karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-27 11:03:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Päiväperho liitelee
ViestiLähetetty: 2010-08-18 10:21:45 
Poissa
sintti
sintti

Päiväperho :smt051 esittäytyy: 48-v. nainen, pituus 163 cm. Ajattelin aloittaa oman "sivun" kun tässä taitaa jäädä koukkuun muiden lailla. Aloitin karppauksen 5.7 kun aloin kyllästyä peilikuvaani ja ahdistaviin vaatteisiini. Päätin, että isompia en osta ja vanhoihin farkkuihin on vielä mahduttava. Urakka alkoi. Kahden eka viikon aikana tippui paino 72:sta 69:ään. Hienoa. Mutta sen jälkeen ei juuri mitään ole tapahtunutkaan. Nyt yhteensä noin 4 kiloa menetettyä rasvaa. Aloitin samaan aikaan taas aktiivisemman liikunnan ja uskon että se vaikuttaa tuohon. PjotrT:n sivuilla kerroinkin, että olen juossut aikaisemmin, mutta liki vuoden tauko takana ja huimaa painonnousua menneen talven aikana. Opiskelen työn ohessa ja sen varjolla olen hieman lusmuillut liikunnasta.
Aloittelin juosta heinäkuussa taas varovasti kävely-hölkkä-kävely systeemillä. Pikkuhiljaa jatkoin juoksumatkoja, tänä aamuna sitten kirmaisin pitkästä aikaa kympin ja juosten. Eikä tuntunut edes pahalta. Juoksen vain joka toinen päivä ja tutkailen sykemittaria jonkin verran. Mittari on aika hyvä motivaattori, josta saan koneelle näkyviin sykkeet, matkan, nopeuden ja käytetyn ajan. Aikaisemmassa elämässä merkitsin kaikki juoksuni ruutuvihkoon, jota oli mukava tutkailla jälkeenpäin ja suunnitella tulevaa. Pjotrlle lupasin juosta keväällä puolikkaan, kuten hänkin, jos suinkin kunnossa pysyn, toivottavsti silloin lähempänä tavoitepainoa (62 kg). Pitäisi vielä saada itseä niskasta sen verran, että harjoittelun tueksi saisin vietyä itseni kuntosalille, kun sellainen mahdollisuus työpaikalla on. Katellaan. Näillä eteenpäin. :smt023

Viestin otsikko: Re: Päiväperho liitelee
ViestiLähetetty: 2010-08-23 09:56:04 
Poissa
sintti
sintti

Taas yksi juoksulenkki takana. Aamu näytti todella harmaalta ja sateiselta, mutta koska tiedän etten ole sokerista, läksin sadetta uhmaten menemään. Tosin juuri sen tunnin aikana ei juurikaan satanut, mutta nyt taas tulee taivaan täydeltä. Kahdekasan km:n lenkki takana. Olen viime aikoina juossut 7-12 km:n reittejä ja meno tuntuu hyvältä. Jännä vaan, että paino jurottaa paikallaan ei liiku mihinkään suuntaan, vaikka kaloreita palaa. Tuntuu uskomattomalta ajatella, että pelkän rasvan voimalla tossu nousee noinkin mukavsti, kun pari vuotta sitten tankkailin hiilihydraatteja, että jaksaisin juosta. Kai se on uskottava, kun sen itse huomaa. Joku heitteli jossain ajatusta karppien yhteisestä puolimaratonista ensi kesänä. Kannatan ajatusta.

ViestiLähetetty: 2010-08-24 10:55:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Päiväperho kirjoitti:
Joku heitteli jossain ajatusta karppien yhteisestä puolimaratonista ensi kesänä. Kannatan ajatusta.

Kuullostaa hauskalta :wink:

Itse kanssa todella yllättynyt energian riittävyydestä. Käyn aina iltaisin lenkillä, ja joskus vain aamukahvin (kerma, kookosöljy) voimalla.

Jos toi jumittelu alkaa tosissaan rassaamaan, niin kandee kait laittaa päiväkirjaa tuonne ruokapuolellekkin. Jotkut osannevat ainakin antaa hyviä vinkkilöitä.. :)

ViestiLähetetty: 2010-08-26 19:01:45 
Poissa
sintti
sintti

Säät viilenee, mutta juoksukelit eikun paranee. No, toivottavasti ei talvi vielä tähän tule. Tälle viikolle onkin jo kolme lenkkiä tehty ja kilometrejä yhteensä 28. Juoksen välillä soratietä, välillä menen pururataa ylös-alas-ylös-alas,välillä kiva juosta asfaltillakin.Peruskuntoa hankkiessa en vielä hirvittävästi vaihtele nopeutta, vaan pyrin tasaiseen vauhtiin. Vaihdan lenkkiä joka kerta ja kerran viikkoon pyrin hakemaan tehoa mäkijuoksusta. Mahtavaa vetää mäkeä ylös ja olla sitten tyytyväinen itseensä, minä tein sen. Kahden kuukauden aikaan kehitys on ollut huimaa ja alkaa olla taas hierojalla käynnin aika. Kun vain malttaisi tehdä nuo venytykset kunnolla jälkeenpäin.
Huomenna onkin juhlapäivä: menen ostamaan uudet juoksukengät. Otan vanhat kengät mukaan ja niistä viisaat asiantuntijat näkevät mistä kuluvat ensimmäiseksi ja millaiset ovat juuri minun jalkaan sopivat. Kenkiä ostaessa en sitten katso hintaa, vaan annan jalan kertoa mikä on paras.Kai niitä on pikkasen testattava huomenna? :wink:

ViestiLähetetty: 2010-08-28 11:43:04 
Poissa
sintti
sintti

Uudet kengät testattu juosten ( eilen kävin kävelemässä niillä 4 km), ja hyviltä tuntuu. Tosin onhan ne liki tulkoon samanlaiset kuin edelliset, pientä kehitystä vaimennuksissa. Niken peruskenkä, neutraali. Hurriganes ja Lauri Tähkä siivittyivät kympin lenkkiäni. Toi mp on siitä hyvä, että tulee huomio kiinnitettyä juostessa musiikkiin, eikä koko ajan seuraa kolotuksia ja kiristyksiä. Keväällä ja kesällä kuuntelen linnun laulua ja luonnon ääniä, mutta nyt alkaa olla sillä rintamalla jo hiljasta. Ensi viikolla alkaa lähiopiskelut ja lenkit jää iltaan, saas nähdä ehtiikö ja jaksaako. Tälle viikolle tuli neljä lenkkiä ja yht.38 km, hyvä minä. =D>

ViestiLähetetty: 2010-08-30 18:36:45 
Poissa
sintti
sintti

Kävin juoksemassa 7 km:n lenkin. Ei hyvä! Olin jo hieman huonovointinen (omituinen olo) lähtiessä. Jalat oli tukossa ja veto täysin poissa. Eipä ollut nautinnollista eteneminen, kuten tähän saakka. Välillä piti hellittää ja vaihtaa kävelyyn. Nyt pidän sitten kunnon välipäivät ja seuraavan kerran tien päälle kun olo tuntuu hyvältä. :cry:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00