karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-21 14:55:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mieki katon miten liikun!
ViestiLähetetty: 2011-02-21 17:24:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jesz, eli taustasta sen verta että oon tykänny liikkua mutta ympyrän kulkeminen asfaltilla ei houkuttele. Nyt kun oon laihtununna jonkin verran ja liittynyt paikallisen kuntosalin jäseneksi, tavoitteeni on käydä 3 x viikossa salilla lihaksia vahvistamassa plus kerran viikossa pilates ja kävelyä, ja hyvin on alkanut. Olen nyt huomannut että ruokavalioni oli liian alhaisilla kaloreilla ja rasvoilla ja niitä lisätessäni tuntuu jotenkin oikeammalta, ja olen saanut lisää puhtia liikuntaankiin.
Koska tykkään enempi yksinäni hääräillä salilla, kultsi nakkaa minut autolla salille aamulla mennessään kouluun, joskus puol kahdeksan aikaan, kävelen sitten takaisin kotiin n. 6-7 km, olosta riippuen voin mennä bussillakin. Kesällä tulee käyttöön polkupyörä :P .

Tämän päivän saldo:
10 min reipas lämmittely cross trainerilla
Kuntopiirityyliin: Tää on treeni 2
3x18 ylätaljaveto eteen myötäotteella
3x18 alataljasoutu kolmiokahvalla
3x18 pec deck
3x18 pystypunnerrus laitteessa
3x18 vipunosto sivuille käsipainoilla
3x18 selän ojennus laitteessa
3x20 vartalon kierto laitteessa
3x20 sivutaivutus taljassa
3x20 istumaannousu vartalon kierrolla

Jäähdyttelynä kävelin n.30 minuuttia bussiasemalle. Tänään vielä pitkät venyttelyt :P.
Ohjaaja on laatinut minulle kaksi treeniä joita teen vuoroviikoin 2 kertaa yhtä ja 1 kertaa toista. Tämä on kolmas viikko kun teen näitä ja kahtena ekana viikkona en ehtinyt tekemään kuin 2 kertaa viikossa, eli kerran kumpaakin, mutta pehmeä vastaanotto :D painojen kanssa saa miettiä ja kokeilla että mikä menee just ja just 18 kertaa mut kyllä tää tästä kehittyy.
Ostin muutama viikko sitten koon XL pökät joilla käyn salilla ja nyt havaittavissa löysää kangasta ja varmaa tippuu joku päivä kintuille xD

Niin ja tossa salilla meni yhteensä n. 70 minuuttia.

ViestiLähetetty: 2011-02-21 19:20:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kateellinen oon,itse en pääse salille kuin kerran kuussa ja silloin vedän about saman setin kuin sinäkin. Kävelyä tulis normaalipäivänä noin 3 tuntia plus töissä lasketut askeleet. Kiva lukea että joku ottaa noinkin tosissaan salin. Toivon,että myöskin masennuspäivinä lähdet vaikka sinne =D>

Viestin otsikko: Tiistai
ViestiLähetetty: 2011-02-22 18:35:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Joo, Karppikala90, tää on eka kerta kun asun paikassa jossa sali ois noinkin lähellä ja kun asuu viel rivitalos josta ainut ruumiillinen työ tulee siivouksesta ja kukkapenkin laitosta niin pakko jotenkin vahvistella lihaksia. Työttömänä vielä ollessa niin päivät kuluu virkaten, neuloen ja liikuntaa harrastaen. Mutta kouluun on haku päällä että jos sitä siitäkin sais tekemistä, mietityttää että miten sitä sitten jaksaa salilla käydä jos 7-8-tuntia päivällä koulua. Pakko varmaan käydä vaan niin aikasin aamulla niin ei tarvi illalla jaksaa :D
Kaikki liikunta on onneksi hyväksi.

Tänä päivänä kävelin kotiin kylältä, askelmittarin mukaan 5.88 km ja reilut 9900 askelta, tunti meni käpytellessä. Seuraavalla kerralla muistan ottaa naamalle jotain suojaa, ei viel ollutkaan niin lämmin ilma vaik aurinko lupaili paljon :)

Viestin otsikko: Tänään
ViestiLähetetty: 2011-02-23 12:10:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tänään sain tehtyä tuon treeni 1:sen, eli reipas 10 minuuttinen juoksumatolla lämmittelyä, sitten:

3x18 Vaakajalkaprässi
3x18 Polven koukistus istuen
3x18 Ranskalainen punnerrus käsipainoilla
3x18 Hauiskääntö vastaotteella taljassa
3x20 Vatsarutistus laitteessa
3x20 Jalkojen nosto (neljän kilon painolla, pienin mitä löyty :lol: . Nyt sujuu kaikki toistot kerralla, ekoilla kerroilla sain pitää taukoa kun ei löytyny voimia loppuun)
3x20 Pohjeliike vaakajalkaprässissä.

Tämäkin siis kuntopiirityyliin, että tehtyäni yhden sarjan siirryn seuraavaan liikkeeseen/laitteeseen. Tässä meni yhteensä noin 60 minuuttia, kerkesin 9 minuuttia jäähdytellä cross trainerilla kunnes rupesi ahdistamaan alati kasvava väkijoukko salilla :? No kotona sitten verryttelin ja venyttelin, siivosin kissojen jälkiä ja vien jätteitä kierrätykseen joten touhua riittää :P

Viestin otsikko: Tämän päivän
ViestiLähetetty: 2011-02-25 12:47:15 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No niih, tänään tein taas treeni kakkosen, sama mitä maanantaina, siinä meni lämmittelyineen 1 tunti plus vartti polkupyöräergometrillä sotkuttelua. Kehitystä on tapahtunut, istumaannousu kiertäen menee kerralla kaikki 20, alussa oli vaikeuksia :wink: mutta nyt paremmin.
Tänään oli viikkopunnitus, olen saanut 0.5 kiloa painoa pois ja senttejä on lähtenyt 8) hidasta joo mutta eipä tässä mihkään kiirettä ole, oon vaan aatellut uudistavani vaatekomeroni, mutta sitten vasta kun olen saavuttanut tavoitepainoni, noh, kerkiäähän tässä.
Kärsivällisyys on hyve [-o<

ViestiLähetetty: 2011-03-01 09:11:11 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ei varsinaisesti liikuntaa olla harrastettu, kotipuuhia vain. Tänään piti lähtä aikaisin salille mutta oli niin järkyttävän väsynyt olo ettei kyennyt. Iltasella jos parempi olo, käyn lenkillä ulkona ja jumppailen kotona. Vissiin stressaa puolison sairastelu, tarttuukohan muhun kohta..

ViestiLähetetty: 2011-03-21 22:44:31 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nooni. Aikaa vierähti, tarttu joku muhunkin kun puolisolla oli joku viirus, ei kuitenkaa kuumetta ilmenny mulle, kurkkukipua, päätäki vissiin särki, järjetön väsymys, ehkä stressiä josta seurasi laskiaisen riemu ja nuoltu jäätelöpurkki-syndrooma yms. Siinä meni aikaa sitten haavoja nuollessa ja tässä skarpataan liikkumaan taas. Aloittaminen uudestaan sucks.

Reilu tunti reipasta kävelyä, sisältää juoksua jonkin verran, reilu kuuden kilsan lenkki. Aivan mahtava sää, kevättä rinnassa ja hikeä sukissa. Seuraavaksi ohuemmat sukat lenkkareihin :roll:

Ei tee enää yhtään makeaa mieli, sukrin tönöttää hyllyssä ja kaakaojauheet kaapis. Hm.
Uusi lisäys hyllyyn: kookosöljy. Taivaallinen tuoksu :P Huomenna käyn tsekkaan makadamia-tarjonnan punnitse ja säästä liikkeestä 8)

Niin ja liikuntaa lisäsi siementen kylvö, multien vaihto, ruoan teko ja kissojen häätö multasäkistä. Samanaikaisesti.

ViestiLähetetty: 2011-03-22 14:37:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jees, kaupungilla tuli käveltyä, mittari näyttää vajaata viittä kilsaa, reipasta tahtia. Mukaan tuli makadamiapähkinöitä, lampaanmaitojuustoa, luomuöljyä ja silakkaa :P Rakastan hyvää ruokaa.

ViestiLähetetty: 2011-03-24 12:52:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Eilinen unohtu laittaa, kävelin ja vähän juoksin (tai hölkkäsin) kylälle, kuutisen kilometriä mittarin mukaan. Nyt alkaa nautintoa tulemaan liikunnasta taas, ei se ollukkaan nii vaikeeta :D Tänään meinaan pyöräillä kylälle ja takas niin tulee varmaan sitten se 12 kilsan lenkki. Paino on kehittynyt sen verran että tuntuu jumi lähteneen, eilen aamulla se oli sen 74 kiloa (sitä ennen se oli noussut 3,4 kiloa muutamksi viikoksi). Tänään en punninnut, ajattelin pitää itseäni jännityksessä viikon verran. Serkku sanoi että oon taas laihtúnut, kasvot kaventunut.
74 on mun ennätys, varmaan yläasteella painanut viimeks sen verran, en muista. Siitä alaspäin on pelkästään riemua!
Liikunta alkaa helpottaa myös säiden myötä, ei malta odottaa lumen sulamista ja puutarhan laittoa. Ekaa kertaa kylvän omaa parsakaalia ja kukkakaalia, tänään jo näkyy vihreetä, kolme päivää sitten kylvänyt! Jeez, pyörä ulos varastosta ja asioille :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00