karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-19 06:17:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 384 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 620 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pähkinä purtavaksi
ViestiLähetetty: 2012-02-14 12:00:32 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Hyvää ystävänpäivää! :)

Mun pitäs ehdottomasti todellakin hankkia uudet kengät sisäliikuntaan. Yhdet ajattelin vaan ostaa, ei mulla irtoa siihen et ostaisin monet, vaikka tietty esim. spinningiin vois olla omansa, tanssilliselle tunneille omansa, juoksumattoiluun omansa. Jotkut aika kevyet aattelin hankkia, mun tän hetkiset on sellaset ikivanhat mötikkälenkkarit :D Pitänee seuraavasta tilistä ehkä uhrata, jos siitä siis jää.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-02-14 22:18:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo, voisin itsekin harkita toisten kenkien hankkimista, koska lähinnä noita tartten jalkatreenin yhteydessä, silloin en juokse. Mutta yläkroppatreenin yhteydessä ja aerobisessa treenissä tulee juostua, ni vois harkita jos ostas toiset lenkkarit niille päiville. Ois tuolla kyl noi yhdet juoksulenkkarit, mut ne o ulkokäytössä ni ei jaksa alkaa putsailee joka kerta. :lol:

Siellä sit päätti alkaa tupruttaa vähän lunta! Oliki mukava homma lampsia kotiin, ku kävelykatuja ei oltu ehditty auraamaan. :smt012

Kädet narisee kuivuuttaan. Alkaa nää talvet ärsyttää ku mitkään rasvat ei auta. Töiden puolesta joutuu kammottavalle koetukselle eikä pysty kesken asiakkaidenkaan rasvailemaan. Joten, jos joku tietää extra hyvän käsivoiteen ni mulle voi infota. 8) Oon jo kyllästyny ostamaan ja kokeilemaan ja pettymään... :( Muutenki saa koko ajan olla rasvailemassa kroppaa. Voisin kohta haluta semmosen kookosöljykylvyn :lol: Tekis hyvää. 8) Koitin äsken vähän venytelläki, mut enemmän sattui se ihon venyminen ku oli niin kuiva..

Eletään tässä jännittäviä aikoja, sillä musta pitäis ihan muutamien viikkojen sisällä tulla täti :smt049 okei, tää ois tätitettävä numero 5, mut silti ehkä odotetuin. Koska taustalla on vuosien hedelmöityshoidot, keskenmenot ja kaikki.. Joten pikkuinen on enemmän kuin odotettu tähän perheeseen :smt049 Piti käydä yks päivä ihan hypistelemässä vauvojen vaatteita. :lol: Kumma miten joku niin pieni ihminen, mitä ei ole edes vielä nähnyt, voi sekoittaa koko suvun päät. :lol:

Eikait se auta muu ku lähteä koiran kanssa ulos ja nukkumaan. :smt015

ViestiLähetetty: 2012-02-15 00:32:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

marika_ kirjoitti:
Mun pitäs ehdottomasti todellakin hankkia uudet kengät sisäliikuntaan. Yhdet ajattelin vaan ostaa, ei mulla irtoa siihen et ostaisin monet, vaikka tietty esim. spinningiin vois olla omansa, tanssilliselle tunneille omansa, juoksumattoiluun omansa. Jotkut aika kevyet aattelin hankkia

Löytyisikö Vibramin valikoimista sopivaa jalkinetta? Ainakin Performa Jane näyttäis olevan käyttötarkoitukseen sopiva naisten malli! :D
Itellä on käytössä KSO-malli, sillä on tehty lenkit, salit yms.
Vaativat hieman totuttelua, mutta niissä on hyvä tuntuma alustaan ja ovat kevyet.

ViestiLähetetty: 2012-02-15 06:17:18 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Absu kirjoitti:
marika_ kirjoitti:
Mun pitäs ehdottomasti todellakin hankkia uudet kengät sisäliikuntaan. Yhdet ajattelin vaan ostaa, ei mulla irtoa siihen et ostaisin monet, vaikka tietty esim. spinningiin vois olla omansa, tanssilliselle tunneille omansa, juoksumattoiluun omansa. Jotkut aika kevyet aattelin hankkia

Löytyisikö Vibramin valikoimista sopivaa jalkinetta? Ainakin Performa Jane näyttäis olevan käyttötarkoitukseen sopiva naisten malli! :D
Vaativat hieman totuttelua, mutta niissä on hyvä tuntuma alustaan ja ovat kevyet.

Oon itekin joskus noita five fingerseja katellu kun oon kuullu kehuttavan, sillon tosin lähinnä (ulko)lenkkeilytarkotuksiin, mutta en oo vieläkään ihan varma kehtaisinko käyttää noita :D Sisäinen turhamaisuuteni iskee jälleen.

ViestiLähetetty: 2012-02-15 07:04:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marika_ kirjoitti:
Absu kirjoitti:
marika_ kirjoitti:

Oon itekin joskus noita five fingerseja katellu kun oon kuullu kehuttavan, sillon tosin lähinnä (ulko)lenkkeilytarkotuksiin, mutta en oo vieläkään ihan varma kehtaisinko käyttää noita :D Sisäinen turhamaisuuteni iskee jälleen.

Hihi, mulla on vähä sama... :oops:

ViestiLähetetty: 2012-02-15 08:38:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei multakin hyvää ystävänpäivää, vähän myöhästyneesti! :)

pähkinä^^ kirjoitti:
marika_ kirjoitti:

Hihi, mulla on vähä sama... :oops:

Mutta ihmiset hyvät! Just sen turhamaisuuden takia (tai no ekaks tietenki sen takia, kun ne vaan on parhaat kengät ikinä! :D ) teidän pitäis ne hankkia, kun ovat niin hienot! Mun mielestä esim. Speedit on aivan mielettömän hienon näköiset! Itellä on Classic-pari ja ovat ihanat! :smt049 Silti himoitsen vielä nuita Speedejä. :D
No niin. Ja nyt kun kävin ettiin tuon linkin nuihin Speedeihin, niin muistin, että tahtoin joskus myös joogaan/sisäliikuntaan nuo Performat tai Jayat. Onneksi ei oo rahaa just nyt. Tiiä mihin sitä vielä sortuis.

Toiseksi, myös kengistä; marika_ sanoi, että spinniin vois hankkia omat kengät. En voi kuin lämpimästi suositella, jos oikeesti alkaa käymään. Jos käy edes pari kertaa viikossa, sanoisin, että kanttii sijoittaa. Ero on kuin yöllä ja päivällä! En oikeesti liioittele yhtään, kun näin sanon.

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-02-15 13:17:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pitäs varmaan päästä kokeilemaan jossaki niitä, et osais sanoo. Jos ne oikeesti ois hyvät jalassa, ni mikä ettei. Kaikki vaan vaatii niin kauan kokeilua, ennen ku osaa sanoa mitään. :lol:

Tänään oliki kivasti taas junat myöhässä. Melkein myöhästyin aamupäivän koulutuksesta. Mut onneks näyttävästi viime tipassa huohottaen ehdin paikalle. :lol: Nyt sit iltaan töitä, joten ei tänään treeniä. Tekee hyvää :smt050

Kauhee ku puhutte noista ohjatuista tunneista, ni alkaa itselläki tehdä pikkusen mieli.. :oops: Vaik oon niin oman tien kulkija ja vihaan aikatauluja, mut joskus ois kiva käydä kokeilemassa. Harmi, ku omalla salilla ei ole, eikä viitsi kertamaksuja maksaa. :smt091

ViestiLähetetty: 2012-02-15 13:43:06 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Joo eihän noi rumat oo, mut mä nyt oon tämmöne et pelkään et joku tuijottaa :D Turhaa I know, mut minkäs teet. Antanen kuitenkin ajatuksen edelleen muhia takaraivossa 8)

Alkuun aattelin tosiaan nyt hommata vaan yhet kevyet yleiskengät, mutta sitten kattelen kuin tosta spinnailusta innostun jatkossakin ja harkitsen sitten omien kenkien hommaamista siihen :)

ViestiLähetetty: 2012-02-15 19:27:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä kävin tänään taas kuolaamassa uusia treenikenkiä 8) Lähinnä Niken Free -tossuja siis. Vielä ei tarttunut mukaan ketään.

Liikuntapäikky: viewtopic.php?f=42&t=60559
Ruokapäikky: viewtopic.php?f=11&t=53546

ViestiLähetetty: 2012-02-16 14:51:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kävitkö Risunen nyt siellä Niken myymälässä? Oliko mitään kivaa? :)

Tänään aamu alkoi taas terapiatunnilla (sali). Kyllä kunnon rankka treeni saa mielen hyvälle tuulelle. :smt050 Ei juuri ehdi ikäviä asioita ajattelemaan. :)
Päivän ohjelmassa oli siis jalat, eli se tavallinen. kyykyt,prässi,ojennukset & koukistukset superina, askelkyykkykävely. Kyl jalat huusi, ku lopetin, mut treenasin viel vatsat loppuun. :)

Sain miehelta glutamiinin lopun, joten pistin sen BCAA:n joukkoon. kauhukseni huomasin, että ovat nostaneet BCAA:n hintaa aika tuntuvasti. :shock: Jos jollaki on hyviä suosituksia, suht edullisesta ja ennenkaikkea hyvästä aminohaposta, ni otan innolla mielipiteitä vastaan. :) Vaik sinänsä tota menee niin vähän treenin jälkeen, et vois kai panostaa ja ostaa sitä samaakin.. Ei viitsis alkaa summamutikassa tilaamaan, ku oon makujen suhteen kranttu, ettei vaan oo liian makeaa.

ViestiLähetetty: 2012-02-17 21:45:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
Kävitkö Risunen nyt siellä Niken myymälässä? Oliko mitään kivaa? :)

En mä vielä käynyt, täytyy kävästä joku kerta. Taitaa tossujen ostot jäädä myöhemmäks. Tän kuun palkka menee isoihin laskuihin. :)

Liikuntapäikky: viewtopic.php?f=42&t=60559
Ruokapäikky: viewtopic.php?f=11&t=53546

ViestiLähetetty: 2012-02-18 19:26:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu, eipä paljo minunkaa palkasta mitään uusia kenkiä just nyt ostella. :(

Eilen oli ihana salivapaa. Töitä ja tappelua Saunalahden kanssa. Argh. :evil:

Tänään työpäivän jälkeen sit salille. Juoksumattoa 30min eri vauhdeilla ja eri kaltevuuksilla. Loppuun ylämäkijuoksua pari minuuttia. Sit muutamia liikkeitä vatsoille. Loppuun venyttelyä ja putkirullausta takareisille. :) Ja sauna! :smt050
En oikein ymmärrä mistä tää joka ikinen lauantainälkä voi johtua. Vaik söisin mitä, ni on koko ajan vaan nälkä...! Johtuukohan normaalia myöhäisemmästä treeniajankohdasta..? Tai saunasta..? Tai vaan ajatuksesta, et nyt alkaa vkl ja vois "juhlistaa" sitä kunnon aterialla.. :lol: Luulis, että sunnuntaisin ois enempi nälkä, ku on kotona ja on enemmän aikaa ajatella ees koko syömistä..

Oliskohan jollaki jotain hyvää ravintolasuositusta Helsingin keskustasta? Tarttis saada joku hyvä paikka, mikä ei olis kauheen kallis..

Loppuillan jos viettäis sit telkkarin äärellä. Ensin Putous ja sit eilinen The voice of Finland. Rentouttavaa viikonloppua kaikille! :smt049

ViestiLähetetty: 2012-02-21 08:27:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jaahas, nyt täytyy tunnustaa, et on vähän laiskuus iskeny tnne kirjoittelun suhteen :D ehkä lienee se, et saunalahti on jo viidesti tyriny mun netin saannin, joten oon työpaikan netin varassa + ipadini. Mikä ei aina liene innosta kirjoittelemaan isommin..

Treenattu on samaan tahtiin, eilen selkä + hauikset, tänään vuorossa rinta+olka+ojentajat. Treenipainot on ottanu kivasti suunnan ylöspäin, vaikka sapuskaa on menny vähän normaalia vähemmän. Kieltämättä, kauhea kiire + stressi vaikuttaa mulla niin, että ei muista/ehdi syödä. :(

Aamu meniki pimeässä, ei ollu sähköjä. Liekkö ulkona tullu lunta niin paljon tai jotain. 8) toivottavasti sentään töihin pääsee tuossa muutaman tunnin päästä.! Ehdin jo kovast iloita, ku aurinko paistoi yks päivä ja ei ollu niin paljoa pakkasta. Juoksukelejä lähinnä odottelen. :smt049

Mutta eikai se auta muu ku lähteä salille tarpomaan! 8)

ViestiLähetetty: 2012-02-21 12:54:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kateellisena täällä lueskelen sun treeneistä. :mrgreen: Tahtoo salille! Meinasin alkaa käydä taas salilla, kunhan tästä tervehdyn. Tuntuu että on ihan löysistynyt tässä taudin aikana.

Mulla stressi vaikuttaa päin vastoin kuin sulla, syön ihan liikaa. :wink:

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

ViestiLähetetty: 2012-02-21 13:36:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Deanne kirjoitti:
Kateellisena täällä lueskelen sun treeneistä. :mrgreen: Tahtoo salille! Meinasin alkaa käydä taas salilla, kunhan tästä tervehdyn. Tuntuu että on ihan löysistynyt tässä taudin aikana.

Mulla stressi vaikuttaa päin vastoin kuin sulla, syön ihan liikaa. :wink:

Heh, mä oon varmaan vähän hassu yksilö, ku tuntuu et sillon ku on töissä kamala kiirus, ni sillon on pakko päästä salille. Ihan sama oli kello mitä tahansa. Kait se on semmosta hermojen purkua. Sit ku on rennompaa ni tuntuu et jaksaako sitä treenaillakaan. :lol: Mulla kunnon treenit helpottaa työstressiä, siksi lähinnä salille änkeydynkin. 8)
Mut ehdottomasti hoidat sen taudin ensin alta pois kunnolla! :smt049 Kipeenä ei treenailla! [-X

Joo, työstressi ja lähinnä se kiire vaikuttaa siihen, etten "ehdi" syödä eikä nälkäkään oo. Sit jos on esim. ihmissuhdeongelmia tms, ni sillon mä sit kyllä syönkin..
Pari viikoa sit oli kunnon syömisputki. kaikkea suolasta, makeaa, mitä vaan. Masensi vaan. Siitä tuloksena +5kg. Tosin nesteitä ilmeisesti suurinosa, ku ma-su ajalla oli tippunu sen 4kg pois.. :lol: Kunnon tunnesyöppö, tai syömättä jättäjä. Ruoka ei varmaan ikinä oo mulle ollu tasapainossa, vaik miten yrittäisin... :( Ehkä vielä jonakin päivänä. :roll:

Jeee, oma kotinetti toimii taas!!!! 8)

ViestiLähetetty: 2012-02-21 13:46:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

On se jännä. Mä taas EN syö ihmissuhdeongelmissa, vaan oikeastaan kaikissa muissa. Tai siis syön, ellen panosta täysillä siihen, etten syö. Siis ylen. Karppausaikana oikeastaan vain valvominen :arrow: univelka ja flunssa ovat saaneen sortumaan mässäysovereihin. Ja nyt koen, että säännölliset käynnit kuntokeskuksessa ennaltaehkäisevät ylensyönnin 99 % varmuudella. Koska en menis sinne turvoksissa.

On kyllä kaameeta, jos ei netti kotona toimi :shock: Nimim. kokemusta on :o

ViestiLähetetty: 2012-02-21 13:51:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
Treenattu on samaan tahtiin, eilen selkä + hauikset, tänään vuorossa rinta+olka+ojentajat.
...
Mutta eikai se auta muu ku lähteä salille tarpomaan! 8)

:smt023

pähkinä^^ kirjoitti:
Heh, mä oon varmaan vähän hassu yksilö, ku tuntuu et sillon ku on töissä kamala kiirus, ni sillon on pakko päästä salille. Ihan sama oli kello mitä tahansa. Kait se on semmosta hermojen purkua. Sit ku on rennompaa ni tuntuu et jaksaako sitä treenaillakaan. :lol: Mulla kunnon treenit helpottaa työstressiä, siksi lähinnä salille änkeydynkin. 8)

Todellakin! Kunnon itsensä rääkkäystreeni on ihan parasta stressinpurkua! Mahtavaa, kun pää tyhjenee kaikesta muusta.

Ja tähän syömiskeskusteluun osaa ottaakseni; mä syön ihan aina ja kaikkiin vaivoihin. Jos on kivaa, syön. Jos vituttaa, syön. Sairas tai terve, ihan sama. Oon sanonut monesti, että toivoisin olevani niinku normaalit ihmiset, jotka ei voi syödä sairaana. Mutta mulla vaan tulee tuplanälkä/himo. :lol:

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-02-21 14:40:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla vähän päinvastoin kuin pähkinällä, että kiireisenä jätän treenit tekemättä, kun kuvittelen rentoutuvani raskaan päivän jälkeen paremmin sohvalla maaten. :wink: Vaikka oikeasti se liikunta varmaan auttaisi enemmän, ei vaan muka kiirepäivinä ehdi. Jos taas muuten vaan ottaa päähän tai on huonolla tuulella, niin silloin kunnon salitreeni tai vauhdikas aerobic on ihan parasta mielialan nostoa :D

Mä syön yleensä väsymykseen ja unenpuutteeseen (samalla tulee vedettyä myös kahviöverit). Toinen juttu on sitten sosiaaliset tilanteet ja juhlat, jolloin ei muka kehtaa olla ottamatta hiilariherkkuja. Ja jotenkin antaa itselleen luvan, kun muutkin kerta syö. Mulla on muuten samoin kun munkkiksella, että kipeenä on vaan kahta kovempi nälkä! Kuten on tullut taas huomattua tässä flunssassakin. :mrgreen:

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

ViestiLähetetty: 2012-02-21 14:46:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Merkki takasin. :mrgreen:

Mulla on tuo sama kanssa aikataulujen kanssa. Jotenkin sillon ku on kunnon rutiinit, deadlineja, kiirusta ym. niin tulee treenattua parhaiten/eniten/isoimmalla motiivitasolla. Rutiinit taitaa olla kaiken a & o.
Sillon myös syömiset pysyy kuosissa. Mut auta armias ku on tenttiviikko eli kotona itsenäistä opiskelua... se kirjojen aukaiseminen ja tiedon omaksuminen on niin ahdistavaa etten kykene siihen ilman suklaata :lol: kipeenä sama homma.

Jään seuraamaan!

ViestiLähetetty: 2012-02-21 14:48:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli: Hauska sinänsä, koska mä taas en väsyneenä pysty ajattelemaan ees syömistä. :lol: Toki eriasia on, jos ois niin väsyny, ettei jaksais tehdä mitään ruokaa ja menis väsyneenä kauppaan -> Katastrofi. :oops:
Joo, kyllä sitä kummasti oppi arvostamaan taas joka-aamuista nettipläräilyä. :lol:

Mä en oo kipeenä varmaan ollu ollenkaan karppiaikana (2vuotta :shock: ), en siis osaa sanoa. koputtaa puuta tässä vaiheessa...

Deanne: Minä kans koitan kovasti pyristellä noista sosiaalisten tilanteiden syömisistä. Varsinkin jossaki, jos tietää, et joku on vartavasten leiponut.. Nyt varsinki, ku viljat ei tunnu ihan niin pahasti sekoittavan mahaa ( nälänhallinnan kylläkin..), ni ei ole itselleen enää sitäkään syytä olla ottamatta.. :(

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 384 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 620 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00