Jätin maanantain treenin väliin jalan rauhoittamiseksi. Tänään penkkipunnerruspäivä - mutta unohdin muistiinpanovälineet kotiin. Aloitin epähuomiossa 45 kilosta 42 ja puolen sijaan - ja rinnalle jäi toisella toistolla, onneksi on turvaraudat penkissä

.
45kg
42,5 kg
40 kg
37,5 kg
Leuanvetoja keltaisella vetokumilla 3 tai 4 x 2, muutama nega
Vipunosto sivulle 3 x 8 x 6 kg
Söin juuri äskettäin hirveän satsin keitettyä quinoaa, jonka seassa kaakaonibsejä ja kaseiiniproteiinijauhetta. Oli pakko kyhätä jotain pikaisesti kaapista löytyvistä aineksista. Kasvikset ja hedelmät lopussa, illaksi pakko saada jotain rehuja. Ehkä joku ihana salaatti...
En ole mitenkään erityinen nappien ystävä, mutta olen silti päätynyt käyttämään melkoista arsenaalia. Perustavaraa on
kalaöljy - jota en kyllä muista ottaa päivittäin - ja
magnesium. Ilman magnesiumia saan treenipäivisin jalkakramppeja. Uudehkoja tulokkaita ovat estrogeenitasapainon säätelijät,
DIM ja
kalsiumglukaraatti. Kalsiumglukaraatilla tuntui alkuun olevan erittäin myönteinen vaikutus unen laatuun, minullahan on nukahtamisvaikeuksia ja tilanne vaihtelee lähes normaalin ja vaikean välillä. Jätin glukaraatin välillä jo poiskin ja tuntui siltä, että kohtuuhyvä nukkuminen jatkuu - no, nyt ihan viime viikon kuluessa on tullut taas melkoinen romahdus. Otan sen takaisin ohjelmaan. Satunnainen
jodilisä on myös listalla, en syö jodioitua suolaa. Ja talvella mukana on vielä
D-vitamiini. Nyt kun olen vähän aikaa kirjannut syömisiä ylös huomaan, että E-vitamiinin saanti on minulla yllättävän heikkoa. Olen jättänyt pähkinöitä ruokavaliossa vähän vähemmälle. Muuten mikroravinteita tulee ruoasta tosi hyvin.