän se, että olen nyt 6 päivää karpannut ja olen ottanut tämän ihan vakavissani, enkä ole aikonut lipsuilla. Ajattelin etten induktion aikana ollenkaan joisi, mutta nyt ensi viikolla on tulossa sellainen ohjelmanumero, jossa tulen maistelemaan drinkkejä. Tiedän, että sellasia coktaileja missä ei ole mehuja, sokeria, siirappeja, voisin ehkä juoda, mutta miten on sitten sokeristen coktailien laita? Tekisin kovasti mieli näitä myös maistella, mutta pelkään että yhtäkkisellä sokerin nauttimisella on todella huonot vaikutukset ketoosiin. En haluaisi aloittaa heti alusta.

Mitä mieltä olette, pitäisikö vain jättää väliin ne sokeroidut drinkit, tai alkoholi kokonaan? Dokaamisesta ei ole kysy, vaan muutamien erilaisten coktailien maistaminen.

20.9.2010 alk. kilotkuriinprkl ketokarppi...
1.11.2010 alk. "mutualakarppi"
27.11.2010 alk. hyväkarpistuu...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 17:20:33 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Erihanna kirjoitti:
räpäti kirjoitti:
Sitä selittelyä ei vaan oikein jaksais että miksen juo, kun kunnon syytä ei oikeestaan ole - vaan se etteimua huvita :?

Tuonhan pitäisi olla nimenomaan se paras syy. Surullista, että Suomessa aina se raitis joutuu selittelemään, mutta harvoin alkoholin nauttijoilta juomisen syitä tivataan.
(En ole ihan täysin vielä sisäistänyt karppauslinjaan kuuluvaa alkoholin, etenkin viinin, ylistystä. Mielestäni sen parempi, mitä vähemmän etanolia kuluu. Haitat taitavat kuitenkin päihittää hyödyt kohtuukäytössäkin.)

=D>

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 19:51:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Erihanna kirjoitti:

Hyvä pointti. Sellaisiakin mielipiteitä on, että verrattaessa kohtuukäyttäjiä ja absolutisteja, niissä absolutisteissa on mukana aikaisempia suurkuluttajia ja sittemmin lopettaneita ja siksi tulokset näyttävät huonommilta absolutistien kannalta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-05 22:40:55 
Poissa
sintti
sintti

Tietääkö joku mitä tuo alkoholi tarkkaan ottaen tekee ketoosille / laihtumiselle ja mitkä ovat parhaita alkoholijuomia ketokarppaajalle? Onko tuo punaviini paras vaiko esim light siiderit? Itse ajattelin huomenna ottaa alkoholia jossain muodossa kun on kavereiden kanssa kostea pokeri-ilta...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 09:34:21 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Alkoholi katkaisee ketoosin siksi aikaa kun sitä on veressä.

Itse en koske light-siidereihin sun muihinkaan limuviinoihin pitkällä tikullakaan. Aitoja aineita, punkkua, kuivaa valkoviiniä, bruttia kuohuviiniä, konjakkia, calvadosia, ja viskiäkin joisin jos ei vilja-allergia estäisi.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-08 09:11:06 
Poissa
tapakarppi
tapakarppi

Juu en minäkään pysty enään mitään light juomia juomaan...ne maistuu ihan järkyttävän makeilta :x Minusta light juomat on paljon makeampia kuin sokerilla makeutetut...

Upcider Natural Extra Dry on nyt maistunut hyvälle...todella tarpeeksi kuivaa!
Niin ja kuten Mirkakin, kuivia viinejä,-skumppia, viskiä, konjakkia...Ei minkäänmoisia drinksu sekoituksia...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-08 13:37:35 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Kuivaa valkkaria olen juonut toisinaan liikaakin ketoilun aikana. Paino on laskenut siitä huolimatta ja vointi on ollut hyvä. Viime kesäkuusta jouluun meni n. 97 kg - 83 kg eikä niin kovin raittiina.

Olin alkuvuoden 3-4 kk vallan juomatta, hyväähän sekin tekee. Samalla kuitenkin nostin hiilareita pikkuhiljaa normitasolle... tai ainakin 40 - 100 nurkille, se on minulle todella paljon. Lihoin kahdessa kuukaudessa kymmenen kiloa.

To each his own. Minulla se on ketoilu ja valkoviini, nyt on jo viisi kiloa päästy alaspäin tuosta alkuvuoden häkellyksestä.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-08 13:47:11 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Aikanaan Pakarisen kirjaa lukiessani joskus muinoin viistoista vuotta sitten, ohjeet ketoosiin menoon olivat seuraavat.....

Ensin nenänvalkasuviikko, sitten vasta ketoosiin...
Maksalle liian raju homma alkoholin ja ketoosin yhdistelmä :mrgreen:

Ihan hyvä ohje pidemmänkin päälle

Kotona!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00