karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-03 22:56:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-15 13:06:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olinpa sitten räkätaudissa ja hiilarimaassa koko viikon :oops:

Tänään aloitin joogan - siinä oli jo heti jotain askeettista että heräsi viikonloppuaamuna vapaaehtoisesti kahdeksalta ja lähti rankkasateessa pyörällä kohti joogapaikkaa. Kivaa se oli, ja mukava tietää että sopii hyvin palauttavaksi liikunnaksi. Salista poistuessani näin entisen balettiopettajani vuodelta nakki, joka ilmeisesti edelleenkin pitää lasten balettitunteja kun kerran käytävä oli täynnä pieniä vaaleanpunaisia hörhelölapsukaisia. En muistanut hänen nimeään silloin niin en voinut käydä tervehtimässä, mutta ensi kerralla sitten...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-20 14:12:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun selkä sai maanantaina salilla (ansaittua :D) huomiota. Tuntematon mies kehui sitä antaumuksella, mutta lopputulosta latisti vähän se että se yritti kai loppuviimeksi vähänniinkun iskeäkin minua siinä ohessa.

Maanantai oli siis rinta-selkä-olkapäät -päivä, eilen taas jalat-vatsa-käsivarret -päivä. Molemmista treeneistä jäi hyvä jälkimaku. Jotenkin jaollisella ohjelmalla saa sittenkin itsestään enemmän irti kuin 1-jakoisella. Tänään jos pilvet kiertää lähiön sopivasti niin menen lenkille. Unohdin työ-avaimet kotiin niin joudun lähtemään neljään mennessä kuitenkin niin aikaa on.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-21 20:24:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilinen lenkki oli n i h k e ä, vähemmän yllättävää kun alla oli edellisenä päivänä tehty jalkatreeni. Lenkki kutistui 40-minuuttiseksi, jalat oli vaan niin tönköt, vaikka henki olikin altis. No, tänään sitten salilla koko kropan treeni, ja ei ollut siinä enää mitään hohtoa kun kaksi jaollista treeniä pitkästä aikaa tehtynä. Kyllä sitä jotenkin jaollisesta treenistä saa nimpal enemmän irti kuin 1-jakoisesta.

Olen kokeiluluonteisesti ottanut palautusjuomaa nyt treenien jälkeen - ei hyvä. On vaan valtava ruokahalu kun pääsee kotiin. Pitäis sekoittaa oma, jossa olis hieman vähempi hiilaria (nykyisessä hh:prot on 2:1, ehkä 1:1 tai jopa 1:1,5 olis parempi), mutta en jaksa säätää ja se ei kumminkaan maistu hyvältä. Oon huomannut maun olevan kova kynnyskysymys kun on tottunut siihen että ruoka on aina tosi herkullista. En vaan pysty syömään jos ei ole hyvää. Turha sitä palkkaria on sitten sokeritoukkien ruoaksikaan ostaa.

Oon alkanut pikkasen kiristellä kun paino keuli jostain syystä lähemmäs 67 kg:aa elokuun lopun ja nykyhetken välillä. Ja ei ole turvotusta eikä lihasta :lol: Ehkä värkkään tickerinkin, tavoitteena sinne vanhaan 64 kg tienoihin marraskuun loppuun mennessä. Saa nähdä miltä kehityskuvat näyttää silloin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-23 21:13:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lauantaina jooga ja pyöräilyä sateessa (miks aina pitää sataa kun mun pitää päästä pyörällä, häh?). Myöhemmin istumista kolmessa leffassa ja suklaaherkkujen mussuttelua :P

Sunnuntaina puolitoista tuntia rauhallista kävelyä kauniissa aurinkoisessa aamusäässä. Kivaa, tilasinkin kaunista säätä tuolta potutusketjusta. Oli kerrankin oikein tehosunnuntai, päästiin jo ysin jälkeen kävelylle. Myös muuton jäljiltä viimeinen lamppu tuli kiinnitettyä kattoon, pieni pakko kun kohta on niin pimeää ettei näe lukea lehteä jos ei ole valoa...

Tein tikuttimenkin, saas nähdä toimiiko. Parempi kokeilla tänne omaan ketjuun. Siinä on vuodenaikaan sopiva sää ja eläin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-23 21:32:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

hieno etana :) tätä sun päiväkirjaa on mukava lukea, kun sulla on tuo sana hallussa. rupesin taas minäkin hiukan tarkistelemaan syömisiäni, pari kiloa takaisin kesältä ja meinasin pyörtyä kun 2 lisää tuli viikon työmatkan tuloksena. onneksi mokomat olivat sitten vaan jotain turvotusta..

edit: nyt tajusin katsoa omaakin käyrääni, kerrassaan ärsyttävää että alkukilot eivät enää näy kun on niin kauan sitten aloittanut..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-24 13:04:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä en tienny että joku tätä oikeesti lukee, täytyykin ruveta tarkemmin miettimään mitä kirjoittaa. :smt081

Mullakin on kyllä jotain nesteturpeutta tosta osa - vyöryn rintsikoistani ulos ja melkein kuulen vyötärönseudun loiskuvan - mutta yhtä kaikki kuukausittainen keskimääräinen paino on hiipinyt vähän liian ylös, enkä näe enää peilistä enkä vaa'asta mihinkään aikaan kuukaudesta sitä mitä siellä näkyi esim. kesäkuun alkupuolella. Sain miehenkin tähän kampanjointiin mukaan, kivampaa kun ei kumpikaan suolaa toisen tsemppausta herkkumätöillä. Pääsi vähän lapasesta herkkuperseily tuossa loppukesästä.

Tänään salilla joko ylä- tai alakroppapäivä. Jos mystinen pieretys häipyy niin alakroppaa, muuten yläkroppaa.

Ärsyttävää, mua jännittää onko se selänkehujamies taas siellä salilla ja joudunko juttelemaan sille jotain. Pitää koittaa sisällyttää parisuhdestatukseni ohimennen ja epäsuorasti small talkiin ("yleensä kun treenaan mieheni kanssa niin..", "sanoinkin just viikonloppuna miehelleni aivan samaa..", ) ennen kuin tilanne pääsee liikaa kärjistymään. Musta tulis kyllä hyvä japanilainen kun huolehdin niin paljon omista ja muiden kasvojen säilyttämisestä. Joudun varmaan kohta treffeille asti kun en halua nolata toista. Voi jessus, ei voi olla näin hankalaa!! Pitää kohta kirjoittaa Demi-lehden palstalle tästäkin :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 12:33:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toissapäivänä treenasin alakroppaa, koska pieretys laantui. Selänkehujamieskään ei pahemmin häirinny. Mutta jotenkin miinuskalorit (vaikka vain -300 kcal) vie puhtia, ei ihan ollu parhaasta päästä jalkatreeni.

Eilen työmatkapyöräilin ja voi että oli ihanaa!

Tänään onpi sitten yläkropan vuoro (miinus habat ja ojentajat joita kiusasin jo eilen). Hiirikäden lavanseutua kiristelee, eli mukavaa mennä sitä jumppailemaan. Kaikenlaiset vakavammat niska-selkä-hartiavaivat ovat pysyneet poissa koko sen ajan kun olen punttailua harrastanut, vaikka työasennot ovat välillä kaukana ergonomisesta ja vapaa-aika varsinkin.

Yläkroppa saa vielä lisäkuritusta valtavan H&M -postimyyntipaketin kotiin raahauksesta (on siellä kyllä miehellekin retonkia). Sillä firmalla on kyllä salaliitto mua vastaan, aina kun päätän olla tilaamatta saan jonkun kauniin neliväriesitteen ja rajallisen aikaa voimassa olevan alekupongin postissa. Koskaan ei ainakaan pitäisi tilata heti kauden vaihtuessa, koska TAAS kävi niin että tilasin heti kättelyssä erään villakangastakin, mutta nyt myöhemmin olikin parempi esitteessä ja piti tilata SEKIN (tosin 25% alella) :oops:

...Ja miten tämä liittyy liikuntaan, sitä en tiedä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-01 12:11:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun pitäisi oikeastaan siirtää tikkeriä yli kilo taaksepäin, mutta en siirrä :smt036 Lipittelin to-su joka päivä vähän viinejä (punkkua ja kuoharia) jota en tavallisesti tee, joten ehkäpä se on nyt sitten siitä. Mitoissa tuo ei kylläkään näy.

Perjantaina oli 45 minuutin tehokas koko kropan salitreeni, lauantaina jooga ja kauppakeskushaahuilua, sunnuntaina pari tuntia kävelyä ja ulkoilua. Sen lisäksi aktiivinen ketutus varmastikin kulutti lauantaina vähintään 2000 kcal, mikä ihme siinä on että joka kauppakeskuksessa on nyt jotkut "Hullut päivät"?!? Ostin lauantaina normaalihintaisen fleecetakin, normaalihintaiset tuulihousut ja mieheni osti normaalihintaisen laukun sekä normaalihintaisen puvun. Olis ollu paljon kivempaa kun nekin olisi voinut ostaa ilman sitä tajutonta metakkaa ja hysteriaa minkä kampanjapäivät teettää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-03 09:07:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jihuu, tikkeriä sai siirtää alaspäin, musta lähti siis painoa 68,2-->66,5 parissa päivässä. "Pientä" nesteisyyttä oli siis ilmassa, ja nyt palaset alkavat loksahtaa paikoilleen. Mullahan oli takana pari korkeatoistoista salitreeniviikkoa, hillopäivät sekä ne viinit. Ei siis mikään ihme.

Nyt siis siirryin vähän matalampiin toistoihin salin puolella, 8-10 tienoille. Se onkin kivaa, mä olen aina tykännyt vähistä toistoista kunnon painoilla :D Se on myös helpompi yhdistää ruokavalioon jossa ollaan sekä miinuskaloreilla että rajoitetuilla hiilareilla (60-100g). Sain takareidet miellyttävään pikku kiputilaan maanantain treenin tuloksena, ja tänään katsotaan vastaavaa rinta/selkä -alueelle.

Suunnittelen myös että menisin joku päivä katsomaan tuota crossfit -salia http://gpptraininghouse.com/ Ehkä perjantaina, kun muutenkin olisi koko kropan treenit. Epäilyttää vaan vähän kun mulla on silloin tällöin itsestään ilmoittava vanha selkävamma sekä monille liikkeille arat olkapäät. No, jos vaan rauhallisesti aloittaisi...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-09 10:19:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No niin, kävin sitten Fitness expossa InBody -kehonkoostumusanalyysissa. Rasvapallo mikä rasvapallo ;)

Mutta jotain hyvääkin: mulla on tuon testin mukaan normaalia enemmän lihasmassaa käsissä ja yläkropassa, mutta jaloissa ja keskivartalossa vain normaali määrä. Olin tykönäni kyllä kuvitellut että homma on juuri päinvastoin, mutta ilmeisesti jalkojeni massiivisuus johtuukin läskistä :lol:

Perjantaina en sitten tehnytkään mitään, enkä lauantaina. Sunnuntaina oli parin tunnin kävelylenkki ja eilen jalkojen ja vatsan treeninkiä salilla. Hyvin kulki. Tänään tulee varmaankin noin tunti reipasta kävelyä eikä muuta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-13 20:01:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ke - yläkroppaa salilla + intervalliaerobinen 30 min salin kuntopyörällä
To - 1,5 h kävelylenkki miehekkeen kaa
Pe - ansaittua lepoa, skumppaa, texmexhampurilainen, sherryä ja drinkkiä. Tulin silti jo kymmeneltä kotiin.
La - puolijuoksukävelylenkki 20 min (päätin kävellä joogaan ja tuli vähän arvioitua matkan kesto pieleen) + jooga

Huomenna oman kropan painolla toteutettava kotitreeni ylävartalolle (erilaisia punnerruksia, leuanvetoja kevennyksellä, vatsalihaksia) + juoksulenkki

Löysin lopultakin inhimillisen näköiset gore tex-ulkoilukengät kaupasta. Ne on yleensä hillittömiä muhkuja joissa pohjaa, vartta, solkea ja saumaa vaikka muille jakaa. Nyt ostetut on vähän matalavartisemmat ja hillityn harmaan ja lehmuksenvihreän kirjavat. Juoksukengillä ei ole kiva kävellä pidempiä matkoja, ja toiset kävelyyn sopivat poponi alkavat olla lintassa ja vilpoisehkot. Varsinaisia kävelylenkkareita en halunnut, kun ne ovat, jos mahdollista, vielä rumemmat kuin vaellustyyppiset goretexit. Kun on pinnallinen niin on... :oops:

Lisättäköön vielä turhautumiseni siitä, etten oo saanut siirtää edelleenkään tikkeriä yhtään. Pitänee lisätä aerobista ja kasvattaa hiukan sen intensiteettiä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-14 18:35:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä oli hyvä juttu että oltiin miehen kanssa aamuaktiiveja, koska klo 14 jälkeen iski varsinainen koiranilma, joka jatkuu edelleen. Lähdinkin siis juoksun sijasta miehen kanssa aamupäivällä sauvakävelylenkille, kun sillä tavalla sain
a) kokeiltua hienoja uusia maastokenkiä
b) sisällytettyä kotikuntoiluun myös jalkatreeniä

Sauvoimme siis n 8 km, onneksi meillä on sentään erilaiset tuulipuvut ettei aivan keski-ikäistytä imagoltamme.

Kotona niitä punnerruksia, avustettuja leuanvetoja, yhden jalan kyykkyjä ja vatsalihas"kimara". Venyttelin myös jalkojen maksimivenytykset. Alkaa kangistua jos ei sitäkin puolta rupea vähän useammin muistelemaan. Vuosi sitten syksyllä kävin kerran viikossa työajalla ohjatussa venyttelyssä (työnantajan järjestämää) ja silloin oli krempattomimmassa kunnossa ikinä. Täytyy napata joku vastaava juttu vaikka aikuisopiston valikoimista jos vielä olisi tilaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-16 08:32:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei liikahda tikkeri vieläkään, mun alkaa kohta tulla kiirus painonpudotushaasteen kanssa. Onneksi säät lämpeni heti kun "tilasin" itselleni lisää aerobista, pääsee pyörällä töihin taas. Ulkoilma tuoksuu tosi hyvälle just nyt - kirpakka märän asfaltin, lehtien ja maan tuoksu on balsamia aamuväsyneelle mielelle.

Eilen siis työmatkapyöräilyt ja tunnin salitreeni (olin aika heikkopeikko kun tuli kaksi voimapainotteista treeniä perättäisinä päivinä). Tänään vain työmatkapyöräily.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-19 10:17:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Keskiviikkona tein salitreenin alakropalle. Tämä viikko oli syklitetyn ohjelman viimeinen, eli maanantaina ja keskiviikkona oli raskaimmat kuormat ja pienimmät toistomäärät. Ensi viikko taitaakin sitten olla kevyt viikko salin osalta. Saa nähdä miten se onnistuu, kun mun on hankala tehdä kevyitä treenejä.

Eilen vein pyörän huoltoon, enkä ole tänään menossa salillekaan joten en varmaankaan tee enää merkittäviä liikuntasuorituksia tälle viikolle. Pitää viedä työtkin kotiin viikonlopuksi kun olen itseaiheutetuista syistä johtuen "hieman" myöhässä deadlinesta. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-25 09:21:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kevyttä viikkoa vietetään. Maanantaina kävin salilla tekemässä vähän koko kropan pumppailua ettei ihan unohdu. Tänään menen taas. Eilen hain pyörän huollosta ja voi jestas, olipa ihanaa ajaa. Huomenna joutuu varmaan tulemaan pyörällä töihin jos aamulla on plussaa.

Ajoin eilen pyörällä tutkaankin, kotimatkan varrella yhdellä pikkutiellä oli ratsia ja poliisisetä mittasi sitten minunkin nopeuteni ja huusi sen perään. Se oli 22 km/h. Aika yllättävää, luulin että olis hitaampaa kun en mielestäni ajanut ollenkaan kovaa. Kuormaakin oli kahden pakkarilaukun verran. Tämähän tarkoittaa sitä, että oikeasti kun ajan vauhdikkaasti vähällä kuormalla, niin olen lähempänä 30 km/h.

Ilollani ei ole rajoja myöskään sen suhteen että painokin on vähän tullut taas alaspäin. Pari sataa grammaa, mutta silti. Huomaa myös peilissä. Mun maha on kohta aamuisin sisäänpäin kuopalla jos tää meininki jatkuu. Toivoisin kyllä että joku muukin paikka (esim. perse) kaventuisi, eikä vaan maha ja naama.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-29 15:01:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mahan kuoppailuongelma korjaantui viikonloppuna... En siirrä taaskaan tuota tikkeriä takaisinpäin vaikka raahaankin juustoa ja viiniä mukanani taas parinsadan gramman verran. Liikuntasuorituksia ei tullut koko viikonloppuna, skippasin joogankin kun väsytti niin.

Tänään tulee työmatkapyöräilyt ja heitän tässä juuri arpaa että menenkö tekemään yläkropan salille tänään vaiko vasta huomenna. Ehkä menen tänän niin on hyvä syy paeta töistä ihmisten ajoissa. On lisäksi vähän flunssahtava olo (palelee, päätä särkee, nuhattaa) joten parempi nyt vaan tehdä sitä jumppaa kun ei ole vielä oikeasti kipeä - joskus flunssaoireet sitä paitsi häipyvät liikunnalla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-29 15:46:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heti pitää ottaa sen verran takaisin, että kyllä nämä sen verran voimistuvat flunssaoireet nyt ovat, että ajelen vain kotiin fillarilla ja keitän teetä. Ei salia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-06 14:12:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pärkkele, puolikuntoisuus vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Viime viikolla ei tullut kuin 1 sali ja 1 pitkä kävelylenkki. *niisk ryys pärsk köh köh*

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-14 10:04:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jess, vihdoin saa tulla tekemään ihan oikeitakin merkintöjä päikkyyn =)

Viime viikolla tuli siis ruhtinaallinen 1 salikerta ja 2 kävelylenkkiä. Toinen sentään vastatuuleen.

Tällä viikolla viimeisetkin röhät ovat poistuneet keuhkosta, joten lähdin eilen salille tekemään jalkatreenin. Menin vaihteeksi eri salille ja sehän aina vähän tsemppaa ja uutuudenviehättää. Treenasin jalat ja vatsat korkeatoistoisilla sarjoilla ja meinas kyllä :smt078 tulla kun tein aika putkeen kyykyt, suorin jaloin mavet ja vielä prässin. Onneksi se olo menee aina nopeasti ohi ja vatsalihakset sain tehtyä ihan normaaliin tapaan. Treenipainotkin oli nousseet kivasti ja vielä jäi varaa nostaa pikkuisen ensi viikoksi. Nyt alkaa pikkuhiljaa hiipiä mukavat DOMSsit jalkoihin.

Tänäpänä teen samalla reseptillä selän, rinnan ja olkapäät + aerobista treeniä kuntopyörällä tai crossarilla sen mukaan, miten pinnaa riittää. Jospa välttäisin jalkojen täydellisen kivettymisen sillä tavalla.

Paino on päättänyt jäädä ihan paikoilleen, ehkä mulla on joku ns. vuodenaikajumitus. Kyllästyin olemaan miinuskaloreilla tossa viikko sitten, kun mitään ei tapahtunut. Nostin kalorit takaisin normaalitasolle eikä sillä ollut mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen. Syödään nyt siis mieluummin enemmän niin elämä on stressittömämpää.

Päätimme kuitenkin mieheni kanssa pitää suklaalakkoa joulun tienoille asti. Aattelin tehdä omalle kohdalleni sellaisen porsaanreiän, että kyseessä on suklaanOSTOlakko: pikkujoulukausi alkaa, joten suklaata saattaa olla tarjolla. Pahoitan vaan mieleni ja himoitsen suklaata entistä enemmän jos en saa edes tarjottua suklaata ottaa vastaan. En kumminkaan kerkiä enkä kehtaa syödä tarjottua suklaata niin paljon tai niin usein että se olisi yhtä tuhoisaa kuin minun ja mieheni itse investoidut suklaaorgiat ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-17 08:27:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jee, selkä-rinta-olkatreeni meni hyvin ja sain aerobisetkin tehtyä. Jalat kyllä kivettyivät siitäkin huolimatta.

Eilen illalla vedin kaksi lasillista konjakkiglögiä ja nukuin kuin pieni laiskiainen. Nyt olenkin sitten hereillä - jo puolitoista tuntia ollut. Sali aukee vasta kymmeneltä :roll:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00