karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-06 12:12:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 384 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 1620 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pähkinä purtavaksi
ViestiLähetetty: 2012-04-11 16:53:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ Totta tuokin, kyllä. Ei seksi tunnu yhtä hyvältä kortsu päällä kuin ilman kortsua, mutta tässä tulee sitten se kysymys, että kumpaa haluaa enemmän: hormonitonta ehkäisyä vai vähän vähemmän tuntuvaa seksiä (jonka voi sit hoitaa täydelliseksi vaikka esileikillä ja muulla handjobilla, mutta se ei kuulu liikuntapäikkyihin joten shh). Toi seisomattomuus tietenkin on vähän huonompi juttu (ai vähän? :lol: ) että sillon kannatan e-pillereitä/hormonikierukkaa minäkin, jos se ei muulla toimi.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-04-11 16:53:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marika_ kirjoitti:
^kortsukaan ei oo täysin ongelmaton vaihtis, kaikilla miehillä kun ei kuulemma edes seiso kunnolla kortonki päällä. Lisäks tietty mukavuuskysymykset (ei tunnu ehkä ihan samalle, tietty spontaanius häviää). Lisäks paljon hommaavalle voi tulla yllättävän kalliiks (tosin pirun.kallis tää rengaski esim on..). Lisäks mulla painaa vaakakupissa tosi paljon se, että tiedän millon vuoto tulee ja voin sitä tarvittaessa siirrää.

Mutta myönnetään että oon mäkin aika huolestunu synteettisten hormonien itteensä tunkemisesta ja olenn harkinnut hormonittomaan siirtymistä lukuisat kerrat, mutta toistaseks nuo mukavuuskysymykset on vieny voiton.

Viimeks kun mä siirryin hormonittomalle, puhkes mulla todella vittumainen akne, joka ei miltei vuoden hormonittomuuden aikana parantunut. Pillereillä/renkaallakin kesti vielä puoli vuotta tuohon päälle, ennen kuin naama asettui. Joten mä en ihan kevyin perustein lähde venkslaamaan mihinkään suuntaan, kun oon suht toimivan systeemin löytänyt. Tuona hormonittomana aikana käytin muuten keskeytettyä yhdyntää kaikkien opetusten vastaisesti ehkäisykeinona, parisuhteessa tosin, ja voin varauksella suositella sitä varteenotettavana vaihtoehtona kondomille, jos vaan kumppani on vakituinen ja kykenevä ajatustoimintaan aktin aikana. Kondomit on perseestä. Ennemmin oon selibaatissa kuin nussin randomeita kumin kanssa.

Anteeksi kielenkäyttö.

ViestiLähetetty: 2012-04-11 17:15:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällähän on päästy asiaan! :mrgreen:

Siis mä oon aikoinaan teininä kun oli eka vakituinen poikaystävä, ni alottanu pillereiden syönnin. Sillon teininä sitä ei tosiaankaan tullu ajatelleeksi mitä ne sisältää, kunhan ajaa asiansa. Tykästyin niissä siihen, et mun menkoista tuli tosi säännölliset, tiedän päivälleen millon alkaa. Ja tykkään yhä edelleen siitä, sekä siitä et tarvittaessa voin siirtää niitä, eikä tartte esim. ikinä vklriennoissa kärsiä menkoista, ku ne voi kärsiä viikolla. Ja sillon ne sopi mulle hyvin. Iho mulla on aina ollut aika finnitön, mut sillon lähti viimeiset teinifinnien rippeet pois ja kaukana ovat mun naamasta pysyneetkin. Ongelmaa niistä ei siis oo ollu, ennen ku nyt..
Lisäks alan aina vaan enemmän ja enemmän olla vakuuttuneempi niiden sopimattomuudesta muutenkaan ihmisille. Viimeistään sen jälkeen kun luin tuon Kaisa Jaakkolan kirjan olikohan viime syksynä.. Lisäks, ois kiva uteliaisuudesta tietää, et olisko vaikutusta kroppaan/treeniin/ruokahaluun...

Kortsu sinänsä ei ongelma oo, mut kyllähän se tunnelmaa kaikinpuolin vie. Just tota marika_ n mainitsemaa spontaaniutta. Plääh.

anniem: mä oon aina luullu, et ne handjobit just kuuluu liikkapäikkyihin... miehillä ainaki :lol:

marika_ saanko udella et missä hintaluokassa toi rengas on..? Täytynee alkaa ottaa itse enemmän selvää tuosta vaihtoehdosta.

EV: noi viimeset lauseet oli pirun hyvin sanottu! 8)

ViestiLähetetty: 2012-04-11 17:17:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toki voin kertoa lisää e-renkaasta :)

Mulla oli se käytössä noin 3 vuotta. Mahdollisesti käyttäisin sitä edelleen, mutta viime keväänä noissa renksuissa oli jonkinlaisia toimitusvaikeuksia. Jouduin ottamaan sitten tilapäisesti käyttöön pillerit (Yasmin) ja ne teki mun ja miesparan elämästä ihan helvettiä. Tukka rasvoittui hurjan nopeasti, mulle tuli finnejä (normaalisti mulla ei ole finnejä ikinä) ja olin vuoronperään varsinainen raivotar ja itkuiikka. Siitä sain kimmokkeen lopettaa hormonaalisen ehkäisyn kokonaan, kun mieskin näki, ettei mulla todellakaan ollut hyvä olla.

Mutta tuo e-rengas toimi mulla ihan hyvin jopa VHH-aikana, ja 1000 kertaa paremmin kuin mikään e-pilleri. Kierto oli säännöllinen: vuoto alkoi noin 3 päivää renkaan poiston jälkeen ja kesti noin 4-5 päivää. Muistamista siinä oli vähemmän kuin päivittäisessä pillerissä, eikä rengas tuntunut käytössä. Alussa sen paikalleen asettaminen vaati toki harjoittelua, mutta kävi alkukankeuksien jälkeen helposti. Lisäksi renkaan kanssa ei tarvinnut huolia siitä, miten käy ehkäisytehon esim. vatsaflunssan yhteydessä. Miinuksena renkaalla on sen hinta: 3 kk:n satsi maksoi muistaakseni noin 43 e. Ei renkaankaan kanssa ainakaan mulla halut varsinaisesti huipussaan olleet, mutta renkaan kanssa niitä sentään oli :roll: Muilta olen kuullut, että rengas saattaa kuivattaa limakalvoja.

Nykyisellään olen tyytyväinen tähän lisähormonittomaan elämääni. Kortsuja käytetään niinä päivinä, kun raskaus olisi todennäköinen, muulloin ei. Tällainen menettely on toki mahdollista vain silloin, jos kierto on suht säännöllinen. Itse seuraan kiertoani puhelimessa olevan sovelluksen avulla, joka on ollutkin todella kätevä. Ja kuka vielä väittää, että teknologiasta ei ole mitään hyötyä :lol:

Mun päiväkirja

ViestiLähetetty: 2012-04-11 17:35:03 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Mä ostan aina yhen renkaan kerrallaan kun en muka minkään yhen kuukauden pienistä tuloistani raaski pistää rahaa siihen 3kpl:n pakkaukseen, vaikka halvempihan se olis noin kappalehinnalta :P Yksittäin ostettuna ne maksaa kuitenkin n. 16€/kpl, ihan tarkkaa summaa en muista. Ja yks rengas siis vastaa yhtä pillerilaattaa.

Ja joo, limakalvojen kuivumista on tuo mulla vähän aiheuttanut, mutta onneks siihenkin on ratkasunsa.

Jaja, EV:lla monta hyvää pointtia. Mähän alotin hormonaalisen ehkäsyn ylä-asteen kasilla (ensin Yasmin, sitten joskus 17-18 -vuotiaana kun säännöllinen ehkäsyntarve alko nykysen miehen myötä, niin vaihtu laastariin koska unohtelin pilsuja ja sit oisko öö... pari vuotta sitten kun otin ton renkaan käyttöön, koska laastarit oli rumia ja irtoili) aknen ja kovien kuukautiskipujen takia. Akne hävis ja ei oo takas tullu ja kyllä todella pelottaa ajatus lopettamisesta, koska ihan maailmankaikkeuden viimesimpänä mä sen haluan takas... :/

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-04-11 17:43:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ainiin, nuo menkkakivut.. :shock: Ne oli ihan yhtä tuskaa ennen pillereitä. Onko renkaalla kipuja, vai toimiiko tässäkin tapauksessa samallatavalla ku pillerit? Jos näin on, ni taidan kyllä vaihtaa renkaaseen! Miten tyhmä sitä onkaan ollu, ku ei asioista oo taas selvää ottanu.. #-o Onneks nykypäivänä sentään on vaihtoehtoja. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-04-11 17:45:01 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Ei oo mulla pahemmin kipuja tän kanssa. Laastarin kanssa niitä jostain syystä oli, laastariaikoina jouduin jopa taas hakeen reseptilääkkeitä niihin, mut tuolla ne kaapissa nyt vanhenee. Yleensä ei tarvii mitään lääkitystä, joskus ekana päivänä buranan, mut that's it :)

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-04-11 17:47:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^^ Mahtavaa, mä kokeilen rengasta! Jos ei toimi, ni sit lopetan kaikki.

ViestiLähetetty: 2012-04-11 20:43:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Plää, tää on taas näitä päiviä, ku olis ollu parempi jäädä peiton alle..

Töiden jälkeen venyttelin yms, nälkä ei ollut vaikka kello oli seitsemän. Sit aattelin et pakko jo syödä jotaki (olin yhden aikaan syöny..). Tuliki sit tyhjennettyä hyvinkin tota jääkaappia ja pakastinta.. :oops: iso jäätelötuutti, tuoretta pannuleipää monta palaa ( = about pellillinen? :lol: ), päälle semmosta ihanaa siementahnaa (sis. auringonkukansiemen, kurpitsansiemen,seesaminsiemen yms) ja itsetehty muffinssi. Noo, ainaki voi lohduttautua sillä, et nyt ne on kaapeista pois kiusaamasta mua, ja kesäkiristelyt voi paremmin alotella. Itse kun en juurikaan osta mitään tommosia muuta ku herkkuhetkiä varten (ja sit ne jää syömättä ja roikkumaan kaappeihin, jolloin niistä tulee vaan iso murhe.)
Noh, huomenna päivä uusi. Selkeesti ois pitäny aiemmin syödä varmaan, ni ei ois levahtanu noi syömiset (mä söin siis yhdeltä semmosen jättiannoksen :lol: ). Vähän hassu fiilis, koska itse harvemmin kuitenkaan tolleen "repsahdan", että voisin tyhjentää yhdeltä istumalta kaikki kaapit. Johtunee varmaan viikonlopun hiilareista. :roll: Ja tästä p*rhanan päänsärystä, mitä koitin ruoalla mukavasti parannella. :oops:

Loppuilta nautitaan teetä. Kävin ostamassa uusia teemakuja http://www.thehuone.com/ . mukaan lähti kahta rooibos teetä; toinen on pina colada ja toinen appelsiinikaktus. Molemmat maisteltu ja hyviä ovat. :P

ViestiLähetetty: 2012-04-12 15:58:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jalkatreeni. Kyykkyyn lisäsin hitusen painoa, ja näyttihän se menevän. Oon vaan ollu liian arka ton polven akns, ku tuntuu et nyt saa koko ajan olla painoa lisäämässä. Lisäsin prässiin myös. Noh, kyllä se jumikohta löytyy vielä. Hitaasti mutta varmasti. :lol: Uskaltauduin kokeilemaan myös vapaata kyykkyä (teen nyt viel polven vuoksi smithissä), vanhasta muistista sieltä vielä tuli, vaik onhan se erilainen ja tehokkaampi ku smithissä tehty versio. Kivasti saa enempi keskikroppakin treeniä. Taidan nyt pitää molemmat ohjelmistossa ja pikkuhiljaa alkaa vaihtamaan tohon vapaampaan kyykkyyn. Sit vielä laitteissa ojennukset ja koukistukset ja loppuun kunnon hapotus jalkakyykkykävelyllä 10kg käsipainot molemmissa käsissä max määrä siihen asti että tuntuu :lol: eipä kauaa tarvinnu tehdä.. :oops:

Yks syy tähän hassuun jalkatreenien tehon nousuun on varmasti se, et kk sitten jätin radikaalisti ylimääräset juoksut pois (lämmittelin juoksumatolla kevyillä intervalleilla ennen yläkroppatreeniä), oon rajottanu nyt juoksemiset yhteen päivään. ehkä kohta kahteen. hiitillä mennään silti. Katsellaan.. :)

Jalkatreenissä kyllä huomaa erityisen hyvin ravinnon laadun tärkeyden. Viikonlopulta vielä kevyt turvotus ja heti tuntuu, ettei keskikropasta saa niin hyvää tukea ja pakettia kasaan, ku mitä tyhjemmällä vatsalla.
Huomenna taas lepäillään. Saattaa vähän reisissä ja takapuolessa taas tuntua. 8) Hartiat ja niska pitää muistaa venytellä. Menevät jumiin tosta tangon kannattelusta..

ViestiLähetetty: 2012-04-12 17:50:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
Jalkatreenissä kyllä huomaa erityisen hyvin ravinnon laadun tärkeyden. Viikonlopulta vielä kevyt turvotus ja heti tuntuu, ettei keskikropasta saa niin hyvää tukea ja pakettia kasaan, ku mitä tyhjemmällä vatsalla.

Mäkin huomaan tämän niin selvästi! Ihan parasta omasta mielestä on paastotreeni tyhjällä vatsalla. Oon omalla kohdalla huomannut, että saa olla tosi varovainen sen kans, mitä syö ja kuin kauan ennen reeniä, heti vaikuttaa. Ei pysy paketti kasassa samalla tavalla. Oon nyt niin tottunut tuohon tyhjällä vatsalla treenaamiseen, etten mitenkään muuten ees haluais.

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-04-12 18:12:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sen verran tuun ehkäisyjutuista huutelemaan omia kokemuksia, että hormonikierukka toimii ainakin mulla loistavasti. Söin paria eri pillerimerkkiä kolmisen vuotta ja niiden kanssa oli suurimpana ongelmana migreeni. Puolisen vuotta olin välillä ilman mitään kun ei ollut tarvetta, ja sitten vuoden minipillereiden käytön jälkeen otin kierukan, kun lapsia ei ole suunnitteilla ja minipillereillä oli jo sopivuus varmistettu. Alle satasella (sain Kela-korvauksen, vaikka ei olis pitäny) vähintään viiden vuoden ehkäisyt hoidettu, viimeisen vuoden ajalta muistan olleen ehkä kaks päivää tiputtelua. Mielialan vaihteluja saattaa tulla sen mukaan mitä kierto olis, mutta uskon olevani ihan sama ihminen kuin ilman hormoneja. :lol:

ViestiLähetetty: 2012-04-12 19:11:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

munkkis kirjoitti:
pähkinä^^ kirjoitti:

Mäkin huomaan tämän niin selvästi! Ihan parasta omasta mielestä on paastotreeni tyhjällä vatsalla. Oon omalla kohdalla huomannut, että saa olla tosi varovainen sen kans, mitä syö ja kuin kauan ennen reeniä, heti vaikuttaa. Ei pysy paketti kasassa samalla tavalla. Oon nyt niin tottunut tuohon tyhjällä vatsalla treenaamiseen, etten mitenkään muuten ees haluais.

Joo, mä treenaan myös pelkillä aminohapoilla. Niinku tänäkin aamuna.. :) on ihan mun juttu ja tykkään treenailla tyhjällä vatsalla. Tarttee tehdä töitä ruoan eteen.. :lol:
Tuo turvotus ei vaan nyt tahdo lähteä ja olo on semmonen, kuin viikon ruoat olis jääny matkalleen tonne suolistoon. :smt017

noway, kiitos tästä! Alan olla entistä vakuuttuneempi siitä, et pillerit vaihtoon. Joku muu keino nyt kyllä. Tuo kierukka olis kyllä kätevä! :-k

ViestiLähetetty: 2012-04-13 08:49:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kierukka todellakin on kätevä, mulla on ollut se vajaa kaksi vuotta eikä ole juuri tarvinnut miettiä näitä naiseusasioita. :) Toki söin ensin vuoden Cerazettea ja niiden aikana menkat jäi pikkuhiljaa pois, joten uskalsin luottaa kierukan toimivan samalla tavalla. Laitto kyllä kirpaisi, eikä ollut yhtään hauskaa lähteä sen jälkeen kotiin bussilla, joka täryytti koko Treen Hämeenkadun päästä päähän.. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-04-13 09:13:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

noway kirjoitti:
Laitto kyllä kirpaisi, eikä ollut yhtään hauskaa lähteä sen jälkeen kotiin bussilla, joka täryytti koko Treen Hämeenkadun päästä päähän.. :mrgreen:

Autsautsauts! :shock: Tän voin vaan kuvitella.. :smt087

Saatan tänään olla huvittava näky. :lol: Jalat on vetäny täysjumin. Etureidet varsinkin. Pitkään aikaan ei niissä olekaan mitään jumeja tuntunut. Joten tänään meen salille vähän venyttelemään ja availemaan noita jumeja noista kintuista.
Vihdoinkin pahin turvotuskin on lähteny. Olo alkaa olla jo normaali. :smt026

ViestiLähetetty: 2012-04-13 16:13:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulle tulee varmaan sulta lahjoituksena ne turvotukset, kun tein tänään jalkoja ja tuntuu vähän siltä, että nestettä kerääntyy joka soluun tällä sekunnilla :lol: Mut hyvä, että sulla alkaa olla normaalimpi olo. Se tuntuu hyvältä :smt023

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-04-13 17:29:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^^ Hah, mieluusti näistä luovun, mut kivempi ois, ettei sulle tulis. :lol: tosin jalkatreeni on valitettavan tehokas nesteenkerääjä mullaki. Jalkatreeni on torstaisin ja oon jo harkinnu ostavani "perjantaihousut" , mitä vois töissä pitää. :smt044 meinaa farkut ahdistaa. Mut onneks mahaturvotus on hävinnyt. :roll:

ViestiLähetetty: 2012-04-14 22:25:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heipparallaa! Tulin vaan merkin jättämään vastavierailulle! Käynnissä olevaan keskusteluun en osaa oikein mitään lisätä :mrgreen:

Liikkapäikky ja muuta räpellystä
Blogi elämästä ja Englannista

Viestin otsikko: !
ViestiLähetetty: 2012-04-15 12:03:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei tullu jalkakilot tänne, kiitos! Pikemminkin lähtivät multakin pois :mrgreen: Mukaisaa sunnuntaipäivää mussukka! :smt049

ViestiLähetetty: 2012-04-15 12:08:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heippa Jaea! Kiva nähdä sinuakin täällä!

---

Mahtava vkl ollut. Eilen piipahdin töissä ja sieltä suoraan vetämään kunnon HIIT. Loppuun vähän vatsoja niillä voimilla mitä jäljellä enää oli.
Tän jälkeen lähdettiin vielä paremmalle vatsalihastreenille, stand up keikalle nimittäin. Oli ihan parhautta! Tänään ääni käheenä ja tietää, että naurettu on. Ihan parasta stressin poistoa viikon loppuun.
Tämä oli siis myöhäinen synttäriyllätys avokille, jolle en ollut tästä mitään kertonut. Kumpikaan meistä ei halua lahjaksi mitään tavaraa, tämmöset on paljon kivempia. :) Väsy meinas tosin tulla, ku oli treenit vetäny loppuun ja piipahtanu vielä ennen lähtöä saunassa.

Tänään sitten rinta+olka+ojentaja treeni. Ihan mahtavaa! Pystypunnerruksen lopettaminen on selkeesti vaikuttanu koko treeniin positiivisesti. Viparit menee huomattavasti paremmin, dipistä nyt puhumattakaan! Tein vähän pienemmillä sarjatauoilla, sai kivasti hien enemmän pintaan. Normaalistikaan en pitkiä taukoja pidä, mut nyt menin aika minimalistisella tauolla. Sai kivasti uutta potkua treeniin!

Mun uudet BCAA:t tuli myös. Olivat purnukan ulkonäköä muuttaneet ja listan mukaan ainesosat oli myös samana. Mut maku ei :( Huomattavasti teollisempi maku. Toistaiseks oon pitäny BCAA:t maustettuina, jotenki se on vielä toistaseks se mun päivän "herkkuhetki". 8) Kyllä mä ton alas saan, ei se nyt pahalta maistu, mut tykkäsin enempi siitä vanhasta. Tätä mieltä myös mies oli... Pitäs jostaki löytää maustamaton BCAA, missä olis ihan vaan pari annosta, et sais kokeiltuu, meniskö alas. Nyt en uskalla ostaa, ettei jää käyttämättä sitten.

Nyt ku kaikki massakaudet on lopetettu ja olis tarkotus saada nää pienet talven aikana tulleet rasvavarastot pois, ni oon miettiny vähän treenijuttuja. Nyt on tosiaan 4 x sali + 1 x HIIT /viikko. Mietin, et vaihtaiskohan 3x sali + 2x HIIT/ viikko. Toisaalta, jos pienemmillä kaloreilla mennään,ni puntti olis järkevämpää, et lihat säilyis (ne vähäsetkin vaivalla hankitut..), toisaalta HIIT buustais aineenvaihduntaa yms.. :-k Hmm. mielipiteitä? Vai meniskö jokatoinen viikko 2xHIIT ja jokatoinen 1x HIIT.. Vaihtoehto sekin.. :wink: Hirveesti ku ei pudotettavaa ole. Se maaginen 3-4kg. Eikä oikeestaan vaa'alla tarttis näkyä, mitoissa kylläkin.

Tavoitelistassa oli voimapyörän opettelu. Tää on ny vähän hankalaa, ku jalkatreenin jälkeen ei mitenkään jaksa muuta ku ryömiä pukkariin ja suihkuun. Ja yläkroppatreenin jälkeen käsissä ei olis voimaa tehdä enää mitään ylimääräistä. Mihinköhän järkevään väliin mä sen tunkasisin... :roll: Just tästä samasesta syystä se aikoinaan jäi ohjelmistosta pois. Tuolloin tosin alaselkäkin oireili, jonka vuoksi jätin hetkeksi kaikki vähänkään sitä kuormittavat liikkeet pois.. Sit se on vaan jääny.. :oops:

Marjojen syönti jatkuu. Ihan alkaa ärsyttää miten voisin syödä marjoja ties miten paljon.. Ei sinänsä, loistavaa ravintoa ja kaikkee, mut kyllä tää lompakossa tuntuu :shock: Miks niiden, ja ylipäätänsä kaiken terveellisen sapuskan, pitää olla kallista. Murr. :evil:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 384 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 1620 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00