karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-21 13:08:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Känkkis etsii lihaksiaan
ViestiLähetetty: 2011-08-26 14:38:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vähän taustatietoja kehiin. Olen -83 syntynyt 170cm pitkä tytönheitukka, ja karppausta on takana kohta 9kk. Olen normaalipainoinen, mutta haluaisin kiinteämmän ja urheilullisemman kropan. Olo on loistava, ja näin syksyn tullen ehdin jälleen paneutumaan liikuntaankin eri tavalla. Olen liikkunut säännöllisen epäsäännöllisesti tätä kesää lukuunottamatta, ja kolme koiraa pitävät huolen siitä että lenkkeilen päivittäin. Joskus enemmän, ja joskus vähemmän. Riippuu hieman säästäkin, koska kovilla pakkasilla vinttikoirat ei tarkene vaikka kuinka pukisi, ja sateella noita saa vetää perässä. :roll:

Olen harrastanut zumbaa, välillä kuntosalia, sulkkista (en osaa pelata kunnolla, mutta nautin siitä), joskus bodypumpia, ja mitä milloinkin. Jopa kuntobalettia olen joskus testannut, ja se oli yllättävän hauskaa! Nyt on tarkoituksena taas saada liikuntarytmiä säännöllisemmäksi koulun alkaessa, kun kesän tiukka työtahti ei jättänyt tilaa kuin koirien lenkeistä huolehtimiselle.

Tänään kävin koirien kanssa 45min rennolla kävelylenkillä, ja nyt lähden kokeilemaan kahvakuulailua ensimmäistä kertaa ikinä. Illalla käydään vielä koirien kanssa lenkillä, jonka pituus riippuu ihan siitä minne suuntaan huvittaa lähteä käppäilemään.

Nyt löytyy taas sitä liikunnan intoa, ja löysin jopa lähes hävinneet vatsalihakseni kun kävin eilen pitkästä aikaa kuntosalilla. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-08-26 17:40:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jösses kun olikin tehokasta tuo kuulan kanssa heiluminen! :shock:
En muista koska olis ollut naama noin punanen viimeksi... :lol:

ViestiLähetetty: 2011-08-26 17:47:46 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi

känkkäränkkä kirjoitti:
Jösses kun olikin tehokasta tuo kuulan kanssa heiluminen! :shock:
En muista koska olis ollut naama noin punanen viimeksi... :lol:

No heti tsekkasin, ja oli tosiaan (ittellä...). Tuli hiki ihan vaan lukemisesta. Quis' jotkut jaksaa noin paljon? Taitaa olla verissä, mutta harventaisin tahtia hiukan (tahti paranoo). Ei vaiteskaan, jatka heilumista (sedät ei jaksa...).

http://www.youtube.com/watch?v=zkHqHr88 ... re=related

ViestiLähetetty: 2011-08-26 18:32:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tulipa kotoisa olo tosta videosta. :lol:
Olen tottunut ulkoilemaan koirien kanssa päivittäin melko paljon, joten se on jo ihan rutiinia. Kävin talvella 3-4 kertaa viikossa jumpassa, mutta nyt se jäi kesällä kun loppui vuorokaudesta tunnit kesken. Sen lisäksi sairastuin vielä keuhkoputkentulehdukseen, ja siitä toipuminen kesti yllättävän kauan. Nyt pääsi liikuntakärpänen taas puraisemaan, ja virtaa riittää. Josko se pitäis nuo helposti jumittuvat hartijatkin vähän paremmin aisoissa. :D

ViestiLähetetty: 2011-08-26 19:10:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hauska juttu - mäkin olin tänään ekaa kertaa kahvakuulailemassa :)
Hiki virtasi ja tuntuu hyvin lihaksissa jo nyt. Huomista hämmentyneenä odotellen.

ViestiLähetetty: 2011-08-26 20:01:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Saari63: Tätä se lähestyvä syksy teettää! Tekee mieli kokeilla uusia juttuja. :D Minkä painoisella kuulalla aloitit? Kaikki kevyimmät oli loppu ja jouduin ottamaan vähän liian painava kuulan. Ens kerralla pitää mennä tarpeeksi aikaisin niin ehtii varaamaan sen kevyemmän niin saa paremmin tuntumaa noihin liikkeisiin. Tuntuu kyllä lihaksissa nyt jo, vaan helpotti vähän reisijumia kun tehtiin vielä koirien kanssa reipas puolen tunnin iltalenkki.

ViestiLähetetty: 2011-08-27 09:01:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä tein ekan kierroksen heidän kevyimmällä kuulallaan (joka oli pitkä kierros), sitten otin seuraavan painon, kun tuntui alkuun liian helpolta. Mä olin sellaisessa puolen tunnin mittaisessa lady-giryassa. Tuntui oikeasti kivalta ja tuntuu nyt tosi hyvin pakaroissa ja esim. kylkilihaksissa, mutta toi sali sijaitsee väärässä paikassa mulle, eikä sinne myydä 10-lippuja ja heidän kertahintansa on peräti 20 e. En halua sitoutua pelkästään sinne, kun mulla on täällä kodin lähellä pari kivaa salia jo muutenkin (järkevän hintaisilla kertalipuillakin ja etenkin 10-lipuilla). Mutta kummallakaan meidän saleista ei ole giryaa :cry:

ViestiLähetetty: 2011-08-27 09:44:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tuo 20€ on tosi paljon yhdestä tunnista, mutta tosi monella salilla taitaa olla kovat kertahinnat että ihmiset ostaisivat pidempiä jäsenyyksiä. :| Googletin tuon lady giryan, ja vaikutti kivalta tunnilta. Tuo eilinen kahvakuulailu kesti 45min ja jäi kyllä sellainen olo että menen uudestaan. Lihaksissa kyllä tuntuu! :D

Tänään tiedossa lepopäivä, koska olen töissä 15-23. Sitä ennen tunnin lenkki vielä koirien kanssa. En ole aamuihminen, ja tapanani on käyttää koirat ennen aamukahvia yleensä vaan vartin pissatuksella joten sitä nyt en edes laske varsinaiseksi ulkoiluksi. Huomenna on lyhyempi vuoro, joten ehtii tekemään pidemmän lenkin illalla.

ViestiLähetetty: 2011-08-28 20:59:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään töiden jälkeen 25min pikalenkki koirien kanssa, ja illemmalla vielä 50min lenkki. Huomenna jos ehtis jo salillekin.

ViestiLähetetty: 2011-08-29 21:17:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Päivällä koirien kanssa 30min pikkuinen lenkki.
Illalla 45min zumbaa ja vielä 65min iltalenkki noiden karvattien kera.

Hommasin muuten jumppapallon istuimeksi. Tapanani on röhnöttää huonossa ryhdissä kun katson esim. elokuvaa, ja totesin että koska rakastan salilla jumppapallon päällä tasapainottelua, voisin aivan hyvin istua sen päällä kotonakin. Tää on aika kiva. Boing boing. :smt050

ViestiLähetetty: 2011-08-31 12:31:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilen yhteensä 1h 45min lenkkeilyä koirien kanssa. Ihan järkyttävä lihasjumi oikeassa kädessä, sätii lapaluiden kohdalta saakka. Varasin ajan hierojalle, koska tuntuu että koko oikea puoli kropasta on ihan juntturassa. :smt091 Veikkaan että yhdistelmä ravintolatyö, koirien lenkitys oikealla puolella (eli penkan puolella) ja kahvakuula liian isolla painolla vetäs lihakset ihan jumiin. Sain hierojalta ohjeeksi vetästä tulehduskipulääkettä perjantain aikaan asti. Jos lihaksissa on tulehdusta, sen pitäis auttaa pahimpaan särkyyn. Voi kökkö..

ViestiLähetetty: 2011-09-01 21:08:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Päivällä lyhyempi 30min lenkki koirien kanssa, ja illemmalla 1,5h marjastusta umpimetsässä. Oli ihanaa. :smt049

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00