karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-19 00:00:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 15 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-03-31 18:57:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ :smt006

Eiköhän. Lapsi tokeni jo torstaiksi ja tauti tais tällä erää väistää vanhemmat. Olis kyllä voinut tapahtua kevyt kilahdus, jos olis taas mennyt monta päivää plörinäks jonkun viruksen takia.

Mulla on nyt joku antipatia tätä omaa ketjuani (siis omaa osuuttani siinä :oops: ) kohtaan. Tekis melkein mieli jättää tämä tähän. No, ehkä ainakin harvennan päivittelyä. On taas niin "haasteellista" tämä emälä monella tapaa, että täytyy vähän eli paljon miettiä, miten ja mihin voimavaransa käyttää.

:fisu: Painoin aamulla hitusen alle 53 kg mekaanisella vaa'allani, joka näyttää kilon vähemmän kuin moni muu vaaka, mutta silti, painoin siis kilon vähemmän kuin odotin. Mutta samasevväliä. Toisaalta, painotavoite ylläpitoon voisi olla juurikin 52-54 kg. Voi video, oon tosiaan ollut jo pitkään ylläpidolla painon suhteen, vaikka mässäilyt vähintään viikottain (ja aion jatkosskin, ainakin näin lauantaisin) ja muutenkin syön lähemmäs 2000 kcal/pv :shock:

:fisu: Aion tehdä n. tunnin salitreenini jatkossa töiden jälkeen ma, ke ja pe. Muutoksia päiviin vain pakottavista syistä, 3 salitreeniä onkin siten ainoa PAKKO LIIKKUA -treenini. Kaikki muu on ekstraa ja plussaa, ei mitenkään must eikä paineenalaista. Kyllä sitä muutakin nimittäin tulee. Paitsi venyttely on välttämättömyys silloin kun siltä tuntuu.

Nyt on systeemit kohillaan ja kroppa senkun kiinteytyy, hiukset (ja hauikset :lol: ) kasvaa ja vaalenee (viimeks tänään kampaajalla :D ) ja iho ruskettuu (toistaseks purkista). Mulla on neljänkympin kriisi jo hyvässä vauhdissa - 32-vuotiaana 8)

ViestiLähetetty: 2012-04-03 18:16:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on huomisaamuna pakollinen työterveystarkastus. Inhottavaa. :smt104 En ikinä mene mihinkään lääkäriin tms. ellei ole pakko. Ärsyttää jo valmiiks, jos tulee ruokavaliosta noottia ja miten sitä sitten alkaa selitellä tyyliin "ikinä en ole ollut paremmassa kunnossa, migreenikin on muisto vain jne..." En nimittäin aio huijata olevani VT:llä ja syöväni jokapäiväiset täysjyväleipäni sipaisulla Beceliä. :smt073

Kuten jo tilitin hoikistelijoihin, käyn salilla nykyään vain kaksi kertaa, 90 min per treeni. Saa luvan riittää. Ja se 2 krt/vk tosiaankin tulee jatkumaan hamaan tappiin. Sen lisäks työn alla on kotitreenin suunnittelu, painopiste keskivartalossa, kun tosiaan sen härvelinkin menin hankkimaan. Siinä pääsiäisen yks tavoite.

Tänään aamuvyötärö HUOM! sis. menkkaturvotusta, 66,5 cm :mrgreen:

..Se piti vielä sanomani, että MITeN HITOSSA saan taas lopetettua tavaksi muodostuneen HOTKIMISEN :?: :?: :evil: Kun hotkien tulee turvotus, söi ihan mitä tahansa.

ViestiLähetetty: 2012-04-04 17:48:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tarkastuksesta: meinashan siitä tulla sanomista, kun ilman keliakiadiagnoosia (tai edes halua tutkituttaa asiaa!) sanoin olevani syömättä viljaa. Etenkn leivän syömättömyyttä terkka selvästi ihmetteli. Mutta eipä sitä sanomista sitten oikeastaan tullut, kehonkoostumukseni ansiosta varmaan 8) Tai siksi, että aloin heti höpistä ravintosisällöistä tyyliin viljoissa ei ole mitään ravintoaineita, joita en muualta saisi. Pisteet terkalle kuitenkin siitä, ettei puolella sanallakaan kysynyt rasvankäyttötottumuksoistani, kun ilmoitin ruokavalioni olevan vähähiilihydraattinen. Mutta verikokeisiin teki lähetteen, kun sanoin, ettei kolesterolejani ole koskaan tutkittu. Äääh. Ei siihen kuulemma pakko ole mennä, mutta toisaalta omakin uteliaisuus voittaa. Verenpaine oli kuulemma ideali (124/80), mutta pulssi yli sata! Sanoin jännittäväni tämmöisiä mittaustilanteita väistämättä niin paljon, että se nostaa pulssia. Eipä siitäkään sitten tullut mitään noottia - koska sanoin harrastavani liikuntaa useana päivänä viikossa.

Mahani on nyt tosi turvonnut ja sekaisin :x Inhottavaa. Mutta tuskin tämä mitään kunnon tautia on. Taidan syödä tänään karkkia (Street Pantteri - pussi kaapissa) ja juoda lasin punkkua. Jos siis en ala yrjötä ennen iltaa :shock:

ViestiLähetetty: 2012-04-05 08:34:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Klo 00:30 :smt078 - onneks söin illalla lähinnä karkkia, niin oli huomattavan paljon siedettävämpää oksentaa ne kuin lihapullamössöä. Ja nyt taas tilanne on se, että tuskin enää oksennan, kun pöpö on siirtynyt alemmas U know, mutta mitään karppia (kuten eläintuotteita & rasvaa) ei tosiaan tee mieli. Tänään piti mennä salille, mutta se siirtyy nyt aikaisintaan sunnuntaiks. Eikä mun taida kannattaa tänään mennä muutamaa metriä kauemmaks vessasta :shock:

Paino 53 kg. Eilen piti lähteä töihin käyttämättömissä sammareissa, jotka ovat olleet pitkään käyttämättömät siksi, että vyötärö on kiristänyt. No, eilen vyötärö oli ihan sopiva, ehkä jopa vähän väljä, mutta reidet niin kiristävät, että kirppikselle menevät nekin housut. Mulla on siis tullut ennestään paksuihin reisiin lisää massaa :shock: :shock: :shock: Onneks nykyisin useimissa farkuissa on elastaania vähintään 2%.

ViestiLähetetty: 2012-04-07 17:57:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt kun olen parantunut y&r-taudista, on pääsiäisaika (eli sosiaalien paine mässätä :lol: ) ja vapaata, meininki on sen mukaista. Puuuh. Vihreetä teetä ja saunomista väliin, niin taas jaksaa :mrgreen:

Sitä suuremmalla innolla huomenissa alkaa taas ennennäkemätön tiukisteluelämä :twisted:

Laitan systeemiä ylös, kunhan jakselen taas. Ja sit se saa luvan pitää, ainakin seuraavaan mahatautiin saakka.

Olen muuten ihan sikatyytyväinen siihen, että ostin kirppikseltä just sen tyyliset farkut ja kirkkaanpunaiset kapeat housut, joita oon halunnut. Farkut on Vero Modan, koko 27/32. En edes sovittanut kuin vasta kotona. Istuvat täysin bueno :D Vaikka maha oli/on Haraldin lihaa ja suklaamunia täynnä :ronsu:

ViestiLähetetty: 2012-04-08 08:42:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

RrRrautalngasta väännetty systeemi, tavoitteena n. 53 kg ja n. 18 rasvaprossa!

:fish: KALORIT: ma ja ti n. 1500, ke n. 2000, to ja pe n. 1800. La en laske (eli mässämahd.,ei viljaa tuolloinkaan, mutta sokeri sallittu) ja su n. 1200

:fish: Viljattomuus ja sokerittomuus 90%, eli lähes totaalikielto!

:fish: TREENI: 2 krt/vk salilla n. 90 min treeni, sis. 10 min lämmittely. Yleensä ti ja pe. Kolmena päivänä viikossa, ei salipäivinä, joten yleensä ma, ke ja to kotona n. 15 min treeni Ab-Doer-Twistillä + mahd. jotain muutakin, jos huvittaa. Vatsatreenien rytmitys viikossa: 1. iisi, 2. keskiraskas ja 3. raskas. La vapaa suunnitelmista, mutta ulkoilu suotavaa ellei pakollista jonkun lenkin (kuten shoppailu!) jne. muodossa. Su aamupv 2 h sauvakävely. Ja kaikki hyöty- ja huviliikunta päälle.

:fish: Ruokarytmeistä: Työaamuina en syö kotona, vaan juon L-tyrosiini + sitruunamehuveteni ja vihreän pussikahvin kookosöljyllä ja kaakaolla. Vapaa-aamuina keksin kyllä jotain, yleensä munapitoista. Töissä mulla on aina eväänä pähkinöitä + manteleita + kuivattuja hedelmiä, otan niitä kahvin kanssa kourallisen, jos on nälkä ennen lounasta (klo 11-12). Lounas aina perus VHH (kasviksia + prodea). Välipala töissä = kourallinen niitä mainitsemiani naposteltavia, klo 15-16. Salipäivinä paikkari, muina päivinä kotona alkuillasta joku sopiva välipala tai lämmin ruoka, jos jo kova nälkä. Illalla klo 21 kun lapsi nukkumassa lämmin ruoka tai iltapala, jos söin jo ruuan. Kahvia sopivasti, eli 3-6 kuppia pv. L-tyrosiini on tosiaan auttanut "kahvinpuutepänsärkyyn", kuten törpössä lukee! Alkoa mahdollisesti ke 1 annos ja lauantaisin max 3, joka onkin maksimi aina ja joka tilanteessa (kuten on jo vuosia suunnilleen ollutkin), ettei mene pasmat sekaisin seuraavana päivänä syömisten ja liikuntojen suhteen.

ViestiLähetetty: 2012-04-09 08:09:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilen söin n. 1200 kaloria (käytin ruokakulmaakin piiitkästä aikaa :D ): aamupalax A-jugurttia (rasvaisempi versio, musta purkki) puolukkasurvoksella, lounaax kirjolohikeittoa (tietty perunaton), välipalax pienen banaanin, appelsiinin ja kiivin ja illalla ison satsin feta-oliivi jne. salaattia.

Tänään piti mennä salille, kun viime viikolla kävi mahataudin takia vain maanantaina. Mutta en kyllä mene, koska nyt aamulla oli TAAS oksettava olo. Sen sijaan opiskelen kunnolla sen vatsalihashärpäkkeen käyttöohjeet ja valmiit ohjelmat DVD:ltä. Ja teen sillä tunnin treenin. Oksetus hävisi, kun soin intuitioni mukaan A-jugurttia banaanilla ja kaurahiutaleilla. Mikä taas pistää edellä julistamani systeemin kyseenalaiseen valoon. Kauran osalta ainakin. Joten eikun muuttelemaan, hittolainen. Yksityiskohtia vähemmälle ja vain tärkeimmät perusperiaatteet ylös.

:fish: KALORIT (hoikisteluni a & o, kyllä vain :wink: ) 1500-2000 ja lauantaina en laske ja mahdollisesti syön karkkia tms. :mrgreen: Lauantai on ollut mässäyspäivä kautta aikojen, tämä systeemi auttaa välttämään mässäyksen jatkumisen siitä eteenpäin ja välttämään lihomisen. Etenkin kun sunnuntaina ja alkuviikosta katson tarvittaessa, että syön lähemmäs 1500 kuin 2000.

:fish: TREENIT: n. 90 min kuntosalitreeni niin täysillä kuin kykenen 2 kertaa viikossa. Kotona 2-3 kertaa viikossa vatsatreeni laitteella, 15-30 min. Sunnuntain vakiosauvakävely 2 h. Muut lenkit ja ulkoilut sään ja fiiliksen mukaan, kuten ainakin se intervallityppinen hölkkä, kun poika pääsee pyöräilemään, ehkä 2-3 kertaa viikossa. Ja venyttelyä joka päivä tarpeen mukaan ja aina aamuisin muutamia pilatesliikkeitä.

Syömisten laadusta en laita mitään systeemiä. Koska juuri sitä mitä mun ei systeemin mukaan pitäis syödä, sitten syön :shock: Paitsi että pyrin pitämään vain lauantain karkkipäivänä ja harkitsemaan aina tarkkaan, mitä syön ja milloin. Ja että proteiinia tulee joka päivä yli 100g. Mutta sitähän tuleekin, ihan ilman erityistä panostusta.

ViestiLähetetty: 2012-04-10 18:20:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tein eilen vatsalihastwistauksia laittehella n. 45 min ja uu-uuh kyllä nyt tuntuu, etenkin kyljissä. Ihan mahtavaa, koska inhoan suunnilleen kaikkia muita kokeilemiani vatsalihasliikkeitä, joten ihan nappi hankinta oli tuo abtwisteri :D

Ruokahaluni tuntuu nyt tavanomaista pienemmältä. Ehkä pääsiäisen mässäysten takia ja/tai siksi, että mahan ja suoliston toiminta ei ole vieläkään täysin toipunut viimeisimmästä taudista. Paino saattaa tippua, mutta tuskin on sitä vaaraa, että liikaa 8) Ja kyllä huolehdin riittävästä proteiinista ja kuitenkin syön n. 1400-1600 kcal. Ja tuskin tämä vaihe kauaa edes kestää. En vain halua pallomahaa ja muita ikäviä oireita, jotka pilaavat kaiken olemisen ja tekemisen :x Eilenillalla turposin ihan sairaasti, enkä heti tajunnut, mistä se taas johtui. Kunnes muistin ja tajusin: raaka paprika salaatissa. Ei sovi mulle ollenkaan. Harmi, koska se on hyvää. :?

Tänään vain hyötyliikuntaa, huomenna PT-treeni (90 min salia). To vain hyötyliikuntaa. Pe tai la taas twistaan keskivartaloa ja sunnuntaina 2h vakiosauvakävely. Vähintään noin. :smt026

ViestiLähetetty: 2012-04-15 08:19:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on uusia harrastuksia: http://raakasuklaa.com/wordpress/?page_id=32 :D

ja kotipersonal training: olen saanut siipankin nyt mukaan tähän kesäkuntokampanjaani, eli valvon suunnilleen kaiken mitä se suuhunsa laittaa ja tsemppaan liikunnoissa, joista se vastaa toistaiseksi itse :mrgreen: Tästä on hyötyä mullekin, koska panostan nyt enemmän itsekin systeemiini ja huolehdin perheen ruokahuollosta aiempaa paremmin tekemällä säännöllisesti kunnon sapuskat jne.

Muutakin mukavaa hömpötystä, kuten esim. inspiroituminen värikkäistä vaatteista - kuten pinkistä! ja aika varattuna kynsien kestolakkaukseen, jotka saatan ottaa tavaksi HUOM! terveyssyistä, koska oletan eikun uskon kestolakkojen ehkäisevän sitä, että stressantuneena revin kynsinauhat verille, kuten ikiaikainen tapani on ollut :? Rakennekynsiä en tartte, koska kynsissäni ei ole ikinä ollut vikaa...

Systeemi on edelleen hioutunut helpommaksi, mutta silti taatusti toimivaksi. Enkä stressaa enää mitään tavoitetta, koska en ole enää kovin tyytyymätön kroppaani (niiltä osin, joihin voin itse vaikuttaa). On jopa kiva pukeutua aamulla, kun kaikki kaapissa olevat vaatteet istuvat, eikä maha pullota kuten ennen :) Ja olen eliminoinut kirppikselle kaikki pienet vaatteet :lol:

SYSTEEMI 2012

Kalorit: Lauantaina (ja jonain erikoistilannepäivänä) en laske, jos otan vähän drinksua, tai muutenkaan. Sunnuntaina max 1500, ma-pe 1600-1800. Ruokavalion koostumus on niin hyvässä mallissa, ettei siitä tartte enää mainita mitään.

Treenit:

Kuntosali 2 kertaa viikossa, 1-jakoinen ohjelma sis. n. 10 liikettä/laitetta, kesto n. 60 min, jota ennen lämmittelynä 10 min juoksumatolla intervallityyppisesti eli myös täysiä -vaikka inhoan sitä...

Lauantaisin (ja arkivapaina) 30 min treeni Ab-Doer-Twistillä.

Sunnuntaisin 2 h sauvakävely kaverin kanssa.

KUN hyvä sää, eikä mitään estettä, intervallityyppistä juoksua (n. 30 min tai perheen kanssa ulkoilun lomassa sis. hyvn pakaralihaksia muokkaavaa pikkupyörän työntämistä ylämäessä), 1-X kertaa viikossa.

Olen ostanut tällaset: http://www.brandos.fi/adidas-sport-perf ... blk/a50452

Ihan vaan koska GoreTex -lenkkarini ovat kesällä kuumat, vaikka hyvin niillä viime kesänä muuten hölkkäs... :wink: :lol:

...ja tilanteen mukaan ostoskassien kantoa, venyttelyä ja pilatesliikkeitä, tasapainolautailua ja mitä mieleen juolahtaa. JOKA päivä on saatava hiki pintaan tavala tai toisella. Ei vaikea tavoite, koska usein kahvinjuonti ja tulisen ruuan syöminen riittää hikitavoitteen saavuttamiseen :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-04-19 19:29:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Penteleen hormooonit: Mulla on nyt mässäyspäivä. Eipäs, vaan MASSAPÄIVÄ, onhan huomenna SALIpäivä :D

Syön jopa perunapiirakan tai pari, vaikka siinä on sekä viljaa että perunaa. Ja lakuja. Tavallisia ja englannin. Paljon. Savujuustoa leikkaan veitsellä. Mantelileipiä. Monta. Voita päälle. Ja kuivaa kylmää valkkaria pari kolme lasia, ihan sikana tekee mieli, oon viimeks juonu sitä viime kesänä!

Raahasin ruuhkabussissa keskustasta kotiin 18 kilon ostokset jaettuna kolmeen kassiin. Sikshän mä salilla käyn, että moinen onnistuu... :^o

ViestiLähetetty: 2012-04-19 19:57:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Massapäivät on ehdottoman tärkeitä lihasten kasvun kannalta! Ja lakut! Saati sitten perunapiirakat! Parin päivän päästä ei enää tee mielikään, niin nauti nyt kun saat tyydyttää pohjatonta hormonimahaa kaikella ihanalla, ja vieläpä hyvällä omallatunnolla! Mä vetelen täällä iltapalaks savulohta, raejuustoa ja verigreipin puolikkaan. Toisin kuin viime lauantaina, jolloin aamu alkoi valkosuklaamacaronilla ja valkoviinillä 8)

Salitreenit vissiin sujuu hyvin? Onks uus duuni ja lyhyempi duunimatka tehnyt elämästä helpompaa?

ViestiLähetetty: 2012-04-19 20:24:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Edustusvaimo kirjoitti:
Massapäivät on ehdottoman tärkeitä lihasten kasvun kannalta!

Komps!
Kivaa ja herkullista iltaa sinne siis! :smt023

ViestiLähetetty: 2012-04-20 16:11:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jepukka, EV ja pähkinä :mrgreen:

Paitsi että perunapiirakka vei tuhon tielle. Mulla on tänään ollut koko päivän niin pahat ilmavaivat ja maha sekaisin, kiitos suomalainen superfood ruisjauhon, etten voinut mennä salille. Ja karkin ja muun (paitsi viljan) ahminta alkoi heti töistä kotiuduttuani. Ja lipitys myös.

NÄIN ei saa jatkossa tapahtua. Vastedes ruis (ja melkeinpä kaikki muutkin viljat) ovat totaalisen kielletyt.

Olen tänään viettänyt tunteja tuossa halvatun rännässä, siinäkin olevinaan yksi oikeutus tälle repsuilulle. Eilistä ennen menikin mun asteikolla tosi pitkään ilman mitään ylilyöntejä. Ja huomenna alkaa taas uusi hoikistelupotpuri 8)

Kiios kysymästä EV, työpaikan vaihto oli kerrassaan erinomainen ratkaisu monella tapaa :D (muttei sekään sitten eliminoinut näitä jokakuukautisia lihotuskuureja ... :? ) Olen ehkä nukkunutkin viime päivinä vähän liian vähän, mikä ahmittaa. Enikeis tää päivä on jo menetetty ja edelleen sataa, joten paras mitä voin tehdä on tietenkin uusi systeemi :lol:

ViestiLähetetty: 2012-04-24 17:42:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mässäsin vielä lauantainkin, mm. 5 viineriä, pasteija ja 300g karkkia :roll:

Psyykkinen haitta suurempi kuin fyysinen. Edelleen. Mutta tiedän 100% varmasti mässäileväni tulevaisuudessakin. Jatkossa siis max 1 karkkipäivä viikossa saa luvan riittää ja viljaa vältän silloinkin, joskin valkoinen vehnä aikuisten oikeesti tekee mulle vähemmän damagea kuin täysjyvä. Joten vappuna syön munkin tai muutaman ihan varmasti :smt118

Systeemikin on taas uusi, muttei nyt ole pointtia laittaa sitä tähän. Sen sijaan tilitän siitä, että ärsyttää mennä huomisaamuna verikokeeseen, joka selvittää elämäni 1. kerran KOLESTEROLIARVOT :evil:

Eniten ärsyttää se, että pitää lähteä liikenteeseen juomatta kahvia ja syömättä, mutta kahvittomuus ärsyttää eniten :evil: :evil:

ViestiLähetetty: 2012-05-04 18:58:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kurja mieliala jo päiviä, flunssan oireita ja TAAS mässäyspäivä. Huomisesta alkaen kokeilen seuraavaa: kaikki systeemit ja laskemiset kielletty, menen ihan mutulla. Jos sitten lihon 100-kiloiseksi, ihan on oma syy. Mottoni olkoon: elämä on valintoja. Sanon sen sitten itselleni aina, ennen kuin pistän suuhuni jotain. Jos muistan. Salilla pyrin käymään 2 kertaa viikossa ja lenkillä (tai spinning-pyöräily himassa) toiset kaksi. Siinäpä se. Enempään en taida pystyä. Kun on näitä muitakin velvoitteita, kuin operaatio kroppa timmimmäx. Mielialan työstäminen tai jotain on nyt ykköstavoite, koska jos en siinä onnistu, en onnistu muussakaan. Ja flunssan torjuntayritys olkoon toinen. Ja jos se ei onnistu, vähimmäisvaatimus on se, ettei mässäily jatku enää huomenna.

ViestiLähetetty: 2012-05-05 10:46:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tällaiseen hyvin väljään mutta juuri nykytilanteessa olennaisissa asioissa tiukkaan systeemiin päätynyt, sillä on joitakin periaatteita sittenkin oltava, tai oikeasti painan kohta sata kiloa...

SYSTEEMI & TAVOITTEET: Paino n. 53kg, rasvaprossa n. 19

Ruokavalio:
* 4-5 harkittua ateriaa, EI LISÄÄ! Treenin jälkeen palautusjuoma. Aamupala, lounas, välipala, iltaruoka, (iltapala). Keskityn syömään H I T A A S T I. En laske kaloreita.
* VHH: mahdollisimman viljaton ja sokeriton, maitotuotteita vain vähän, lähinnä tippa kahviin ja juustoja. Kasviksia reilusti, proteiinia sopivasti, luonnollisia rasvoja monipuolisesti. Superfoodeja kuten kaakaota ja kookosäljyä (aamukahviin esim.)
* Lisäravinteet: aamuisin 1 tl l-tyrosiinia + Rela-maitohappobakteeri + 50-100mikrog. D-vitamiinia (+ vaihtelevat lisät), suolahappo tarvittaessa ennen ateriaa, iltaisin magnesium+Tryptomax ja allergialääke.
* Juomista: Vettä aina saatavilla, en yleensä juo ruuan kanssa. Kahvia - ei liikaa! Vihreää teetä/yrttijuomia. Ei toistaiseksi alkoa ollenkaan kotona, ulkona 1 annos seurassa sallittu.

Treenit:
* 2 krt/vk ehdoton treeni kuntosalilla 70-90 min (+ infrapunasauna 30 min), sis. 10 min teholämmittely juoksumatolla ja rankkaa lihaskuntotreeniä varioiden ohjelman mukaan 12-15 liikettä. Nopea venyttely salilla treenin jälkeen.
* Su aamupv yleensä 2h sauvakävely kaverin kanssa. Sunnuntain vakio on myös 30+ min syvävenyttely illalla.
* Kesäkaudella juoksua intervallityyppisesti (kun hyvä sää ja sopiva hetki), myös lapsen pyöräillessä! Tavoite 2-3 krt/vk.
* Aamuisin muutama pilates-liike aamuvoimisteluna, jos ehdin ja huvittaa.

Melkein meinasin jo alkaa pitää ruokapäiväkirjaa, mutta en jaksa. Ja semmoinen huomautus vielä, että vähänkään kipeänä en treenaa. Kuten nyt. MUTTA kuten ennen (ja eilen), EN ala repsuta ruokavaliossa, olin missä kunnossa tahansa. Syömättä toki saa olla, mutta se on kohdallani äärimmäisen epätodennäköinen skenaario...

ViestiLähetetty: 2012-05-06 09:18:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En ole paranemaan päin. Varmasti on lämpöäkin, mutta kuumemittari hukassa. Tilitinkin jo fitnesskarppeihin, että olen luovuttanut kaikkien muiden paitsi painotavoitteen kanssa. On liian masentavaa joutua jättämään jatkuvasti treenit väliin jonkun sairastelun takia.

52,5 kiloa on tavoitteeksi asetettu voikukkakesään ja saa luvan onnistua, olin sitten kipeänä tai en. Ehken sen painoisena tunne itseäni paksulaiseksi :x ?

Rasvaprosentin säätö tuntuu liian vaikealta, kun treeniohjelma ei toteudu suunnitellusti. Haluan siis vain tiputtaa pari kiloa PYSYVÄSTI ja vaikka miten hitaasti, sillä pää ei kestä kuin huomaamatonta kalorivajetta, ainakaan nyt.

Lisäys: ajattelen edelleen koko ajan ruokaa ja syömistä. Aamupalaks söin 2 voissa paistettua munaa, 2 siivua Pohjanpoika-juustoa ja savulohta, 2 mukillista kahvia kookosöljyllä ja maitotipalla. Nälkä ei ole, vaan v******s.

ViestiLähetetty: 2012-05-06 15:18:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Paranemisia Kukkopilli! Kannattaa levätä jos olet kuumeessa, menee sitten tautikin nopeammin ohi. Mulla harvemmin nousee lämpö tavan flunssassa, siks mun tauditkin kestää aina pari viikkoa.

Munkin pitäis vielä vähän laihtua (taas on noussut paino vapun jälkeen. :evil: ), mutta ei vaan tunnu paino laskevan, koska en jaksa laskea kaloreita kuin satunnaisesti ja olen melkein koko ajan kipeänä. Laskin tänään jälkikäteen eilisen kalorit ja olin syönyt jotain 1800 kcal :shock: Vaikka mielestäni en ollut syönyt edes mitenkään kauheasti. Ehkä pysyttelen sitten vaan tässä nykyisessä painossa ja ostan isompia vaatteita. :lol: Olisi ainakin hyvä tekosyy vähän shoppailla, kun noi mun nykyiset koon 36 kesävaatteet ei mahdu enää päälle.

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

ViestiLähetetty: 2012-05-06 16:32:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos D :D

Ehkei mulla just nyt ole perusteita sellaisen tappiomielialan viljelyyn, etten ikinä parane, pääse treenaamaan ja tule timmiksi. Heti helpotti, kun keksin syyttää eniten itseäni tästä taudista: olen syönyt kuukauden sisällä niin paljon sokeria ja muuta huttua, että ei ihme, että vastustuskyky on kuralla. Palaan valituksen pariin sitten, jos en kohta ala parantua ja/tai sairastelu jatkuu nyt, kun elän jumaliste niin terveellisesti kuin ikinä osaan. Sillä taudeille altistajia en voi paeta, joten vastustuskyvystä on kiinni, miten ämmän käy. Ja vastustuskyvylle voi ainakin edes yrittää tehdä jotain.

Jos syön n. 1800 kaloria/pv, olen harvinaisen tyytyväinen. "Normaalisti" menee varmaan yli 2000, kun käytän rasvaakin niin roheesti. Mutta tosiaan laskeminen on loppu ja tarkkailen vain laatua JA sitä, että säännölliset ateriat ja lisääottamiskielto toteutuvat.

ViestiLähetetty: 2012-05-06 17:09:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paranemisia tänne! :smt006

Ja ehtii sitä liikkua sittenkin ku on taas terve :)

Mulla huonosti syöminen aiheuttaa aina pienet flunssaoireet.. Jos jatkaa pidempään,ni pahenee tosiaan vaan :(

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 15 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00