karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-30 12:10:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-01-28 20:52:54 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Päätimpä tulla tännekin kirjoittelemaan, kun tuo kroppa on alkanut liikkua muutenkin kuin jääkaapille :roll: . Olen nyt päässy liikkumisen makuun ja vanha kunnon salitreeni palaa kuvioihin vuoden tauon jälkeen. Ex-elämässäni muutama kymmen kilo sitten treenasin kovasti salilla+judot+ilmasiat päälle viikossa. Nyt vain kyynelsilmin :smt022 muistelen sitä aikaa. MUTTA valoa näkyy tunnelin päässä ja sinne matka!!

-Viime viikolla tein yhden latinojumpan tunnin verran ja hiki roiskui.
-Sitten kävin salilla tiistaina 1,5 tunnin treenin.
-Keskiviikko oli taukoa kun oli vasta aloittanut tämän homman, ettei rääkkää itseänsä heti piippuun.
-Torstaina kiinteyttävä Pilates-jumppa tunnin.
-Loppu viikko meni sairaalassa lapseni kanssa, mutta sunnuntaiksi kotiuduttiin. Sunnuntai piti levätä.
-Tänään kävin salilla ja vedin kahden tunnin treenit+äsken kävin tunnin happihyppelyllä

Tällaista energiatuntemusta saan hakea aika kaukaa, alkoi parin päivän päästä kun aloin ketoilee. Tää on tosi mahtavaa :smt038 Ette arvaakaan kuinka maassa olen ollu viimeisen 1,5 vuotta ja nyt! SNAPS! Kaikki muuttui. Olen iloisempi ja pirteämpi ja energiaa löytyy tosissaan.
Enkä aio palataa entiseen, uskokaa se! Tää on täysi vasta kohta entiselle.
Nyt odotan innolla milloin maastoutuneet lihakseni alkavat näkyä, sillä siellä jossain ne on....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-28 23:37:57 
Poissa
sintti
sintti

Vähä sama vika..
Tossa oli oikein pakko alkaa miettii miks kesällä jäi salilla käynti ja vasta viime viikolla sinne pääsin.Ja nyt on tosi hyvä mieli.
Niinku myös siitä että jaksaa ja kiinnostaa jälleen mennä pihallekki paremmalle lenkille.
Tässä ajattelin että mun minimi salillakäynti viikossa on kolme,mielummin neljä..Sillee ei pääse kyllästyy ja lihakset saa
rentoutuspäiviäkin tarpeeks.
Eikös viikossa pitäis olla 1-2 treenitöntä päivää?

Kovasti treeni-iloa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-29 08:01:48 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Sama täällä ton salikäynnin kanssa, tavoitteeksi olen pistänyt joka toinen päivä, niin silloin kroppa saa levätä ne joka toinen. Saas nähdä jos innostuis noina välipäivinä kuitenkin kotona tekemään pilatesta tai latinojumppaa. Olen ollu aikoinaan kova liikkumaan.
Ihmettelen vaan miksi paino on korkeampi niinä aamuina kun olen edellisenä päivänä käyny salilla (nestettä kehossa? Lihasten kasvua :smt118 ?)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-30 21:25:13 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Nonniin. Tuli taas yksi salipäivä elettyä ja meni paljon paremmin kuin viimeksi. Eilen pidin tauon ihan kehonsäästelysyistä, ettei pala ihan loppuun alkumetreillä.
Eli kolmelta salille ja viideltä kotiin. Ai niin, tuosta ajasta on paljon kyselty. Siihen siis sisältyy 15-30 min lämmittelyä (spinning vähillä vastuksilla) ja sitten se ihana venyttely joka vie puolisen tuntia lopussa. Joten itse lihasrääkkiin jää noin tunteroinen aikaa. Käyn läpi varpaista päähän ne lihakset jotka yleensä treenataan. Tänään ei heikottanut ollenkaan. Nostin hiilareita pikkaisen ja söin ennen salille menoa muutaman lusikallisen partista ja mustikoita ja vaihdoin veden vissyyn salilla. Kilojakin lisäsin kaikkiin alueisiin. Huomenna taas välipäivä, tai sitten ei, katsotaan mitä kroppa sanoo, mutta salille en kuitenkaan mene. Jos jotain teen niin jumppaan, pilatesta ehkä...katsotaan...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-02 13:39:19 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Päivitetääs tätä päikkäriä taas.

Torstai: ihan normaali arkipäivä, täynnä hyötyliikuntaa; rappuja ylös ja alas varmaan 100 kertaa, käsien heiluttelua ja pyöritystä tiuhaan tahtiin (kokkailua), 20kg painojen nostoa (poika), toistoja lukematon, kyykistelyä ja kummarrusta(pyykin pesu), sorminäppäryyttä (täällä olo), reipasta kävelyä (huoneesta toiseen kipittelyä ja kaupassa käynnit) ym vastaavaa. Illalla syvä huokaus ja kaatuminen sänkyyn.
Perjantai: samat arkiliikunnat kuin eilen, mutta lisäksi 2h salia. Vielä syvempi huokaus ja sänkyyn.
Lauantai: Arkiliikuntaa + kunnon imurointi päälle ja pölyjen pyyhkiminen. Ihan hiki tuli.

ViestiLähetetty: 2008-03-05 20:48:30 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Eipäs ole tänne tullut kovin kirjoiteltua, kun tuntuu että kirjoittelen tästä liikunnasta kaikkialla muuallakin. Päivitetään kuitenkin tilanne, ettei tule vain luulluksi, etten tee mitään :wink:

Pari kertaa viikossa on vähintään tuota salia. Spinningiä oli muina päivinä kunnes häntäluu tulehtui ja nyt en pääse urhean ratsuni selkään ollenkaan :( Koska tuo sali on mun pääasiallinen liikuntani, ajattelin välillä kirjata salitekemiset, jotta voin jossain välissä tarkistaa missä menen.

- reisien lähentäjät 40kg 3x20
-reisien loitontajat 50kg 3x20 + nytkytyssarja niin kauan kuin kestää
-selkäpenkki 3x20
-hauis 9kg 3x15
-penkiltänosto 7,5kg 3x15
-ojentajat 5kg 3x15 + välillä ristikkäistaljassa 20kg 3x15
-en tiedä tämän liikkeen nimeä, mutta ollaan pikkuisessa etunojassa ja kädet alhaalla, siitä vaakanosto sivuille 7kg 3x12
-reisiojentaja 15kg/reisi 3x15 + loppurutistuksia
-jalkaprässi 60kg 3x20 + nytkytyssarja
-takareidet 15kg 3x20
-ylätalja 30kg 3x20
-ristikkäistalja kyljet 30kg 3x25
-pakarat maassa maaten pakaranosto 5kg vatsan päällä + välillä maastanosto pakaroille
-vatsa on mun ongelmani. lattialla maaten perusvatsaliikkeet + välillä vatsarutistuslaite 5kg 3x15 + välillä ristikkäistaljassa konttausasennossa vatsarutistukset 50kg 3x20
-lisäksi välillä yläsoutua ja muita juttuja, jotka sitten vaihtelee milloin mikäkin mielialan mukaan ja jaksamisen

Olikohan tuossa kaikki :shock: . Venyttelen aina puoli tuntia lopuksi ja tietysti alkulämmittelyt. Kun otin muutama kerta sitten vähän ennen treeniä aminohappokoktailin, niin siitä lähtien olen jaksanut vetää ihan loppuun asti lihakseni, eikä ole maitohappoja tullut. Ollut tosi mahtava olo salilla noitten aineitten takia. Siitä lähtien olen jaksanut tehdä yhtä pitkät treenit kuin ennen karppausta.

Harmittaa tuo häntäluu :( . Ennen sen tulehtumista vedin pari kertaa viikossa puolen tunnin spinningit täysillä polkien, niin että hiki lensi. Nyt on vain annettava sen rauhoittua, vaikka tosin tänään poljin jonkin verran salilla. Ylihuomenna on taas tarkoitus mennä salille. Välipäivät on hyötyliikuntaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00