Kukkopilli kirjoitti:
Tää ahmimiskuvio on just aina vakio, kun flunssa muhun iskee. Eli ei ole elämäntapamuuos vielä täydelleen toteutunut. Noooh, huomisesta alkaen kalorikurinpalautus, eli syön sunnuntaihin asti max 1500 ja maanantaista alkaen tavoite n. 1600, maksimi 1800. Seuraava varsinainen liikuntasuoritus olkoon sunnuntain 2 h sauvakävely. Siihen asti vain kevyempää hyötyliikuntaa. Haluan todellakin parantua nopeasti ja kunnolla, että ensi viikolla vois olla taas täysi treenipöhinä päällä.
Kukkopilli kirjoitti:
Milä piru

siinä piile, että kipeänä mättää menemään itsensä entistä kipeämmäksi? Mun syömiset sujuivat ihan törkeen hyvin siihen saakka, kunnes flunssa iski - ja jouduin peruuttamaan salille menon. Kävi just silleen että kun korttitalosta ottaa yhden kortin pois, kaikki romahtaa.
Nyt täytyy sitten varautua jatkossa siihenkin, miten toimin kipeänä. Ja vastaus on: hiilarit "tavallista" eli treeniaikaa alemmas.
Mä jäin miettimään näitä sun pohdintoja ihan pitemmäksi aikaa. Tämä on tosiaan taas näitä oman pään oikkuja. Kun järjellä
tietää, ettei mitään hyvää seuraa karkeista tms., pick-your-drug, ja silti niitä tekee mieli sairaana mättää. Niinhän se on todettu, että valkoinen sokeri on huume ja heikkoina hetkinä sen kutsua voi olla vaikea vastustaa.
Ei mulla oikeastaan mitään järkevää ollut sanottavana asiasta, tunnistin vain itseni toiminnastasi. Ja just tuo, että "kun korttitalosta ottaa yhden kortin pois, kaikki romahtaa". Turhauttavaa. Muistan kyllä elävästi sh-aikoinani kuinka lopulta keksin tavan ottaa tuollaisenkin tilanteen hallintaan ja valitettavasti se "tilanteen haltuunottomahdollisuus" kummittelee vieläkin ajoittain mielessä. Ja kun kaikki nämä ruokatoiminnot on niin pirun vaikeita karistaa. Ei se ole mistään itsekurista kiinni, ei lopulta. Kukaan ei ole niin "vahva" ja jos on, niin tekee itselle vain hallaa. Ja oikeasti, tuo sokerin tms. hiilarihötön mättäminenhän on lopulta vaan itsensä palkitsemista/"hoivaamista" ajatuksella "nyt kun oon sairas, niin voin kai mä vähän...". Paras varmaan olis, että hyväksyisi, että näin nyt kävi ja sitten aloittaisi taas puhtaalta pöydältä. (Helppo sanoa, kun ei itse tarvi toteuttaa...

)
Kai se pitää yrittää hyväksyä, että ihmisiä tässä vain ollaan. Täydellistä ihmistä ei ole vielä keksitty. Tsemiä joka tapauksessa sulle itsesi paranteluun!