Miahkristiina, kyllä se avautuminen aina vähän auttaa.

Pähkinä, kiitos!
Ihan mahtava sää ollu koko viikonlopun, kylmähkö tuuli kyllä, mutta arska paistaa pilvettömältä taivaalta. Laitetaas koko viikon liikunnat samaan:
Ma 27.2. - kävelyä n. 6km
Ti 28.2. - vajaa tunnin lenkki, kilometrejä max 4 (kauhea lumipyry!)
Ke 29.2. - vajaa 9km lenkki, 1h 40min
To 1.3. - Lepo
Pe 2.3. - Kävelyä n. 9km, lumisohjossa tarpomista lähinnä
La 3.3. - Kävelyä n. 4km
Su 4.3. - Rauhallinen kävelylenkki
Ei siis mitään muuta aktiviteettia kuin lenkkeilyä tällä viikolla, mutta noh, onpahan edes sitä. Kerään motivaatiota jumppailuun taas pikkuhiljaa.
Sain muuten kirjastosta vihdoin ja viimein Kaisa Jaakkolan Hormonidieetin. Ihan mielenkiintoista asiaa kyllä, täytyy lukea kirja loppuun ja jäsennellä ajatuksia vähän tarkemmin sen jälkeen. Yksi juttu, minkä jo melkein päätin, on se, että alan pitää jonkinlaista päiväkirjaa (paperiversiota, en täällä), johon kokoan päivän syömisiä, liikuntoja ja oloa, ennen kaikkea tuota viimeistä: pointtina siis koittaa seurata, että miten mikäkin ruoka vaikuttaa esim. vatsantoimintaan ja oloon muutenkin. Lisäksi munkkiksen päikystä sain vihjettä maitotuotteiden aiheuttamaan "limaisuuteen", mikä on myös yksi kokeilemisen arvoinen juttu, siis jättää ne pois ja kokeilla auttaako se jatkuvaan pieneen nuhaan&yskään.
Kouluhommien ja muunkin suhteen olen tehnyt jonkinlaisia päätöksiä. Huomenna alkaa hakuaika, ja varasin kirjastosta pääsykoekirjan, eli ensimmäiset askeleet kohti opiskelua on otettu.

Päätin myös priorisoida pääsykokeet kaiken muun edelle, eli lopetan työt jossain vaiheessa kevättä (tai koitan löytää jotain sopivampaa). Lukiojutut taidan jatkaa sillä suunnitelmalla minkä olen keväälle tehnyt, mutta niitäkin ehtii vielä miettiä uusiksi jos on tarve.
Nyt kun pääsin ajatusten tasolla alkuun tässä muutosten keväässä (kylläpä kuulostikin hienolta

), niin taidan pitää myös hetken lomaa palstalta ja ylipäätään netistä. Kun sain päätettyä nuo yllämainitut, niin tuli jotenkin uutta innostusta tehdä etäkursseja kasaan ja muutenkin keskittyä vähän oikeaan elämään välillä. Ensi viikolla on sitä paitsi edessä se kauan odotettu reissu, pitkä viikonloppu kotiseudulla - näen pitkästä aikaa perhettä, ja päästään myös hotelliin pariksi yöksi rentoutumaan.

Kuten näkyy, kaikenlaista tapahtuu täällä päässä.

Mä rakastan kevättä, olenhan huhtikuun lapsi, ja jotenkin kevät on aina sellaista uuden alkua. Luonto herää taas eloon, suunnitellaan uusia opintoja jne. Vaikka välillä tulee takatalvia, niin jotenkin mun sisältä kumpuaa keväisin sellaista riemua, että ei oikein tiedä miten päin olisi. Varsinkin kun muistelen muutamaa viime kevättä, niin mulle on aina tapahtunut jotain isojakin muutoksia, jotka on vieny elämää sillä hetkellä mukavasti eteenpäin. Toivottavasti tästä tulee yhtä hyvä kevät.
No niin, jokohan mä lopettaisin paasaukseni.

Palailen ennemmin tai myöhemmin, mutta ainakin ensi viikon vietän hiljaiseloa. Heissan!