karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-16 21:21:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-01-14 11:03:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aloitanpa oman ketjun tännekin. En oikein osaa pitää säännöllistä päiväkirjaa mihinkään vihkoihin (yirtystä on ollut...) joten kokeilen auttaako tämä tekninen tyyli :D

Vasta aloitin liikunnat, hissukseen koitan ainakin aloitella, mutta tänään iski totaalinen stoppi aamulla salilla.

Kerkesin vetää reilun kierroksen kun alkoi huippaamaan ja tuli huono olo, vieläkin vähän heikottaa vaikka otin lyhyet nokoset salin jälkeen (pitää tehdä tässä kohta jotain ruokaa). Mietin mistä voisi johtua. Vaihtoehtoja on monta, en syönyt aamulla mitään, join vaan lasin vettä jossa porevitamiinitabletti. Kävin eilen illalla reilun tunnin mittaisella suht hikisellä lenkillä, liekkö tullut tämä uusi kuntoilusatsi liian pian?
Toisaalta taas, vasta reilu viikko sitten aloitin taas karppailunkin ja ylipäänsä tämän liikkumisen, kunto on aika nollassa joten keho ei ole vielä tottunut tähän itsensä "rääkkäämiseen".

Tarkoituksenani oli mennä huomenna lenkille, mutta taidan jättää välistä ja katsoa perjantaina tilannetta uudelleen.

Ihanaa kuitenkin huomata että eilisen lenkin ja tämän aamuisen saliyritelmänkin jäljiltä reisissä ja vatsalihaksissa on mukavasti pientä tuntua \o/ Kaikki jalka- ja vatsatreeni menee suht helposti, mutta käsillä tehtävä treeni on aika tuskaa :(
Mulle on kuitenkin suunniteltu koko kropan kattava saliohjelma ja haluaisin noudattaa sitä mahdollisimman säntillisesti jotta tuloksiinkin voisi päästä. Mutta tuntuu etten millään jaksa jotain pystypunnerrusta tehdä 20 kertaa :cry:

Sanokaa joku että tämä alku on aina tuskainen ja hankala ja tämä helpottaa tästä vielä? :)

ViestiLähetetty: 2009-01-14 11:09:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Niin, voisin vielä tarkentaa millaiset liikuntakeinot mulla on käytössä tässä kevään aikana.

Aloitin juuri kuntosalin, siellä tavoite käydä 2-3 krt/vko. Alkuun tuo 2 taitaa riittää.

Pyrin käymään lenkillä (ripeää kävelyä n. tunti vaihtelevassa maastossa) pari kertaa viikkoon.

Uiminen olisi myös tarkoitus lisätä ohjelmistoon, sitä kerran viikkoon tai jonkun muun tilalla.

Kuntosalilla on mahdollisuus osallistua useille erilaisille tunneille, spinning, aerobic, bodypump sun muuta. Näitä olisi tarkoitus myös kokeilla mahdollisimman montaa eri lajia ja löytää niistä se mieleisensä.

Keväällä kun kelit lämpenee, kaivan fillarin kellarikomerosta ja alan polkemaan sillä mahdollisimman usein reippaita lenkkejä.

Kaikkea ei ihan viikossa ehdi tekemään, mutta pyrin siihen että teen jotain 4-5 päivänä viikossa :)

ViestiLähetetty: 2009-01-14 12:28:21 
Poissa
sintti
sintti

No joku enemmän asiantuntija varmaan kohta tänne vastaa, mutta itse sanoisin että ehdottomasti enemmän ruokaa naamaan, ja myös niitä hiilareita jos meinaat liikkua paljon. Kokeilemalla sen huomaat. Hiilarit ovat nimenomaan sitä "nopeaa energiaa" mitä lihakset tarvitsevat töitä tehdessään.

ViestiLähetetty: 2009-01-16 18:23:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No niin, nyt on sitten käyty uimassa! En muistakaan milloin viimeksi olen uinut (tai siis räpiköinyt, koska olen huono uimari), viime kertainen uimahallireissu minkä muistan, on noin 6 vuoden takaa o_O
Mutta nyt otin ja menin hallille ja mukavaa oli.
Uin yhteensä varmaan jonkun 20-25 minuuttia ja äärimmäisen hitaalla teholla, eikä ainakaan näin äkkiseltään tunnu mitenkään kuntoilleelta enkä sitä odottanutkaan. Pääasia että tulisi käytyä edes kerran viikkoon, onhan sekin jo jotain?

Loppuviikkoon ei nähtävästi mahdu enää liikuntaa, ellei sitten huomenna jää illalla aikaa jahka kotiudun näyttelyreissulta jossa olen koko päivän. Mutta muuten, maanantaina taas!

ViestiLähetetty: 2009-01-20 19:35:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kävinpähän tuossa sitten tunnin hikilenkillä. Tarkoitus oli alunperin lähteä tsekkaamaan kuntosalini uudet tilat ja osallistua pilatekseen, mutta päätin sitten mennäkin vähän rankemman kautta. Huomenna sitten salille aamulla tekemään normisetti.
Tällä kertaa taidan tankata kevyen aamiaisen ennen salitreeniä kun viimeksi iski niin huono olo kun kävin enkä jaksanut mitään :( Kokeilen siis näin nyt.

ViestiLähetetty: 2009-01-23 09:33:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tämän aamuisen salitreenin jälkeen voin vaan murehtia ja pähkäillä miksi hitossa en ole ymmärtänyt aloittaa kuntosaliharrastusta jo vuosia sitten?! On niin järkyttävän hyvä olo tänä aamuna!
Viimekertaisen salitreenin mentyä mönkään kokeilin tällä kertaa vetästä naamaan purkin rahkaa kahdella ananasrenkaalla jotta jotain mahaansa saa ensin. Tosin epäilen että siihen väsymystilaan vaikutti sekin kun edellisenä iltana olin käynyt tuskalenkillä, joten olin varmaankin vaan siitä vielä väsynyt. En tiedä kun en ole kovin liikunnan asiantuntija...

Kuntosalini uudet tilat ovat nyt paljon paremmat ja tilavammat kuin vanhat. Oli mukava pistää menenmään juoksumatolla ja kuunnella samalla musiikkia ja seurata plasmatelkkareista aamu-uutisia ja piirrettyjä :mrgreen:
Mä taidan jatkossakin alkaa viihtymään siellä aina aikasin aamulla, ei ole porukkaa silloin ja saa treenailla rauhassa.

Tästä on hyvä aloittaa vapaapäivä! \o/

ViestiLähetetty: 2009-01-23 09:44:13 
Poissa
Leijona
Leijona

Spasiba kirjoitti:
No joku enemmän asiantuntija varmaan kohta tänne vastaa, mutta itse sanoisin että ehdottomasti enemmän ruokaa naamaan, ja myös niitä hiilareita jos meinaat liikkua paljon. Kokeilemalla sen huomaat. Hiilarit ovat nimenomaan sitä "nopeaa energiaa" mitä lihakset tarvitsevat töitä tehdessään.

Höpö, höpö. Ei todellakaan tarvita mitään hiilareita. Meillä on kropassa hirveen monta reittiä, millä saadaan energiaa. Rasvaa koneeseen ja homma pelittää. Kunnon ketokone pöllyttää hiilarihillerin koska vaan.

Spellcaster: Olen iloinen puolestasi. Ja usko vanhan jermun sana tässä kohtaa. Rasvaa ja paljon jos meinaat lihasta hankkia. Ylikalorisella on pakko mennä, ja toisaalta rasva on neutraali inskan osalta. Sopivasti prodea kaveriks, niin toimii. Noi 80-luvulta olevat säännöt jostain hiilareista voit unohtaa heti. Proteiinii ja rasvaa, sillä liha kasvaa sanoi Cockton aikoinaan ja oikeassa olt hän.

ViestiLähetetty: 2009-01-27 23:03:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^
Edellisellä yritykselläni syksyllä, en ollut vielä oppinut saamaan ruokavalioon tarpeeksi rasvaa. Aina oltiin reilusti alle 100 g lukemissa. Nyt taasen on päinvastoin, rasvaa ja protskujakin meinaa tulla välillä mahdottomasti (tosin tiedän mistä niitä yleensä mulle kertyy, varsinkin prodet), mutta toivottavasti en saa niitä nyt sitten liikaa...
Ja hiilarien kanssa olen niin tarkka että en millään tahdo päästää niitä yli 20:n, en vaikka liikkuisin miten paljon. Jatkan siis kokeilujani näillä nykyisillä lukemilla ja toivon että tulosta syntyisi [-o<

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00