karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-26 18:59:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hyvän olon liikunnat
ViestiLähetetty: 2012-03-02 06:39:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

wau! tosi hyvin on mitat pienentyny!! =D> Onnea! :smt023

ViestiLähetetty: 2012-03-04 11:30:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miahkristiina, kyllä se avautuminen aina vähän auttaa. :lol: Pähkinä, kiitos! :)

Ihan mahtava sää ollu koko viikonlopun, kylmähkö tuuli kyllä, mutta arska paistaa pilvettömältä taivaalta. Laitetaas koko viikon liikunnat samaan:
Ma 27.2. - kävelyä n. 6km
Ti 28.2. - vajaa tunnin lenkki, kilometrejä max 4 (kauhea lumipyry!)
Ke 29.2. - vajaa 9km lenkki, 1h 40min
To 1.3. - Lepo
Pe 2.3. - Kävelyä n. 9km, lumisohjossa tarpomista lähinnä :roll:
La 3.3. - Kävelyä n. 4km
Su 4.3. - Rauhallinen kävelylenkki

Ei siis mitään muuta aktiviteettia kuin lenkkeilyä tällä viikolla, mutta noh, onpahan edes sitä. Kerään motivaatiota jumppailuun taas pikkuhiljaa.

Sain muuten kirjastosta vihdoin ja viimein Kaisa Jaakkolan Hormonidieetin. Ihan mielenkiintoista asiaa kyllä, täytyy lukea kirja loppuun ja jäsennellä ajatuksia vähän tarkemmin sen jälkeen. Yksi juttu, minkä jo melkein päätin, on se, että alan pitää jonkinlaista päiväkirjaa (paperiversiota, en täällä), johon kokoan päivän syömisiä, liikuntoja ja oloa, ennen kaikkea tuota viimeistä: pointtina siis koittaa seurata, että miten mikäkin ruoka vaikuttaa esim. vatsantoimintaan ja oloon muutenkin. Lisäksi munkkiksen päikystä sain vihjettä maitotuotteiden aiheuttamaan "limaisuuteen", mikä on myös yksi kokeilemisen arvoinen juttu, siis jättää ne pois ja kokeilla auttaako se jatkuvaan pieneen nuhaan&yskään.

Kouluhommien ja muunkin suhteen olen tehnyt jonkinlaisia päätöksiä. Huomenna alkaa hakuaika, ja varasin kirjastosta pääsykoekirjan, eli ensimmäiset askeleet kohti opiskelua on otettu. :mrgreen: Päätin myös priorisoida pääsykokeet kaiken muun edelle, eli lopetan työt jossain vaiheessa kevättä (tai koitan löytää jotain sopivampaa). Lukiojutut taidan jatkaa sillä suunnitelmalla minkä olen keväälle tehnyt, mutta niitäkin ehtii vielä miettiä uusiksi jos on tarve.

Nyt kun pääsin ajatusten tasolla alkuun tässä muutosten keväässä (kylläpä kuulostikin hienolta :mrgreen: ), niin taidan pitää myös hetken lomaa palstalta ja ylipäätään netistä. Kun sain päätettyä nuo yllämainitut, niin tuli jotenkin uutta innostusta tehdä etäkursseja kasaan ja muutenkin keskittyä vähän oikeaan elämään välillä. Ensi viikolla on sitä paitsi edessä se kauan odotettu reissu, pitkä viikonloppu kotiseudulla - näen pitkästä aikaa perhettä, ja päästään myös hotelliin pariksi yöksi rentoutumaan. :smt049

Kuten näkyy, kaikenlaista tapahtuu täällä päässä. :lol: Mä rakastan kevättä, olenhan huhtikuun lapsi, ja jotenkin kevät on aina sellaista uuden alkua. Luonto herää taas eloon, suunnitellaan uusia opintoja jne. Vaikka välillä tulee takatalvia, niin jotenkin mun sisältä kumpuaa keväisin sellaista riemua, että ei oikein tiedä miten päin olisi. Varsinkin kun muistelen muutamaa viime kevättä, niin mulle on aina tapahtunut jotain isojakin muutoksia, jotka on vieny elämää sillä hetkellä mukavasti eteenpäin. Toivottavasti tästä tulee yhtä hyvä kevät. :)

No niin, jokohan mä lopettaisin paasaukseni. :lol: Palailen ennemmin tai myöhemmin, mutta ainakin ensi viikon vietän hiljaiseloa. Heissan!

ViestiLähetetty: 2012-03-05 20:41:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

noway kirjoitti:
Kouluhommien ja muunkin suhteen olen tehnyt jonkinlaisia päätöksiä. Huomenna alkaa hakuaika, ja varasin kirjastosta pääsykoekirjan, eli ensimmäiset askeleet kohti opiskelua on otettu. :mrgreen: Päätin myös priorisoida pääsykokeet kaiken muun edelle, eli lopetan työt jossain vaiheessa kevättä (tai koitan löytää jotain sopivampaa). Lukiojutut taidan jatkaa sillä suunnitelmalla minkä olen keväälle tehnyt, mutta niitäkin ehtii vielä miettiä uusiksi jos on tarve.

Hyvä päätös! Todellakin kannattaa panostaa pääsykokeisiin ihan täysillä, niin varmistat onnistumisen niissä. Lukuintoa!

noway kirjoitti:
Nyt kun pääsin ajatusten tasolla alkuun tässä muutosten keväässä (kylläpä kuulostikin hienolta :mrgreen: ), niin taidan pitää myös hetken lomaa palstalta ja ylipäätään netistä. Kun sain päätettyä nuo yllämainitut, niin tuli jotenkin uutta innostusta tehdä etäkursseja kasaan ja muutenkin keskittyä vähän oikeaan elämään välillä. Ensi viikolla on sitä paitsi edessä se kauan odotettu reissu, pitkä viikonloppu kotiseudulla - näen pitkästä aikaa perhettä, ja päästään myös hotelliin pariksi yöksi rentoutumaan. :smt049

Huoh, kunpa itsekin saisin jostain motivaatiota tehdä opiskelut kasaan. Lähetä telepaattisesti vähän tähän suuntaan, oukei? :D
Hyvää vkloppua ja hiljaiseloa (älä oo poissa liian kauan :mrgreen: )! :smt039

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-03-06 19:16:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moikkaus ja merkkaus :smt039 Lueskellu sun ruokapäikkyä ja nyt myös tätä liikuntapäikkyä ja ajattelin et jos tällä kertaa jotain vaikka vähän kommentoisikin :D

Lainaa:
noway kirjoitti:
Kouluhommien ja muunkin suhteen olen tehnyt jonkinlaisia päätöksiä. Huomenna alkaa hakuaika, ja varasin kirjastosta pääsykoekirjan, eli ensimmäiset askeleet kohti opiskelua on otettu. Päätin myös priorisoida pääsykokeet kaiken muun edelle, eli lopetan työt jossain vaiheessa kevättä (tai koitan löytää jotain sopivampaa). Lukiojutut taidan jatkaa sillä suunnitelmalla minkä olen keväälle tehnyt, mutta niitäkin ehtii vielä miettiä uusiksi jos on tarve.

Hyvä päätös, tsemppiä opiskeluun! :) Itse suunnitellu jo jonkin aikaa myös et alkais opiskelemaan taas ja eilen kun alkoi haut niin tuli laitettua hakemus eteenpäin. Saa nähdä miten käy.

Tosi hyvin on sulta mitatkin pienentyneet :smt023

Vanha ruokapäikky http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=60930
http://lintzinmietteet.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-03-08 08:58:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tulin vaan äkkiä huutelemaan seuraavaa 8) :

Humpuukilla hotiksi -seuranta:

Viikko 2: Aloituspaino x
Viikko 3: - 1,1kg
Viikko 4: -400g
Viikko 5: +400g
Viikko 6: -200g
Viikko 7: -500g
Viikko 8: -200g
Viikko 9: -200g
Viikko 10: -500g

Kampanjapudotus: -2,7kg / Kokonaispudotus (alk. 31.7.2011): -13,5kg / Tavoitteeseen 0,3kg

Moikka Lintzi ja munkkis, palailen paremmalla ajalla taas - juna lähtee parin tunnin päästä kohti pohjoista. :D

ViestiLähetetty: 2012-03-12 10:04:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huhhuh, kahden kilon turvotuksen viikonlopun reissun aikana hankkinut noway tässä päivää. :mrgreen: Jatkan vielä hetken hiljaiseloani, mutta tulin kirjoittelemaan päässä hautuneita suunnitelmiani ylös. Mulla on vielä Hormonidieetti lainassa, ja taidan lukaista sen uudemman kerran vähän tarkemmalla silmällä; sieltä löytyi muistutuksena pari pointtia mihin alan kiinnittää huomiota, esim. uni ja sen laatu.

Ruokavalio
- Maitotuoterajoitus: kokeilen käyttää näitä mahdollisimman vähän, eli rahkat, jugut, raejuusto ja kerma jää nyt pois. Voita käytän, samoin kermajuustoa jos tarvis, täysmaitoa vain teehen liraus. Katson jonkin aikaa, onko rajoituksella mitään vaikutusta siihen "limaisuuteen", ja jos selkeää parannusta tapahtuu, täytynee lopullisesti vähentää maitojuttuja ruokavaliosta.
- Hetken viljattomuus ja sokerittomuus, kaura palaa takaisin ruokavalioon myöhemmin.
- 4-5 ateriaa päivässä, ja jokaisella täytyy olla proteiinia, kasviksia ja rasvaa. Proteiinin saantia seuraan tarkimmin, se on ykkösjuttu.
- Kiinnitän entistä enemmän huomiota laatuun ja monipuolisuuteen, mutta edelleen rennolla otteella.
- D-vitsku, omegat ja magnesiumit joka päivä.

Liikunta
- Normilenkkeilyt jatkuu.
- Kolme kertaa viikossa lyhyt mutta tehokas jumppa, kerran viikossa kehonhuoltoa eli pitkät venyttelyt ym.

Muuta
- Vielä 22 törkeän aikaista aamuherätystä, sen jälkeen voin panostaa enemmän yöunien pituuteen ja laatuunkin paremmin.
- Kevensin kevään koulukuormaa uudella suunnitelmalla, jotta jää aikaa lukea pääsykokeisiin täysillä.
- Panostan elämänlaatuun muutenkin kuin unen osalta: keskityn syömääni ruokaan eli en syö enää koneella surffatessa vaan keittiön pöydän äärellä / vähennän koneella istumista / rauhoitan illat ja rentoudun venyttelyllä ja piikkimatolla / yritän nauttia elämästä täysillä joka päivä ja taidanpa aloittaa myös kiitollisuuspäiväkirjan pitämisen, johon sain idean jonkun toisen päikystä.
- Riittää, että on 80% ajasta täydellinen, loput 20% voi käyttää joustovarana. 8)

Noin, johan siinä olikin. Ei varsinaisesti mitään uutta, mutta välillä on ihan hyvä muistutella itselleen, missä mennään. Nyt hävitetään turvotukset ja palataan perusasioiden äärelle, niin eiköhän tässä olla piakkoin jo tavoitteessa. Sen jälkeen kropanmuokkaus saa mennä omalla painollaan, kevät on varattu sille, että olen parhaassa tikissä pääsykoepäivänä.

ViestiLähetetty: 2012-03-16 09:35:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huoh. Ei pitäis koskaan luvata tekevänsä mitään tietyllä tavalla, kuten yllä tein, perseelleenhän se menee. Nimimerkillä olen syönyt tällä viikolla mitä sattuu ja milloin sattuu. :roll: Lähinnä kuitenkin niin päin, että oon syöny liian vähän, kun ei vaan jaksa kiinnostaa. Mulla on tässä jonkinlainen murroskausi menossa, oon vuorotellen ahdistunut, vittuuntunut tai innoissani lähitulevaisuuden suhteen. Tai sitten en jaksa edes ajatella mitään.

Ruoka&liikunta -suunnitelma on kyllä hyvä, mutta toteutan sitä paremmin sitten, kun fyysisesti ja henkisesti siihen pystyn. Nyt menen peitonmutkaan nukkumaan univelkoja pois, luojan kiitos huomenaamulla ei tarvi nousta töihin. Muuten olen ollut flunssan jälkeen ihan hyvässä kunnossa terveyden puolesta, mutta perjantaimigreenit on tehneet paluun. :(

ViestiLähetetty: 2012-03-16 10:29:12 
Poissa
rysäkeppi
rysäkeppi

noway kirjoitti:
Muuten olen ollut flunssan jälkeen ihan hyvässä kunnossa terveyden puolesta, mutta perjantaimigreenit on tehneet paluun. :(

Tähän viikonpäivämigreeniin mä takerrun, koska itse olen kärsinyt vuosikaudet sunnuntaimigreenistä. :smt019 Oletko koskaan funtsinut, (no varmasti olet) että mikä tuota viikonpäivämigreeniä aiheuttaa ? Mä olen kohtuullisen vakuuttunut että minun sunnuntaimigreeni on monen tekijän yhteisvaikutuksen aikaansaama. Sunnuntai on ollut mulle pitkään lepopäivä, jonka olen pyhittänyt levähtämiselle ja harrastamiselle. -> Teen viikolla liikaa hommia, sekä psyykkinen ja fyysinen kuormitus on liikaa. Työviikon stressi helpottaa sunnuntaiksi, univeloista johtuen nukun "liikaa", viikon huonot syömiset ja nukkumiset kostautuvat. Ja hommahan on valmis. Sen ainoan päivän kun on ajatellut tekevänsä jotain muuta kuin töitä saat maata sängyssä seuranasi oksennusämpäri ja liskot. Sehän on ihan mahtavuutta. :evil:

Mä olen yrittänyt päästä tästä kierteestä kuiville syömällä kunnolla myös arkena, nukkumalla tarpeeksi, vähentämällä sitä työn tekemistä ja tyhjistä stressaamista. En ole tässä aina onnistunut niin hyvin kuin olisin halunnut, mutta edistystä on tapahtunut.

ViestiLähetetty: 2012-03-16 10:37:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt056

Mullon vaan semmonen idis, että koita tosissas mennä aikaisin nukkumaan niin kauan, kun pitää vielä yliaikaisin herätä. Univajeessa kaikki kusee :x Onneks vaihe on sulla(kin) ohimenevä :D

ViestiLähetetty: 2012-03-16 13:48:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Janne, ihan selkeesti se on stressinlaukeamis-migreeni. Työssä sinänsä ei ole mitään sressattavaa, mutta kun se on sitä samaa p*skaa päivästä toiseen, joutuu heräämään liian aikaisin, koulujuttujen tuottama stressi väijyy myös takana jne.. Aiemmassa työssä mulla oli sama ongelma, tosin vuorotöitä kun olivat, niin migreeni iski vapaiden alkaessa oli viikonloppu tai arki. Sehän lopulta meni myös siihen, että olin vähän väliä kipeänä, flunssassa tai muuten, kun kroppa rupesi pistämään tosissaan vastaan työstressin suhteen. Tietysti siihen vaikuttaa moni juttu - uni, syömiset, liikunta ja kropan kunto muuten - mutta vaikka kaikki nuo ulkoiset asiat olis kunnossa, niin stressimigreeni iskee aina jostain ovelasta raosta silloin, kun on liikaa asioita mielenpäällä & kroppa kuormitettu ja tulee vihdoin se odotettu parin päivän hengähdystauko. :? Ainoa virallinen parannus perjantaimigreeniin on siis se, että ei olisi liikaa ahdistusta ja väsymystä viikolla, ja onpahan siihen onneksi tulossa helpotusta kohtapuoliin.

Kukkopilli, helpommin sanottu kuin tehty. :P Pyrin kyllä menemään petiin usein jo kahdeksan, yhdeksän aikaan, mutta kouluiltoina olen kotona vasta puoli ysiltä ja väkisinkin venyy myöhempään, ennen kuin pääsee nukkumaan. Maaliskuun viimeinen viikko tulee olemaan ihan horroria, koska mun täytyy olla koulussa neljänä iltana kahden sijaan kun on kielten kuuntelu- ja kirjoituskokeita, varsinainen koeviikko on vasta seuraava. Oikein kunnon ressiviikko siis, mutta onneksi silloin on viikonlopuksi tiedossa jotain mukavaa. :)

Kyllä mä tästä taas selviän, nyt jo näyttää elämä huomattavasti valoisammalta kun nukuin 2,5h kuin pieni possu ja söin lounaaksi eilistä pitsaa. :lol: Neljä viikkoa pinnisteltävänä enää, ja siinäkin on pääsiäinen loppupuolella katkaisemassa pakertamista, joten täytyy vaan laskea päiviä niin jaksaa. Aamukammassa 18 aamua!

ViestiLähetetty: 2012-03-16 15:02:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Isot sympatiat sinne stressin keskelle, ei ole helppoa (tiedän) :hug: Onneksi stressaavat viikot ja ajat ovat yleensä ohimeneviä, en tiedä voisiko ihmisen olla mahdollista edes elää jos koko ajan kaatuilisi hommaa niskaan ja stressiä naamalle. Minä en ainakaan pystyisi elämään.

Sä olet vahva, sä kyllä jaksat :smt049

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-03-16 15:15:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jaksamista toivottelen minäkin! :hug: Ajattele positiivisesti, että sulla on aamukampa. Ei jatku ikuisuuksiin siis tuo pahin stressi.

Rentouttavaa viikonloppua sinne ja huomenna nukut pitkään, se on käsky! :mrgreen:

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-03-16 15:50:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi, tuo perjantaimigreeni on niin tuttu kaveri. Viikon kun tahkoaa töissä ja opinnoissa, ja sitten edessä on hitusen helpompi viikonloppu, niin se kuluu poikkeuksetta säryssä.

Tsemppiä loppurypistykseen! Mulla on aamukammassa päiviä jäljellä yli tuplaten, mutta vähiin ne onneksi käyvät :) No, syksyllä tietysti uusi kampa käyttöön ;)

ViestiLähetetty: 2012-03-17 08:24:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos muruset. :smt049 Kyllä tää tästä, nyt hyvin nukkuneena pystyy jo ajattelemaan positiivisemmin, vain neljä viikkoa jäljellä. Nyt muna-pekoni-aamiaisen pariin ja myöhemmin päivällä kirjastoon hakemaan pääsykoekirja ja ruokaostoksille myös. :) Vaikka tää on liikuntapäiväkirja niin siitä ei kyllä edelleenkään ole mitään tietoa, katsellaan sitten joskus.. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-03-17 08:32:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jes, hyvä, kyllä se! :D Miten aikaisin sun muuten on aikaisimmillaan herättävä? Sori jos kysyn sellaista, minkä ehkä oot jo kertonut :oops: Ja mille alalle pyrit opiskelemaan?

Kuukauden kun vielä keräät motivaatiota liikuntaan, niin olet pysäyttämätön aloittaessasi :twisted:

Leppoisaa lauantaita :P

ViestiLähetetty: 2012-03-17 08:44:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

4.30 soi kello joka arkiaamu. Periaatteessa mä ehtisin nukkua päikkärit, mutta yleensä ne jää kun tarvii tarvii puuhastella kaikenlaista ja päikkäreistä jää inhottavan pöhnäinen olo pitkäksi aikaa. Pyrin kahteen yliopistoon opiskelemaan hallintotieteitä, ja pistinpä haun myös ammattikorkeaan ohjaustoimintaan. Keksin noi hallintotieteet vasta hetki sitten, kun Treen yliopiston sivuilta löysin aiheen ympäristöpolitiikka ja aluetiede, mikä vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta. Ihan suht iso hyppäys tuntemattomaan verrattuna siihen, mitä oon aikasemmin opiskellut ja suunnitellut uraltani, mutta mä oon vähän tämmönen. :lol: Sen oon noita rutiininomaisia, tylsiä siivoushommia tehdessäni viimeistään tajunnut, että haluan opiskellessa ja sitten myöhemmin töissä käyttää päätäni, koska en kuitenkaan mikään ihan tyhmä ole. :twisted:

Toivotaan, että vähän aikaisemminkin innostun liikunnasta - ainakin lenkkeillä täytyy, kun kevät etenee niin kivasti. :) Josko sitä tarttuis keppiinkin tässä joku päivä, niin voisi vaikka taas innostua säännöllisemmästä treenistä, siihen kuitenkin jää vähän koukkuun.

ViestiLähetetty: 2012-03-17 08:51:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Puoli viideltä - se on kyllä jo horroria :shock: Onneks se tosiaan loppuu piakkoin. Lukuintoa ja onneakin pääsykokeisiin :D Ulkona liikkuminen virkistää kummasti (mä olen aina jotenkin tokkurainen siihen saakka, että olen edes käväissyt ulkona!) ja siitä se treeni lähtee sitten laajenemaan, kunhan koittaa ne armollisemmat ajat :)

ViestiLähetetty: 2012-03-17 20:03:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^No älä, ja vaikka kuin aikaisin menisi nukkumaan, niin tuo ei ole missään nimessä luonnollinen heräämisaika. Esim. kuudelta olis ihan eri juttu. Mutta noh, se siitä, en mieti arkiheräämisiä enempää näin lauantai-iltana. :lol:

Mun maidottomuus ja viljattomuus siirtyy jonnekin hamaan tulevaisuuteen, ainakin tämän päiväisen kauppareissun tuloksia miettiessä. :mrgreen: Tarkoitus kyllä olis jossain vaiheessa kokeilla paleohenkistä syömistä ainakin hetken, mutta sen aika on sitten, kun elämässä ei ole muuta häslinkiä vaan voi vähän keskittyä ruokavalioonkin. :) Mistäpä tulikin aasinsillan kautta mieleen, että oon kattellu peilistä kropan muokkautumista vähän tarkemmin nyt kun reissuturvotukset on kadonnu. Välillä tuntuu, että alavatsa on jotenkin ihme pömppö, mutta tajusin sen johtuvan siitä, että muualta on lähtenyt niin paljon fläsää. :o Toi uimarenkaan tyylinen kun on joskus ekana tullutkin, niin viimeisenä varmaan taistelen vielä sen kanssa.. Mutta muuten, vaikka löllöjä vielä on ja muokattavaa riittää, niin oon aika tyytyväinen kroppaani, siihen miten mitkäkin muodot on asettuneet paikoilleen. 8) Täytyy katsoa, josko kevään aikana esittelisin jonkinlaisia ennen-jälkeen -kuviakin, koska muutosta on tapahtunut aika kivasti.

Oon muuten tänään liikkunutkin; kävelyä noin 7km. Huomenna voisin kepitellä.

ViestiLähetetty: 2012-03-19 14:41:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva No niin, nyt on taas tämäkin likka vauhdissa.

Ma 19.3.
- 6km lenkki
- keppijumppa: kädet, vatsat + kyykkyjä

Kylläpähän muuten tuntee tehneensä, kun oli kuitenkin pitkähkö tauko alla. Vatsalihaksia tehdessä piti puhista melkoisesti ja kyykkäys tuntuu jo nyt jaloissa, voi olla että huomenna tarvii vessanpöntöltä ylöspääsyyn käsiapua. :mrgreen:

Onko muuten asiaan paremmin perehtyneillä mielipiteitä toistomääristä? Mulla on siis käytössä keppi jossa päissä kuminauhat, joita kepin ympärille pyörittämällä säädetään vastusta. Oon nyt tehny kaikkia liikkeitä (siis sekä kepin kanssa että ilman tehtäviä) yleensä 3x10 toistoa niin, että viimeiset tuntuu ihan reilusti ja viimeisellä kierroksella varsinkin. Teen muutamia erilaisia liikkeitä kullekin ryhmälle, mistä tuleekin mieleeni seuraava kysymys: mitkä liikkeet on parhaita, jos haluaa tehdä muutamalla tehokkaalla liikkeellä koko kropan treenin? Oon haaveillu kahvakuulasta juuri sen takia, että sillä sais tehtyä monipuolisen treenin vähällä vaivalla, mutta nyt ei ole siihen varaa. Joskus suunnittelin aloittavani callaneticsin, mutta totesin ettei mun hermo kestä sellasta helvetinmoista nitkuttelua, kyllä treenin pitää olla lyhyt mutta tehokas. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-03-21 09:38:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi plääh, mun on pakko venyttää aamukampaa vielä hieman. Ihan puhtaasti taloudellisista syistä, jos sitä puolta ei tarvis miettiä niin oisin lähteny jo ajat sitten. :twisted: Jaksaa, jaksaa, pakko jaksaa - onneksi välissä on pääsiäinen, että saa ladattua akkuja viimeisten viikkojen rutistukseen. Ja itse asiassa muutenkin on mukavia viikonloppuja tiedossa, kun huomenna mun paras ystävä tulee pariksi päiväksi kylään, ens vkl mennään anoppilaan ja huhtikuun loppupuolella on mun synttärit. Jaksan paremmin sinnitellä ne aamuheräämiset kun voi odottaa jotain, ja toisaalta kun tietää, että se on rahallisesti fiksumpi ratkaisu. :) 25 aamua!

Sitten asiaan: mun jalat, mun pienet jalkaparkani! Enpä muista koska viimeksi olisin ollut näin tönkkö. :mrgreen: Tajusin vihdoin kunnon kyykkytekniikan, ja keskityin siihen mitä tein, niin näköjään se sitten tuntuukin. On mulla kyllä muutkin paikat jumissa, mikä ei yllätä pitkän tauon jälkeen. Eilen kävin kävelemässä kevyen lenkin ja venyttelin, tälle päivälle luvassa lenkkeilyä ja jotain muutakin jos pystyn. :lol: Löysin netistä kuuklailemalla Jutan kotitreenin, mikä vaikutti aika hyvältä; muutama yksinkertainen ja tehokas liike. Taidan jatkossa soveltaa sitä ja noita tähän asti tekemiäni juttuja itselle sopivaksi treeniksi.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00