karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-24 13:59:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1015 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-02-27 21:18:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitti R-A :D Tosi hyvin sanottu kaikki tuo edellä!

Ja nyt loppui kitinä tästä PT versus rasvaprosentti -aiheesta. Tai ainakin vähenee 8) Sekin on mahdollista, että itseäni nuorempi PT on vähän kade, että mulla on ehkä pienempi rasvaprossa kuin sillä :mrgreen: :-k :lol:

Nyt tuntuu siltä, että PT-sopimuksen tekeminen kaduttaa ja toisaalta tekis mieli olla ottamatta koko palvelua. Mutta toisaalta on siinäkin ideaa, kuten mieheni sanoi, eli jos se muuten on mukava tyyppi ja ihan pätevän oloinen PT mitä salitreeniin tulee, niin enkö voisi vain antaa asian olla ja jatkaa treeniä sen kanssa?

Joka tapauksessa annan rasvan palaa, vaikka kaikki maailman karmat ja PT:t olisi sitä vastaan :twisted: Sekin on käynyt kyllä mielessä, että ehkä joku FitFarmin treenaaja ainakin ymmärtäis paremmin, mitä treeniltä haen. Tavoitteeni eivät kumarra keskiarvokäyriä. Ja ehkä mulle on geneetisesti kohtalaisen helppoa tiristää rasvaa kropasta, kun se jo nyt ihan iisisti on alkanut vähentyä...?

Päivän treeninä aamulla 30 min spinning kotona ja iltapäivällä 30+ min hiihtoa lapsuudenmaisemissa.

Olen ruhtinaalliset 3 pv hiihtolomalla :D Nyt jo takaisin kotona ja huomenissa ekaa kertaa ohjatulle pilatestunnille, jota ennen tiukka 30 min ohjattu keskivartalojumppa. Keskiviikkona oma saliohjelma ja infrapunasauna...

ViestiLähetetty: 2012-02-27 21:34:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuulostaa hyvältä!! :)

Minäkin olen liikkunut vaikka flunssa piti vähän taukoa. Sunnuntain reeni vaan ei tehny yhtään paikkoja kipeeksi.
Vaikka vedin rintaa niin monta kun jaksoin. Miehen piti ihan varmistaa.
Mutta tein vaan kaksi sarjaa ja se viimenen oli vaan tiukka.
Ens kerralla teen molemmat sarjat 35kilolla 30 oli liian vähän.
Ja teen kolme sarjaa.
Ja vähän samat aatokset joka liikkeeseen. Ojentajat ja siipilihakset on ainuat johon vähän sattuu.
Eli habaankin nostan painoa.

Hyvä kait tää toisaalta on. Jotain edistystä tapahtuu...

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-02-28 08:30:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^juu :D Mullakaan ei enää paikat kipeydy kuten alussa ja pidän sitä vain hyvänä - palautuminen on nopeutunut.

Juuri näin käy, kun menee kirjoittamaan etukäteen treenisuunnitelmia: ulkona pyryttää niin pirusti, että jätän tänään menemättä kuntokeskukseen. Matka sinne rämpiä olisi ihan horroria lapselle, joka mun piti ottaa mukaan. Huomenna pitäis olla selkeämpi keli ja pilates on ohjelmassa silloinkin, joten siirrän sen huomiseen ja sen jälkeen teen vielä oman saliohjelmani.

Tällä viikolla ei sitten tule käytyä k. keskuksessa kuin 2 kertaa :(

Söin aamupalaks 1/2 purkkia Ehrmannin maitorahkaa (en tykkää siitä, ei ole tarpeeks hapanta, vaihdan Valioon tai johonkin) ja 1/2 purkkia Muksu -päärynäsösetta + kourallisen kaakaonibsejä + kahvia.

Läski (tai oikeastaan turvonnut), löysä ja levoton olo. Soittais nyt se PT :x

ViestiLähetetty: 2012-02-28 10:15:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi voi voi.... :x :x :x Alan huomata, että vuoden aikana ostamani lukuisat paidat ja takit koossa 34/36 alkavat kiristää hartioista. Harmittaa oikeasti tosi paljon, jos en kohta punttailun ansioista voi nää käyttää niitä :shock:

Kai tässä on laitettava kirppispöytä pystyyn tai jemmattava vaatteet varastoon tai lahjoitettava jollekulle pikkuruisemmalle... osaa en ole edes kertaakaan käyttänyt :?

ViestiLähetetty: 2012-02-28 10:59:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
Voi voi voi.... :x :x :x Alan huomata, että vuoden aikana ostamani lukuisat paidat ja takit koossa 34/36 alkavat kiristää hartioista. Harmittaa oikeasti tosi paljon, jos en kohta punttailun ansioista voi nää käyttää niitä :shock:

Kai tässä on laitettava kirppispöytä pystyyn tai jemmattava vaatteet varastoon tai lahjoitettava jollekulle pikkuruisemmalle... osaa en ole edes kertaakaan käyttänyt :?

Tiedän niin hyvin miltä toi tuntuu... :( itse ensin laihduin reilusti -> piti ostaa pienemmän vaatteet.. sit puntti -> ne pienet vaatteet kiristää just hartioista/yläselästä.. :evil:

ViestiLähetetty: 2012-02-28 11:08:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Varasin just kirppispöydän..... Kyllä mulle shoppailu maittaa (kun vain pätäkkää tulis jostain lisää), mutta jatkossa se voi mennä vaikeeks - mistä löytää joka paikasta istuvia vaatteita? Kaikki materiaalit sitten vain superjoustavina? Semmoinen supersankarin trikoohaalari vois olla kova juttu :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-02-28 11:13:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^tää! Jostain syystä mua harmitti paljon enemmän se, että en mahtunut teetettyihin paitoihin/pukuun mahan ja selkäläskien vuoksi, kuin tää, että mun haba repii hihasaumat auki :D Samaten mulla on yks kaunis silkkimekko, mittoihin tehty, joka mahtuu vyötäröltä kiinni, mutta josta tissit tursuaa ulos.

Mutta joo, harteikkuus ja jakut ei oo mikään helppo yhdistelmä. Ja mä inhoon jakkuja jo valmiiks 8)

ViestiLähetetty: 2012-02-28 11:56:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Joo, hitot jakuista, mutku mulla on täysin käyttämätön 34-koon nahkarotsi kaapissa ja nyt jo se kinnaa, vaikka alla olis hihaton toppi #-o

ViestiLähetetty: 2012-02-28 11:59:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
^Joo, hitot jakuista, mutku mulla on täysin käyttämätön 34-koon nahkarotsi kaapissa ja nyt jo se kinnaa, vaikka alla olis hihaton toppi #-o

Kuulostaa hyvältä varustukselta tonne myrskyyn!

ViestiLähetetty: 2012-02-28 12:17:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No just. Takissa on kyllä tikkivuori, mutta pitäis siellä alla pitkähihainen olla. Tarkoitus oli ottaa se käyttöön, kun alkaa olla vähän lämpöasteita, mutta siinä vaiheessa se lienee entistä pienempi. MIKSEN ostanut kokoa isompaa! :smt019

ViestiLähetetty: 2012-02-28 13:54:44 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Mä ostin hirrween hintasen tosi kivan bleiskan reilu vuosi sitten syksyllä reissusta. Keväällä se lakkasi menemästä kiinni, nyt en oo hetkeen kokeillut. Pännii niin vietävästi :? :evil:

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2012-02-28 15:26:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ou-nou.. Nahkatakit mullaki harmittaa eniten, ku jos isomman ostaa, ni selkään jää sit karmee pussi...

ViestiLähetetty: 2012-02-28 18:09:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pussin lisäks hihat on mulla liian pitkät muissa kuin 34-koon takeissa. Kyllä kohta vasta menee elämä vaikeeks, arvaan ma.. :lol:

Mutta ilokseni sain todentaa äsken, että tilaamani kuulemma pientä kokoa olevat 36-koon suorat housut (mustat JA harmaat) olivat täysin passelit, jopa nyt menkkaturvonneena :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jos olisin joutunut vaihtamaan ne isompiin, olisivat taas lahkeet olleet liian pitkät. Enkä (tommosissa asioissa) laiskana jaksaisi kuitenkaan niitä lyhentää....

ViestiLähetetty: 2012-02-28 20:26:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ajattelin ottaa tän bodauksen vielä astetta enemmän tosissani. Ja tilasin 38-koon nahkarotsin :smt077

ViestiLähetetty: 2012-02-28 20:29:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
Ajattelin ottaa tän bodauksen vielä astetta enemmän tosissani. Ja tilasin 38-koon nahkarotsin :smt077

:smt023 =D>

ViestiLähetetty: 2012-02-28 21:27:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä kans tänne pikk ... eiku kukkopillin päikkyä tiirailemaan.

ViestiLähetetty: 2012-02-29 06:57:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla nousi kuume :evil: Joten taas liikunnat stopissa.

Mutta kyykky.

Mulla on ihan surkeet jalat, kun olen nuoresta asti kärsiny polvista ja toinen leikattiinkin parikymppisenä.

Varon aina vaistomaisesti niitä.

Nyt haluan oikeesti alkaa kyykkään, mutta en saa millään linjaa oikein. Edes ilman painoja, koska suojelen vaistomaisesti polvea, vaikkei käviskään...

Onkos kellään vinkkiä miten alkaa vahvistaan??
Mielellään kotikonstein.

Miten saan oikeen asennon ja linjan pysyyn. Alan heti nostaan seläällä ja pelkään mennä alas. Taivutan vaan yläroppaa

ViestiLähetetty: 2012-02-29 11:05:09 
RA: mee istumaan tuolille (ilman tankoa), polvet ja päkiät samassa pystysuorassa linjassa ja ojenna kädet suoraksi eteen. Katse eteenpäin (ei siis lattiaan/varpaisiin) ja puristat perseellä ja reisillä itses seisomaan, niin että reidet ja jalkaterät ovat koko ajan samassa linjassa ja ylävartalo mahdollisimman pystyssä. Jos yläroppa taipuu liikaa tai polviin sattuu, niin kokeile lähtöä korkeemmalta tuolilta. Eiköhän se siitä pikkuhiljaa.

ViestiLähetetty: 2012-02-29 11:09:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kokeile boxikyykkyä. Matala jakkara ajaa hyvin asian. Pääasia on, että reidet menee vaakasuoraan tai vähän ylikin ja sitten sieltä ylös. Yleinen virhehän kyykyssä on se että polvet ylittävät varvaslinja, niin kuin taidat tietääkin. Kyykkääminen on kuin tuolille istumista, paino on keskijalalla tai jopa kantapäällä. Näin oikealla tekniikalla kyykätessä polvien rasitus on aika olematonta. Katse yläviistoon toimii minulla hyvin. Ei siis missään nimessä alas.

Nopealla googlauksella löysin tämmöisen. Rauhallisesti alas ja nopeasti ylös. Tässä videossa polvet pysyy hienosti varvaslinjan takana.
http://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=OtF_UfaGOZk

ViestiLähetetty: 2012-02-29 11:47:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos teille molemmille!!!
Tuo video kyllä näytti hyvin tekniikan.
Sain just angiinaan kuurin, mutta sen jälkeen kokeilen ehdottomasti aloittaa tällä tuoli tekniikalla!!!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1015 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00