karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-30 17:03:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 384 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 1520 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pähkinä purtavaksi
ViestiLähetetty: 2012-04-03 21:23:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

anniem kirjoitti:
^ Niinpä! 75km bussilla, joko saan tulla? Joko, joko?! :lol:

Tuu vaan Anni, jos suklaata niin paljon tekee mieli. :mrgreen: Täällä on tosin enää yksi levyllinen jäljellä... Ei olis pitänyt suklaista puhua mitään, kun heti alkoi maistumaan. :oops: No, onneksi aina voi syyttää kuukautishimoja!

Pähkinä^^, kivoja noi teidän tankkausviikonloput. :mrgreen: Voisi joskus itsekin kokeilla, sitten kun aihetta on. Onko muuten hyvää toi kesäkurpitsalasagne? En ole kokeillut koskaan sitä ohjetta.

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

ViestiLähetetty: 2012-04-04 06:41:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hahah, menkkahimot on ehkä parhain tekosyy ikinä noihin syömisiin :mrgreen: Samaan turvotukseen sit voi syödä reippaammin. 8)

Joo, toi kesäkurpitsalasagne on kyl meidän ehdoton suosikki. Mies sanoiki, ettei odota pääsiäiseltä mitään muuta niin paljon ku sitä. :lol: Makuja on monia, mut meillä se menee. Oikeestaan aina ku kysyn, et mitä ruokaa tehdään, ni vastaus tulee ku apteekin hyllyltä.

Tänään salivapaa lepopäivä. Jaloissa mukavasti tuntuu eilinen, mut ehkä ne tästä vähän aukee päivän mittaan. Salille en tänään edes venyttelemään ehdi, kun menee suunniteltua myöhemmäksi töissä.

Väsymys tuntuu olevan iso tänään. Heräsin yöllä siihen, että käsi oli jossaki vartalon alla, niin puuduksissa, etten tuntenu sitä. :shock: Säikähdin taas niin kamalasti, etten uskaltanu nukahtaa. Toimiikohan ihmisellä jonkinlainen juttu automaattisesti, että ku veri ei kierrä, ni herää unesta? Tätä jäin meittimään yöllä, enkä sit taas unta saanutkaan, ku jäin miettimään.

Ulkona näyttäis aurinko nousevan. Kovasti tekis mieli mennä ulos koiran kanssa pitkälle lenkille, mut meidän koiruli on nyt potilas.. Viime viikon loppupuolella meni leikki vähän turhan rajuksi ja tassu otti osumaa. Siinä sit käveltiin hetken aikaa kolmen tassun voimin. Eläinlääkärissä käytiin ja helpotus oli suuri, ku mitään vakavempaa ei ollut. Antibiootit sai ja kaikki leikkiminen ja pitkät ulkoilutukset jäi nyt hetkeksi. Piti ottaa toiselta lelut pois, ettei kotona erehdy riehumaan. :( Ihan kamala olo katsoa, ku koira menee pitkin asuntoa ja etsii lelujaan, mitkä on sille niin tärkeitä. Ehkä pääsiäisen pyhinä voi niitäkin jo vähän takasin antaa, koska tassu näyttää nyt olevan suht ennallaan.

eikait se auta muu ku töihin lähteä. :roll:

ViestiLähetetty: 2012-04-04 08:52:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
Hahah, menkkahimot on ehkä parhain tekosyy ikinä noihin syömisiin :mrgreen: Samaan turvotukseen sit voi syödä reippaammin. 8)

Joo, toi kesäkurpitsalasagne on kyl meidän ehdoton suosikki. Mies sanoiki, ettei odota pääsiäiseltä mitään muuta niin paljon ku sitä. :lol: Makuja on monia, mut meillä se menee. Oikeestaan aina ku kysyn, et mitä ruokaa tehdään, ni vastaus tulee ku apteekin hyllyltä.

Joo, hyvät on tekosyyt ainakin. :lol:

Mun mies ei oikein välitä kesäkurpitsasta, mutta ehkä se tossa muodossa menisi. Ja jos ei tykkää, niin jääpähän enemmän syötävää mulle. :mrgreen: Onko sen ohje Karpin keittokirjassa vai nettisivuilla?

Paranemisia koiruudelle! :smt049 :smt049

ViestiLähetetty: 2012-04-04 10:44:39 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
Väsymys tuntuu olevan iso tänään. Heräsin yöllä siihen, että käsi oli jossaki vartalon alla, niin puuduksissa, etten tuntenu sitä. :shock: Säikähdin taas niin kamalasti, etten uskaltanu nukahtaa. Toimiikohan ihmisellä jonkinlainen juttu automaattisesti, että ku veri ei kierrä, ni herää unesta? Tätä jäin meittimään yöllä, enkä sit taas unta saanutkaan, ku jäin miettimään.

Mä oon joskus heränny samanlailla, inhottavaa :/ Mulla yhteen aikaan muutenkin puutu kaikki ruumiinosat ihan kummasti, tai jos käsi oli väärässä asennossa niin se saatto alkaa puutuun tai pelkät sormet saatto yhtäkkiä puutua jne. Samalla joskus naama saatto alkaa puutua. Ei tähän sit mitään syytä löytyny, epäiltiin vaan pahoja lihasjumeja, mut meni sit ohi.

Ihan mielenkiintonen pohdinta kyl, en oo koskaan aatellukaan tota. Luulis kyllä että heräis, tai muutenhan vois kai teoriassa käydä niin, että heräis aamulla käsi kuoliossa? Vai voisko, tai siis voiko kuolio syntyä pelkästään tosta?

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-04-04 11:12:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun mies ei oikein välitä kesäkurpitsasta, mutta ehkä se tossa muodossa menisi. Ja jos ei tykkää, niin jääpähän enemmän syötävää mulle. :mrgreen: Onko sen ohje Karpin keittokirjassa vai nettisivuilla?
[/quote]

Yläreunasta kohta reseptit sieltä esim suosikit. Pitäisi löytyä.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-04-04 12:03:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Deanne meillä ei mies myöskään tykkää erityisemmin kesäkurpitsasta, mut voin vannoa, että se ei läpi maistu, ja kuten tuossa todettiin, ni resepti löytyy tuolta reseptiosiosta kesäkurpitsalasagne nimellä. :)

marika_ tätä minäkin jäin miettimään yksin yön pimeinä tunteina :shock: en tiiä johtuuko toi normaalia pahempi käsien puutuminen noista olkapääongelmista vai mistä.. Nyt vielä tuntu, et olin niin onnistunu vääntämään käden koko kropan alle, enkä heti saanut sitä edes pois sieltä alta. Kuoliosta en tiiä, miten semmonen mahtaa tulla.. Täytyy vaan toivoa, et vast edes myös herää. Yleensä olenkin aina heränny, onneksi.

ViestiLähetetty: 2012-04-08 12:38:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vapaista on nautittu niin, ettei ole ehtinyt, edes koneelle. :)

Perjantain rinta+olka+ojentaja- treenissä jätin pystypunnerruksen kokonaan pois, sain vipareihin paljon paremman tuntuman. Penkin tangon vaihdoin myös käsipainoihin ja sain paaaaaljon paremman tuntuman. Taidan vaihtaa kokonaan nyt niihin. Ala-asennossa saa rintaan paremman venytyksen ja tuntui oikeesti menevän treeni perille. 8)

Perjantaina muuten sit kokkailtiinkin. Synttärikakkua. Tein semmosen viljattoman rex-kakun. Hyvää oli. Karpin leivontakirjasta tein bountysuklaita. Miehen vanhemmille tein suklaa-pistaasimuffinsseja sekä keksejä, viljattomina tietenkin. Kesäkurpitsalasagnella on herkuteltu sekä mämmiä olen vähän syönyt. Muuten ei ruoka ola maittanut yhtään. Eilen yritin syödä tuoretta ananasta, mutta en sitäkään alas saanut, ku pari palaa, ku maistu niin makealta. Joten jää kyllä pääsiäisen suklaatkin syömättä. Mikä ei kyllä sinänsä haittaa. Vähän vaan ihmetyttää, kun ei suklaa entiseen malliin enää ollenkaan maistu. Pakko alkaa tyrkyttää noita kaappien joulusuklaita nyt jonnekkin :lol:

Eilen sit treenattiin selkä+hauikset. Käytiin miehen kanssa vaihtelun vuoksi toisella salilla ja samalla se sai varmistaa mun SJMV:n tekniikan, ku on niin hassun paljon tullut lisää painoa päihin ihan alle kahdessa kuukaudessa (20kg), joten oon miettiny, et oonko tehny väärällä tekniikalla vai mikä on. Mutta kappas, tekniikka oli täysin puhdas :shock: hassua, miten nopeesti on lisää saanu painoa pistää. Muutkin tekniikat katsottiin, että pysyy puhtaina. Huvittavinta oli eri salin ylä- ja alataljat. On niin huimasti eroa mun normaalin salin taljoihin. Ylätaljassa oli lisää painoa 10kg ja alataljassa 20kg :lol: en oo ikinä tajunnu miten paljon ero niillä laitteilla onkaan. Taidankin siirtyä tonne salille treenaamaan, ni saan sanoa et treenaan isommilla painoilla.. :smt043

Tänään sit pyjama- ja leffapäivä. Lepoalepoa, ni jaksaa huomenna taas treenata. 8)

ViestiLähetetty: 2012-04-08 17:27:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hyvää pyjama- ja leffapäivää sinne! :mrgreen: Mulla on vähän sama meininki ollut tänään, hiukan on väsyttänyt eilisen baareilun jälkeen, vaikka olin jo kahdelta kotona nukkumassa. Ollapa vielä kaksikymppinen, kun ei ollut koskaan mitään krapulaoireita. :lol:

Kohta meinasin viimein aktivoitua ja alkaa suklaakakun leipomishommiin. :D

ViestiLähetetty: 2012-04-09 08:10:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pyjymapäivät on parhaita! Tosin nyt huomasin, et selkäpuoli on ihan jumissa ku on vaan makoillu ja katsellu leffoja. Nooh, kyllä se sieltä aukeaa... :roll:
huh, krapulaoireet vetää täälläkin kyllä nykyisin tosi heikoksi. :shock: onneksi nykysin jo melkein tietää omat rajansa et minkä jälkeen on paras jatkaa vesilinjalla. :lol:

Tääl ois viel 1/4 jäljellä suklaakakkua, eilistä itsetehtyän pitsaa peräti kaksi isoa palaa (jaksoin eilen syödä vaan yhden :lol: ) ja muutakin sapuskaa, mitä pitäs pois syödä, ettei tartte pois syödä. Huh, mä kierin varmaan huomenna töihin. Mut roskiin ei ruokaa mene [-X

ViestiLähetetty: 2012-04-10 07:24:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jaahas, nyt on siivottu pääsiäissapuskat pois nurkista pyörimästä. Viimeisetkin "massakaudet" tehty ja tästä lähdetään sit kohti kesää vähän kiristellen.
Mukava pieni turvotus ruuista sekä sen lisäksi ihana menkkaturvotus. Olo on just semmonen, et saisinko mennä töihin joissaki löysissä housuissa ja hupparissa kiitoos. Mut tästä se taas lähtee. 8)
Muutama kevyt tankkaus matkan varrelle tulee, saakin tulla. Nämä tosin tulee erilaisista juhlista sun muista.

Kaloreita syklittelen, tuntuu toimivan. eli samalla systeemillä mennään, niinku on tähänki mennessä menty. Viime talven "massakaudesta" on kuitenkin rasvaakin kertyny. Jännityksellä odottaen, onko mitään muuta! :P

Vettä pitäs opetella juomaan enemmän. Pitänee varmaan alkaa kanniskella pulloa mukana.. :roll:

Treenit vedetään samalla systeemillä. Oon nyt just päässy parhaimpaan vaiheeseen,ku tuntuu et kaikissa liikkeissä nousee painot. Katsellaan jos vapun jälkeen tai lähempänä juhannusta muutetaan systeemiä, mut nyt jatketaan näin. :)

Nyt salille treenaamaan selkä + hauikset. Illalla teen vielä pientä tavoitelistaa itselleni, mikä pitää treenimotivaation yllä. :) Tein joku kk sitten miehen kanssa sen tavoitelistan, mut pistin itselleni tavoitteet liian alas, sillä muutaman treenitavoitteen ehdin jo viimeviikolla saavuttaa, vaikka aikaa oli tän vuoden loppuun! Hups! Kertoo ehkä vähän liikaa omasta luottamuksesta tähän touhuun.. :( Kunnianhimoisemmat tavoitteet siis nyt! :wink:

ViestiLähetetty: 2012-04-10 11:24:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hienolta kuulostaapi, tsemppiä! :D

ViestiLähetetty: 2012-04-11 10:19:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilisen selkätreenin jäljiltä niska ja lapojen seutu tuntuu jumiutuneen. Joten tänään vähän salille venyttelemään.

Hillitön päänsärky. Johtunee varmaankin taas siitä, että tankkasin viikonloppuna hiilareita ja alkaiskohan ne nyt sit poistua. Yhdistettynä jumi-niskaan olotila ei kauheen kiva ole..

Naistenjuttuja;
Menkkojen piti sunnuntaina alkaa. Alkoivat ja loppuivat tiistaiaamuna. Kolmas kerta jo. Vaihdoin viime syksynä pillerimerkkiä ( :evil: murr, haluisin hiiteen kaikki tommoset..) jonka jälkeen jomma pelitti kunnolla aina tuonne alkuvuoteen asti. Menkkakivut tosin on pahempia ku ennen ja mieli vaihtelee viiden minuutin (tai sekunnin :roll: ) välein. Ruokahimot on valtaisia. Mietin, että onkohan pillerit liian matalia estrogeenin suhteen. Typerää pohdintaa, mutta koska treenipainot on ottanu tulta alle ja sillä puolella homma on pelittäny. Jonkinlaista hormonihässäkkää. Missähän vaiheessa lienee syytä mennä lääkärille? Jos muita vaivoja ei ole...

Painokin oli tullut alaspäin yön aikana 1,5kg. Kiitos hiilaritankkauksen, kyllä se viikonloppuna olikin noussut. Mut niinpä se oli tarkoituskin. Rauta liikkui eilen taas ihan eri tavalla. :P

Tein eilen myöskin tavoitelistan. Tavoitteet treenillisesti mun kesäloman (jos sitä lomaksi voi sanoa..) alkuun ja toiset, kovemmat tavoitteet vuoden loppuun. Töitä saa tehdä kyllä tosissaan, et lihat säilyis, paino laskis ja treenipainot nousis. Noh, onpahan motivoivat tavoitteet ainakin! 8)

Kauhiasti ois tehny mieli lähtee tänään juoksentelemaan, mut huomenna on jalkatreeni, joten en polven vuoksi halua ottaa riskejä... :( joten täytynee tehdä kaikkea kevyempää tänään.

ViestiLähetetty: 2012-04-11 12:07:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
Naistenjuttuja;
Menkkojen piti sunnuntaina alkaa. Alkoivat ja loppuivat tiistaiaamuna. Kolmas kerta jo. Vaihdoin viime syksynä pillerimerkkiä ( :evil: murr, haluisin hiiteen kaikki tommoset..) jonka jälkeen jomma pelitti kunnolla aina tuonne alkuvuoteen asti. Menkkakivut tosin on pahempia ku ennen ja mieli vaihtelee viiden minuutin (tai sekunnin :roll: ) välein. Ruokahimot on valtaisia. Mietin, että onkohan pillerit liian matalia estrogeenin suhteen. Typerää pohdintaa, mutta koska treenipainot on ottanu tulta alle ja sillä puolella homma on pelittäny. Jonkinlaista hormonihässäkkää. Missähän vaiheessa lienee syytä mennä lääkärille? Jos muita vaivoja ei ole...

Hmm. Itse olen joutunut vaihtamaan ihan miljoona kertaa pillereitä. Tämän vaihtorumban suomalla kokemuksella sanoisin, että jos nuo sivuvaikutukset oikeasti häiritsee sun elämää, niin lääkärille ja pillerit (tai koko ehkäisymuoto?) vaihtoon. Niin veemäistä kuin se onkin laukata niitä vaihtelemassa, niin pitää aina punnita plus-miinus-asteikolla; jos haittoja on paljon, niin eikun vaihtoon. Onkohan lyhyistä menkoista jotain haittaa? :-k Joidenkin pillereiden kanssahan ne saattaa jäädä pois kokonaan. Tiedä sitten. Tämä kaikki siis omaa mutuilua. Toivottavasti vähän auttoi. :lol:

pähkinä^^ kirjoitti:
Tein eilen myöskin tavoitelistan. Tavoitteet treenillisesti mun kesäloman (jos sitä lomaksi voi sanoa..) alkuun ja toiset, kovemmat tavoitteet vuoden loppuun. Töitä saa tehdä kyllä tosissaan, et lihat säilyis, paino laskis ja treenipainot nousis. Noh, onpahan motivoivat tavoitteet ainakin! 8)

Saako udella, miltä moinen lista näyttää? :)

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-04-11 12:54:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
Naistenjuttuja;
Kannattaa jutella lääkärille, vaikka pillerimerkkien vaihteleminen on varmaan ärsyttävää. Ja kun monista niitä negatiivisia vaikutuksia ei tule heti, vaan vasta jonkun ajan kuluttua, niin onhan se sellaista venkslaamista niiden kanssa toisinaan... :? Mutta joo, oon nähnyt liian monia tapauksia, missä on kärvistelty vääränmerkkisten pillereiden kanssa pitkiäkin aikoja, ja siitä ei hyvää oo seurannut!
Mulla on itsellä ongelmana, ettei pillereiden lopettamisen jälkeen ole menkkoja ilmestynyt (yli 6kk), enkä ole edelleenkään soittanut lääkäriin - niin hyvähän se on muille tässä antaa neuvoja... :roll: #-o

ViestiLähetetty: 2012-04-11 13:20:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
Naistenjuttuja;

Minäkin olen aikanani lajini noiden pillerien kanssa painiskellut. Kokeilin ainakin 5 eri pillerimerkkiä ja loppuajasta mulla oli ehkäisyrengas. Siitä luovuin oikeastaan tasan vuosi sitten, ja sen jälkeen on menty muilla menetelmillä (raskaus ei ole tällä hetkellä suunnitteilla) ja olen tykännyt ja siinä sivussa olen oppinut paljon uutta elimistöni ja kk-kiertoni toiminnasta :)

Mutta siis jos pillereiden poisjättö ei ole tällä hetkellä hyvä vaihtoehto, niin lääkäriin yhteydenottoa ja merkin vaihtoa melkein suosittelisin. Ootko esimerkiksi laihtunut syksyn jälkeen tai onko sun kehonkoostumus treenin johdosta muuten muuttunut, minkä vuoksi hormonitasot noissa ei sulle enää istuisi? Sori jo etukäteen, mutta ihan vain kaikki epätodennäköisetkin mahdollisuudet kartoittaakseen pitää kysyä, että voisitko olla raskaana?

Mun päiväkirja

ViestiLähetetty: 2012-04-11 14:07:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

aloitin aikoinaan melianella. Ne sopi täydellisesti mulle siihen asti, kunnes laihduin n. 15kg. Mulla kesti yli puolivuotta tajuta, et haluttomuus, mielialan vaihtelut ja kaikki muukin johtui täysin noista pillereistä. Liian kauan sinänsä, koska sinä aikana ehdin menettää mulle tärkeän ystävän. Luulin oikeesti et laihtumisen jälkeen musta on tullu vaan joku evil bitch, joka sanoo kaiken suoraan, mitä ei ennen lihavana ihmisenä ole viitsinyt ääneen sanoa. Kunnes lueskelin juttuja ja tajusin nuo pillerit.

Vaihdoin viime syksynä yasminelleen, koska se täti sanoi et ne saattais sopia paremmin, kun eivät sisällä estrogeeniä niin paljon. Ja sit se tietty sano, et n.3kk pitäs kropalla mennä, et se tottuu ja sit pitäs normalisoitua. Nyt vasta yli 5kk:n jälkeen nää ongelmat ilmenee. Voihan se toki olla, et ongelma on jossaki muussakin..

munkkis: mä mietin samaa, et onko lyhyet menkat haitaksi edes. Kun ne kuitenki säännöllisesti tulee. Mut just silleen ärsyttävästi pari päivää ja hyvä ku edes menkoiksi voi sanoa. Toisaalta, kait tää ois myös joka tytön unelma, et olis tämmöset :lol:
Hassua, aikoinaan ku söin miten sattuu, en olis varmaan kiinnittäny mitään huomiota tämmösiin. Mut ku alkaa pitää itsestään huolta, ni kehontuntemus ja kuunteleminenkin parantuu...

Mä en kauheesti mun tavotteita näin ulkoa muista, ku listasin ne treenivihkoon ja se on kotona treenikassissa, mut tälleen ulkomuistista voin sanoa muutaman;
- SJMV ->80kg (nyt 60kg) puhtaat 8toisoa ois huiput
-penkille en asettanu tavotteita, ku jätin sen pois ja otin käsipainot tilalle, sit ku oon jonkun aikaa tehny, ni helpompi asettaa tavotteet
-voimapyörän mä opettelen. Nyt oon vaan kokeillu, mut oon ollu liian laiska kokeilemaan tekniikkaa kunnolla.
-2puhdasta leukaa omalla painolla. Tässä myös oon ollu liian laiska edes ottamaan tätä ohjelmistoon, että edistyisin. Laiskuuden piikkiin taas vaan.
-tavoitteena saada polvi siihen kuntoon, et saan prässissä 100kg(+kelkka) x12 tätä on vähän vaikee harjottaa muuten ku tekemällä, loppu on polvesta kiinni.. Toivotaan parasta.
-Oma paino pysyvästi alle 60kg. Lienee helppo homma nyt ku massakaudet loppui. Nyt se on seilannu 58-63kg vaiheilla riippuen missä kohtaa dieettiä/massaa mennään.
-lantiolta pois 3cm
-vyötäröltä pois 2cm

Siinähän noita. Oli siellä jotaki hauistavote painojaki, mut en muista niitä. Kyykyssäki oli joku tavote, mut sitäkää en kuollaksenikaan muista :lol:

Merci: täytynee ilmeisesti joo olla yhteydessä. Ehkä mä vielä yhdet menkat odottelen ja jos ei muutosta tule, ni sit.. Vaikkakin haluaisin kaikki tommoset hormoneihin vaikuttavat ehkäisyjutut jättää kokonaan pois. Toisaalta, pillerien suhteen rakastan säännöllisyyttä, kun ne vielä kuitenkin näyttää tulevan ajallaan.

Anppa: Haluaisitko kertoo enemmän tosta ehkäisyrenkaasta? Oon kuullu hyvää ja huonoa(niinku varmasti jokasesta menetelmästä..). Nyt ku alkaa oikeesti tuntua siltä, et haluais jättää noi turhat jutut pois kokonaan. Vähän turhankin tehokasta ehkäisyä tämmönen kammottava haluttomuus. :roll: mikä on kyllä kaikkea kohtaan. Kumma kyllä, treenit lienee ainut asia mitä kohtaan haluttomuutta ei ole, ehkä siitä onkin siks tullu niin tärkeä juttu. Jonkinlainen tunteiden purkamisjuttu, ehkäpä.
Jaei, raskaana en (onneksi) ole. Vielä ei moneen vuoteen suunnitelmissa ole, joten joku menetelmä olis hyvä olla, mut en haluais itelleni hallaakaan tehdä näillä pillereillä. Jos nää nyt edes siis niistä johtuu.. :shock:
Paino mulla ei ole muuttunut järkyttävästi mihinkään suuntaan, pari kiloa enemmän, mut kehonkoostumus on muuten selkeesti lihaksikkaampi ja timmimpi. Mut ei niin paljoo, et sen luulis vaikuttavan noihin. Tai mistä mä tiiän.. :shock:

ViestiLähetetty: 2012-04-11 14:17:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mäkin meinasin suositella tuota ehkäisyrengasta. Mulla matalahormonisetkin pillerit teki musta loppujen lopuksi itkuisen, ja korkeammat hormonit sai painon nousemaan. Ehkäisyrengaskin perustuu yhdistelmähormoneihin, mutta verrattuna pillereihin sen hormonipitoisuus on todella matala, minkä lisäksi se vapauttaa hormonia elimistöön paljon tasaisemmin kuin kerran päivässä napattava pilleri.

Oon myös harkinnut implantin laittamista, mutta en oo uskaltanut lähteä kokeilemaan minipillereitä, kun mun luontainenkin hormonitoiminta on aika voimakasta, joten riskinä olisi jatkuva tiputteluvuoto. Ja ton ehkäisyimplantin laittaminen edellyttäis nimenomaan sitä, että minipillereitten soveltuvuus olis testattu etukäteen.

ViestiLähetetty: 2012-04-11 15:19:29 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Mulla kyllä rengaskin aiheuttaa mielialojen vaihtelua ja jonkunverran haluttomuutta (jota toistaseks pahentaa eräs toinen lääke..), mutta on se silti parempi olla kun pillerit ja muutenki se on toistaseks ollu mulle se paras - ei tarvi muistaa joka päivä (pillerit), ei näy tai oo ruma (laastari, kokeiltu tämäkin) ja ei muutenkaan häiritse elämää. Kuukautiskivut on sen kanssa helpottanu. Eli kyllä mäkin sitä suosittelisin ees kokeileen. :)

ViestiLähetetty: 2012-04-11 16:15:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä heitän nyt lusikkani soppaan, sillä mulla on kohtuullisen kokoinen asennevamma kaiken sortin lisähormoneja vastaan: miksi ees käytät pillereitä? Tietty kondomin käyttäminen vaatii niiden ostamisen ja käyttämisenkin tietty, mutta siinä ei tulis mitään kommervenkkejä kroppaan. Sillä villisti veikkaan, että aina jotain oireita tulee jokaiselle naiselle pillereistä tai mistä tahansa muusta keinonaishormonista. Eikä se oo musta oikein :? Sit tietty ymmärrän, jos on kivuliaat/runsaat menkat ja haluaa mielummin pillereillä ne säännöllisiksi ja kivuttomiksi niin ok, mutta jos kyse on vaan petipuuhista niin sitten harkitsisin kokonaan hormonitonta ehkäisyä.

Sulla on hyvät tavoitteet :) Realistiset mutta semmoset, että niiden eteen pitää kuitenkin tehdä kans jotain.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-04-11 16:47:24 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^kortsukaan ei oo täysin ongelmaton vaihtis, kaikilla miehillä kun ei kuulemma edes seiso kunnolla kortonki päällä. Lisäks tietty mukavuuskysymykset (ei tunnu ehkä ihan samalle, tietty spontaanius häviää). Lisäks paljon hommaavalle voi tulla yllättävän kalliiks (tosin pirun.kallis tää rengaski esim on..). Lisäks mulla painaa vaakakupissa tosi paljon se, että tiedän millon vuoto tulee ja voin sitä tarvittaessa siirrää.

Mutta myönnetään että oon mäkin aika huolestunu synteettisten hormonien itteensä tunkemisesta ja olenn harkinnut hormonittomaan siirtymistä lukuisat kerrat, mutta toistaseks nuo mukavuuskysymykset on vieny voiton.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 384 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 1520 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00