karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-30 20:02:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 18 9 10 11 1215 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-03-09 10:25:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^se on mulle jotenkin liian stydiä - tulee huono olo turhan herkästi asiallisenkin kokoisesta palasta. Harmi, kun onhan sekin hyvää (etenkin jäätelön/kermavaahdon kanssa. Mutta onkos siinä mudcakessa vehnäjauhoja?

ViestiLähetetty: 2012-03-09 14:29:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nii, mutta daim onkin liian hyvää mun makuun. Ei puolikas kakku riittäis 8) tosin en tobleronee oo maistanu, kuulostaa vaan hyvältä. :lol:

ViestiLähetetty: 2012-03-09 15:21:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei noniin, nyt loppu kakkupuheet! Saatatte vielä meikäläisen mieron tielle :lol: Kun mä itse asiassa vähän suunnittelin viikonloppuna syöväni jotain nannaa, kun oon niin kiltisti vetänyt tämän kohtakaksiviikkoisen ilman totaaliövereitä minkään suhteen :smt083

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-03-09 15:26:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kerta kiellon päälle :lol: :lol: Tänään lähtee Prismasta mukaan vanha kunnon Daim-kakku, tai ehkä :D jopa kaksi. En mää, mukku mies haluaa 8) ja muistutti mua siitä, että viime viikonloppuna sanoin, että haluan taas seuraavaks viikonlopuks Daimin. Tuo Tobleronekakku oli ihan ekstra, ei vakio (kuten Daim). Oijoi :mrgreen:

Syön muuten Daim-kakkuni jäisten herukoiden kera. Toimii =P~

Muok. nyt on niin räjähtänyt, ryytynyt ja turpea olo, ettei vaan jaksa ajatellakaan mitään edellä mainitsemiani ukaaseja. Eniten siksi, etten ole päässyt koko päivänä ulos. Onneks kohta pääsen. Ehkä parhaaseen lopputulemaan pääsisin luopumalla kaikista totaalikielloista ja rajoitteista ravinnon suhteen? Tajuan välttää viljoja ja muita sopimattomia ilmankin. Ja sokeri ei oikeasti sittenkään tunnu aiheuttavan mulle paljonkaan pahaa. Näin ollen AINOAKSI ehdottomuudeksi jäisi säännöllinen lihastreeni vähintään 3 krt/vk 60 + min plus korkea perusaktiivisuus ulkoiluineen. En edelleenkään menis ihan turvonneena salille, joten tuskin alan tällä metodilla liikaa ahmia. Yhden rajoituksen kuitenkin asetan: jos ja kun otan alkoa, otan max KAKSI annosta ja korkeintaan viisi annosta viikossa vois olla ok.

ViestiLähetetty: 2012-03-10 14:28:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään treenatessa huomasin tarvitsevani jotkut salihanskat, kun käsien iho on alkanut mennä rullalle ja kovettua. Ja kahvakuulasta jää tosi metallinen haju käsiin. Löysin kaapin perältä semmoset nahkaiset niittihanskat, jotka sopivat salitouhuun kuin valetut: malli kuin pyöräilyhanskat eli tarrakiinnitys ja sormenpäät pois :twisted:

Hyvä, ettei taas tullut uutta asiaa ostettavaksi, menot ovat olleet jo valtavat tämän uuden harrastuksen myötä, kun tuo vaatevarastokin yläosien osalta on menossa paljolti uusiks. Toinen, edellistä lämpimämpi nahkatakki koossa 38 tilattu ja noudettu - ja sekin sopii hyvin, ei edes pussita selästä :D Kai se nyt vain on jo vähitellen uskottava, että alan jo olla yläosasta M ja alaosasta S -kokoinen :shock: :lol:

Nyt on mies vuorostaan yrjotaudissa :( #-o . Saapa nähdä, säästynkö itse tällä kertaa. Toissapäivänä mulla oli vähän ällö olo, minkä huomasin vartalonkiertoon perustuvassa vatsalihasliikkeessä ja eilen tosiaan se ryytymys. Nyt olo ihan jees, joten tarttis varmaan tehdäkin jotain, kuten esim. pyykätä... :roll:

ViestiLähetetty: 2012-03-10 20:38:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Noita salihanskoja voi tietysti kokeilla, itsellä vaan menneisyydestä kokemus ettei toiminut varsinkaan noissa vetoliikkeissä tai leuanvedoissa. Kuitenkin lisää muutaman millin "tangon" paksuutta kun hanska välissä eli joutuu puristamaan kovemmin. Ja kovettumat ei ainakaan vähentyneet. Itsekin joutunut välillä rasvaamaan ja raspaamaan kovettumia käsistä, kun joskus kämmen aukesi melkein jokaisella maastavetokerralla. Vetoremmejä käyttäisin jos puristusvoima ongelmana selkäliikkeissä. Kahvakuulailun vaatimuksista ei ole kokemusta.

ViestiLähetetty: 2012-03-13 10:36:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^kiitti ennakkovaroituksesta. Voihan se olla, ettei kovettumia voi välttää. Kokeillaan, kokeillaan.. Noh, aikanaan kun soitin kitaraa päivitäin, vasemman käden sormenpäät olivat kivikovat, joten on sitä ennenkin harrastuksen takia kädet kärsineet... :twisted: :wink:

Sunnuntaina sauvakävelylenkin jälkeen iskenyt yrjötauti alkaa taittua, söin äsken A-jugurtia pähkinöillä ja kuivatuilla hedelmillä. Olo ei huonontunut. Nyt on vaan sellainen tilanne, että rasva ällöttää (paitsi pähkinöissä), kuten myös liha #-o Onneks mulla on proteiinijauhetta, jota voin sekoittaa tohon vähärasvaiseen jugurttiin. Jos siitä sitten vähitellen sais taas ruokavaliota laajennettua. Paino tippui n. 3 kg taudista ja siitä seuranneesta melkein kahden vuorokauden nestepaastosta. Ja tietysti iski kauhee lihaskato :shock:

Viime viikon liikunnat:

Maanantai: Kuntokeskuksessa oma salitreeni 1 h 15 min
Torstai: Treeni kotona 1 h 15 min
Lauantai: Kntokeskuksessa oman salitreenin muut liikkeet, paitsi vatsat, 30 min shape -jumppa ja 30 min venyttely
Sunnuntai: 1 h iisi sauvakävely ja hillitön vatsalihastreeniputki: oksentelu yöhän asti

Viestin otsikko: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-03-14 08:12:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Taas oksennuttaa ja silti pakko mennä töihin: vika päivä ent paikassa! Peruin huomisen pt-tapaamisen, mä mitään jaksa, kun en pysty juuri mitään syömään. Mikä kohtalon iva, että juuri kun opin olemaan tavoittelematta alempaa painoa, se putoaa nyt pakosta :|

ViestiLähetetty: 2012-03-14 08:15:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Auttasko sulla suolahappo tabletit??

Samariini ens hätään.

Minä olen tehnyt lapsikokeita ja jostain syystä meillä menee nopeammin mahatauti ohi kun lapset saa samariinia???

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-03-14 18:27:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oksetus lähti, mutta tuli hirveä heikotus, hyvä kun pysyi päivän pystyssä :( Otin suolahappotabletin ja ehkä se paransi oloa ja vähensi turvotusta. Tautiin tuntuis kuuluvan myös se, vaikka maha ei todellakaan ole täynnä. Trenaamaan menen ja kevyesti näillä näkymin vasta lauantaina. Ja kyllä ärsyttää palata taas ihan lähtötasolle painojen ja tehojen kanssa. Mutta tämmöstä tää voi olla, ei voi mitään. :smt011

ViestiLähetetty: 2012-03-16 11:37:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ekaa kertaa taudin jälkeen tunsin oloni tuoreeks terveeks eilen - joten tänään salille :D

Seuraavia muutoksia: Tänään teen alkuperäisen ohjelman, etten nyt ainakaan liikaa rasitu tauon jälkeen. Maanantaina seuraava salitreeni ja sitten taas lisää painoja.

:idea: Salipäivien iltana kotona ON venyteltävä edes vähän, mutta keskittyneesti

:idea: Vatsalihasliikkeissä keskityn aiempaa enemmän vetämään mahaa sisään niitä tehdessä ja teen ne huomattavasti hitaammin ja keskittyneemmin, jolloin vähempi määrä toistoja riittää ja niska rasittuu vähemmän/ei rasitu ollenkaan.

:idea: Myös kaikki muut liikkeet hitaammin ja keskittyneemmin :arrow: taatusti ehkäisee yllättäviä rasitusvammoja ja koko touhu tuntuu mielekkäämmältä. Vaikka sitten vähän pienemmillä painoilla, jotta em. onnistuu.

:idea: Harkitsen huolella mutta stressittömästi mitä syön ja koska, tällä massiivisella kokemuksella ja 15 v miettimisen määrällä se toimii NYT, kun EV:tä lainatakseni menen treeni edellä. Yhä 3 kertaa viikossa on must, kevyempää aerobista kun siltä tuntuu, lähinnä virkistykseksi. Mitään syömisiä ei tartte laskea :P Mutta panostettava on siihen, etten laiskuuttani mene enää töihin huonoilla eväillä tai muuten syö huonommin kuin voisin. Eli on jaksettava laittaa parempaa ruokaa säännöllisemmin. Viljattomuus on paras, sokeria vähän ok. 4-6 syömis/juomiskertaa toimii.

:idea: En yhtään stressaa (enkä välttämättä edes mittaa) painoa enkä mittanauhan mittoja. Peilikuva ja vaatteet kertovat muutoksesta. Tavoite on rasvaprossa n. 18-19, sitä saan seurattua muutaman kerran vuodessa kuntokeskuksen mittauksissa.

ViestiLähetetty: 2012-03-16 12:55:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvältä kuulostaa!
Varsinkin tuo viimenen! Ei stressiä. :smt023

ViestiLähetetty: 2012-03-16 14:35:59 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Edustusvaimo kirjoitti:
Kukkopilli kirjoitti:
^ihan jees, mutta kyllä Daimi ompi imo parempi (ellei paras) kuitenkin (ei ihan niin makea) :D

Mä fanitan Frödingen (?) mudcakea. Siinä lentää äkkiä mittanauhat nurkkaan :mrgreen:

Me ostettiin tota kavereiden kanssa erään pienen onnettomuuden seurauksena (leivottiin ite kakku, joka putos lattialle :P ja makeaa oli kuitenkin saatava) ja olin niiin pettyny! Oon kai liian tottunu omatekemään mutakakkuun, mutta nyyh, ei ollu yhtään niin mutaista ja suklaista kun itetehty.

Mut mites sulla on kukkis nyt menny pt:n kanssa, ootteko löytäny yhteisen sävelen? :) En nyt jaksa selailla kaikkia niitä sivuja mitä mun viime visiittini jälkeen on kertyny, eli sori jos/kun oot tätä varmaan jo käsitelly.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-03-16 19:55:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marika_ kirjoitti:
Edustusvaimo kirjoitti:
Kukkopilli kirjoitti:
^ihan jees, mutta kyllä Daimi ompi imo parempi (ellei paras) kuitenkin (ei ihan niin makea) :D

Mä fanitan Frödingen (?) mudcakea. Siinä lentää äkkiä mittanauhat nurkkaan :mrgreen:

Me ostettiin tota kavereiden kanssa erään pienen onnettomuuden seurauksena (leivottiin ite kakku, joka putos lattialle :P ja makeaa oli kuitenkin saatava) ja olin niiin pettyny! Oon kai liian tottunu omatekemään mutakakkuun, mutta nyyh, ei ollu yhtään niin mutaista ja suklaista kun itetehty.

Mut mites sulla on kukkis nyt menny pt:n kanssa, ootteko löytäny yhteisen sävelen? :) En nyt jaksa selailla kaikkia niitä sivuja mitä mun viime visiittini jälkeen on kertyny, eli sori jos/kun oot tätä varmaan jo käsitelly.

Muistui tuosta mieleen, että kerran ollessani n. 11 v leivoin kaverin kanssa. Löysä taikina kaatui kulhosta keittion lattialle jonkun sähläyksen seurauksena. Hain rikkasihvelin ja kaavin taikinan takaisin kulhoon ja leivotiin loppuun. Reseptin nimeksi tuli Mokaleivokset 8)

Pt tosiaan soitti viikko sitten ja asia on nyt kunnossa. Sanoin loukkantuneeni alipainokommentista. Se pyysi anteeksi - ja ettei tarkoittanut, että mun pitäis lihottaa itseäni, vaan lähinnä ettei mulla ole painon/liian rasvan kanssa ongelmia. (Paitsi että onhan mulla esteettinen ongelma, kun vyötärö on lähempänä 70 cm kuin 60 cm :? :? ) Jne. Sanoi myös, että on sen puolesta ihan ok, jos tavoittelen hieman pienempää rasvaprossaa ja että kyllä oma keho kertoo, jos homma alkaa mennä haitalliseksi ennen mitään mittareita ja viitearvoja.

Pitkästä aikaa iski tänään lakuhimo. Onneks muistin ennen läheiselle huoltikalle säntäämistä, että kaapissa on iskemätön pötkö lakritsajuurta. Se auttoi :D

Tein myös hyvää ruokaa: uunilohta homejuusto-sitruunapippurikuorrutteella, bataatti-kukkakaali-selleri-sipuli-porkkana-muusia (voilla) ja salaatti+kurkku balsamicolla, mustapippurirouheella ja oliiviöljyllä. Lasi punkkua.

Aamulla tein niitä ihme banaanimantelijauhokakkusia anniemin laittamalla ohjeella - mikä löytö! Lapsikin söi niitä mahan täyteen :mrgreen: Jes, kerrankin terveellinen leipomus, joka maistuu muillekin kuin mulle :wink:

Lakuhimon selittää useamman päivän energiavaje alkuviikon mahatautiajalta, sekä mahdollisesti myös hormonitilanne.

Treenistä: en sentään ihan lähtötasolle joutunut painoja tiputtamaan :) Aluksi tuli hitusen huono olo, mutta se meni ohi. Sunnutain 2 h sauvakävelylenkki on seuraava suorite, muuta erityistä treeniä ei tälle viikolle tulekaan. Mutta huominen ei saa mennä löhöilyksi kuitenkaan :smt026

on meinaan senverran turvonnut olo mullakin tänään

ViestiLähetetty: 2012-03-16 21:10:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
on meinaan senverran turvonnut olo mullakin tänään

Kohtalotoveri! *teetä ja sympatiaa*

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-03-16 21:30:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Haha :P Jos nyt kuuntelis järkeä eikä kroppaa, joisi juurikin vihreetä teetä ja that's it. Mutta täällä on *kröhöm* Daim-kakku sulamassa.. ja niitä banaanikakkusiakin tekis ehkä vielä mieli, sekä mustikkakeittoa. Saa nähdä, mihin päädyn...

Mukavaa :ronsu: turpeusiltaa

ViestiLähetetty: 2012-03-17 07:55:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Turpeus- ja mässäysillasta ei voi seurata muuta kuin, sellaista, että tilasin tän: http://www.tvins.com/fi/products/abdoer ... -twist.php

Vohan sen palauttaa, jos ei sovikaan itselle. Ja itse asiassa yritän saada miehenkin käytämään tota :mrgreen:

Voisi olla juuri niska- ja hartiaongelmaisen vatsalihasvempele tuo - ja kurittaa juuri ongelmallisinta aluetta istuma-asennossa. Samaan hintaan tilasin aikanaan sen "keinulaudan" eli AbSwingin, mutta se ei kyllä ollut riittävän tehokas, ainakaan mulle. Ja taisin antaa sen eteenpäin (vai myinköhän huutiksessa, en muista, ku siitä on vuosia)...

Toki mä vatsoja salillakin teen, mutta. Kyllä niit on tehtävä enemmän kuin 3 kertaa viikossa ja mieluummin tekisin siellä muita lihasryhmiä, joita kotona ei voi. Jes.

Kesä ja rantakausi lähestyy... :shock: Nyt meni tauolle vähäinenkin viinin/siiderin lipitys - kotona. Sanotaan että kesäkuuhun asti ainakin. Niin harvoin olen missään muualla ottamassa, että siihen ei tartte puuttua. Tämä liittyy siihen, että nyt alan enemmän tosissani laittaa kroppaa ja ylipäätään kaikkea kuosiin. Ehkä mahataudin aiheuttamasta pysähdyksestä seurasikin lopulta hyvää: uusi sisuuntuminen harkitsevammalla - ja tehokkaammalla - otteella :twisted:

ViestiLähetetty: 2012-03-17 08:29:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
Toki mä vatsoja salillakin teen, mutta. Kyllä niit on tehtävä enemmän kuin 3 kertaa viikossa ja mieluummin tekisin siellä muita lihasryhmiä, joita kotona ei voi. Jes.

Miksi niitä on tehtävä useammin? :-k

ViestiLähetetty: 2012-03-17 08:46:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^no, eihän se mikään pakko ole, mutta meinaan nyt, että jotta saisin todella tiukan keskivartalon, max 10 min vatsalihastreeni 3 krt/vk ei riitä.

Aion ottaa (lähes) jokapäiväiseen aamurutiiniin 5-10 min vatsa-selkätreenin tolla härvelillä, kunhan se saadaan. Ja lisäks parit aurinkotervehdykset ja jokunen pilatesliike lämmittelyks.

Olen muuten nyt aika jökissä. En jaksanut sittenkään venytellä illalla. Se on tehtävä tänään. Kyllä venyttely ainakin mulla auttaa jumiseen oloon. Vaikka venyttelyn merkityksestä ollaan vissiin montaa mieltä. Se tosin tuntuu mustakin järkevältä, ettei välttämättä heti rankan lihastreenin jälkeen kannata hirveästi yrittää venyä.

ViestiLähetetty: 2012-03-17 10:31:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
Kesä ja rantakausi lähestyy... :shock: Nyt meni tauolle vähäinenkin viinin/siiderin lipitys - kotona. Sanotaan että kesäkuuhun asti ainakin. Niin harvoin olen missään muualla ottamassa, että siihen ei tartte puuttua. Tämä liittyy siihen, että nyt alan enemmän tosissani laittaa kroppaa ja ylipäätään kaikkea kuosiin.
Täällä samat fiilikset. Plus että siihen jokaviikonloppuiseen lipittelyyn vilahtaa lopulta pitkä penni, vaikka vain kotona ottais. Eikä pelkästään se turvottava alkoholi, vaan se kaikki shaisse mitä sen kanssa ja sen jälkeen on pakko kurkusta alas tunkea... :roll:

Täällä vannoutunut pilatesvääntäjä, juuri muuta en teekään. Lemppareita on kaikki liikkeet, joissa paino on kämmenillä ja varpailla (lankku ja muunnokset), siinä saa kokovartalotreenin. Olenpas sitä mieltä, että jos jotain lämmittelyiksi otat, niin otat juurikin tuollaisia. Siinä saa sykettäkin ylös. :wink: Pilateksesta oon oppinu senkin, että tärkeetä on vetää napa selkärankaan! Teen niin nykyään myös treenin ulkopuolella, huomaamatta jo. Tulee kaunis litteä vatsa. :)

Mä olen myös toivottoman laiska venyttelijä, mutta näin lenkkeilykauden ulkopuolella ei niin tarvetta tunnu olevankaan. Töissä jumiutuu lähinnä takareidet ja niska-hartia. Itse venyttelin kesällä heti lenkin jälkeen nopsaan, noin 15sek per asento. Sitten muutaman tunnin jälkeen pidempään.

Mukavaa, ei-niin-norsuista viikonloppua! :mrgreen:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 18 9 10 11 1215 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00