karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-05 20:04:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 1315 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-03-17 11:28:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyppäsin kaikki Daim viestit ohi ja kerron mun Pkko Liikkua projektin plussapuolesta :)

Olen nyt tehny poikien neuvolla tätä Box-kyykkyä tuolilta.
Eka kerralla sain 19kilolla 10 just ja justa ja toisella toistolla 6.

Äsken tein 20 kilolla kolmesti 15 :shock:
Jee :)

Ja vielä ilman hiilarilisää :wink: :D

Vähänkö oon onnessaan. Seuraaviin reeneihin tulee 25kg

Rinta meni vaan 10 ja 6 kertaa 35 kilolla. Eli sen tavote on saada molemmat kerrat 10.
Baby steps :)

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-03-17 14:45:16 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
marika_ kirjoitti:
Me ostettiin tota kavereiden kanssa erään pienen onnettomuuden seurauksena (leivottiin ite kakku, joka putos lattialle :P ja makeaa oli kuitenkin saatava) ja olin niiin pettyny! Oon kai liian tottunu omatekemään mutakakkuun, mutta nyyh, ei ollu yhtään niin mutaista ja suklaista kun itetehty

Muistui tuosta mieleen, että kerran ollessani n. 11 v leivoin kaverin kanssa. Löysä taikina kaatui kulhosta keittion lattialle jonkun sähläyksen seurauksena. Hain rikkasihvelin ja kaavin taikinan takaisin kulhoon ja leivotiin loppuun. Reseptin nimeksi tuli Mokaleivokset 8)

No meillä tää siis tapahtu n. 3 viikkoa sitten ja kyseessä oli juustokakku, joka oli hunosti kiinnitettyssä irtopohjavuuassa. Ensin katseltiin pitkin lattioita levähtänyttä kakkua hetki ja sen kimppuun hyökännyttä koiraa ja kissaa, kun mä pohdin ääneen että voiskohan ton vielä peleastaa. Meni 5 sekuntia niin elukat oli työnnetty hittoon ja oltiin ite lusikoinemme rääpimässä niitä kakunjäämiä lattialta :lol: Että sillee...

Kukkopilli kirjoitti:
Pt tosiaan soitti viikko sitten ja asia on nyt kunnossa. Sanoin loukkantuneeni alipainokommentista. Se pyysi anteeksi - ja ettei tarkoittanut, että mun pitäis lihottaa itseäni, vaan lähinnä ettei mulla ole painon/liian rasvan kanssa ongelmia. (Paitsi että onhan mulla esteettinen ongelma, kun vyötärö on lähempänä 70 cm kuin 60 cm :? :? ) Jne. Sanoi myös, että on sen puolesta ihan ok, jos tavoittelen hieman pienempää rasvaprossaa ja että kyllä oma keho kertoo, jos homma alkaa mennä haitalliseksi ennen mitään mittareita ja viitearvoja.

Jees, hienoa jos teillä nyt homma pelaa! :) Mites sulla on treeni muuten kulkunu, onko sujunu toivotusti? Entä tuntuuko pt rahan arvoselta? (nimim. harkitsen pt:n palkkaamista vaikkei rahaa ookaan...)

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-03-17 19:17:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Jepulis :D Maksullisia tapaamisia ei vielä ole ollut, eka on vasta reilun viikon päästä. PT lienee kovin suosittu, kun on vaikeuksia saada kalentereita mätsäämään 8) Treeni kulki oikein hyvin - kiitos kysymästä - siihen saakka, kunnes v 8) iime sunnuntaina aloin oksentaa. Karsee tauti ja hirrweee takapakki treeniin. Vielä keskiviikkona olo oli niin hutera, että meinasin pyörtyä useaan otteeseen. Mutta kyllä tää tästä taas lähtee - joskin tänään (ja mahdollisesti myös huomenna) on hissukseen tyhjennettävä punkkuhanapakkauksen jämät (kun en mä nyt niitä viemäriin kaada heramunjee!)ja ostettin kilon rasia Haribon namoja :mrgreen: Mutta tosiaan lisää en kotiin osta ennen kesäkuuta.

Trigona: olen harrastanut pilatesta kotona epäsäännöllisen säännöllisesti monta vuotta dvd:n äärella 8) Nyt salitouhujen myötä se on jäänyt, mutta tosiaan palauttelen sen semmoisen päivittäisen aamuverryttelyn muodossa ohjelmistoon - huomisesta alkaen :D

R-A: pitikin jo kysyä, mitens sun liikunnat :wink: Tehokkaalta vaikuttaa ja tuosta muistin, että mun pitää myös alkaa varmaan kyykätä, kun haluan pepun, joka ei olis muotoa platta. PT saa opettaa, kunhan päästään alkuun :smt002

ViestiLähetetty: 2012-03-17 19:21:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihanaa, että banskumuffinit kelpas teille kaikille! Kerrankin mä onnistuin tekemään jotain hyvää 8)

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-03-17 21:05:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyykyssä onkin hienoa kun sulla on PT! Minusta se on ihan älyttömän vaikee.

Mutta voi tieten olla kun lintasailen ton polven takia. Yritän nostaa kaikilla muilla lihaksilla kuin jaloilla :roll:
Huomaan kotitöissäkin, että välttelen kyykkyyn menemistä ja kun nousen, vedän itseni käsin ylös!??
Nyt olen yrittänyt sen lopettaa. Että reenais hyötyliikunnalla myös.

ViestiLähetetty: 2012-03-18 09:38:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuo vatsojen treenaamisen tarve riippuu kovasti miten muuten treenaa. Itse teen hieman modatulla yksijakoisella kolmesti viikkoon ja kun mukana on veto, kyykky, rive, penkki ja leuat, niin ei tarvitse tehdä vatsoja kuin yksi 3x15 voimapyöräsetti viikossa. Ihan samanlainen lihas se vatsalihas on kuin mikä muu tahansa. Toki jos miedoilla raudoilla treenaa, niin silloinhan asia on toinen.

ViestiLähetetty: 2012-03-18 13:17:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Fish kirjoitti:
Tuo vatsojen treenaamisen tarve riippuu kovasti miten muuten treenaa. Itse teen hieman modatulla yksijakoisella kolmesti viikkoon ja kun mukana on veto, kyykky, rive, penkki ja leuat, niin ei tarvitse tehdä vatsoja kuin yksi 3x15 voimapyöräsetti viikossa. Ihan samanlainen lihas se vatsalihas on kuin mikä muu tahansa. Toki jos miedoilla raudoilla treenaa, niin silloinhan asia on toinen.

Mulla sama homma. Erikseen tulee vatsat treenattua 1-2 kertaa/vk, koska ne saa osumaa jo sen verran maastavedoissa ja kyykyissä yms. :) Pitää antaa aikaa kehittyä.. :wink:

ViestiLähetetty: 2012-03-18 18:42:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vatsoista puheenollen.. mulla se on nyt taas vaihteeks mallia 7:llä kk:lla raskaana :smt019 Niin hirveä turvotus. 2,5 lasia viiniä la-iltana + ehkä 300-400g karkkia oli täydellinen virhearvio, joka sai jatkoa tänään jatkuneella mässäyspotpurilla. Pitihän se arvata, että alkuviikon iso kalorivaje johtaa tähän. Mutta en nyt lannistu ilmapallolookistani nyt määräänsä enempää, vaan olen jo laatinut itselleni ennennäkemättömän kokonaisvaltaisen hyvinvointiohjelman, jonka aloitan HUOMENNA, eli päivänä jona aloitan uudessa työpaikassa :smt069

Treenitehoistani sen verran, että en tosiaan tee tarkoituksella mitään löysästi ja turhan pienillä painoilla, mutta haluan välttää ja pyrin tosissani välttämään kaikenlaiset treenirytmiä ja elämänlaatua haittaavat rasitusvammat, joten olen aika varovainen kuitenkin. Lisäksi migreeniin taipuvaisena en myöskään voi enkä halua vetää itseäni millekään äärirajoille. Kohtaus on usein lauennut jaksamiseeni nähden ylimitoitetusta fyysisestä rasituksesta. En myöskään vielä ole todellakaan erityisen jos ollenkaan vahva enkä hyvässä kunnossa, vaikka kehitystä onkin tapahtunut.

ViestiLähetetty: 2012-03-19 14:24:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsemppiä hyvinvointiohjelmaan, kuulostaa lupaavalta vaikken vielä edes tiedä mitä sieltä on tulossa. :smt023 Ja on hyvä, että tiedät omat rajasi treenatessa, migreeni on niin viheliäinen vaiva, että sen kanssa voi joutua taiteilemaan melkoisesti.

ViestiLähetetty: 2012-03-19 15:24:59 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Minkäslainen uus työpaikka sulla on tiedossa? :) Tsemiä uuteen duuniin!

ViestiLähetetty: 2012-03-20 21:10:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitti noway ja M :D

Uusi duuni on sisällöltään pitkälti same old same old, mutta työmatka lyheni melkein tunnilla suuntaansa ja nykyinen on laadultaan vakituinen virka kaupungin (manteli)leivissä :smt043

Mulla ei muuten ole nyt ollut piiitkään aikaan migreeniä :mrgreen:

Hyvinvointisuunnitelmaan kuuluu vaikka mitä, paljastelen siitä palasia tipottain :smt031

Aamu: työaamuina herään ajoissa eli 6:30, voimistelen 15 min vapaavalintaisia liikkeitä oloa kuulostellen sen jälkeen, kun olen ottanut 2-3 dl veden ja sitruunamehun kanssa 1 tl L-tyrosiinia, 50-100 mikrogr D-vitamiinia ja ehkä jotain muutakin kuten vaikka siitepölyä vaihtelevasti. Työaamuina en syö mitään kiinteää (etten turvahda hotkimisesta, eikä kyllä nälkäkään ole, kun syön kunnon illallisen ja lounas on jo klo 11), vaan juon satsin Yvesin vihreää kahvia + kookosöljyä + kaakaojauhetta + kermaa/täysmaitoa. Käyn suihkussa ja laitan naaman ja tukan niin hyvin kuin nopeasti osaan :smt061

ViestiLähetetty: 2012-03-21 09:31:02 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Pitäsköhän itekin kokeilla tota, että aamusin heräis sen vartin aiemmin et sais vähän jotain pientä herättelyjumppaa tehtyä. Oon aina koko aamupäivän niin ruumis, että ehkä toi vähän piristäis.
Ja ehkä toi kiinteetön aamupala vois kanssa toimia :-k

ViestiLähetetty: 2012-03-21 11:02:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kuulostaa hyvälle toi sun uusi aamuvoimistelu-suunnitelma. :mrgreen: Ehkä tollainen aamujumppa tosiaan piristäisi hyvin päivään. Itse en tosin voisi kuvitellakaan herääväni puoli seitsemältä. Tänään heräsin puoli kasilta ja olen vieläkin ihan puoliunessa, vaikka kello on 11. Huomenna meinasin ekaa kertaa kokeilla aamulenkkiä, saa nähdä miten toimii. Herätys tosin ei ole mitenkään huikean aikaisin, vaan kasilta vasta. :wink:

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

ViestiLähetetty: 2012-03-21 21:46:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

M & D, kokeilkaatten ihmeessä :D mulla toimii kuin se kuuluisa (vanhanaikaisen) junan vessa. Tänään tosin en päässytkään ylös ennen kuin 6:55, vaikka kello soi 6:25. Joten jäi jumbat väliin. Tai ei sittenkään, sillä roudasin töihin (uuteen työhuoneseen) tänään tavaraa sen edestä, että kyllä hikos ja haba sai tuta. Ja vielä treenikassinkin, kun oli nääs treenipäivä. Mutta huomenna aion ehtiä. Aamujumppaan kuuluu ehdottomasti vähintään minuutin hoover.

ViestiLähetetty: 2012-03-22 22:04:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oletko huomannu L-tyrosiinilla minkäänlaista vaikutusta? :)

ViestiLähetetty: 2012-03-22 22:11:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hmm. Ehkä se on auttanut jaksamaan paremmin henkisesti ja fyysisesti, mutta tasapainoisemmin kuin maca, joka teki semoista hyperoloa, jossa ahmintariski kasvaa.. Ja toivon sen auttavan kesällä ruskettumisessa, kuten turskeliini (taisi olla?) kertoi kokemuksistaan.

Eilenillalla en jaksanut makeaa iltapalaa ja heräsin yöllä ja nälkäisenä. Mutta en yöllä syönyt, join vain vettä. Tänään en tehnyt samaa mokaa, vaan söin äsken pari kourallista uusia Panttereita :mrgreen:
Ja nyt menenkin jo nukkumaan, että pääsen taas puoli seiskalta ylös voimistelemaan :smt026

ViestiLähetetty: 2012-03-23 09:42:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ajattele tuo maca??
Siis mulla ihan päinvastoin?
Ketoosissa olen parhaimmillani, kun joku muu taas ei.
Ja maca on muille piristys, mulla ihan hirvee masennus ja raivo ja väsymys.

Ei voi olla sattumaa. Kaksi kertaa macaa 1rkl. Ja täsmälleen samat oireet.
vatsakipu, hirvittävä väsymys ja velttous ja pahantuulisuus. Ihan siis masistason makoilua sängyssä.
Eilenkin nukuin kolmet päikkärit???
Siis täysin mun tapojen vastasta.

Jäsenet ihan sellaset turrat ja väsyneet.

Ei ikinä enää macaa mulle.

Mutta mies tuumas, että tuo vaan todistaa, että se on tehokasta eikä höpötystä :)

ViestiLähetetty: 2012-03-23 11:20:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ekkös sää just viime viikolla ihmetellyt mun aamu-HIITtiä ja todennut, että aamureeni ei oo sun juttus ollenkaan? Tuosta vartin venyttelystä ja niskajumpasta hoovereineen ei oo enää kovin pitkä matka vaikkapa aamulenkkiin... Siis tää on aivan uskomatonta, miten tää kevätaurinko vaikuttaa! Pari kuukautta sitten mun yleisin treeniaika oli klo 20.00 illalla, ja sitä ennen piti monesti saada päiväunet pannuun. Nyt kun kello soi 6.45 tai 6.30 ennen aamutreeniä, niin totean ittelleni kerran että hohhoijaa, ja sit oonkin jo puntilla/lenkillä.

Seuraavaks haaveilen pätkäpaastosta... tän siitä saa kun elää vaan itteään varten, säätää säätää säädön vuoks.

ViestiLähetetty: 2012-03-23 12:08:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^totta. Mutta sitten iskeekin taas lapsiperheen realiteetit päälle, joiden vuoksi jätin tänään jumpat kokonaan väliin. Joten on siitä mun aamuräpellyksestä pitkä matka aamulenkille - en siis aamulla pääsisi, aamulla on mun lapsenhoitovastuu, lapsen vienti päiväkotiin ennen töihin tuloa. Ja se mun aamujumppani on ollut ihan kevyttä pilatesmeininkiä, jossa ei juuri tule edes hiki. Perheellisten työssäkäyvien pitäis saada jotakin anteeksi kroppatavoitteiden vuoksi juurikin tällaisista syistä, ettei mitenkään pysty eikä ehdi panostaa samaan tapaan kuin perheettömät :? Mutta arvaa annanko anteeksi? En tod :evil:

ViestiLähetetty: 2012-03-23 17:19:19 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Tuli tosta mieleen, et oon ihmetelly et miten jotkut pienten lasten yksinhuoltajat voi ollenkaan ehtiä liikkuun tai ylipäänsä mitään harrastaan, siis säännöllisesti :? Kun jos viet aamulla lapset tarhaan kun ite lähet, sitten haet lapset tarhasta kun tuut, ni missä välissä..? Koska eihän ihan pieniä voi ees jättää yksin kotiin, et kävisit lenkillä vaik kun ne nukkuu... No, kotona voi tietty jumppailla. Kun toi Jutta Gustafsbergkikin aina jauhaa, että vanhemmuus on vaan tekosyy olla liikkumatta ja joo, joskus se on, mutta ei kyl musta aina... Vai mitenköhän se ton tilanteen ratkasis...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 1315 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00