karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-04 21:36:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-28 11:42:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tukot ovat siirtyneet jaloista hengitysteihin, joten viikonloppu meni lepäillen. Tiedä sitten onko tää allergiaa vaiko lentsua - ainakin olin koko lauantai-illan pikkutunneille asti puutarhakutsuilla, eli altistusta on sekä siitepölyille että viileälle ja kostealle. Hyttyset eivät muuten syöneet minua lainkaan, ehkä ne on virallisterveellisen kannalla.

Kroppa ainakin huomasi viime viikolla että ääni treenikellossa on muuttunut ja päätti reagoida tyypilliseen tapaansa - nostamalla painoa. Lisäksi puutarhakutsuilla oli paljon ihanaa ruokaa ja olin kuski.. Syöpöttelin kun muut juopotteli. Kyllä se tästä taas tasaantuu. Ainakin perinpohjaiseen palautumiseen tarvittava ravintomateriaali tuli varmistettua.

Vaikka olinkin siis eilen illalla raskaassa sarjassa, niin huomasin muuta palkitsevaa. Minulla on 7 vuotta vanha yo-mekko joka on varsin kivaa ja ajatonta mallia, joustamatonta materiaalia. Yo-juhlien aikaan painoin jotain 62 kg ja jouduin vetämään vähän vatsaa sisään ettei puku pingotu, ja jouduin myös etsimään pitkään sellaisia sukkiksia, jotka ei purista vyötäröön näkyvää makkaraa. Viime keväänä zonehtavan dieetin loppupuolella käytin samaa pukua eräissä juhlissa ja sitä piti kaventaa vyötäröltä kun pussitti. Painoin 64 kg. Eilen päätin koklata pukua taas, koska ens viikonloppuna tarvitsee formaalia klänninkiä. No, sehän mahtui aivan täydellisesti, vaikka painoa oli lähes 68 kg.

Venyttelin eilen ja katsoin Bridget Jonesia. On se sit ihqu leffa :smt049 Ja taas tuli hikeen asti kuuma pelkästä venyttelystä.

Yksi vähän ärsyttävä juttu tässä monen erilaisen treenin yhdistelyssä on se, että suunnittelua tarvitaan enemmän kuin ennen. Nyt kun täytyy hyvällä omallatunnolla levätä päivä jos toinenkin, niin en millään järkevällä tavalla saa kaikkia treenejäni tehtyä, varsinkin kun loppuviikosta on reissuakin. Periaatteessa päiviä kyllä on, mutta kun ei kaikkia treenejä voi tehdä putkeen peräkkäisinä päivinä, vaan näitä lepopäiviä pitäis ripotella tasaisesti - nyt tuli kolme putkeen, ei hyvä.

Oon kuitenkin päättänyt ettei tästä tarvi liikaa ahdistua - jos jaksan tehdä edes suurimman osan suunnitellusta ohjelmasta ja noudatan sitä PÄÄSÄÄNTÖISESTI, niin varmasti kehityn. Tän ei ole tarkoitus olla mitään ahdistavaa hiostusta, vaan hauskaa ja henkisestikin kehittävää - jos kantiunto-els vihaa sohvaperuna-termiä niin minä kai sitten vihaan himokuntoilija/himourheilija-termiä. Himo-etuliitteestä tulee sellainen vaikutelma, että kuntoilija suorittaa hommaa jonkun enemmän tai vähemmän hallitsemattoman, irrationaalisen ja potentiaalisesti tuhoisan vietin viemänä, jonkinlaisen uskonnollisen huuman vallassa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-09 20:42:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Reissuilu on sit hankalaa. Läksin reissuun viikko sitten torstaina ja koko ajan saldo: 1 koko kropan salitreeni + 1 "koti"treeni hotellihuoneessa, sekä kolmena päivänä kävelyä á 3-4 h, pysähdellen ja kierrelleen (sightseeingiä ja shoppausta). Kumma kun lähes luksustason hotellissa oli todella, todella paska sali. Käytännössä siellä oli käsipainot n. 20 kg asti sekä säädettävä penkki, tvshop-tyylinen kotitreeni"keskus", jolla sai tehtyä ylä- ja alataljat, pecdeckit, jalkaprässin jne - periaatteessa. Käytännössä oli hutera vehje huonoilla välityksillä ja ergonomialla. Esim. ylätaljailusta puuttui se reisien päälle kuuluva tuki - ei paljon tehdä ylätaljavetoa lähelle omaa ruumiinpainoa vastaavalla kuormalla kun perse irtoaa penkistä :smt017 Erilaisia cardiolaitteita löytyikin sitten yhteensä kymmenkunta, samoin kuin uima-allas ja "swedish" sauna, joka oli viileähkö.

"Koti"treeni oli tyly ja tehokas kuten aina, ja sain jotain happoa aikaan salinkin puolella kun jouduin soveltamaan, tein esim maastavetoa sumotyyliin jota en itse asiassa ole koskaan aiemmin edes kokeillut. Unohdin salihanskat reissulle ottaa mukaan ja kärsin sen nahoissani (kirjaimellisesti). Ai joo, ja hotellihuoneessa oli makeeta katsoa itseään peilistä samalla kun ähkii 1 jalan kyykkyjä ja punnerruksia.

Jos Pohjois-Amerikan vaikutusalueella liikkuu, niin kannattaa käydä tuolla:

http://www.lululemon.com/

Loistavan laadukkaita kuteita kaikenlaiseen liikuntaan, kokoja löytyy (esim. tall- ja petite-lahkeenpituudet ja muutenkin about euroopan koot haarukassa 30-46) ja värejä ynnä malleja myös. Harmittaa kun ostin vain yhden topin (luonteelleni täysin epätyypillinen saituus iski). Täytyy väijyä jos joku lähipiiristä on matkailemassa firman vaikutusalueelle, tai matkaaja-karppaajatkin saavat tietysti älähtää ja muistaa yksityisviestillä jos haluavat kuriiriksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-13 17:07:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilen puolitoista tuntia pyöräilyä, 45 min pätkissä aamulla ja iltapäivällä. On se vaan mukavaa tuo työmatkapyöräily. Metrossa tehdään jotain siltatöitä (kuten joka kesä) joten vuoroväli on ruuhka-aikaankin jotain 8 min ja siten metro tupaten täynnä hikisiä ihmisiä. Katselin niitä eilen kun ajoin Kulosaaren siltaa. Metro ryömitti samaa vauhtia pyörän kanssa koko sillan pituudelta. Varmaan kiva juttu olla siellä sisällä auringon paahtaessa :lol:

Tänään salilla. Oli jotenkin puhti ihan pellolla, kärsin kai edelleen aikaerorasituksesta sen verran ettei oikein puntti kulkenut. Tai sitten joku on säätänyt maan vetovoimaa vähän isommalle sitten viime treenien... :smt080 Mies myönteli eilen (vain hiukan suostuteltuna) että kotitreeni on tainnut purra mun mitättömiin olkapäihin. Mielenkiintoista sinänsä, kun yhtään varsinaista olkaliikettä ei ole ohjelmassa. Ilmeisesti olat kuitenkin stabiloi niin montaa liikettä että ottavat osumaa kuitenkin tarpeeksi.

Viestin otsikko: Muuttodieetti
ViestiLähetetty: 2007-06-20 08:48:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Suosittelen kaikille parin pikakilon laihdutustarpeessa oleville ns. muuttodieettiä ja -kuntokuuria. Siinä muutetaan kaksi pientä asuntoa yhteen isompaan, ja molempien pienten asuntojen tulee olla turvoksiin asti täyteen ahdettuina tavaraa, jota ei saa heittää pois. Isossa asunnossa taas on oltava vähintään puolet seinistä maalattavassa kunnossa. On suotavaa, että aikataulu on äärimmäisen tiukka ja muutto sekä maalaus hoidettava toisen asunnon omistajan sairastumisen takia lähinnä yksin. Sairastunut voi maata sängyssä tai sohvalla työnjohtajana. Muuttopalvelun käyttö on sallittua, mutta aikaperusteisen laskutuksen takia muuttomiehiä on avustettava kantamalla kevyempiä tavaroita ylös alas portaita. Molemmat pienet asunnot sekä iso asunto ovat luonnollisesti hissittömiä, 2-3 kerrosta taaperrettavaa.

Ruokavaliosta: Muuttodieetillä syödään päivässä aamiainen, suolapähkinöitä ja suklaata ehtimisen mukaan sekä myöhään illalla McDonalds-ateria tai muuta valmista mössöä.

Treenin rytmittäminen ja lihashuolto: Ei voi rytmittää. Ei voi suorittaa lihashuoltoa, koska venyttelyyn tai hierontaan ei ole nyssäköiden täyttämässä asunnossa tilaa. Ja se toinen muuttaja on kipee, ei se mitään hiero!

Ihan vakavasti puhuen melko hyvää treeninkiä tuntuu muuttaminen olevan, vaikkei nyt ole mitään muuta ehtinyt tehdäkään. Ehkä sitten juhannuksen pyhinä, jos muuttomiehet eivät muuraa asunnosta ulospääsyä kiinni muuttolaatikoin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-03 08:51:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juhannus on takana, silloin on juostu yksi lenkki, 45 min. Ja puuhattu sitä muuttoa. 1-2 laatikkoa, roskasäkkiä tai muuta nyssäkkää on kiikuteltu ylös alas portaita muutamaan kertaan joka jumalan päivä. Juhannuksen jälkeen 1 kpl yksiön loppusiivousta (sokeritoukkia väistellessä), pari työmatkapyöräilyä, 1 krt koko vartalon salitreeni.

Tällä viikolla jo 2 x työmatkapyöräily. Hienosti suunnitellusta liikuntaohjelmastani ei ole tullut lasta eikä paskaa kun elämä on heittänyt pari poikkeustilaa eteen. Harmittaa, mutta neljän työpäivän kuluttua alkaa loma.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-05 10:35:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ilmat ovat hyvät ja työmatkapyöräily jatkuu. Näin loppuviikosta rupeaa kyllä kieltämättä jo vähän huomaamaan että etureidet alkaa kivettyä. Pitäis sitä venyttelyä taas muistaa tehdä...

Kävin eilen ostamassa leuanvetotangon. Jospa saisin sen viikonloppuna ovenkarmeihin kiinni niin pääsisin tositarkoituksella treenaamaan. Enhän mä tarvi enää salia mihinkään! Se vähän kotitreeni mitä olen ehtinyt tehdä on jo vaikuttanut erittäin positiivisesti käsivarsien ja rinnan ulkonäköön ja toi tanko ratkaisee myös selkäpuolen treeniongelmat. Kotitreenistä: pysyn jo pitoliikkeissä kaksi kertaa pidempään kuin alussa, vaikka takana on tosiaan ehkä 6 kotitreenikertaa yhteensä. Jee. Ens viikosta eteenpäin alkaa lomalomalomaloma ja liikunnalle on enemmän aikaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-10 11:46:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä leuanvetotanko on hieno asia! Sain sen eilen kiinni ja teen sitä tiukkaa yhtä leukaani nyt sitten 5-10 kertaa päivässä, aina kun tanko osuu näkökenttään tai olen menossa sen ohi :lol:

Vapaasta roikunnasta ei vielä mene yhtään, vaan täytyy aloittaa jalat maasta. Tai sitten olen tehnyt vapaassa roikunnassa pelkkiä lapojen rutistuksia kädet suorina. Vielä se sieltä löytyy, vajakki-leuka menee jo tosi kevyesti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-13 22:18:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olipa ihanan tyhjää salilla tänään! Pyöräilin matkat sinne n. 10 km suuntaansa ja tein noin tunnin (lähes)koko kropan treenin. Oli kyllä vähemmän ihanasti tosi kuumakin. Sitä en oo kyllä koskaan ymmärtänyt (enkä varsinkaan näillä säillä) että porukka tulee sinne tunkkaiseen ja hienhajuiseen pätsiin vain hinkkaamaan pyörää tai juoksumattoa sellaisina vuodenaikoina joina "luomu"versiokin ko. lajeista onnistuu. Ehkä se on sitten hyvä jos on supertarkka treenin intensiteetin tai keston suhteen tai jotain.

Mitään ennätyspainoja ei hätyytelty missään tietenkään kun salia on jäänyt paljon välistä ja painotus on ollut muussa treenaamisessa ja muilla elämänalueilla. Mutta väliäkös sillä, tuli kuitenkin käytyä, tehtyä se mihin pystyy ja huomenna se varmaan tuntuu lihaksissa. Ja kivaa oli. Kun treenailee koko kroppaa kerralla (enemmän tai vähemmän) niin mikään paikka ei ole superjumissa jatkuvasti, ja olen myös pitkästä aikaa ilman mitään kremppoja missään. Yleisesti ottaen olen hyvinkin terveenä pysynyt treeniurani aikana, mutta alkuvuonna tuli monta kremppaa samaan aikaan ja se oli todella tympeää.

Eilen olin sauvakävelemässä reilun tunnin mäkimaastossa mieheni liian pitkillä sauvoilla ja tunsin itseni sellaiseksi pitkäjalkaiseksi hyttyseksi joka lentää koheltaen. Omat sauvani ovat äidillä "lainassa" eli täytynee käydä ostamassa uudet.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-19 22:00:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ma: Loikat + kotitreeni
Ti: 20 km pyöräily 10 kilsan siivuina
Ke&To: Ilmeisesti loikkatreenin yhteydessä juostuista spurteista vatsalihakset ja kylkiluiden välissä asuvat lihakset niin kipeät, että joudun nousemaan sängystä kuin olisin raskaana. Epänormaalin kauan kyllä nämä DOMSsit kestäneet, ei oikein vieläkään kärsi aivastella lujaa. Pesin sentäs tänään ikkunat ("ai TÄMMÖSET nää näköalat täältä onkin!") ja suoritimme miehen kanssa muutenkin viikkosiivouksen.
Huomenna jos salille jo vaikka kykenisi niin hienoa olisi, viikko taas hurahtanut siitäkin. Viikonloppu meneekin sitten hiilarimaassa eli sukujuhlissa landella. Onneksi hämäläisen pitopöydän pääruokaosion saa menemään karpisti. Kahvipöytää taas ei.. :smt110

Mulla on kohta pyörän pakkohuolto edessä, polkimista kuuluu kahdenlaista sivuääntä ja takarenkaan toinen jarrupala raapaisee välillä rengasta. Jälkimmäisestä selviän itsekin, mutta ei ole hajuakaan, mistä metalliset *niks* ja *klonk* -äänet poljin-vaihteisto-maastossa ovat peräisin. *klonk*in yhteydessä polkimissa tuntuu pieni hypähdys, *niks* ääni taas kuuluu vain, kun on paljon vastusta, eli kun joudun polkaisemaan kovasti sitä poljinta. Se ei hypähdytä polkimia. Voisin tietysti ostaa sitten alennusmyynnistä ns. kunnollisen polkupyörän tuon halpiksen tilalle. Siihen asti olen ainakin turvallinen jalankulkijoille, mun saapumisen kuulee jo vähän kauemmaskin enkä pääse yllättämään takaapäin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-25 19:04:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilinen meni vähän vähemmin hiilarein minun mittapuullani (n. 60 g) ja meinas loppua energiat salilla kesken. Tein ylävartaloon painotetun koko vartalon treenin. Alkupään treeni meni hyvin, penkkiin pitkästä aikaa lisää painoa ja kohta päästään seuraavalle kymmenluvulle. Myös ylätalja on kehittynyt ja saan sen nyt menemään paremmin latseille, kiitos kotona tehtyjen leuanvetoharjoitteiden. Se tanko on kyllä paras investointi aikoihin! Laitoin pitkästä aikaa eilen ruoat kalorilaskuriin ja kymmeneltä illalla oli vasta 1400 kcal, joten tein vielä kriisimunakkaan illalla. Olin kyllä syönyt nälän poistamiseen tarvittavat ateriat ja lasin valkkariakin mutta noin se vaan sitten meni.

Sain eilen juhlapuvun pesulasta ja sovitin sitä ekaa kertaa sitten viime kesän, jolloin se oli hyvin sopiva. Vyötäröstä teki nyt löysää ja kainaloista napakkaa, mutta onneksi se on sillä tavalla leikattu että sopii edelleen aika passelisti. Painoni on aika lailla sama kuin viime kesänä, mutta massa on muuttanut keskeltä yläreunaa kohti... :mrgreen: Ei niin, että olisin jotenkin läski ollut viime kesänä, päinvastoin, saavutin silloin alhaisimman painoni seitsemään vuoteen ja se on pysynytkin parin kilon toleranssilla.

Se on kiva että näitä pikkuasioita seuraa, millä muutokset huomaa vaakaa paremmin. Tänään taidan suorittaa vielä iltalenkin, koska kaupasta tarttui jostain syystä pari DaCapoa ja energiaa on... Hyötyliikuntana olen tänään koonnut lattiavalaisimen ja siivonnut kuivauskaapin ritilähyllyjen vaihtoa varten. Jospa vielä saisi yhden lampun kattoon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-31 23:02:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kunnioitus sauvakävelyä kohtaan vain kasvaa ja kasvaa - kyllä se vain on ihka oikeata urheilua! Kävin perjantaina taas sauvomassa, tällä kertaa uusilla, oikeankokoisilla sauvoilla ja lekottelin myös vähän aikaa Tarvaspään laiturilla. Olisko ollut puolisentoista tuntia yhteensä se lenkki. Viikonloppuna oli lepäilyä ja viinamarinointia häävieraan ominaisuudessa. Alkaa nuo kissanristiäiset jotenkin riepoa, kun ei siellä maistu entiseen malliin kuin viina :smt016

Kaikki vissiin tehdään niin kevyesti ja margariinisesti nykyään, että melkoiset antikliimaksit oli taas lautasella, vaikka oli nimekäs kokki ollut takapiruna. Useimmiten tulee sellainen fiilis että "tänkin olisi itse tehnyt paremmin". Kauden herkkuja harvoin hyödynnetään kesähäissä täysillä, kuten ei näissäkään. Pöydässä oli uuden perunan ohella vain porkkanaa ja lehtisalaattia balsamicolla. Voi että kun olisi olleet mukana tomaatit, kurkut, monet lehdekkäät, babyherneenpalot voissa, kukkis, parsakaali jne! Sentään leivän kanssa oli vain voita tarjolla ;) Leivonnaisissa taasen huomasi selvästi että jotain ihme valmispohjaa ja paranteita ja korvikkeita oli, tiramisukin ihmeen vaahtoista höttöä, ja kermavaahto oli jotain korviketta sekin. Nojoo, kivaa oli silti ja ei pitäisi näin valittaa kun valmiiseen pöytään pääsee ja vielä suoraan bussilla toiselle paikkakunnalle. Se olikin tämän kesän ainut matka, ens viikolla taas töihin ja pk-seudulla on aika tiukasti lomailtu.

Tänään palasin sitten lopulta liikuntaruotuun. Eilen olin niin sokerista etten saanut aikaiseksi lenkkiä eikä tänään ollut sen parempi, mutta läksin sitten salille tekemään jalkapainotteisen kokovartalotreenin. Tein alkulämmöt vaihteeksi soutulaitteella, on kiva vempele. Yllättäen treeni kulki hiilari-flow'ssa, jäin vähän hiilarivaihteelle kun ensin sunnuntaina piti saada krapulamätöt ja lohdutusta häiden huonosta ruokatarjonnasta, eli teimme mieheni kanssa naudanlihafajitaksia (kaupan lätyillä) ja mutakakkua sokerilla makeutettuna. No, mutakakkua jäi aika paljon jäljelle ja mieheni joka on huolissaan linjoistaan pysyi aika tiukkana sen jälkeen kun oli sunnuntaina yhden palan syönyt. Olen sitä sitten pistellyt yksinäni menemään, tänään onneksi loppui. Taidan investoida muffinssivuokaan jotta saadaan siistejä kerta-annoksia pakkaseen. Hiilarien lisäksi treeniä vauhditti toki (liian) suuri lepopäivien määrä. Onneksi on vanha nikamavaiva, joka pakottaa sitten loppuviimeksi tekemään jotain. Jos könötän päiväkausia paikallaan, selkä suuttuu.

Jos huomenna sataa vain vähän, menen tekemään jonkun aerobisen. Pakko tinkiä sokerisuudesta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-06 09:40:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sauvailin vielä keskiviikkona n. 8 km, ja perjantaina tein oikein 9 km pituisen juoksulenkin pitkästä aikaa. Sauvailu oli taas elämää rankempaa, mutta juoksu kulki yllättävän hyvin. "Koneen käynnistymiseen" meni kylläkin 20 minuuttia ja kun koko lenkin pituus oli 52 minuuttia, niin onhan siinä tietysti petraamista.. Alussa kramppasi vatsalihakset kovasti mutta helpottihan se sitten lopulta ja pääsin hyvään vauhtiin. Kun nyt saisi lenkitettyä itseään useammin juosten niin kone oppisi käynnistymään paremmin.

Lauantaina oli salitreeniä, keskivartalopainotus. Sain pitkästä aikaa vatsalihakset kipeiksi. Ärsyttävää kun tuolla asuinseuduillani Lepuskin tienoilla ei ole yhtäkään sellaista kunnon punttisalia johon pääsisi kohtuullisella kertamaksulla ja ilman jäsenyysaivopesua (tai en ainakaan tiedä yhtäkään). Joutuu lähtemään joko keskustaan tai muihin lähiöihin. Onneksi lauantaina oli auto käytössä niin pääsin näppärästi yhdelle hyvälle lähiösalille. Ja onneksi (?) työt alkoi tällä viikolla ja tulee hyödynnettyä tässä työpaikan vieressä olevaa kivaa ei-jäsenyys-salia. Tänään tosin tulee vain työmatkapyöräilyt 40 min suuntaansa, mahdollisesti tynkä-työpäivä jonka jälkeen lekottelua pyöräreitin matkan varrella. 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-09 10:28:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Maanantaina tulikin sitten yli 30 km fillarointia kun käväisin kaverillani toispuo´ stadia töiden jälkeen ja ajoin siitä sitten kotiin. Ilma oli kuin linnunmaito, mutta pyörästä kuuluvat epäilyttävät äänet vähän haittasivat nautintoa. Muistan sen jarrupalojen säätötarpeen aina vasta aamulla kiireessä kun en kerkiä enää ruveta niitä näpertämään.

Tiistaina levättiin ja keskiviikkona olin salilla tekemässä yläkroppapainotteista kokovartalotreeniä. Selkä ja hauis jatkavat vahvistumistaan, kiitos leuanvetotangossa rimpuilun. Rintapuolikin on ok, kehittyy sentään. Tein taas pohkeitakin mutta nyt eivät menneet onneksi kipeiksi. Tänään on nimittäin loikat + kotitreeni suunnitelmissa. Jospa älyäisin tällä kertaa olla repimättä vatsalihaksia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-17 12:40:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jahas, päivitetääs taas. ti sali, ke työmatkapyörilyt, to sali ja tänään varmaan kotitreeninkiä. Pyörässäni asuu paholainen - yritin selvittää eilen hankaavan sivuäänen syytä, mutta en löytänyt MITÄÄN mikä osuu takapyörään. Ei jarrupala, ei lokari, ei vaihteiston osat. Silti siitä kuuluu tosi häiritsevä raaps-raaps-raaps-ääni joka kiihtyy vauhdin kiihtyessä ja tuntuu myös rungossa jonkinlaisena väräyksenä.

Lueskelin tänään netistä pyörän huollosta tietoa ja ns. sisäänajohuolto pitäisi (olisi pitänyt) tehdä ekan 100-200 km jälkeen. Noh, tuolla on nyt ajeltu neljä kesää ja varmasti yli 500 km per kesä. Itse olen vaihtanut kerran jarrupalat ja joskus muistaakseni pessyt ja öljynnyt #-o Ja sisäkumit uusittu kertaalleen. Eli olisi ehkä syytä viedä huoltoon niin voisi paholainenkin poistua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-20 11:46:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pyörä meni sitten uusiksi ja tämä merkitsee lisääntyvää etureisitreenin määrää niin kauan kuin lykkään renkaiden vaihtoa. Mulla oli nimittäin vanhassa ritsassa suht sähäkät asfaltille sopivat Kendan renkaat, enkä ole vielä vaihtanut niitä tuohon uuteen ajokkiin. Se tuntuu nyt ihan traktorilta, toisaalta hiekkatieosuuksilla ei jännitä niin paljon, kun pyörät ovat hiekalla ihanan vakaat. Etureisipainoitteista pyöräilyä tuli siis lauantaina 20 km ja tänään työmatkat, lisäksi tänään punttailen yläkroppapainotteisen kokovartalotreenin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-24 13:22:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kulttuuririennot ovat vieneet tällä viikolla mukanaan (Espoo Cine ja juhlaviikot) joten tein tänään varmuuden vuoksi aamusalin. Olisi ollut kiva ajaa uudella traktoripyörällä töihin ja Cineen, mutta aamulla oli todella sitkeä sade. Nyt tietenkin paistaa :twisted:

Tein viime salikäynnillä jalkaprässiä vähän eri lailla, silloin siis yläkroppapainotteinen kokovartalotreeni, jolloin jalkatreenissä voi vähän kokeilla. Ensinnäkin jalkaterät ulospäin niin, että polvet koukistaessa jalkain väliin muodostuu salmiakkikuvio. Tuntuu melko muikealta sisäreisissä. Sitten ihan kapealla jalat vierekkäin, ja viimeiseksi jalat niin leveällä kuin kelkkaan sopii ja vielä etukulmissa. Silloin jalat tulee kyykätessä kainaloihin (jos liikkuvuus antaa myöden). Ennen kuin tuohon rupeaa, niin kannattaa katsoa ettei treenihousujen haaruksissa ole reikiä tai rakenteellisia heikkouksia. :smt005

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-27 09:09:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilen traktoripyörällä ajelua kotoa keskustaan ja takaisin. Ostin sokoksen -15% -päivästä talvinilkkurit ja sänkyyn päiväpeiton. Päiväpeitto pakkarilla aiheuttaa muuten melko muikean lisävastuksen, varsinkin vastatuulessa. Pyöräretki oli samalla tyhjähkön vatsan aerobinen (masussa n. 2 dl täysmaitoon tehtyä lattea), yhteensä n. 25 km. Ei tuntunut tankkien tyhjenemismielessä missään, tietysti normaali rasitus rupesi painamaan, mutta aivan sama näköjään se on, meneekö tyhjällä vai ei-tyhjällä masulla. Kahvi sen sijaan saa mut liekkeihin, liiankin.

Tänään ehkä salille. Riippuu olenko iltapäivällä negatiivisella energialla latautunut stressipallo vaiko ryydytetty ahdistunut kasa. Ekassa tapauksessa salille, tokassa tapauksessa ehkä shoppailemaan tai suklaalle. Pomo palaa tänään kesälomalta ja se jo soitteli viime viikon lopulla pää ideoita pursuten. Argh.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-28 11:53:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jihuu, en ollut eilen liian lannistunut salitreeniin. Otin vapauden vähän modifioida kun jalkatreeni tuntuu nyt niin ikävältä ja etureidet jotenkin tukkoisen oloset. Ehkä pyöräily ja reisien treenaus joka salitreenissä vähän jumittaa. Tein siis takareisille tappotreeniä: ensin 20 toistoa takareisilaitetta (maaten) sitten samaisella rakkineella heti perään kumpikin jalka erikseen niin monta kuin menee (puolella kuormalla) ja heti perään vielä 2 jalan toistot samalla painolla kuin aluksi niin monta kuin menee. Sitten vielä pohjenousua tanko niskassa (mokoma tuntui sekin takareisissä).

Treenasin myös vatsan kolmella eri liikkeellä sekä olkapäitä ja selkää. Kävin eri salilla kuin missä yleensä ja sain siten käyttöön myös 7 kg käsipainot, joita ei vakkarisalillani ole. Vakkaripaikassa on pienetkin käsipainot vain 2 kg välein ja etenkin se pomppu kuudesta kahdeksaan kiloon on ollut tuskailun aiheena jo pitkään olkapäävipareissa. Olen joutunut pumppailemaan 6 kilolla naurettavia ylipitkiä sarjoja tai sitten kahdeksalla kilolla yhtä naurettavia 4 toiston heiluntasarjoja. Ehkä tilapäinen salinvaihto tekisi gutaa.

Mutta jihuu, ens viikosta saan vaihtaa takaisin 2+1 -jakoiseen toistoja syklittävään ohjelmaani. Ketjuni otsikon mukaisesta loikkatreenistä ei sitten tullutkaan lasta eikä p*skaa, en tiedä mikä siinä oikein oli etten vaan saanut itseäni loikkimaan. :roll: Kotitreenin joitain osia olisi kyllä kiva saada vielä raahattua mukana. Ensi viikolla aloitan myös joogan.

Ai joo, ja nyt saan jo leuan vapaasta roikunnasta vedettyä hieman vajaan 90 asteen kulmaan asti ennen kuin romahtaa... Kokonaisen leuan veto pohjasta saakka on siis NIIN lähellä ettei mitään rajaa \:D/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-03 13:36:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Torstaina kävin salilla mutta eipä sitten muuta koko loppuviikkona, paitsi syömistä ja miehen sukulaisten syöttämistä eli osittain yläkarpilla...

Sitten tulin kipeäksi, eli tänään kotona erittäin rauhassa. Outo hivutussairaus eli vähän kuumeenomaisia lihassärkyjä, kurkku kipeä, päätä särki muistaakseni perjantaina kovasti, vatsakin ollut joko kipeä tai sekaisin... :?:

Paranis nyt, niin vois taas työmatkapyöräillä kun vähän kuivempaa säätä luvassa tälle viikolle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-11 11:46:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jahas, sitten viime kerran on tehty selkä + rinta sekä jalat + vatsa + oje&hauis -treeni, viimeksi mainittu perjantaina hieman puolikuntoisena. Olin hieman hivutussairas edelleen mutta päätin että kyllähän sellainen kevyt jalkatreeni sentään... No ei olis kannattanut! Kurkku alkoi kipeytyä ja nokka tukkeutua sitten yötä vasten ja lauantaiaamun jooga jäi sitten väliin. Se olisi ollut eka kerta ja matonkin ostin perjantaina. Viikonloppu meni kipeänä, samoin eilinen saikulla. Pomo rupeaa varmaan kohta epäilemään kun on näitä maanantaisaikkuja, että meneekö mulla viikonlopun juhlinta vähän pitkäksi... :roll:

Vein sitten pyöränkin viikonloppuna pihalta varastoon kun tällä viikolla ei enää jouda sitä käyttämään ennen perjantaita - ja perjantaina tietenkin mun tuurilla taas sataa. :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00