karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-20 05:10:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 515 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-02-01 10:14:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Siis joko kävit salilla??
Miten meni ja pysykö meikit? :)

Minä aloitin ihan kotona voimaharjoittelun. En usko kestävyysharjoituksiin painonpudotuksessa. Ihan vaan voimaharjoitteluun ja painoina sellaset, että jaksaa tehdä maksimissaan 15 toistoa. Mieluiten viimeinen 12 pitäs olla tuskaa.

Yritän motivoitua salille, nyt ei ole mitään tekosyitä. Mies kotona. Mutku ei!??
Kerro minkälainen kokemus se sulla oli??
Minä en ole käynyt salilla 10 vuoteen... Ei edes uskalla enää, ujostuttaa :oops:

Ajattelin itse aloitella nyt ihan kotosalla ja äsken vedin pikku reenin ja huomasin olevani rapakunnossa :(

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-02-01 10:32:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moro R-A! Juu, kävin viime lauantaina ilmaisella tutustumiskäynnillä ja liityin jäseneksi sen perään :mrgreen: Kävin shape 30 min keskivartalojumpassa ja 30 min ohjatussa venyttelyssä. Laitteisiin en uskaltanut koskea omin päin, saan niihin ohjauksen huomenna kuten myös harjoitteluun vapailla painoilla jne. ja myös juoksuun, jonka aloitan taas viimeistään kun lumet lähtee. Tosi jees, ihan mahtavaa!

Mua ei nyt oikeastaan paino mietitytä vähääkään, 1. tavoitteena (kunnonkohotuksen ohessa) on saada peppuun muotoa ja 65 cm vyötärö näin ensalkuun 8) Ja kesäks huomattava haba sekä 6pack :lol: Näin viimeyönä unta, että mulla oli jo tosi erottuvat vatsalihakset :shock:

Mä olin viimeks käynyt salilla/jumpissa yliopistolla vuonna 2003 muistaakseni. Sinne vaan, kyllä meinaan tehokkaammin tekee liikkeet asialle pyhitetyssä ympäristössä ohjaajan tsemppaamana kuin kotona ominpäin. Ainakin jos mun vatsalihaksilta kysyy :D

Niin ne meikin, juu, hyvin pysyivät :smt061

ViestiLähetetty: 2012-02-01 10:53:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuulostaa hienolle!
Tuo personal traineri on ihan ykkönen. Mun pari kaveria on saanu mahtavia tuloksia sen avulla.
Meinas ettei kehtaa olla tekemättä kun on oma tsemppari.
Ja he osaa antaa sellasia liikkeitä mitä on kiva tehdä jos vaikka joku paikka kipeytyy.

Paan mietintä myssyyn tuon salin..
Täällä olis ihan ilmanen sali kunnan puolesta ja hyvät välineet.
Olen vaan aika saamaton.

Olen itse miettinyt, että kolmesti viikossa tuo voimaharjoittelu ja sitten jos kävis sauvakäveleen vaikka parikin kertaa.
Juoksemaan mua ei saa millään. Se on ollut aina pakkopullaa, silloinkin kun ihan muka urheilin.

Saas nähdä pysyykö innostus. Mutta ihan mukava oli äsken tehdä. Vaikka nyt on kädet ja jalat vähän pullana :lol:

ps. meikeistä. Minä olisin heti oikee pandakarhu. Hikoan eniten juuri kasvoista :lol: Kainalot on kuivat ja naama virtaa hikeä... Todella ärsyttävä piirre...

Kerro sitten mitä treineri neuvoi ja minkälaista ohjelmaa alat tekeen. Koitan imeä sun innostuksesta itselle motivaatiota.
Lainasin jo kirjankin :lol: Aloitan aina kaiken kirjalla.
Suosittelen sitä sullekkin, on oikeesti hyvä.
Se on kuntoplussan tekemä,mutta hyvä!! http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/v ... a-naisille
Ruoka osion voi sivuuttaa, vaikka minusta sekin oli ihmeen ok. Vaikka rasvatonta prodeahan se suositteli. Hiilareita kuitenkin maksimissaan vain 150g

ViestiLähetetty: 2012-02-02 19:34:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sain kuulla töissä aamulla asian, jota en tod olisi halunnut kuulla. Mutta ensi viikolla vasta selviää, onko sillä mitään radikaalia merkitystä suunnitelmieni suhteen, joten se siitä tällä erää.

R-A:lle kiitos lukuvinkistä, ehkä joskus saan aikaiseksi perehtyä, tai siten en. Jotenkin helpommalla pääsee, kun kysyy PT:ltä tai joltakulta muulta kuntokeskuksen tyypiltä asioista. Mutta hieno juttu, että 150 g on hiilarikatto :D

Tänään pääsin töistä aikaisemmin ja kävin ekalla PT-tapaamisella, jolle tilitin kroppani fyysiset ja esteettiset ongelmakohdat. Saliohjelmastani saatiin puolet tehtyä, ens tiistaina olis tarkoitus tehdä valmiiksi.

Työkaverin kanssa keskusteltiin palautusjuomista, suositteli Dietmixiä. Kaippa sitä vois testata. Tänään söin palan 85% suklaata sekä ennen että jälkeen 30min treenin.

ViestiLähetetty: 2012-02-02 19:57:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hellurei, tulin kurkistamaan tännekin! :smt039 Kivoja treenikamppeita oot hommannut!
Mä vedän ittekkin tuota Dietmixiä, mutta mulla ei oo mitään mihin verrata. Veden kans maistu aluks kamalalta, mut kaikkeen tottuu (paitsi jääpalaan persiissä) ;) Tsemppiä reenailuihin, jään seurailemaan.

Liikuntapäikky: viewtopic.php?f=42&t=60559
Ruokapäikky: viewtopic.php?f=11&t=53546

ViestiLähetetty: 2012-02-02 20:00:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toivotaan, että homma ei kurahda ja saat asiat kuntoon!!

Minulla on paikat kipeenä.. Lauantaina pitäisi ottaa uusiksi. Pakko tsempata, että kans otan :)

Tarkkaa työtä PT taitaa tehdä kun nopin menee aikaakin!!

ViestiLähetetty: 2012-02-02 20:08:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervehdys Risuselle :D Joo, työkaverikin nauroi että varmaan huvittaa käydä joka päivä salilla, kun on niin hauska treenikassi :P

R-A: treeniohjelmaa tehtiin treenaamisen ohessa, toimiva systeemi niin pääsi heti äheltämään. Hemmetti kun huomasin pukkarissa ennen tapaamista, että olin unohtanut sheivata kainalot ja paita oli hihaton :oops: Että huomattavalla mustalla sängellä sitten pääsin starttaamaan...

Totta kai kuritat kehoa lauantaina, jotta alkaa tulosta tulla! Varmaan kannattaa perehtyä palautusjuomiin, jos ne todella ehkäisevät epämiellyttäviä jälkitiloja ja tehostavat treenin vaikutuksia. Ja onhan sulla(kin) vahvat magnesiumit käytössä?

Huomenna hankin Dietmixiä.

ViestiLähetetty: 2012-02-02 21:00:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä ollaan kurkkimassa! :smt039

ViestiLähetetty: 2012-02-02 22:16:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli, en minä ole ajatellut tuota palautusjuomaa.
Kerro jotain. Mieskin kiinnostui ja kysyi, että viskiä vai olutta. Mutta prodea vissiin ja rasvaa?? Kun en usko hiilarilisiin :lol: :lol: Nyt se nähdään oonko väärässä uskossa.

Mies onnistui tulehduttamaan kipparilihaksensa tai siitä juuresta.
Reenannut nyt kolmasti ja vissiin liian rajusti. Sen käsi on turvonnu ja jäykkä ja särkee ja juilii pirusti... Joten se pitää käsissä taukoa.

Minulla on joka paikassa tervettä kipua, mutta oikeassa kipparissa heti kyynerpään sivussa on piste joka on tosi kipee ja vähän särkee.
Sellanen epäterve kipu.

Jos ei anna periksi, teen kaikkee muuta paitti käsiä.

Minä lupaan sheivata kainalot ja sääret kunhan on 80 kiloa rikki. Sitä ennen olen au naturell :mrgreen:

Kahvakuula, oletko sitä kokeillut??
Yhtään en sen ideaa tajua, että miksi se on niin suosittu?
Saako siihen mies kädet rinnakkain, jos tekee vaikka soutuliikettä? Ja miten sillä reenataan ojentajia?

ViestiLähetetty: 2012-02-03 11:07:56 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Kaikki muut on niin aktiivisia et mua ihan hävettää ja en sen takia oo oikein täälläkään visiteerannu :oops:

Mut hei, paljon maksat tosta kuntokeskuksesta? Mua hipottais NÄIN paljon liittyä tohon yhteen, joka on tossa alle kilsan päässä (eli huono sääkään ei vois olla tekosyy :p), mutta kun 62€/kk tuntuu jotenkin niin paljolta... No, nyt toukokuun loppuun, eli vielä 4kk mulla on kyllä toi jumppaseuran jäsenyys, et en mä nyt ainakaan sinä aikana liity, eli harkitsemisaikaa on. Tosin nyt mulla on lahjakortti jolla saa 2vk ilmasta treeniaikaa tohon keskukseen, ajattelin ottaa sen tänään käyttöön ja nyt siis pari viikkoa tsiigailla meininkiä tuolla.

Noista magnesiumeista muuten, niin ootko perehtyny niiden eroihin? Pitäs varmaan ottaa taas magnesiumitkin käyttöön, tohon mun nappi-arsenaalin (joka sisältää tällä hetkellä mm. sinkkiä, D:tä, e-epaa ja kaikenlaista) jatkoks. En vaan oo näihin magnesiumeihin yhtään perehtyny, siis että kuin paljon eroja esim. niiden imeytymisessä on, niin tiedätkö sä tästä jotain? En koskaan ruukaa ostaa mitään nappeja ellen oo varma että ne on hyviä (eli parhaita :p), enkä haluis nytkään ostaa mitä sattuu. Mun edelliset magnesiumit osti äiti, joka on kyllä näihin perehtyny ja uskon että ne olikin hyvä, mutta en nähny niitä samoja missään kun oon ite katellu, enkä viittis nyt äitille mainita kun muuten se taas ostaa mulle ja pistää postiin, enkä halua että se kuluttaa enempää rahaa muhun... Niin mietin että mistä ylipäänsä tunnistaa hyvän magnesiumin?

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-02-03 11:11:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minunkin piti tuosta magnesiumista kysyä!! Unohdin vallan.

Mulla on, mutta jäänyt nyt ottamatta.
Hitsi pitää ottaa. Mulla on 400mg magnesiumia.

Vissiin mieskin pitäs saada ottaan??

ViestiLähetetty: 2012-02-03 11:21:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Marika: maksan euron enemmän, eka kuukausi ilmaseks. On se sen väärti ja pitää motivaatiota yllä :mrgreen: - jos siis joskus motivaatio sattuis vahingossa alkaa hiipumaan :smt026

Mulla on magnesiumina nyt joku semmoinen perusSITRAATTI (en muista merkkiä, Stockalta ostin luontaistuoteosastolta) 1-2 tabl. sekä Tryptomaxia 2 tabua iltaisin. Haluaisin magnesiumÖLJYÄ, mutten vielä ole saanut aikaiseksi hankkia.

Lisäravinneviidakossa menee kyllä pää pyörälle :smt120 , mun linja on testailla ja vaihdella tuotteita aika usein. Magnesium ja D-vitamiini ovat ehdottomat, muita vaihtelen ja otan vähemmän säännöllisesti. Ehkä se Tryptomaxkin on päässyt ehdottomien listalle jo :-k

Seuraavaksi hankin taas piiitkästä aikaa ainakin spirulinaa (nyt on siitepölyä) ja sienestä kehitettyä D-vitamiinia http://www.ecoway.fi/dvitamiini.html (vyöhyketerapeuttini jälleenmyy noita Ecowayn mömmöjä).

Macaa en varmaan enää hetikohta lisää hanki, sais edellisetkin pulverit jossain muodossa alas :sick:

R-A: Juu, magnesiumia vaan kaikille (rasittuneille aikuisille), tai on kroppa koko ajan tuhannen jökissä :shock:

ViestiLähetetty: 2012-02-03 21:30:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään paukku kalorit ainakin vähän yli kahdentonnin, ns. ylimääräisenä tuli otettua 1 extra dry Kopparberg saunassa (lähti eilen salilla hankittu lihaskipu siten, toisin kuin paracetamolilla 8) ) ja töistä tultua kourallinen lakuja (kipossa kuivahtaneet jämät parin viikon takaa). Blääh, lievästi harmittaa. Ei varmaan harmittais, jos olis muuten stressitön elämä ja sitä rataa...

Mutta verrattuna "entisen elämän" perjantaisetteihin, tuo oli varsin maltillinen, suorastaan olematon irtiotto. Iltapalaks söin kolme keitettyä munaa, salaattia oliiviöljyllä ja kurkkua. Ei tod ole nälkä nyt sen jälkeen. Ja ainakin tän päivän syömisten luulis auttavan huomisen aamupäivän shape-jumpan jaksamisessa täysillä tehoilla.

Tänään vain venyttelin - eiku: taas raahasin ostoskasseja hiki päässä. Kassissa mm. suklaanmakuinen Dietmix-pussi ja sheikkeri.

ViestiLähetetty: 2012-02-04 08:14:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään olis meillä reenit :)
Sain mniehenkin ottamaan magnesiumia.
Minulla on yhä tuo yksi piste kädessä kipeenä...
Muualla sellasta reenin jälkeistä jäykkyyttä yhä.

Aion silti tehä koko setin mutta jos kyynerpää tuntuu pahalta en tee käsiä.

ViestiLähetetty: 2012-02-04 11:40:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Treeni tehty ja hyvältä tuntuu!!

ViestiLähetetty: 2012-02-04 14:09:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä R-A :D Treenailetteko te yhdessä miehes kanssa kotona?

Kävin 30 min shape & 30 min stretching -tunnilla. Jösses että tuli bussipysäkillä kylmä sen jälkeen seisoskellessa. Onneks meillä sisällä on kunnolla lämmin.

Tilitin jo fitnesskarppiketjuun, että mulla on iso ongelma Dietmix-palautusjuoman kanssa. SItä on lantrattava 50:50 jonkun täysin epämakean proteiinijauheen kanssa, tai yök en syö.

Kun mä jotakin makeaa suuhuni pistän, se on sitten rehellisesti karkkia (yleensä lakua). Ei mitään muuta - paitsi ehkä joskus tarjottaessa jotain spesiaalileivonnaista kuten juustokakkua vähän. Palautusjuomani ei sovi olla makeaa - tai ainakaan noin makeaa - missään tapauksessa.

ViestiLähetetty: 2012-02-04 14:18:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kotona miehen kanssa.

Ihmeellinen vaikutus kun saa treenattua.
Se on huonon omantunnon vastakohta. Mikä se tunne on?
Riemua, itsetunnon ryöpsäys, tyytyväisyys, tuollaista ja jotain muuta yhdessä.
Mikä lie sille oikea sana :)

Salilla ei vissiin ruukata enää käydä suihkussa?

Nuorena kun reenailin, niin meillä käytiin aina reenien jälkeen suihkussa. Se oli pakollinen.
Sitte uudet kuivat vaatteet päälle.

10v sitten kun menin nsalille, niin siellä oli 20 akalle yks suihku.
Olin ainut joka käytti :lol: Ei taida olla muotia enää...

ViestiLähetetty: 2012-02-04 14:26:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jes, tosi hieno juttu - miehelles kanssa :D Pidätte sitten toistenne motivaation yllä!

Mä en tosiaan ole käynyt salilla suihkussa, vaan kiskonut toppavaatteet jumppavaatteiden päälle ja mennyt kotona heti suihkuun. Kuntoteskuksessa kyllä on monta suihkua ja kaksi saunaakin (tavallinen ja infrapuna). Suihkun lykkäys toimii silloin, kun ei ole ihan hiessä - kun venyttelee treenin päälle, siinä pahemmat hiet jo haihtuvat ja mä oon myös tottunut olemaan liikenteessä hikisenä: usein aamukahvi etenkin kookosöljylisällä vaikuttaa siten, että tulee ihan tuhannen hiki ja siitä töihin lähdettävä :shock:

Tehokas dödö toki on ehdoton :lol:

On se ihan kätevää, kun ei tarte roudata isoa pyyhettä ja pesuaineita kassissa ympäri ämpäri...tänpäiväsillä treeneillä ei tarvittu edes kenkiä, joten nekin olis voinut jättää kotiin.

ViestiLähetetty: 2012-02-04 14:42:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Protskujauheitaki löytyy eri makusina ja myös maustamattomina, mitä voi itse maustaa vaik kaakaolla. :) Tuosta dietmixistä en kyl montaa positiivista sanaa ole kuullu. Mut en tarkemmin osaa sanoa, ku en noita käytä..

ViestiLähetetty: 2012-02-04 14:55:56 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Mä käyn salin jälkeen suihkussa, jos oon menossa johonkin, mutta jos tuun vaan kotiin ni käyn sit suihkussa kotona. Sillon kun kävin yliopistoliikunnalla, niin kävin siellä suihkussa, kun oli sit vielä tungettava ittensä ruuhkajunaan ja varsinkin kesällä se ei olis kovin hehkeetä, kun ei voi edes hautautua mihkää päällivaatteisiin. Mutta nyt kun voi kävellä kotiin, niin mielummin tänne suihkuun.
Joskin nyt ajattelin kokeilla huomenna tota keskuksen infrapunasaunaa ja käydä sit myös suihkussa siellä.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 515 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00