els kirjoitti:
Ihmiset vaan ovat erilaisia, ja jopa hyvän on voi saada kovin monesta eri asiasta. Kuten huononkin.
Ja sääli on aitoa, koska olet nyt tilanteessa, jossa et enää voi tehdä sitä mitä haluat.
Ihmiset ovat yksilöllisen samanlaisia. Tässä jutustelussa taitavat mennä urheilu, kuntoilu, liikunta ja kaikki siltä väliltä sekaisin.
Liikuntaa ja kuntoilua voi harrastaa eri tavoin, joillekin kuntoilu on kaupassa käyntiä kävellen tai koiran pissattaminen, tai työmatkapyöräily. En keksi syitä aktiivisen elämän välttelyyn. Nyt lumi tarjoaa mahdollisuuden raskaaseen huhkimiseen ja kesällä kaikki onnelliset pääsevät kyykkimään metsään tai puutarhaan, joku voi uskaltautua uimaan.
Tavoitteellinen liikunta on tarkoittanut minulle eri asioita, joskus yritin pysyä pelikunnossa, nyt liikun että voisin kuntoilla. Ei sen dramaattisempaa, olen suurpiirteinen eri sarjojen merkkailija koska en yritä lisätä painoja tai toistoja, kunhan huhkin kahvakuulan kanssa.
Liikunta ja urheilu tarjoavat onnistumisen elämyksiä ja niiden kautta tutustuu itseensä ja toisiin tavalla joka ei ole mahdollista muuten. Lukeminen, kirjoittaminen, juokseminen, pallopelit ja vapailla painoilla treenaaminen eivät sulje toisiaan pois. Kannattaa olla mieluummin mahdollisimman avoin kuin rajata itseään johonkin muottiin.
Ikä venyttää liikuntapäiväkirjojen mittaa, sitä tarkoitin, en sairauksia. En määrittele itseäni mäsän kautta, olen sitä mieltä edelleen että mieluummin kunnon sairaus kuin huono terveys.
Seuraavan päiväkirjan nimeksi voisi tulla vaikka "Liikkuva ukki, tai ontuen onneen?"