karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-19 09:46:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 384 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 116 17 18 19 20 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pähkinä purtavaksi
ViestiLähetetty: 2012-05-18 18:24:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hirvipata kuulostaa herkulliselta! =P~ Vitsi kun jaksais joskus itekkin kokkailla jotain ihania herkkuruokia..

Jaksamista noiden allergiaoireiden kanssa, varsinkin nyt kun on luvattu entistä kamalampaa siitepölykesää! :? Mulla ei oo todettu koskaan mitään allergioita, mutta nyt on alkanut omatkin kurkku ja silmät kutisemaan välillä.. :twisted:

ViestiLähetetty: 2012-05-18 19:26:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^^ Hirvipata oli herrrrkullista. Mieskin ihan kysyi, että mikä täällä tuoksuu, kun itelleni lämmittelin sitä 8)

Mulla ei myöskään ennen oo pahempia allergiaoireita ollut. Ehkä täs on seassa jotai flunssaakin, mistä sitä voi tietää. Nenä on tukossa ja aivastuttaa, mut mitenkään räkänen olo ei ole.. Eli kallistuisin kuiteski enempi allergian puoleen. :(

ViestiLähetetty: 2012-05-18 19:53:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mun äiti innostuu aina joskus tekemään hirvenlihasta burgundinpataa, se on kyllä ihan törkeen hyvää! Apua, nyt tekee mieli lihaa.. =P~ Harmi, ettei oo jääkaapissa kuin jauhelihapihvejä mut kai ne menee paremman puutteessa. :D

Pidetään nyt peukkuja et selvitään molemmat mahd vähillä oireilla tulevasta kesästä, mikään ei oo ärsyttävämpää kuin viettää hellekesää nokka tukossa :smt019

ViestiLähetetty: 2012-05-18 20:57:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jeps.. sitä roinaa (siitepölyä) kun on tarpeeksi ilmassa, niin ei-allergikotkin saattavat oireilla.. ihan sen mekaanisen ärsytyksen takia. Itsellä melkein aina jotain oiretta lepän kukkiessa kovasti keväisin (+ kun siihen lisäillään katupöly) ja niin on ollut varmaan nytkin.

Hirvipata on aina jees.. joskus kannattaa kokeilla burgundinpadan tekemistä portviiniin (hirvi tai naudan kulmapaisti esim. lihana).. vähän on sokeria toki, mutta sopivat provencen tyyliset yrtit + edellä mainittu, niin onpa melkoisen hyvää :shock:

ViestiLähetetty: 2012-05-18 20:59:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
anniem kirjoitti:
Lähetä tänne 8)

SAAT!! :lol:

Jes! :smt049

Tsemppiä täältäkin noihin flunssa-allergia-mikälieoireisiin, ei oo varppina kivaa. Pikkusiskokin oli yks aamu ihan nenä tukossa ja ääni poissa, kun sillä on koivuallergia ja nehän ne nyt pahimmillaan kukkii :? Onneksi itsellä ei ole tuota ongelmaa. Onko sulla lääkkeitä allergiaan? Jos se nyt siis on allergiaa, ettei vaan ois flunssaa.

Ja hirvi on nam :smt049

Venäjällä on tänä vuonna mm-kisojen kovin joukkue, se on fakta. En tiedä, miten on kokoonpano tällä kertaa jaettu ketjuihin, mutta voipi olla että ratkaisupelien käydessä vähiin tietyt tähdet lähtevät sooloilemaan ja siitähän ei tule joukkuepelissä mitään. Aiempina vuosina näin on käynyt ja kun venäläiset lähtevät sooloilemaan, hajoaa koko niiden pakka ja tulee turhautuminen ja toinen joukkue pääsee niskan päälle. Toivon Suomen vireen säilyneen huomiselle vähintäänkin samana kuin mitä se eilen oli, sillä Venäjää vastaan ei ole varaa lähteä peruuttelemaan saati ryhtyä pelaamaan vasta kolmannessa erässä. Se ei riitä.

Tulipa kauhee analyysiviesti, sori! :lol: Hyvää viikonloppua :smt049

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-05-18 21:08:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

anniem kirjoitti:
pähkinä^^ kirjoitti:
anniem kirjoitti:
Lähetä tänne 8)

Venäjällä on tänä vuonna mm-kisojen kovin joukkue, se on fakta. En tiedä, miten on kokoonpano tällä kertaa jaettu ketjuihin, mutta voipi olla että ratkaisupelien käydessä vähiin tietyt tähdet lähtevät sooloilemaan ja siitähän ei tule joukkuepelissä mitään. Aiempina vuosina näin on käynyt ja kun venäläiset lähtevät sooloilemaan, hajoaa koko niiden pakka ja tulee turhautuminen ja toinen joukkue pääsee niskan päälle. Toivon Suomen vireen säilyneen huomiselle vähintäänkin samana kuin mitä se eilen oli, sillä Venäjää vastaan ei ole varaa lähteä peruuttelemaan saati ryhtyä pelaamaan vasta kolmannessa erässä. Se ei riitä.

Tulipa kauhee analyysiviesti, sori! :lol: Hyvää viikonloppua :smt049

:shock: :smt023

ViestiLähetetty: 2012-05-18 21:56:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ Hämmennyiksää ihan totally? :lol:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-05-18 22:59:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jeps Anniem.. aivan totaalisesti.., mutta huomenna katotaan kuis äijien kaukalossa käy :resp:

ViestiLähetetty: 2012-05-19 06:09:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lulumuru Joo, mä en suostu(!!) kärsimään kesää kipeenä. Eka kesä pitkiin aikoihin ku mulla on tiedossa oikee loma! :smt049 (hurjat kaksi viikkoa putkeen..). Mikä sekin meinasi eilen kärsiä, ku asiakas olisi halunnut aikaa sinne mun lomalle, ni meinasin jo sanoa, et "joo tule vaan, en mä siinä koko lomaa pidä.." :shock:

Trantor kiitokset ruokasuosituksesta! Tää lähtee ihan ehdottomasti jonakin viikonloppuvapaana kokeiluun! :smt023 Kurjaa, että sielläkin kärsitään allergiaoireista.. :(

anniem ei oo lääkkeitä.. Alkoivat ihan yhtäkkiä ja ku oon tämmönen jäärä (" enhän mä oo ennenkään mitään lääkkeitä tarvinnut, ni ei niitä nytkään oteta..!" :roll: ) Jos on tietoa hyvistä allergialääkkeistä, mitkä ei väsytä, tai muuten vaikuta, ni vinkkejä saa antaa.- 8) Koitan vielä hetken sinnitellä, jos ei auta, ni sit pitää hakea. Nää aamut nyt lähinnä on pahimpia, ku on niin tukossa. Päivällä vaan aivastuttaa yms.
Venäjähän viime kisoissa sortui yksilöpeliin ja se oli selkeesti sen heikkous sillä kertaa. Toivottavasti olisi tälläkin kertaa, koska muuten pahoin pelkään, että turpiin tulee.. :( Pakko varmaan vähän nettiä puhelimella availla ravintolassa et tietää missä mennään :lol:

--

Töihin kait sitä on lähdettävä. Tiedossa hääkampaus. Ihanaa, kun jotkut menee naimisiin.! :smt049 Onneksi tiedän ja tunnen morsiamen niin hyvin, että hän ei ole näitä hermoajia. Semmoselle ei vältsis tekis mieli tehdä kampauksia :lol:

Sit ravintolaan syömään. Ajattelin herkutella kunnon pihvillä ja lohkoperunoilla :smt049 Tiedän, että kyseisen paikan lohkoperunat on hyviä, joten en viitsi mieltäni pilata kasvislisukkeella. Useammassa paikassa toi kasvislisuke on pari kesäkurpitsaviipaletta ja vähän paprikaa. Pöh. Ymmärrän, että kustannuskysymyksissä peruna on edullisempi vaihtoehto, mut minä ainakin olisin vaikka valmis maksamaan vähän extraa siitä, et sais kunnon kasvislisukkeen. Tai sit oon vaan käyny huonoissa ruokapaikoissa.. :roll: Tai, sit teen itse kotona niin hyviä kasvislisukkeita :lol: :smt044 Ehkä senkin vuoksi en juuri ulkona syö..

ViestiLähetetty: 2012-05-20 18:11:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyh hyh. syöty on. Eilen ravintolassa, jonka jälkeen matka jatkui terassille. Alkoa ei tosin mennyt kuin yhden kuivan omppusiiderin verran. Nam. Oli myös ihana nähdä rakkaimpia ihmisiä :smt049 Vaikkakin hävetti, kun olin aamupäivän paastonnut, joten mä taisin vetää pöydän isoimman annoksen (tai siis isoimman pihvin..). :oops: Muut pullistelivat loppuvaiheessa vatsaansa että onpas täynnä.. Kyllä mulle olis lisää lihaa mennyt. Lihansyöjä. :smt036 Sekä mun pohjaton maha. :smt106
Ravintolan omistajakin laittoi kiltisti pienen kulmatelkkarin päälle, jotta nähtiin karmaiset luvut, joillaa Suomi Venäjälle hävisi...

Tänään sit treenattiin rinta+ olka+ojentaja. Nääh. Voimat aika lopussa. Johtunee tästä tukkoisasta olosta. Ei mitään muutosta vaikka pari päivää ollut täyttä lepoa. Perustreeni.. . :|

Käytiin naapurissa ihailemassa agi-kisoja. Voih, ku aloki harmittaa, ettei aikoinaan tullut aloitettua koiran kanssa noita.. Näyttää niin kivalta ja miten se näyttääkään lähentävän ihanasti omistajaa sekä koiraa.... :)

Lidlistä mukaan lähti tommonen purnukka mikä on samantyyppistä jätskiä, ku B & J, melkoisesti halvempi (jotain alle 4euroo). Sitä söin samalla kun tän päivän tappiomatsin katselin. Noh, aina ei voi voittaa. Jäätelö kuitenkin oli hyvää (cookie dough-maku), ja jatkossa aion kyllä sitä ostaa, jos B & J tekee mieli. Ei ollu ehkä mun makuun niin makeaa, mitä B &J. Mut jos nyt koittais pysyä hetken aikaa erossa herkuista. Kummasti taas mennytki (äitinpäivänä kakkua, keskiviikkona suklaata tanään jäätelöä sekä vähän suklaata), nyt on pistettävä tiukka kuri. [-X Juhannuksena seuraavan kerran (ja sillonki luulen, et mulle maittaa parhaiten ne grillattavat herkut... :P )

Lidlistä lähti myös mukaan rasvasempaa rahkaa. Aattelin nyt lisäillä takas maitotuotteita. Kevät onkin menty tooosi vähillä.. Mut, koska meidän hella on semmonen, että se tahtoo lämmittää enemmän asuntoa, kun ruokia (mikä oikeastaan talvella on positiivinen juttu, näin lämpimillä keleillä ei..), ni pakko ottaa joku proteiinin lähde illalle, mitä ei tartte lämmittää, jottei tartte saunassa nukkua.. Muutenki lämpimään vuoden aikaan en kaipaile mitään lämpimiä aterioita niinkään...

Tulevan viikon vedän alhasemmilla hiilareilla, et saan tän sokerikierteen kunnolla heti poikki katki. :twisted: Oon huomannu, et jos herkuttelen jollakin muulla ku jäätelöllä, ni mulla alkaa tehdä vaan jäätelöä mieli, enkä oo tyytyväinen ennne ku sitä saan. Jäätelö on mun ihan ykkösherkku, ja jos syön suklaata, ni en mä siit semmosta fiilistä saa, tulee vaan paha mieli ja se jätski alkaa pyöriä mielessä... Tästä viisaantuneena, avokin vanhempien luokse lähti iso säkillinen suklaata :mrgreen: Jätin itselleni vaan maistiaisia, mitä on tullut ostettua keväällä Brunbergin tehtaalta. Konvehdit lähti. :P Roskiinkin taisi mennä jotain yli 2kk sitten vanhaksi menneitä brunbergin suukkoja. Maistelin ja olivat niin tahmeita ja kovia, ettei ollu ees hyviä.

ViestiLähetetty: 2012-05-20 18:17:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Oi oi, munki pitää käydä Lidlissä metsästämässä tota jäätelöä! Ben & Jerry's on ihanaa! Muut jäätelöt ei enää maistu miltään. :D
Ihan huippua jos samantapaista saa vähän halvemmalla, kun se hinta aina vähän kirpasee kun aika usein tulee syötyä.. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-05-20 18:41:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lulumuru kirjoitti:
Oi oi, munki pitää käydä Lidlissä metsästämässä tota jäätelöä! Ben & Jerry's on ihanaa! Muut jäätelöt ei enää maistu miltään. :D
Ihan huippua jos samantapaista saa vähän halvemmalla, kun se hinta aina vähän kirpasee kun aika usein tulee syötyä.. :mrgreen:

Joo, siellä oli perinteiset mansikkajuustokakku, joku banaani, suklainen juttu ja sit toi keksi. Näyttää ihan just samalta ku B&J, ja samanlaiset hh/rasva-arvotkin. :) Mä olin kans onnessani! B&J on mun ehdoton lemppari kans (Ainojäätelöt myös! :smt050 ) :mrgreen:

Kesä voi alkaa!! :lol:

ViestiLähetetty: 2012-05-20 19:32:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:

Kesä voi alkaa!! :lol:

:smt023

ViestiLähetetty: 2012-05-21 09:55:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kun noista allergialääkejutuista kyselit, niin mulla on silmien kutinaan auttanut tosi hyvin sellaiset tipat kuin Glinor. Minä en tosin tiedä, onko nuo reseptitavaraa, kun mies on ne jostain diilannut, ja minä sitten vaan käytän niitä sen suosituksesta :whistle: Lisäksi oon nyt muutamina iltoina ottanut ihan perus-Histeciä. Mua noi antihistamiinit ei tuppaa väsyttämään. Ennemmin ne on nämä hiton allergiaoireet, kun vetää fiilikset ja jaksamisen alas :( Tsemppiä sulle allergiaoireiden kanssa kamppailuun, ihan pyllystä ovat ne.

Mun päiväkirja

ViestiLähetetty: 2012-05-21 18:13:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tsempitykset täältäkin allergiaoireiden kestämiseen! Mulla on aikalailla samanlaisia oireita kuin sullakin: kurkussa limaa ja tukkoinen nenä, mutta ei nuhaa kuitenkaan. Histeciä olen ottanut muutamana päivänä, mutta ei ainakaan vielä ole oireita poistanut. Onneksi mua ei sentään väsytä noi lääkkeet. :)

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

ViestiLähetetty: 2012-05-21 19:13:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos Anppa suosituksesta! :)

Tänään ollu muuten oireiden kanssa jo helpompi, mutta edelleen HIIT:issä tuntu, ettei happi kulje. :lol: Tehtiin sit vähän keposammin.

Sieltä jatkoinkin sit hammaslääkäriin. Ihan perusjuttuja vaan. Ja sen jälkeen hierojalle :smt049 Takareidet, pohkeet ja alaselkä sai nyt vuoron olla hierottavana. Kyllä teki hyvää. Kuulemma on pahat jumit mulla takareisissä (lähinnä ton polven yläpuolella..) :oops: Pitänee pitää parempaa huolta. :roll: Kesäiset takareidet olis kivat! :smt049

Lisäks sain tuloksia lääkäriltä ja lisätutkimuksiin joudun.. :( Mut siitä sit lisää, kun on oikeesti jotain kerrottavaa (toivottavasti ei ole!)

ViestiLähetetty: 2012-05-22 22:15:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mäki haluisin hierojalle!

Mulla on vaan kauhukokemuksia about 2 vuoden takaisesta Turkin reissusta kun kävin kokovartalohieronnassa, mua kutitti se hieronta niin paljon että kikattelin vaan kokoajan! Hieroja kyseli ihmeissään, että sattuuko mua johonkin. :lol:

ViestiLähetetty: 2012-05-23 09:04:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lulumuru kirjoitti:
Mäki haluisin hierojalle!

Mulla on vaan kauhukokemuksia about 2 vuoden takaisesta Turkin reissusta kun kävin kokovartalohieronnassa, mua kutitti se hieronta niin paljon että kikattelin vaan kokoajan! Hieroja kyseli ihmeissään, että sattuuko mua johonkin. :lol:

Mä oon kans kova kutiamaan ja kikattelen kans heti ku hierotaan läheltäkään kainaloa. :lol: Onneks nyt hierottiin jalat, ni en niin kutia sieltä. Pohkeet oli kyllä tosi kivuliaat.. :?

--

Eilen treenailtiin taas puntin puolella. Kummasti oli voimaa tullut, ku 60kg SJMV:ssa tuntui kevyeltä :shock: Fiilis oli kyl mitä mahtavin. Tässä onkin kuukauden verran menty taas niin kevyellä treenillä, että ihan ärsyttää (ennen vapun reissua pari viikkoa, vapun jälkeen turvotusfiilis ja nyt sit tää siitepöly + kammottava väsymys siitä johtuen..) Mä haluun päästä jo kunnolla treenailemaan!!! :evil:

Tein eilen kesäkurpitsaröstejä. Kesäkurpitsaa raasteena, pari kananmunaa ja ripsaus juustoraastetta (se vähänen köntti mikä jääkaapissa vielä oli) + mausteita. Paistelin pienellä lettupannulla. Namskis. Jotenki tällee kesää kohti mentäessä ei enää yhtään tee mieli noit perussafkoja, vaan jotain kevyempää ja raikkaampaaa. Nää oli just sitä. =P~ Iltapalalla söin muutaman ja tänään töihin evääksi sekä varmaan vielä iltapalallekin riittää, ku syön muun ruoan ohessa. Jossakin ohjeessa täällä oli laitettu myös pekonia sekaan. Ois varmasti hyvää sekin. Mä en sen takia jaksanut kauppaan lähteä.

Tänään salivapaa. Tää on ihana tämmönen hitaampi aamu, kävin koiran kanssa piiiitkällä kävelylenkillä ja nautittiin auringosta molemmat :smt049

Aurinkoista päivää kaikille! :smt049

ViestiLähetetty: 2012-05-23 09:10:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
Mä oon kans kova kutiamaan ja kikattelen kans heti ku hierotaan läheltäkään kainaloa. :lol: Onneks nyt hierottiin jalat, ni en niin kutia sieltä. Pohkeet oli kyllä tosi kivuliaat.. :?

Mulla on just jalat kaikista pahimmat, en siedä yhtään että mun jalkoja hierotaan. :D

Mietin muuten just, että mitäköhän safkaa mä keksisin kun on pikkunen rapula.. Ja noi röstit kuulostaa just siltä mitä mä tarvitsen ja haluan! Että kiitos vaan. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-05-23 09:21:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jee, mäkin teen röstejä tänään iltaselle! Kiitos vinkistä!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 384 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 116 17 18 19 20 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00