karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-23 19:29:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 384 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 1820 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pähkinä purtavaksi
ViestiLähetetty: 2012-04-19 06:26:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mielenkiintoinen "tutkimus" oli taas laatulehden nettisivuilla: http://www.iltasanomat.fi/flunssa/syy-m ... 42707.html . Jäin vaan miettimään, et itse en ees muista millon oisin oikeesti ollu kipeänä ja maannut sängyssä kahtakaan päivää. Siitä lienee aikaa (en ole kyllä ikinä ollut sairasteleva ihminen, silloinkaan ku en liikkunu ja söin miten sattuu..). Silti, oon äärimmäisen stressaava ihminen, eikä yrittäjänä oleminen helpota asiaa ihan yhtään. Mahtaa tässäkin siis olla monta muuttajaa. Tai sit en olekaan niin stressaava ihminen kuin mitä oon ajatellut... :wink: Yleensä pieni flunssa iskee sillon ku stressi poistuu.. :roll: vappua siis odotellessa. :evil:

Ainiin, tässä vielä toinen juttu, eri aiheesta http://www.mediuutiset.fi/rytmis/vatsav ... ta/a720747 jääköhän vappuhuulet nyt saamatta :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-04-19 07:01:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jeps.. tuo on ihan totta monen kohdalla, että kun esim. työstä johtuva stressi poistuu esim. lomalle jäädessä, niin johan paukahtaa alkajaisiksi jokin flunssa :? . Lomille lähdön häämöttäessä pitää siis vissiin kehitellä joku lomastressi, ettei kortisolitasot pääse laskemaan ja mee lomat keturalleen.. Onneksi itellä tosin ei oo ollut tuota probleemaa, kun hyvin harvoin on tarttenu jäädä sängyn pohjalle (kumma poikkeus tosin tuo viimeisin flunssa), eli kait sitä sitten on osannu stressata sopivasti oli lomilla tai ei.

Sattuipa tuossa silmiin muutens uutinen myös, että murehtimisesta on kuulemma ollut hyötyä immeisen evoluutiossa (ovat vissiin just stressaajia), kun silloin on mietiskelly eri skenaarioita sen verran eteenpäin, ettei huonotkaan uutiset ihan yllätyksenä sitten tule vastaan.. ja on jopa saattanut siinä murheen alhossa kieriskellessään jo hoksata jonkun ratkaisumallinkin.

Kuntosali tuntuu olevan yksi hyvä stressin poistaja (tarpeeksi kun on kammennu rautaa ja lähtee salilta koivet purkkana, niin ei siinä kohtaa yleensä jaksa stressata enää muusta, kun miten pääsee kuntosalin portaat vetelin kintuin alas ilman pahempia pyllähtelyjä) :shock:

ViestiLähetetty: 2012-04-20 06:25:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Trantor kirjoitti:
Sattuipa tuossa silmiin muutens uutinen myös, että murehtimisesta on kuulemma ollut hyötyä immeisen evoluutiossa (ovat vissiin just stressaajia), kun silloin on mietiskelly eri skenaarioita sen verran eteenpäin, ettei huonotkaan uutiset ihan yllätyksenä sitten tule vastaan.. ja on jopa saattanut siinä murheen alhossa kieriskellessään jo hoksata jonkun ratkaisumallinkin.

Kuntosali tuntuu olevan yksi hyvä stressin poistaja (tarpeeksi kun on kammennu rautaa ja lähtee salilta koivet purkkana, niin ei siinä kohtaa yleensä jaksa stressata enää muusta, kun miten pääsee kuntosalin portaat vetelin kintuin alas ilman pahempia pyllähtelyjä) :shock:

No tää on totta. Murehtijana osaa varautua siihen pahimpaan jo moneen kertaan. :mrgreen: Toisaalta myös valitettavaa, koska sit sitä murehtii vaan enemmän.

Kuntosali on mulle toimivin stressin poistaja. Ammuisin useesti oon ärtyny ja muutenki kaikki ottaa päähän (vaik en osaa aamusin nukkua myöhään, ni en silti oo semmonen aamuihminen, et heräisin hymyillen aamuun :oops: ), mut salin jälkeen maailma taas näyttää valosammalta. Kummasti se vaan tekee ku pistää hetkeksi musiikin korville ja antaa vaan mennä niin että ajatukset saa kyytiä! Mut tässä on sekin huono puoli, että jos oon stressaantunu esim. töiden vuoksi, ja teen pitkää päivää, ni haluun päästä stressin poistoon salille, mikä sit saattaa loppupeleissä pahentaa stressiä.

Ääh, nää o niin hankalia oravanpyöriä, ettei tämmösiä niin vaan selviä.
Ei sillä, ei mulla nyt mitään pahempaa stressiä ole. Onneksi. Vielä...

---

Tänään salivapaa. Kintuissa ei juuri (vielä) eilistä kevyttä jalkatreeniä tunnu. Ihan kiva välillä tehdä keposia treenejä.

Ensi viikon luultavasti teen vielä myös keposasti (ainakin loppuviikon). Otan viikon päästä viikonloppuna suunnaksi yli 500km pohjoiseen. Joten en viitti kovia treenejä tehdä, ettei junassa puudu ja nesteet kerry. Muutenkin nyt o kiva hetki pitää kevyttä treeniä ja sit taas loman jälkeen jaksaa kovemmin. :)
Taidan myös käydä testaamassa paikallisen salin. Ystäväni pyysi, et tarkistaisin hänen treneiohjelman. Ihan kiva nähdä muitakin saleja vaihtelun vuoksi. vaik pääasiassa teenki liikkeet vapailla painoilla, mut siin o se hyvä puoli, et ne pystyy tekemään missä tahansa salilla. :wink:

Hieroja mulla on myös tuolle reissulle varattuna (perhe tuttu), joten mukava reissu tulossa. :)

Mutta sitä ennen on jaksettava vielä yli viikko pakertaa. Onneksi huomenna on eräät isommat juhlat. Hyvää ruokaa ja seuraa! :P

ViestiLähetetty: 2012-04-21 18:26:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt on juhlittu. Kävin aamulla tekemässä HIITin ja vähän vatsoja ja sit nopeesti kotiin laittautumaan ja sit kohti Helsinkiä. Juhlat oli mukavat, ruoka extra hyvää ja kakku jauhotonta ihan minua varten :smt049

Kotiin tullessa söin varmaan kymmenisen suklaapalaa, kunnes tuli ylös. :smt078 Ihan liian makeaa. Täytynee siis ottaa suklaakuljetus mukaan pohjoseen ja varmaan muillekkin alkaa jaella tosta kuormasta, koska se täyttää jo ikävästi kaapin :roll: Entisestä suklaasyöpöstä on siis tullut jotain muuta. Siirtynyt vahvempiin aineisiin :wink: Tummaan suklaaseen siis.

Juhlissa söin yhden coctailpiirakan ja en tiiä johtuneeko siitä vai suklaasta (yhdessä suklaassa oli kyl kans keksiä sisällä..), mut vatsa on törkeen kipee :( Aattelin et oisin käyny kävelemässä pitkällä lenkillä koirulin kans, mut ei taida liikkumisesta tulla mitään. :( Eli mitä tästä opimme, kiva pysyä vaan omissa sapuskoissa. vaik juhlissa sitä ei ny aina voi. Tai no vois, mut tyhmäähän se olis. Varsinki jos mua varten on joku erikoiskakku hommattu... :oops: Onneks näitä ei ny enää ole.

Äidin luoksekin aion käydä ostelemassa omat eväät. Lidlistä vähän rasvaisempaa rahkaa, raejuustoa ja pähkinöitä. Niillä pärjää jo pitkälle, et voi lisätä vähän sinne tänne niitä. Vaik normaalisti en maitotuotteita käytä paljon, mut tuolla toi proteiinin saanti jää niin minimaaliseen, et pakko korvata jollaki helpolla lisällä. Saa nähdä, miten maha sit reagoi, ku otetaan maitotuotteita mukaan... :roll: Noh, ehkä mä ehdin vielä leipoa omat mantelileivät mukaan. :P

ViestiLähetetty: 2012-04-26 06:55:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

" Sillon kun on hiljasta, ni kaikki on hyvin.."
Vai miten se meni.. :roll:

Eniveis, motivaatiopula tahtoo olla ihan kaikkea, paitsi liikuntaa kohtaan. Vähän hassua, ku tuntuu, et kaikilla on vähän sama ongelma, kaikki valittaa.. :)
Hirmusti hommaa, ku pitänee tuhat ja yks asiaa hoitaa ja oon salilleki joutunu menee normaalia aikasemmin, et ehdin.

Pätkis on nyt päätynyt kahteen ateriaan. Tuntuu ettei oo aikaa syödä ees.. [-X Ruokahalua ei oo näkyny hetkeen. :roll: Väkisin saa kaks extra isoa ateriaa syödä. Kalorit varmaan jääny turhan alas, mut en nyt jaksa ottaa siitäkin stressin aihetta, sillä korjautunee viikonloppuna äidin tekemien ruokien luona :smt049 ja vappujuomista...

Treeneissä menossa kevyt viikko, mikä on tuntunut hyvältä. Vapun ja loman jälkeen lienee taas eri tavalla energiaa treeneilla kovempaa. Leuanvetoja oon nyt alkanu tosissani harjotella. Eihän ne voimat niin huonot olleetkaan mitä aattelin. :) Ainakaan mitä ekan kerran kokeilin.

Juhannukselle oon aatellu mennä tällä treenillä. Mulla on sillon taas tankkausta, ni ajotan uudet treenit sinne. Joten pitäis alkaa pikkuhiljaa ehkä hahmotella hyvissä ajoin (kerrankin olisin!!) uudet treenikuviot. :)

ViestiLähetetty: 2012-04-29 11:06:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Perjantai lepäiltiin, eilen HIIT + vatsat ja illemmalla venyttelyt ja putkirullaukset.

Olen nyt reissussa, joten liikunnasta tulee ansaittu 4 päivän tauko! 8) sen verran piti kuitenkin ottaa kamppeita mukaan, et pääsee kävelemään. 8 tunnin stumisen jälkeen pää haluaa raitista ilmaa ja kroppa liikettä. Veti ihanasti istuminen alaselän jumiin. Se mistä pitää ollaylpeä, et yleensä matkalla sorrun herkkuihin, ku on liikaa aikaa ajatella niitä, mut nyt ei edes mieli tehnyt. Ehkä siks, etten halua olla itse se vappupallo... :roll: :oops:

Ruokahalu on muutenkin kadoksissa ollut, mut koitan saada sen löytymään tumman suklaan avulla :lol:

Reissun jälkeen alkaa taas paleo. Arkiruoissa oon näköjään jättäny tehokkaasti maitotuotteet pois. Ainoana joku koskenlaskija, mitä menee minimäärä. Ja voita tottakai.
Reissussa turvaudun enemmän maitotuotteisiin. Myös itsetehdyt leivät on pakattu, samoin keksit. Ei tartte kahvipöydässä jäädä pelkän kahvin varaan. :lol: Pähkinöitä ja siemensekotuksia oon myös varannu. Ah, ja kipparijuustoa! :smt055 Näillä selvitäänki vapun yli. 8) lisäksi sitä suklaata ja alkoholia....
Mahtaakin tulla kiva vappu. Mulla ei juuri alkoholia mene ( saatan hyvän ruoan kanssa ottaa ehk yhden juoman varmaan kerran kuukaudessa), oon viimeks juhlimassakin ollu uutena vuotena ja sitä ennen viime kesänä. Joten tämmönen irtiotto rakkaiden ystävien kanssa tekee enemmän ku hyvää!

Vettä on litkitty. Aattelin jos sillä sas matkapöhötyksen pois.. Kenties. :roll:

ViestiLähetetty: 2012-05-02 15:32:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jahas, reissu ohi. Herkkuja meni paljon. Sipsiä, suklaata, jäätelöä.. Alkoholia ihan liikaa... :mrgreen: pahemmin ei turvota, mut en siltikään uskaltanu farkkuja jalkaan tänään pistää. Liikunta oli minimissä. Paikallisessakin soi niin huono musiikki, ettei edes tanssimaan viitsinyt. Yleensä mä oon aina siellä. :lol:

Silti, reissu teki hyvää. Parasta stressin poistoa.! :smt049
Uus herkkujätski löytyi äiskän pakastimesta. Aino puolukkpiirakka. Mukavan kirpsakan makusta. :P uuniomena on mun entinen suosikki ollut, mut nyt sekin maistui makeelta. Sit maistelin jotaki fazerin suklaata, mitä ei kuulemma myynnissä vielä ole. Tai sit on ihan just tullu. Mansikka-vanilja. Oli. Semmosia kuivattuja mansikan paloja seassa. Suklaa itsessään oli makiaa, jos tuon ois saanu tummaan suklaaseen ni olis herkkua ollut.

Hierojalla myös kävin. Vasemmasta olkapäästä löytyi paha lukko, mitä availtiin. Toivottavasti treenit menis jatkossa paremmin perille. Mut parasta kaikessa oli hierojan kommentti: "herranjestas sentään, että sun hauis on kasvanu ja selkä muotoutunut!". JES! 8) tosin, kyseinen hieroja on hieronu mua kunnolla varmaan viimeks vajaa pari vuotta sitten, ku painoin 53kg ja olin ihan ruipelo rimpula. 8)

Sit jostaki pitäs kaivella treenimotivaatio. Se tais jäädä jonnekin matkalle. Muutaman päivän ku on ajattelematta syömistä ja treenausta ni o hankala alottaa uudestaan. Mut ei auta, huomen aamulla treenaamaan. Joko jalat tai rinta+olka+ojentaja. Riippuu vatsan tilasta :roll:
Ja ah, miten sitä omat safkat maistuukaan niin hyvälle taas.. 8)

ViestiLähetetty: 2012-05-02 17:47:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Käykö sulla useinkin tolleen että pieni breikki treenistä nostaa kynnystä lähteä sinne uudelleen tai että pitää niinku löytää "motivaatio uudelleen"? Mulla käy, kevyenkin viikon jälkeen on vaikeeta palailla tekemään taas lujaa :roll: Vähän ärtsyä. Ois kiva tietää mistä se johtuu, kun kuitenkin rakastaa punttailla.

Ja hei, sä maistoit tota mansikkasuklaata! Ehkä mä nyt voin assosioida itteni siihen moodiin, että se on oikeesti liian makeeta eikä sitä kannata maistaa missään vaiheessa :mrgreen:

Mukavaa uutta kuuta :hug:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-05-02 19:58:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

anniem kirjoitti:
Käykö sulla useinkin tolleen että pieni breikki treenistä nostaa kynnystä lähteä sinne uudelleen tai että pitää niinku löytää "motivaatio uudelleen"? Mulla käy, kevyenkin viikon jälkeen on vaikeeta palailla tekemään taas lujaa :roll: Vähän ärtsyä. Ois kiva tietää mistä se johtuu, kun kuitenkin rakastaa punttailla.

Mulla on ihan sama. Kovaa ja säännöllistä treeniä jaksais psyyken puolesta kauankin, ja kurinalaista elämää, mutta sittne jos tulee taukoa tai tulee sikailtua, on jotenkin tosi vaikea aluks perustella ittelleen kurinalaisuuden mielekkyys uudestaan.

ViestiLähetetty: 2012-05-03 08:35:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

anniem kirjoitti:
Käykö sulla useinkin tolleen että pieni breikki treenistä nostaa kynnystä lähteä sinne uudelleen tai että pitää niinku löytää "motivaatio uudelleen"? Mulla käy, kevyenkin viikon jälkeen on vaikeeta palailla tekemään taas lujaa :roll: Vähän ärtsyä.

Mäkin allekirjoitan tämän oikein paksulla permanenttitussikynällä. Just tällä hetkellä kärvistelen samojen asioiden kimpussa. Juuri, kun olin päässyt yli pääsiäisen aiheuttamista rutiinien katkeamisista, niin vappu tuli ja iski. Kuntosalin kynnys on kasvanut tällä hetkellä valtavan korkeaksi, mikä meinaa vähän masentaa :? Varsinkin, kun nyt olisi aika tehdä viimeiset rypistykset kesäkuntoon pääsemiseksi, niin lorvikatarri vaivaa. Mut mä meen tästä valittamaan omaan päikkyyni ja toivottelen sulle tsemppiä treenimotivaation löytämiseksi - eiköhän me se sieltä jostain kaiveta :)

Mun päiväkirja

ViestiLähetetty: 2012-05-03 12:20:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

anniem kirjoitti:
Käykö sulla useinkin tolleen että pieni breikki treenistä nostaa kynnystä lähteä sinne uudelleen tai että pitää niinku löytää "motivaatio uudelleen"?

Aina. Jotenkin jää tietty vaihe aina päälle. Kun on muutamankin päivän vaan ottanu lunkisti, niin sit vaan aattelee, et kyl yks päivä vielä menee. Mut sitte ku pääsee raahautuu takas treenin pariin, niin jää sekin sit päälle ja siellä tulee sit käytyä koko ajan :D

Liikkapäikky ja muuta räpellystä
Blogi elämästä ja Englannista

ViestiLähetetty: 2012-05-04 06:21:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

anniem kirjoitti:
Käykö sulla useinkin tolleen että pieni breikki treenistä nostaa kynnystä lähteä sinne uudelleen tai että pitää niinku löytää "motivaatio uudelleen"?

Lähes aina kun tulee pidempi tauko :mrgreen: Mikähän siinä.. rakastan punttailua, mut heti ku pääsee sikailun ja laiskottelun makuun ni vois jämähtää siihen. Vaik harvemmin sekään turvonnu ja ällö olo mitään mukavaa on :roll:

anniem Joo, hyvää se suklaa oli muuten, mut vähän liian makeeta. Vaik olinkin pari edellistä päivää suklaata syöny, joten ei varmaan siitä ees johtunu, etteikö makeaa olis tullu syötyä. :lol:

Ihanaa uutta kuukautta sulle myös! :hug:

Anppa Kyllä se motivaatio taas sieltä löytynee!! Ihan varmasti! :smt023

--

Vääntäydyin eilen sitten salille. Jännä miten tuntu siltä, ku ei ois pariin viikkoon liikkunu :mrgreen: Tuntu et hengästyy pienemmästäki ja sydän hakkaa hulluna.. Jalkatreenin tein, vaikka vihaan tehdä sitä syömisputken jälkeen. Ihan sen keskikroppatuen vuoksi. Mut jääpähän nyt jaloille enemmän huiliaikaa, kuin jos oisin viikonloppuna alkanu niitä treenailemaan. En tarkoituksellakaan tehny kovin kovaa treeniä, tää viikko palautellaan voimia ja toivottavasti ens viikolla sit treenaillaan kovemmin.

Jännä, miten mulla ainakin noi syömiset vaikuttaa siten, että heti en pysty treenailemaan kovaa, vasta viikon jälkeen ku keskikropan pito on normalisoitunut.

Tänään lepäillään ja tehdään muita hommia ja loppuviikko treenaillaan (kuulostaa kauheen pitkältä ajalta, ku ei meinaa pää muistaa et nyt on jo perjantai.. :roll: )

Tää on tämmönen pikapäivitys lähinnä, ku on taas vähä kiirus. Oon tosi huonosti ehtiny käydä kenenkään päikyssä lukemassa, mut korjaan asian hetimmiten, ku vaan ehdin! :smt049

ViestiLähetetty: 2012-05-05 10:06:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jeps jeps.. wappu ja wappuriennot on näemmä tehneet tehtävänsä vähän siellä sun täällä :wink: . Tuntuu, että monella on ollut aika treeniputki päällä kevään mittaan ja pieni tauko pistää sitten putkea uuteen järjestykseen. Olisiko syynä osin sekin, että kova treenaus ja pingottaminen on kuitenkin hissukseen poltellut sitä kuuluisaa kynttilää vähän molemmista päistä ja kun pieni tauko sitten saatiin aikaan, niin kroppa vaan yksinkertaisesti ilmoittelee eri keinoin pienen breikin tarpeesta tai ainakin vähän toppuuttelee palailua hetimmiten taas siihen putkeen :smt017

ViestiLähetetty: 2012-05-05 14:37:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Trantor kirjoitti:
Olisiko syynä osin sekin, että kova treenaus ja pingottaminen on kuitenkin hissukseen poltellut sitä kuuluisaa kynttilää vähän molemmista päistä ja kun pieni tauko sitten saatiin aikaan, niin kroppa vaan yksinkertaisesti ilmoittelee eri keinoin pienen breikin tarpeesta tai ainakin vähän toppuuttelee palailua hetimmiten taas siihen putkeen :smt017

Varmaan osasyynä tämäkin. Mutta nyt on lähinnä semmonen fiilis, että ei vaan huvita. Ei huvita työt, treenit saati kunnolla syöminen. Voisin vaan mussuttaa suklaata peiton alla tekemättä mitään. Näin varmaan kävisikin jos kuuntelisin nyt kroppaani. Näin en kuitenkaan aio tehdä, vaan melkein viikon treenitauko saa luvan riittää. :) Jos nyt jäisi kotiin, ni veikkaan et olis entistä vaikeempi vaan lähteä liikkeelle... :roll: Huono ruoka tekee mulla tän, ettei huvita eikä jaksa. Kun taas pääsee omat ruoat enemmän vaikuttamaan, ni kummasti piristyy taas :)

Tänään treeneissä rinta+ola+ojentaja. Voimat oli vähän kadoksissa, mutta ymmärrettävää, koska oon viime viikon alkupuolella ko. treenin tehnyt. Kyllä se taas tästä. :)

Oon nyt alkanu lisäillä hiilareita vähän ylöspäin, ku on huomaamatta jääny liian alas. Varsinki ku jätin maitotuotteet pois. Eilen pilkoin pieneen vuokaan omenan, sitruunamehua, kanelia ja päälle marenkipäällys. Hyvää oli, mutta loppuillan kärsin vatsakivuista.
tein tänään samaisen satsin, mut annnoin omenoiden olla ensin itsekseen uunissa ja lisäsin sit marenkikerroksen ja uuniin takaisin. Omenoista tuli lähes hilloa. Näin minunkin vatsa sieti omenaa :) Ja namiahan se oli. =P~ Lisäksi kourallinen pähkinöitä ja kookosöljyä. :)

Salin jälkeen tein pitkästä aikaa kukkismuusia. Voi miten hyvältä se maistuikaan!

Ihanaa viikonloppua kaikille! :smt049

ViestiLähetetty: 2012-05-06 13:44:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voe herttinen, kyllä tää nainen nyt tais olla väsyneempi, kuin mitä itse taisi ymmärtääkään. Eilen viiden aikoihin olin nukahtanu samalla ku telkkaria yritin katsoa, mies herätteli ysin aikaan ja kävin vähän syömässä ja takasin petiin. Tänä aamuna heräsin ysiltä. Semmoset kivat 16tuntia tuli nukuttua. Mut voi pojat, teki hyvää!! Yleensä jos nukun paljon,ni olo on vaan väsyneempi, nyt päinvastoin. Parin päivän väsyneisyys on tipotiessään!

Mieli virkeänä lähdin salilla treenaamaan selän ja hauikset. Kevyeksi treeniksi meni hyvin.

Oon nyt miettiny, et alkaisin treenata 3xpuntti/ viikko ja 2x HIIT/ viikko. Kokeillaan nyt ensin juosten ainakin, katsellaan miten polvi kestää (+ 1 jalkatreeni/vk), jos ei kestä, ni siirryn vaikka soutuintervalliin.

Omppusekoitusta tänäänkin. NAM! Mies oli jostaki saanu näitä: http://www.biotechusa.com/products/prot ... tein-fuel/ appelsiinin makuista ja kirsikan makuista. Tein tuosta kirsikasta "proteiinikastikkeen" vielä mössölleni. Oli hyvää! :P

Kukkismuusia tuunasin pinaatilla,sipulilla ja valkosipulilla. Melkoisen valkosipulista (ja hyvää!) tuli. Om! Siirrynki hetkeksi jättämään tuolta treenin jälkeiseltä aterialta nuo tuoreet kasvikset pois ja syön kasan muusia. Ilta-aterialle tuoreet sitten..

Niih, ja kävin tuossa jokunen aika sit hivenainemittauksessa, kertoi, että sinkistä ja b-vitamiinista olis puutosta. Molempia otan purkista, mut nuo taitaaki olla just ne vitamiinit mitä stressitasot syö..? :( Lisää siis näitä kahta...

Loppupäivä siivoillaan ja pestään reissussa kasaantunutta pyykkivuorta pienemmäksi. Meneehän tää aurikoinen päivä näinkin.. Eilen piti nuokin hoitaa.. Mut oli tärkeempää tekemistä ku oli maittavat unet :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-05-06 15:07:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Onpas täällä nukuttu oikein kunnolla! Munkin normaalit 9 tunnin yöunet kalpenee ton rinnalla. :lol: Hyvää kyllä varmaan tekee tuollainen, jos on univelkaa päässyt kertymään.

Kuulosti hyvälle toi sun kukkismuusi, pitää varmaan kokeilla joskus. Tosin ilman pinaattia, kun siitä en niin välitä.. Mun avokki teki eilen kukkis-porkkanamuusia, se oli kans aika hyvää. :D

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

ViestiLähetetty: 2012-05-06 16:59:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Deanne kirjoitti:
Onpas täällä nukuttu oikein kunnolla! Munkin normaalit 9 tunnin yöunet kalpenee ton rinnalla. :lol: Hyvää kyllä varmaan tekee tuollainen, jos on univelkaa päässyt kertymään.

Kuulosti hyvälle toi sun kukkismuusi, pitää varmaan kokeilla joskus. Tosin ilman pinaattia, kun siitä en niin välitä.. Mun avokki teki eilen kukkis-porkkanamuusia, se oli kans aika hyvää. :D

Kieltämättä, unet teki hyvää. 8) Normaalisti tulee nukuttua sen 7-8tuntia ja se on riittänyt mulle. Varmaan reissussa sit univelkaa kertynyt tai jotai, ku on ihan eri fiilis nyt ku on nukkunu kunnolla. :)

Joo, toi kukkismuusihan on siitä kiva, et pystyy pistämään kaikkea sekaan. Toi porkkana kuulostaa hyvältä! Voisin kuvitella, et kypsennettynä tois pientä kivaa makeutta siihen? Porkkanalla saisin kyl kans kivasti noita hiilareita ylemmäs :-k Jos sais päivätason vaikka jonnekkin 60g tienoille, ni hyvä ois.
Jännä miten joskus tuntui, ettei millään saa hiilareita pudotettua edes alle sadan ja nyt ku ne on vaivihkaa tippunu 30-40g tienoille, ni tuntuu ettei järkevästi saa niitä himpun ylemmäs. :lol: kokeiluakokeilua..

Matsi jatkukooon, SUOOOOOMIIII!!!! =D>

ViestiLähetetty: 2012-05-06 19:31:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Joo, tuli siitä vähän sellainen makeahko ja kivan värinen sose :) Hiilarimääristä en osaa sanoa mitään, kun en ole laskenut, mutta varmasti enemmän kuin tavallisessa kukkismuusissa.

Mullakin jäisi varmaan hiilarit johonkin 40 gramman tienoille, jos en maitoa joisi ollenkaan. Enkä söisi tummaa suklaata :mrgreen: Tällä nykyisellä systeemillä tulee vähintään se 60 g päivässä.

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

ViestiLähetetty: 2012-05-06 20:55:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jestas, 16 h yöunet! Teki varmasti hyvää. :D Ja mun mielestä toi 3x puntti ja 2x HIIT-suunnitelma kuulostaa hyvältä!

Mäkin rupeen taas maidottomalle, eli hiilareiden kanssa tulee täälläkin pientä ongelmaa. Mitä mieltä sä oot tattarista? Sillä nousis hiilet ainakin hyvin. Mua houkuttais ajatus tattaripuurosta ja -leivästä, mutta kovin erilaisia näkemyksiä on paleopiireissä tattarista puolesta ja vastaan. :-k Toistaiseksi on jäänyt sitten kokeilematta!

ViestiLähetetty: 2012-05-07 07:13:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Maitotuotteilla saa kyllä kätevästi hiilarit kohdilleen..

Tattari on varmaan aika jees. Mulla vatsa ainaki sietää sitä. En yhtään osaa arvioida, että paljonko sitä menis esim. yhteen puurolautaselliseen. Leivässähän sitä vois laittaa vähemmän, jolloin sais säädettyä omalle kohdalle sillä hiilarit? :)

Mä itse nyt aattelin ensin kokeilla ottaa lisähiilarit hedelmistä ja juureksista. Oon jo pitkään kuolannu jotai punajuurijuttua. Siitäki tulis kivasti. Mulla on vaan se ongelma, et treenaan aamuisin ja syön töissä, joten toi tattaripuuro ei vältsis ois muutaman tunnin laukussa kylmäkallen kanssa olleena, mikrossa lämmitettynä enää ihan niin jees. Punajuuri vois olla aika hyvä, vaikka sottaavaa onkin.. Hedelmillä mennään nyt toistaseks. :)

Tänään sit alotetaan toi 3xsali + 2x HIIT juttu. Tämä päivä aloitetaan HIITillä. Pakko jakaa noita pitkin viikkoa, että jalat saa tarvittavan määrän myöskin lepoa. HIIT:tiä siis tulis nyt maanantaisin ja lauantaisin. jalkatreeni torstaisin. Sunnuntaisin ja tiistaisin yläkroppaa. :) Mun työvuorot on viikosta toiseen suht samat, joten järjestyksetki pysyy aika samoina. HIITin yhteyteen varmaan jätän myös vatsojen treenauksen.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 384 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 1820 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00