karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-29 09:06:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 815 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-02-15 09:56:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No höh, sullekin se iski. Paranemisia!

ViestiLähetetty: 2012-02-15 09:57:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tosi paljon on ollut liikkeellä nyt tätä, olen käsittänyt. Nowayn tavoin paranemisia toivottelen minäkin. :)

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-02-15 10:36:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Komppailen edellisiä! Tosi paljon on liikkeellä. meidän tutuissa ei taida olla yhtään perhettä, joka ois säästyny. Mullakin on jo useemman päivän ollu semmonen orastava flunssa, mutta ei oo oikein edenny. Tytöllä alkaa mennä ohi onneks jo, miehellä vasta puskee päälle.

Paranemisia!

ViestiLähetetty: 2012-02-15 11:57:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla flunssa menossa ohi. Turvotus jälellä.

Tein Tabata intervalliharjoituksen, kun muu ei huvittanu.
Kyykystä aina päkiöille ja kädet ylös. 11 tein kaheksan kertaa ja välissä laskin 10 hengitystä.

Lopussa kävi jo kurkkuun... Olin ihan melkeen vinkuhengityksellä :lol:
Kaippa tuo hyvää tekee, jos lähtis nesteet liikkeelle.

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-02-15 13:19:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paranemisia! Liikkua ehtii sitten ku on kunnolla tervehtynyt! :) muistaa vaan tosiaan juoda paljon.. :)

ViestiLähetetty: 2012-02-15 13:40:02 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Isot paranemishalit sinne :hug: Ei oo tuntunu tosiaan nyt oikein kukaan tältä välttyvän :/ harmillisia nää kausilenssut...

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-02-15 21:03:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos kamuset :smt058 Mulla on nyt päivä mennyt plörinäks (eli kaikkea sekalaista settiä miljoonan kalorin edestä ja maha on pallo) syömisten osalta, joskaan mihinkään karkki/jäätelö tms. mättöön en ole sortunut - koska niitä ei nyt ole ollut kaapissa :lol:

Tää ahmimiskuvio on just aina vakio, kun flunssa muhun iskee. Eli ei ole elämäntapamuuos vielä täydelleen toteutunut. Noooh, huomisesta alkaen kalorikurinpalautus, eli syön sunnuntaihin asti max 1500 ja maanantaista alkaen tavoite n. 1600, maksimi 1800. Seuraava varsinainen liikuntasuoritus olkoon sunnuntain 2 h sauvakävely. Siihen asti vain kevyempää hyötyliikuntaa. Haluan todellakin parantua nopeasti ja kunnolla, että ensi viikolla vois olla taas täysi treenipöhinä päällä.

ViestiLähetetty: 2012-02-16 08:05:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla on ihan sama ja vedin pahimpana flunssa päivänä pizzaa ja leipää.
Mutta sitten oli oikeasti kauhee olo.
En pystyny makaan mahallaan??? Vaikka söisin millasen rasvaähkykarpin, niin ei se tee tollasta...

Tuo olo on nyt auttanut pääseen hiilareista taas joksikin aikaan.

Eilinen meni vielä hirveillä ylikaloreilla mutta karpisti ja turvotusta oli lähteny 900g. Joten kyllä vilja on se pahin.

ViestiLähetetty: 2012-02-16 09:09:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^jepukka. Milä piru :evil: :evil: :evil: :evil: siinä piile, että kipeänä mättää menemään itsensä entistä kipeämmäksi? Mun syömiset sujuivat ihan törkeen hyvin siihen saakka, kunnes flunssa iski - ja jouduin peruuttamaan salille menon. Kävi just silleen että kun korttitalosta ottaa yhden kortin pois, kaikki romahtaa.

Nyt täytyy sitten varautua jatkossa siihenkin, miten toimin kipeänä. Ja vastaus on: hiilarit "tavallista" eli treeniaikaa alemmas. Sillä ovathan hiilari pöpöjen ruokaa, kuten tulikin jo todettua. Äsken söin tosin yhden appelsiinin (+ loimulohta ja juustoleipää). Mutta loppupäivä entistä vähähiilarisemmin.

Kaloreihin keskittyminen tuntuukin nyt aamusta alkean äärimmäisen huonolta idealta. KUN mulla meni hyvin (ja pääsin treenaamaan), söin joinain päivinä "ihan itsestään" jopa vain 1300 kcal. KUN menee huonosti - silleen inhottavan nakertavan huonosti syystä tai toisesta, luvut eivät kestä päivänvaloa.

Syömiseen saa hallinnan tunnun ilman kalorien laskemistakin. Esim. siten, että keskittyy syömään säännöllisesti 3-5 (treenittöminä päivinä 3-4) kertaa harkitun annoksen, ei muruakaan lisää, eikä mitään kaloripitoista aterioiden välissä. Ugh.

ViestiLähetetty: 2012-02-16 09:30:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jep, tuo sun loppu virke on niiiin totta

ViestiLähetetty: 2012-02-16 12:17:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
Tää ahmimiskuvio on just aina vakio, kun flunssa muhun iskee. Eli ei ole elämäntapamuuos vielä täydelleen toteutunut. Noooh, huomisesta alkaen kalorikurinpalautus, eli syön sunnuntaihin asti max 1500 ja maanantaista alkaen tavoite n. 1600, maksimi 1800. Seuraava varsinainen liikuntasuoritus olkoon sunnuntain 2 h sauvakävely. Siihen asti vain kevyempää hyötyliikuntaa. Haluan todellakin parantua nopeasti ja kunnolla, että ensi viikolla vois olla taas täysi treenipöhinä päällä.

Kukkopilli kirjoitti:
Milä piru :evil: :evil: :evil: :evil: siinä piile, että kipeänä mättää menemään itsensä entistä kipeämmäksi? Mun syömiset sujuivat ihan törkeen hyvin siihen saakka, kunnes flunssa iski - ja jouduin peruuttamaan salille menon. Kävi just silleen että kun korttitalosta ottaa yhden kortin pois, kaikki romahtaa.

Nyt täytyy sitten varautua jatkossa siihenkin, miten toimin kipeänä. Ja vastaus on: hiilarit "tavallista" eli treeniaikaa alemmas.

Mä jäin miettimään näitä sun pohdintoja ihan pitemmäksi aikaa. Tämä on tosiaan taas näitä oman pään oikkuja. Kun järjellä tietää, ettei mitään hyvää seuraa karkeista tms., pick-your-drug, ja silti niitä tekee mieli sairaana mättää. Niinhän se on todettu, että valkoinen sokeri on huume ja heikkoina hetkinä sen kutsua voi olla vaikea vastustaa.

Ei mulla oikeastaan mitään järkevää ollut sanottavana asiasta, tunnistin vain itseni toiminnastasi. Ja just tuo, että "kun korttitalosta ottaa yhden kortin pois, kaikki romahtaa". Turhauttavaa. Muistan kyllä elävästi sh-aikoinani kuinka lopulta keksin tavan ottaa tuollaisenkin tilanteen hallintaan ja valitettavasti se "tilanteen haltuunottomahdollisuus" kummittelee vieläkin ajoittain mielessä. Ja kun kaikki nämä ruokatoiminnot on niin pirun vaikeita karistaa. Ei se ole mistään itsekurista kiinni, ei lopulta. Kukaan ei ole niin "vahva" ja jos on, niin tekee itselle vain hallaa. Ja oikeasti, tuo sokerin tms. hiilarihötön mättäminenhän on lopulta vaan itsensä palkitsemista/"hoivaamista" ajatuksella "nyt kun oon sairas, niin voin kai mä vähän...". Paras varmaan olis, että hyväksyisi, että näin nyt kävi ja sitten aloittaisi taas puhtaalta pöydältä. (Helppo sanoa, kun ei itse tarvi toteuttaa...:D)

Kai se pitää yrittää hyväksyä, että ihmisiä tässä vain ollaan. Täydellistä ihmistä ei ole vielä keksitty. Tsemiä joka tapauksessa sulle itsesi paranteluun! :hug:

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-02-16 15:16:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

munkkis :smt049 Joo. Mutta on se vaan rankkaa kestää tätä pallomahaa, näin yksin kotonakin. Tai no ei rankkaa, mutta ärs :smt019 yttävää Olen juonut koko ajan jotain (vettä, kahvia, erilaisia teejuomia...), toki senkin takia pullottaa.

Fiksaus systeemiin: syö ihan suosiolla 5 kertaa päivässä tai jopa 6 kertaa, jos olen syönyt aikaisen pienen aamupalan, joka joskus kun ei ole aamulla yhtään nälkä, jää väliin. Mulla tuntuis aineenvaihdunta pyörivän noin parhaiten ja annoskoot pysyvän sopivampina -> kokonaisruokamäärä per päivä helpommin kurissa. Ja toki syömishimopäivinä jaksaa odottaa siedettävämmin seuraavaa syömiskertaa, kun välit ovat lyhyemmät. Ettei sen takia tartte repsahtaa pilaamaan koko päivää jatkuvalla napostelulla.

Nyt tuntuu siltä, että (jos olen kunnossa) sunnuntaina on palattava treenimoodiin vähän vähemmällä täpinällä kuin millä se alkoi. Eli tarttis jotenkin rauhoittua ja ottaa iisisti, syödä idioottivarmalla systeemillä ja välttää kaikki ylilyönnit. Mulle ei ehkä sovikaan treenaaminen maksimitehoilla, vaan ehkä joku 90% vois olla parempi. Että pysyy mieli mukana hommassa. Tämä menee nyt ehkä vähän ufojutuksi, mutta kuitenkin. Ja jos mulla lihakset kipeytyvät pahasti, se sekoittaa kyllä pasmoja ja yleistä arjen suorituskykyä vähän liikaa. Ja siitä tulee selainen epätodellinen olo päähän. (kun niska- ja hartialihakset ovat saaneet salilla liian? kovaa rasitusta) Mikä lisää riskiä turvautua kaikenmaailman lihottaviin itsehoitokeinoihin. Venyttelyä on lisättävä. Ja rauhoituttava.

Lisään vielä tähän tilinpäätökseen tarkistetut ja järkevöitetyt tavoitemitat. Tavoite on vyötärö n. 65 cm ja paino... en mä kuitenkaan vaakaa voi unohtaa. Mutta on varmaa, että lihakseni tulevat painamaan jatkossa oman nykyistä isomman osuutensa, joten painosta en sano nyt vielä mitään, enkä mene vaakaan. Menen sitten, kun vyötärö on tavoitteessa.

ViestiLähetetty: 2012-02-17 09:35:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt on taas kääntynyt ihan ympäri tämä kuppi. Vai miten sen sanois. Että kiitos vaan Jutta ja superdieetit, menin katsomaan jaksoja netistä. Luin myös Patrik Borgin rentoiluhenkisiä juttuja, mutta jotenkin ne eivät nyt osuneet ja uponneet muhun. Mässäsin nimittäin eilenkin ihan tuhottomasti ja siitä morkkiksesta selvitäkseni oli pikku pakko laatia sittenkin tiukempi systeemi lähitulevaisuuteen. Koska haluan tulosta nopeasti ja ennen muuta päästä äkkiä eroon kolmen flunssapäivän aiheuttamasta mässäyspömpöstä ja lösähtämisestä - niin, enhän se minä, vaan tämä flunssa on syypää ahmintaan :roll:

Että näillä mennään:

:fish: 10 päivää max 1500 kaloria ja rasvanpolttoa tehostamaan http://www.yves-rocher.fi/control/ravin ... c=Category

:fish: Sen jälkeen 1500-2000 kcal, tavoite n. 1800.

:fish: Sokerittomuus, viljattomuus ja ALKOTTOMUUS. Nyt mulla ei ole enää tekosyytä ottaa punkkutippaa flunssan torjuntaan, koska siitä huolimatta sen sain, joskin suht lievänä. Totaalikielto on tavoite, mutta realistinen tavoite on tuntuva vähentäminen. Viljasta nimittäin saatan ottaa joskus vähän kauraa. Ja ehkä kun jaksan ja viitsin, perehdyn ei-kotimaisiin viljoihin. Sillä hiilarit saavat nousta sataankin grammaan/pv ihan vapaasti. Ja viiniä joku 2 lasia viikossa saa luvan mennä, mutta muuta alkoa ei. Ja 85% suklaata syön (etenkin ennen ja jälkeen treenin), vaikka siinä vähän sokeria on.

:fish: Treenit: PT:n tekemä saliohjelma 1-2 kertaa viikossa, lisäksi joku ryhmäliikuntatunti tai pari, eli käyntejä kuntokeskuksessa 3-4 krt/vk, treenin kesto 60-90 min). Venyttelyä enemmän ja perusteellisemmin kotona ja sunnuntain vakio on kaverin kanssa 2 h sauvakävely. Päälle tulevat vielä hyötyliikunnat, eli kaupassa käynnit ostosten raahaamisineen jne.

ViestiLähetetty: 2012-02-19 08:19:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mässäysähkyistä selvittyäni ja morkkikset podettuani kuuntelin kroppaa vähän paremmin ja se sanoi, että alankin syödä samantien vakiomäärää, eli n. 1600-1800 kcal : 5 + palautusjuoma treenin jälkeen, on nyt tämmöstä: http://www.shopping4net.fi/Fitness/Ravi ... oghurt.htm

Ja syön myös sitä kauraa muutaman kerran viikossa vähän, oli Heikkilä mitä mieltä tahansa siitä. Koska se vain tuntuu sopivan, toisin kuin ruis, joka sopii mulle kaikista huonoiten - tai siis ei sovi - viljoista. Ja onhan VHH:ni nyt muutenkin jo aika kaukana Heikilän opeista, joiden pohjalta kuitenkin aikanaan aloittelin. En mä silloin harrastanut säännöllistä saati rankkaa liikuntaakaan, vaan halusin vain laihtua (ja lihaksista 5) :roll:

Säännölliset ruoka-ajat n. 3, max 4 h välein pitävät nyt intiaanini tiipiissä ja annoskoot sopivan pieninä. Joo-o, on tässä juttamaisia vaikutteita nyt otettu mukaan 8) Ja diggaan kyllä sitä asennetta, että jos mässäilee, on turhaa ja ärsyttävääkin valittaa läskeistä (tai muista huonosti syömällä ja laiskudesta johtuvalla liikkumattomuudella itseaiheutetuista vaivoista). Se uppoaa kyllä muhun. JA todellakin kun selvisin viime vuoden sosiaalista, älyllisistä ja fyysisistäkin - valvominen - haasteista (työ + ylipitkä työmatka + gradu + perhe), tämä projekti vartalo (+ kunto) tähän perään on mulle ihan iisi piisi ja itse asiassa pelkästään mielekäs hanke.

Se piti vielä lisätä, että jatkossa treenini tulee olemaan enemmän salia ja vähemmän ryhmäliikuntaa. Rasvanpolttohyppimistunnit skippanen kokonaan. En niin paljon tykkää niistä ja hoidan aerobisen mieluiten ulkoilmassa. Tänään 2 h sauvakävely hyvässä seurassa :D ja ilalla tarttis venytellä kunnolla.

ViestiLähetetty: 2012-02-20 00:07:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ihan järkeville kuulostaa sun uudet suunnitelmat :D Mä olen lueskellut sun päikkyä jo aiemminkin, en vaan ole saanut aikaiseksi kommentoida.

Jokos sä paranit sun taudista? Kestikö se kauan? Mä olen ollut nyt torstaista asti flunssassa ja vieläkin on ihan järkyttävä nuha. :evil: Pientä lämpöilyä myös ollut tänään ja viime yönä. Taitaa ensi viikkokin tulla vielä treenitaukoa.. Taidan mäkin huomenna alkaa suunnitella tulevia treenejä, kun nyt on kerran aikaa. :mrgreen:

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

ViestiLähetetty: 2012-02-20 07:40:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moikka D :D Mulla nousee lämpö todella harvoin, vaikka olo olis selvästi kipeä. Tuskin sitä lämpöä nyt edes oli, e mitannut. Mulla on opiskelu- ja harjoitteluajoilta sellainen kokemus, että kun väkisin flunssassa raahauduin yliopistolle ja harjoittelupaikkaan, olin apauttiarallaa 2 kk kipeänä. Kahdesti yhden lukuvuoden aikana. No more sellaista, kun ei ole enää pakko venyä sellaiseen. Ehkä pikkunen tauti lähti nyt taas samoin kuin viime alkusyksystä: heti, kun tunsin kunnon heikenneen ja oiretta hengitysteissä, skippasin työt ja treenit. Ke-pe -iltapäivä olo oli silleen huonohko ja väsynyt, että otin levon kannalta. Nyt herätessä toinen nenäontelo tukossa, ei juuri muuta. Hitto kun menin kylmettämään eilen sauvakävelemässä käteni. TOIV ei tule takaisin flunssa sen takia. Suomen ilmasto :evil: :evil: :evil: :x

Tällä viikolla olis tarkoitus treenata 4 kertaa + su 2 h sauvakävelylenkki. :shock: Ja mitä kaloreihin tulee, olkoon 2000 katto. :D Ettei tartte näläkää nähärä. Vähemmänkin toki saa luvan mennä, jos on mennäkseen. Mutta sanotaanko että 1600 ei parane alittua, ettei tule ylilyönnin kiusausta seuraavana päivänä.

ViestiLähetetty: 2012-02-20 10:52:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mullakin on tosi harvoin lämpöä flunssassa. Jos mun kuume nousee yli 38 asteen, niin silloin mulla on kyllä vähintään influenssa. Nytkin oli lämpöä vain se puolisen astetta. Tuskin lämpöä olisi edes tullut, jos olisin tajunnut heti olon huonontuessa jäädä lepäämään kotiin. No, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. #-o Parempi se tosiaan on olla pari-kolme päivää sairaana kotona, kuin viikkoja puolikuntoisena töissä tai opiskelemassa.

Kannattaa muuten muistaa aloittaa kevyesti treenit, nyt kun olet ollut flunssassa. Ainakin se ensimmäinen viikko, sen jälkeen voi taas revitellä. :wink: Eli ei mitään juoksutreenejä tai hikijumppaa heti ensimmäiseksi. Ei tule sitten tautikaan takaisin. :)

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

Viestin otsikko: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-02-21 07:38:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kylläpä teki salitreeni hyvä eilen ja palautusjuoma vissiin toimii, koska ei ole kipuja eikä jumeja, vaikka venyttelin vain pohkeita :oops: täytyy tänään illalla venytellä kunnolla, ettei mene lepopäivä harakoille :D Jaksoin lihastreenin samalla teholla kuin ennen flunssanpoikasta, mutta 10 min lämmittelyhölkkä juoksumatolla tökki. Ens la järjestetään keskuksessa kehonkoostumusmittaus. Aika varattu! Myös ravintoluento. En tod mene :lol:

ViestiLähetetty: 2012-02-21 07:44:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä en vieläkään tehny oikeen kunnolla sairauden jälkeen. Sain jonku ihme niska jumin. Tänään vasta eka aamu, ettei ole pää kipeenä.

Jos sitä tänään.

Kateellisena luen sun intoa...

Viestin otsikko: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-02-23 16:38:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt on näreet näin etten menekään salille nyt töiden jälkeen, vaikka piti ja treenikassi mukana. Väsyttää liikaa, akuutti työstressi ärsyttää ja ja etenkin reidet kipeet eilisen vapaapainotreenitunnin jäljiltä. Blääh. Olokin vähän turpee, vaikka syömiset olleet siellä minimipäässä mun asteikolla. Kotona piikkimatolle.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 815 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00