karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-13 15:18:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Muutos A:sta X:ään!
ViestiLähetetty: 2012-02-23 09:30:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Yllätin eilen itseni ja olin kahdella joogatunnilla peräkkäin. Eka tunti (1h15min) oli I-kurssi jonka ite kävin viime vuonna ja siellä ei oikeen joogailtu vaan tehtiin tekniikkaharjotteita parin kanssa. Tarkisteltiin selän suoruutta sählymailojen kanssa ym. Oli niin mahtava huomata mikä kehitys on tapahtunut vuodessa! Minä, notkoselkä neiti huonoryhti yliojentuvine polvineni oon vihdoin alkanut ymmärtää iyengaria. Nyt jotenkin ymmärrän, mistä niiden liikkeiden kuuluu lähteä. Esimerkiksi Adho Mukha Svanasanassa (alaspäin katsova koira) muutos on ihan tajuton viime vuoteen. Nyt kun osaa tyyliin sormia painamalla lattiaan aktivoida yläselän lihaksia ja varpaiden asentoa muuttamalla aktivoida jalan lihaksia niin.... :smt050
II-tunnilla (1h30min) oli sitten flow-kerta (tehdään enempi omaan tahtiin) ja voi että noi kerrat on mun lemppareita. Sain myös eka kertaa elämässäni tehtyä sillan, mikä on aina junnannu olkapäiden/yläselän jäykkyyden takia. Ja nyt se onnistui! Wooow. Hartiasiltakin meni paljon paremmin.

Painokin oli notkahtanut pari sataa grammaa alaspäin, ettei vaan olis jotain lähteny joogan ansiosta liikkeelle :mrgreen:

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-02-23 11:07:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oon joskus kokeillu. Tykkäsin ihan hirmusti! Mut sit muutin pois paikkakunnalta kauas, enkä oo saanu aikaseks etsittyä uutta paikkaa. Täytyy joskus houkutella mies mukaan, ku en ekaa kertaa yksin uskalla mukamas mennä. :lol:

ViestiLähetetty: 2012-02-23 11:33:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ponyo kirjoitti:
Oli niin mahtava huomata mikä kehitys on tapahtunut vuodessa! Minä, notkoselkä neiti huonoryhti yliojentuvine polvineni oon vihdoin alkanut ymmärtää iyengaria. Nyt jotenkin ymmärrän, mistä niiden liikkeiden kuuluu lähteä. Esimerkiksi Adho Mukha Svanasanassa (alaspäin katsova koira) muutos on ihan tajuton viime vuoteen. Nyt kun osaa tyyliin sormia painamalla lattiaan aktivoida yläselän lihaksia ja varpaiden asentoa muuttamalla aktivoida jalan lihaksia niin.... :smt050
II-tunnilla (1h30min) oli sitten flow-kerta (tehdään enempi omaan tahtiin) ja voi että noi kerrat on mun lemppareita. Sain myös eka kertaa elämässäni tehtyä sillan, mikä on aina junnannu olkapäiden/yläselän jäykkyyden takia. Ja nyt se onnistui! Wooow. Hartiasiltakin meni paljon paremmin.

Painokin oli notkahtanut pari sataa grammaa alaspäin, ettei vaan olis jotain lähteny joogan ansiosta liikkeelle :mrgreen:

Mahtavaa! Konkreettisten edistysaskeleiden huomaaminen on niin upeaa! Ja todellakin rispektit tuosta sillasta! :respect: Itsellä juurikin olkapäiden etuosa on niin jäykkä, ettei puhettakaan siltaan pääsemisestä. Hartiasillassakin on paaaaljon parannettavaa. Mutta toisaalta oon kyllä huomannut, että säännöllinen joogaaminen on selkeästi auttanut. Ja tekniikan parantuminen on ihanaa huomata kans, ihan sama missä lajissa, mutta kuitenkin. Itse juuri eilen kiinnitin huomiota niinkin yksinkertaiseen asanaan kuin pyramidi ja kuinka yläkropan asento on parantunut huomattavasti; rinta painuu alemmas ja lavat aukeaa sivuille. Ihanaa! :smt050

Ja loppuun vielä peukutus painon tippumisesta. :smt023

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-02-24 17:36:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kannattee pähkinä^^ tosiaan etsiä lähin seinä ja suunnata sinne. Moni on sanonu että mikään ei oo palkitsevampaa ku kiipeily ja pakko myöntää että ei ole!

Piti googlata mikä on pyramidi ja oih, tykkään tuosta asanasta! Hassua kun en oikeen tunnista suomenkielisillä nimillä noita kaikkia liikkeitä mut kun kuulen sanskritia niin kroppa kääntyy automaattisesti. :mrgreen: Parsvottanasana! Tuo mieheke aina miettii että mitä saakelin loitsuja mie päästän ilmoille ku luettelen noita asanoita ääneen, heh.
Ootko munkkis kokeillut hartiaseisontaa niin, että sulla on lapojen alla viltti, patja tms., että oot vähän korkeammalla? Sillon ku hartiaseisonta oli mulle haave vaan niin joogaopettaja pisti crashpadin (patja) mun selän alle (pää lattialle) ja sain tehtyä asanan puhtaasti. Ja tuntu ihanalta, se oikeesti laittaa veren hyvin kiertämään!
Ja ei tuo mun silta ole vielä esim. suoria käsiä/jalkoja/kunnon selän kaarta nähnytkään mutta tästä on hyvä lähteä liikkeelle.

Eilen oli kyllä lihakset sen tuntuset että on joogattu. Illalla käytiin kiipeilemässä ja olin ihan puhkipoikkipinoon sen jälkeen. Käsivarrenlihakset oli ihan pumpissa ja ojentajat että olkapäätkin ilmottivat olemassa olostaan. Jalat ei vieläkään....Pari kertaa alkoi suontakin vetämään jalkapohjasta, suolan saantia oon lisänny nyt huimasti eli magnesiumia pitäisi kai nappailla seuraavaksi. Mikähän olis paras mankka?

Olo oli tänään sellainen, että vois välipäivän pitää mutta kävin salilla silti. Lähinnä koska ens viikon perjantain jälkeen en tee mitään liikunnallista kävelyjen/pulkanlaskun lisäks varmaan puoleentoista viikkoon niin uskon sen riittävän levoksi. Siihen asti mennää vielä niin lujaa ku paukkuja riittää!

Otin tänää myös kuvia ja alkaa se habahabatsuttsut pikkuhiljaa näkymäänkin! :mrgreen:

PS. elkää ihmetelkö jos sanoista puuttuu i-kirjaimia...tuolla näppäimen alla on jotakin eikä se oikeen mahda toimia välillä.

ViestiLähetetty: 2012-02-25 13:16:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ponyo kirjoitti:
Tuo mieheke aina miettii että mitä saakelin loitsuja mie päästän ilmoille ku luettelen noita asanoita ääneen, heh.

:lol:
ponyo kirjoitti:
Ootko munkkis kokeillut hartiaseisontaa niin, että sulla on lapojen alla viltti, patja tms., että oot vähän korkeammalla? Sillon ku hartiaseisonta oli mulle haave vaan niin joogaopettaja pisti crashpadin (patja) mun selän alle (pää lattialle) ja sain tehtyä asanan puhtaasti. Ja tuntu ihanalta, se oikeesti laittaa veren hyvin kiertämään!

En oo kyllä kokeillut, kiitti vinkistä! On vaan sellanen ongelma tuon hartiaseisonnan kans, kun mulla on ihan typerä irrationaalinen pelko siitä, että mun niskat menee poikki. :shock: :D Oon lapsesta asti myös kieltäytynyt tekemästä kuperkeikkoja, samaisen pelon vuoksi. Varmaan vois vaikka yrittää päästä siitä yli joskus. :mrgreen:

ponyo kirjoitti:
Mikähän olis paras mankka?

En hirveesti näistä tiiä, mutta mulla on nyt käytössä tämä. Tosin ajattelin seuraavaksi kokeilla jotain nestemäistä.

ps. Kuvat kehiin! :D

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00