Olen ottanut tavoitteeksi tehdä 100 punnerrusta putkeen. Ohjeet löytyivät sivustolta
http://hundredpushups.com/index.html.
Lähtötaso on 15 punnerrusta. Alan suoraan noudattamaan orjallisesti sivuston ohjeita, mutta tässä sivussa teen myös muuta pientä lihastreeniä, kuten vatsa- ja selkälihasliikkeitä, mutta niistä en sen enempää höpötä elleivät ne juuri tähän punnerrusharjoitteluun vaikuta.
Ja tähän väliin tiedoksi että olen 23-vuotias normaalipainoinen mies, joka pitää painonsa kohdillaan hyväkarppaamalla. Liikunnanharrastushistoria on vähäinen, joskaan ei täysin olematon.
Jotta saisin harjoittelusta mahdollisimman paljon irti, pyrin hieman lämmittelemään ennen harjoituksia ja vähän venyttelemään niiden jälkeen. En ole mikään ravitsemusasiantuntija, mutta sen pienen tiedon pohjalta mitä minulla on, ajattelin hyvissä ajoin ennen treeniä syödä jotain vähän hiilihydraattipitoisempaa, kuten tummaa pastaa, jotta olisi sitten sitä nopeaa energiaa lihasten saatavilla kun sitä tarvitaan. Treenin jälkeen taas olisi tarkoitus syödä jotain proteiinipitoista (lihaa). En muuta juurikaan tavanomaista ruokavaliotani, mutta yritän ajoittaa ateriani treenien mukaan (tai treenini aterioiden mukaan).
Ohjeiden mukaan pitäisi 100 punnerrusta onnistua mukamas kuuden viikon jälkeen, mutta itse aion ihan suoraan asettaa tavoitteeksi 8 viikkoa. Toivottavasti nyt ei tulisi yllättäviä sairauksia tai yllättäviä tilanteita eteen elämässä, ne kun ovat onnistuneet syömään hyvin motivaation aikaisemmilta lihastreeniharjoituksiltani.
Ensimmäiset punnerrukset aloitan näillä näkymin 7.1.09 tai 8.1.09.