Tavallaan minulle juuri tuo sanomasi juttu on painonhallinnan ytimessä. En ole mikään "kaikki tai ei mitään" tyyppi - minulla ei varmaan olisi
yhtään mitään jos niin ajattelisin ylipäätään

.
Eli miten pitää pienet poikkeamat sellaisessa mittakaavassa, että paino ei lähde nousuun. Monta tähän liittyvää kuviota olen saanut jo muutettua omassa käyttäytymisessä... ...kuten...
...typerä ylikompensoiminen repsun jälkeen - joo, sehän helpottaa todella paljon jos repsun jälkeen päättää erityisesti tiukistella. Takaisin normiin vaan eikä turhia murheita repsusta...
...totaalikieltäytymisen ihannointi. Karkkilakko toimii minulla ainoastaan lyhytaikaisena vierottautumisena "liian makeista" mauista. Liika rajoittaminen johtaa omalla luonteellani pidemmän päälle turhautumiseen ja megarepsuihin...
...epärealistiset kuvitelmat omasta käyttäytymisestä. Varaan nykyisin lähes kaikki poikkeusyömiset erityistilanteisiin: juhlat ym. Jotain niissä tulee kumminkin otettua, miksipä ei huomioisi tuota ennakkoon. Kunnon ruokaa alle ja herkkuja päälle sen verran kun tekee mieli. Ja vastineeksi "omalla ajalla" herkuttelu minimiin - minulla siis tuo tumma suklaa ja viini saavat olon tuntumaan siltä, että syömisen "vapautta" on tarpeeksi. Ja kesällä syön tuoreita mansikoita, mustikoita ja kirsikoita niin paljon kun huvittaa...
...epärehellisyys itselle repsuilun/herkuttelun todellisesta määrästä. Alle 50 g tummaa suklaata on mahdollista sisällyttää ruokavalioon vaikka joka päivä. 100g alkaa tehdä jo tiukkaa mutta ei mikään katastrofi silloin tällöin - ja 200 g:n M&M pussi on totaalista itsepetosta

...
...kun tää nyt meni mäkeen niin antaa mennä -ajattelu. Ei todellakaan! Mitä aikaisemmin lopettaa - ja mitä paremmin pystyy syömään herkkuja kohtuullisessa määrin, sitä parempi! Tässä olen joutunut tekemään todella paljon töitä, sekä ennakointipuolella (ei edes valitse niitä mättövaihtoehtoja) - että jälkihoidossa, eli putken katkaisussa

...