karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-23 03:34:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 515 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-02-05 08:53:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^kerropa M sitten kokemuksesi infrapunasaunasta. Yks työkaverini sitä kovasti kehui, toinen taas sanoi, ettei tajua koko pointtia, kun ei siellä tule edes kuuma.

Putous-suosikkini sanois mulle nyt: Minä tiesin, että sinä pystyt siihen, kun olet niin hirveen, hirveen lahjakas näissä laihdutusasioissa ja, ja ja sitkeä ja motivoitunut ja...

aamuvyötärö 66 cm :shock:

Joo, minä tiesin, ettei timmiytyminen mulle kovin tuskaisa ja hidas prosessi tule olemaan :smt041
Kyllä tosta vielä vähintään pari senttiä pois saa, sanokaa mun sanoneen.

Viikon liikunnat: -lilat kuntokeskuksessa

MA: kotona 30 min spinning + 15 min venyttely
TI: 30 min nopea kävely ostoskassit painona + 30 min venyttely
KE: 45 min Fitball + 15 min Stretching
TO: 1. tapaaminen PT:n kanssa n. 35 min, sis. lämmittely juoksumatolla, ylätaljaa, rintaprässiä? ja vatsalihaksia semmosen ison puolipallon päällä. Mulla on vielä laitteiden nimet ja muut ihan hakusessa :lol:
PE: 30 min venyttely
LA: 30 min Shape + 30 min Stretching
SU: luvassa rauhalista kävelyä ja 30 min venyttely illalla

ViestiLähetetty: 2012-02-05 09:29:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
^kerropa M sitten kokemuksesi infrapunasaunasta. Yks työkaverini sitä kovasti kehui, toinen taas sanoi, ettei tajua koko pointtia, kun ei siellä tule edes kuuma.

Mä voin tähän heittää niin sanotusti viisi senttiäni pöytään, vaikkei kyllä edes kysytty. :lol: Olin ihan mielissään, kun mun kuntokeskukseen joskus pari (?) vuotta sitten tuli tuo infrapunasauna ja istuin siellä alvariinsa hikoilemassa. Tulipahan ainakin naistenlehdet luettua. 8) Mutta niin, itse ainakin pidän kovin infrasta. Siellä saa tosiaan sen 30min istua, että alkaa hiki kunnolla virtaamaan eli nesteet (ja, jos mainospuheita on uskominen, kuona-aineet tms.) lähtee liikkeelle. TUrhaa on käydä pari minuuttia olemassa, sama sitten mennä "oikeaan" saunaan, jossa ehtii siinä ajassa edes lämmetä. Palautumisessahan sen infran tosiaan sanotaan auttavan kans, mutta itse en kyllä osaa sanoa juuta tai jaata. Mutta kivaa siellä on hikoilla. :D

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-02-05 09:56:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^tattis infosta munkkis :) Voi olla, että infrailut jäävät mulla oistaiseksi harvinaiseksi herkuksi. Käytän sen 30 min mieluummin treeniin kuntokeskuksessa. Pikkulapsiperheellisen oman ajan otto ja käyttö on aina neuvottelukysymys, joten jos suosiolla käyn nyt 3 kertaa viikossa treenaamassa vielä toistaiseksi ylipitkän työmatkan ohessa eli olen lähes jatkuvasti kotona aika tai hyvinkin myöhään, taidan saunoa vain kotona jatkossakin... :roll:

ViestiLähetetty: 2012-02-05 10:20:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jee, onnea aamuvyötäröstä!

ViestiLähetetty: 2012-02-05 15:00:56 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

oho, ootpas kaponen! oon kade :D Ihan mallivyötärö jo kohta hei! Mulla vielä matkaa, siinä n. 70cm tuo on pyöriny iät ja kaiket. Mut nyt se toki lähtee kapenee ku jumppaan ja nostan rautaa niin ahkerasti että heikompia hirvittää! 8)

En sit tänää jäänykään aamulla infraileen kun kävin salilla, mut nyt mua hitsi vie houkuttas mennä uudestaan tonne, ihan vaan vähän crossaileen ja vetäseen pienet juoksumattotreenit :lol: Eli taidanpa mennäkin tässä kuha oon saanu ensin tätä seminaarityötäni vähän eteenpäin, ni samalla testaan kyl ton saunan.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-02-05 16:54:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ei tartte olla kade ainakaan vielä, kun suhteuttaa tuon lukeman huikaisevaan pituuteeni (163cm) :lol: Mutta olen kyllä tosi tyytyväinen sikäli, että vastahan se oli pahimmillaan 80 cm, kun olin oikein mässännyt menemään :oops: Treenin ansota - pelkällä syömisten vahtaamisella ei olis onnistunut, kun nyt tuntuu, että tavaraa on lähtenyt myös sivuilta ja pötkömäisyys alkaa jo hälventyä. Nyt kun oon syönyt kunnon ruuan (aurajuustolohta juurespedillä ja jälkkäriks muutama karkki (mies halus, että maistan 8) ) ja iso pala Pirkka pähkinävalkosuklaata, mittanauha näyttäis saletisti 70 cm. Mutta mehän mitataan ja punnitaan vain ja ainoastaan aamuisin, vai mitä? :wink:

ViestiLähetetty: 2012-02-05 17:07:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hii, onnea vyötäröstä! Saat mut kohta kiinni, tai siis mä tuun vastaan, kun oma on jo tullut 60cm --> 63cm :^o Huppistaa...

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-02-05 17:13:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla on 103 :lol: :lol:
Siinä on tavotetta. Suurin osa läskeistäni on naamassa, mahassa ja olkavarsissa...

Minun lihakset on nyt kivan tuntuiset. Eilen reenasin ja nyt tuntuu ihan pientä jäykkyyttä tai kipua, kun venyttelen. Miksihän sitä sanotaan?? Eli tiedän reenanneeni, mutta ei ole sitä kipua kuten eka kerralla. Eka kerralla meinas pöntölle aina tipahtaa kun oli reidet niin kipeenä :lol:

Näinkö äkkiä sitä tottuu liikkumiseen? Tein kuitenkin eilenkin liikkeet ihan maksimilla. Niin, että viimeinen toisto oli tuskaa.
Vai auttoko magnesium?

Miehelle tilasin näitä http://www.iherb.com/Nature-s-Plus-Cal- ... 21406?at=0

Tällä hetkellä olen innoissani ja teen varmaan jo huomenna seuraavan kerran vaikka alunperin aioin pitää aina kaksi päivää väliä.
Mutta teen ehkä eri ohjelman. Sellasen erityisohjelman jollekkin kohteelle, mitä haluaa reenata enemmän. Vaikka vatsa ohjelman.

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-02-05 19:46:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sul o lähteny tosi hyvin käyntiin! :wink: Ja kuulostaa siltä, että oot ruokastressistäkin päässyt hyvin jo eroon? :)
Ja mittaukset tehdään vain aamuisin 8) sellaisina aamuina joiden edellispäivän syömiset ja liikunnat on ollut kuosissa! :lol:
nimimerkillä: ei pariin päivään asiaa vaa'alle tai mittanauhalle... Mut puolustelen; haluan lihasta, mun kuuluu syödä. :lol: :oops:

ViestiLähetetty: 2012-02-05 22:31:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

R-A: Jep, kyllä joka toinen päivä kannattaa IMO joku treeni tehdä, vaihtelee sitten lajia/kuritettavaa lihasryhmää. Mä pyrin tohon vähintään 3 treenipäivää/vk ja aloitan sikäli maltillisesti, että 30 min tehokasta peliaikaa saa välillä riittää, 60 min alkaa olla maksimi. Aikomus on lisätä treenin kestoa kunnon kohentumisen myötä, ainakin joinain kertoina (käydä esim. useampia jumppia peräkkäin tai yhdistää salitreeni + jumppa).

Pähkinä: Joo, syömiset tuntuis onnistuvan hyvin, kun koko ajan mielessä on seuraava meno kuntokeskukseen, jonne en voisi mennä maha turvoksissa huonovointisena piereskelemään. Sellaiseksi tulen, jos syön liikaa :shock: Sen tiedostaminen pistää mulla automaattisesti määrät ja laadut kohdilleen. Tai automaattisesti ja automaattisesti - kyllähän mä harkitsen nyt todella tarkkaan, mitä syön ja milloin ja etenkin minkä verran. Ja pyrin laskemaan kalorit suurinpiirtein välille 1500-2000. Suolahappotableteista on myös ollut konkreettista apua.

ViestiLähetetty: 2012-02-06 08:23:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Okkei! Tänään jotain.

Kun aloitin reenauksen paino nousi kaksi kiloa! Tänään on jo kilo pudonnut, että vissiin alkaa keho tottua??

ViestiLähetetty: 2012-02-06 11:18:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Päätin tehdä Tabata harjoituksen.
Tein kyykyllä. Saapa nähdä pystynkö huomenna käveleen :lol:
http://urbaanisanakirja.com/word/tabata/

niin ja päätin käyttää palautusjuomana vaan kahvia ja kananmunaa :lol:
Ei minusta ole juomaan nuita pirtelöitä, ne jostain syystä herättää pedon??
Aamulla söin karppia vispipuuroa ja sekin vain teki enemmän nälkää..

ViestiLähetetty: 2012-02-06 13:03:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
Joo, syömiset tuntuis onnistuvan hyvin, kun koko ajan mielessä on seuraava meno kuntokeskukseen, jonne en voisi mennä maha turvoksissa huonovointisena piereskelemään. Sellaiseksi tulen, jos syön liikaa :shock: Sen tiedostaminen pistää mulla automaattisesti määrät ja laadut kohdilleen. Tai automaattisesti ja automaattisesti - kyllähän mä harkitsen nyt todella tarkkaan, mitä syön ja milloin ja etenkin minkä verran. Ja pyrin laskemaan kalorit suurinpiirtein välille 1500-2000.

Osui ja upposi. Mulla kans rytmittää liikuntahommat mukavasti syöminkejä. Esim. yleensä käyn heti aamusta, kun oon herännyt --> syömiset sitten jälkeenpäin. Sitten taas, jos olen menossa iltapäivällä, pidän huolen, että ehtii oikeasti maha tyhjentyä, joten syön kolme, jopa neljä tuntia ennen salia (monestihan sanotaan, että se kaksi tuntia ennen ois ihan hyvä, mutta itse en voi kyllä kuvitellakaan syöväni niin vähän aikaa ennen alkua, korkeintaan omenan tms. ja mä haluan mieluummin syödä "oikeesti" :D ). Mikään ei oo tuskaisempaa, kuin mahaongelmaisena olla liikkeellä.

Hyvä, kun ruokastressit on lievittyneet. :)

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-02-06 13:59:33 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Mulla taas on kauheeta taiteilua toi syöminen ennen treeniä. Pakko syödä, kun muuten tulee huono olo, mut toisaalta just ennen ei voi syödä (paitsi no ehkä sen omenan vois), tai tuntuu pahalta ja alkaa pistää. Et pitää syödä riittävän lähellä treeniä, et energiaa viel riittää, mut ei liian lähellä, ettei sit just rupee maha kenkkuaan :D
Mun pitäs myös huolehtia aina ennen liikuntaa, et oon käyny sinä päivänä isolla hädällä, muuten se nimittäin iskee aina kesken treenin :shock: Ei se salilla haittaa, pääseehän sieltä vessaan, mut esim. Zumbassa oli kerran lopputunnista aika tuskasta ja samoin lenkillä on välillä tullu "aika" kiire kääntyä kotiin... :lol:
Tämänhän te siis kaikki halusitte tietää ja etenkin kukkopilli tykkää, kun levitän tällästä informaatiota sun päikyssäs, right? ;)

Mut tarkkaa puuhaa siis on tääki.

ViestiLähetetty: 2012-02-06 14:06:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

R-A - mäkään en enää ainakaan toistaiseksi harrasta mitään ihmepirtelöitä. Sain pussin myytyä työkaverille, joka kestää makeutusaineita.

M&M: tosi kiva kuulla, etten ole yksin näine tankkaus- ja suolentoimintaongelmineni :lol: Täydelliset kompit siis kummallekin. Paitsi että jos söisin juuri omenan ennen treeniä, perämoottori laulais saletisti :oops: :oops: :oops:

Syön siis edelleen vakiosti palan tai kaksi 85 % suklaata, kun tartten energiaboostin tai palautuksen, mutten halua kärsiä syömisen lieveilmiöistä kuten turpoamisesta jne. Tää vinkkihän on sitten suklaatytöltämme anniemilta bongattu 8)

ViestiLähetetty: 2012-02-06 16:55:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No mää oonkin varsinainen suklaapupu :lol: Tiesin, että puhutaan musta, en mä muuten ois tätä päikkyä avannut! En myönnä yllyttäneeni ketään suklaansyöntiin, en ikinä... :whistle:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-02-06 21:36:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sattuneista syistä lähestulkoon totaalisen paska fiilis, jota mahdollisesti boostaa taas vaihteeks joku hormonihässäkkäkin. Mutta en s*tana sorru mihinkään karkkipussin tuhoamisiin tms. Läski olokin, vaikken saletisti ole lihonut. Aina kun mieli on matala, haluan vain laihtua. Niin nytkin.

Edes melkein 2 tuntia kuntokeskuksessakaan ei parantanut henkistä tolaa, mihin olen kyllä tosi pettynyt. Mutta tulipahan taas jumpattua kuitenkin. Melkein jo jätin menemättä. Onneks en jättänyt. Vaikka mikä olis, sovitusta treenikerrasta ei saa luistaa.

Muun muassa v*tuttaa se, että kolmekin treenikertaa tuntuu olevan vaikea saada kalenteriin tungettua. Jotta kotona sopu säilyis. Ei tästä nyt toistaiseksi riitaa ole tullut, mutta semmosta sanomista kuitenkin. Olen S*tanan kateellinen teille, jotka voitte pyhittää treenille vaikka joka päivä monta tuntia :evil:

Ja ahdistaa se, kun taas tajuan sen, että vaikka miten treenaisin, en tule ikinä saamaan hyvää kroppaa lyhyiden säärien, surkeiden tissien ja etenkin tän hiivatin kuopparinnan takia.

ViestiLähetetty: 2012-02-06 21:44:30 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

:hug:

Oot ihan varmasti oikeesti just hyvä sellasena kun oot! Ei kaikki voikaan mahtua samaan muottiin, tai se oma ihannekroppa pitää vaan löytää niiden omien fyysisten rajojen mukaan. Kyllä mäkin joskus oon halunnut olla sellanen ihanan pieni ja söpö ja ollu tosi down kun ei musta koskaan sellasta tuu vaikka painaisin 10kg, mut minkäs teet kun pituutta on vähän ja päälle. Ja mun vartalossa on monia arpia (auto-onnettomuudesta ja sitä seuraneesta leikkauksesta) jotka ei varmaan kuulu yleiseen käsitykseen täydellisestä vartalosta. Tissit mullakaan ei oo pyöreet eikä kiinteet, ne on aika pienet ja ei tosiaan nätisti keskellä vaan aika sivussa. Siis voishan tätä listaa jatkaa, enkä mäkään näillä resursseilla saa itteäni mihkään ehkä kaikkein yleisimpään "täydellinen kroppa" -muottiin tungettua. Mutta mä voin saada mulle täydellisen kropan, parhaan mahdollisen joka mun lähtökohdista on mahdollista saada. Ja niin säkin voit!

Pitäiskö sun ihan rauhassa kotona käydä jotain ajankäyttö -keskusteluja, ettei tarvii molempien vaan itekseen tuhista asiasta? Siis että jos sä saat omaa aikaa treeneihin (perustelet miks se on tärkeetä ihan sun mielenterveydenkin kannalta, kyl ne miehetkin jotain tajuu. välillä. :D ), niin mihin se mies vois sitten saada vastaavan määrän omaa aikaa?

Voimia tosi paljon näiden ajatusten setvimiseen! Toivottavasti fiilis on jo huomenna parempi :)

ViestiLähetetty: 2012-02-06 21:53:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Zemppiä kukkopilli! Olen varma, että olet ihana!
Katsos ei täällä moni muukaan ole täydellinen, jos se lohduttaa yhtään.
Minä olen sellainen kuulantyöntäjä ollut esimerkiksi aina. Vaikka olisin kuinka laiha, niin silti olisin se poikatyttö aina.
Kerran 16 vuotiaana, kun naisen pitäisi olla kauneimmillaan, minulla sanoi yksi luokka kaveri, että olisin ollut todella komea mies :lol: :lol: :cry:

Löysin sitten onneksi aina sellaiset poikakaverit jotka voitti mut käenväännössä... Onneksi niitäkin löytyy...
Pitää yrittää repiä niitä parhaita puolia ylös kun masentaa.

Ja tosi hyvä kun et jättäny salia pois!!

Mutta voiko edes yhtä reeniä tehdä kotona? Vaikka koko perheen kanssa?
Meillä on nyt ollut kahdesti lapset mukana. Ne yrittää matkia mua ja pystyin tekeen silti ihan rauhassa. Pienet lukittin pois ja isot sai reenata vierellä.
Silloinhan se on kuin mukava touhuhetki??

Ne etti jo imurinputkia tangoksi ja lupasin jotain kevyttä painoa hankkia. Siinäpähän repikööt, kunhan antavat mun tehdä omaa hommaa :)

Esim. tuo kirja on tehty just kotireeneihin. kaikki liikkeet voit tehdä kotona. Sitten täydentäs salilla kerran kaks viikossa??

ViestiLähetetty: 2012-02-06 22:56:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ps. mittasin mun reiden, se oli 61cm.
Joten Vois ne asiat olla paljon huonomminkin Kukkopilli ;)
:lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 515 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00