karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-22 06:59:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 715 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-02-10 17:57:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Jes! :mrgreen: Mullakin kasvoi ruokahalu joskus männävuosina liikuntainnostuksen myötä. Nyt sitä ei ole tapahtunut. En osaa yhtään sanoa, missä ero. Ehkä siinä, etten pyrikään syömään liian vähää. Tosin nyt pyrin pitämään 1800 kcal kattona, koska kiristin painotavoitetta pikkasen eli kilolla. Olen oppinut tykkäämään haasteista :lol:

Energian lisääntyminen on mahtava juttu ja mulla etenkin se, ettei niskajumi ->pääkipu enää vaivaa :D

Kun nyt vain oikeasti jäis eilinen leivonnaissekoilu viimeiseksi yhtä idiootiksi päiväksi syömisten osalta... :evil: Täytyy alkaa panostaa siihenkin, että JOKA PÄIVÄ otan töihin kunnon eväät (tai käyn kaupassa ruokiksella). Kunnon omat eväät -> en sorru kuin korkeintaan kohteliaisuudesta maistamaan kaikkia työpaikan lähes jokapäiväisiä sokerihiilaritarjoomuksia.

Pidä vain R-A liikuntainto yllä ja treenit säännöllisinä, kyllä se ruokahalu siitä asettuu. Ja oletko muistanut lisätä juomista reilusti? Runsas juominen helpottaa minimoimaan syömisiä.

ViestiLähetetty: 2012-02-11 08:30:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tiiäkkö en varmaan juo vieläkään tarpeeksi. Koitan panostaa siihen.

Ja huomenna meen kokeileen salia.
Otan ton mun pojan mukaan. Siellä on 12v rajoitus, mutta tuo on isompi mitä moni 12v ja vahva ku pieni mullikka :)
Ja tuskin siellä kukaan aamu 0800 mitään valittaa sunnuntaina...
Ja lähetään pois jos valittaa.

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-02-11 09:05:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ota vettä aamulla 2 litran kannuun - vanha mutta varmaan toimiva kikka, kunnes tottuu juomaan "automaattisesti" :D Hyvältä kuulostaa tuo sali, kiva että otat pojankin mukaan. Kerro sitten, mitä teitte ja miten tehosi :)

Piru vie, mulla on pohkeet kipeät. Ja sehän saattaa tarkoittaa sitä, että ne paksunevat nyt entisestään. En tod taida enää mennä steppitunnille :evil: Pohkeet ovat muutenkin mulla herkimmin kramppaava ja jumisin kohta (nyt, kun niska alkaa olla kunossa). Mittasin huvikseni: 34,5 cm ja 31 cm. JA TUO PAKSUMPI ON YMPÄRYSMITTA :shock: (pituus polven alta jalkapöytään) Tilitin aiheesta PT:llekin. Kerroin, että tilaamani naisten fleecehousut (sellaiset pakkaella housujen alla pidettävät välihousut) eivät MAHDU mulle pohkeista - joten en saa niitä ollenkaan jalkaan. PT sanoi että onpa erikoista ja kysyi käytänkä paljon korkokenkiä. En edes käytä (tosi korkeita korkoja) juurikaan. Meinas varmaan sitä, että korkokenkien käyttö voi paksuntaa pohkeita. Mutta juuri paksujen pohkeiden takia mun PITÄIS käyttää korkokenkiä, koska ne maskeeraavat töppöjalkoja sopusuhtaisemmaksi.

ViestiLähetetty: 2012-02-11 12:36:05 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^No mut on sentää paksut sit ilmeisesti lihasten eikä läskin takia 8) Mullakin oli sillon kun aktiivisesti ratastin niin pohkeet aika jymäkässä kunnossa, mut nyt ne on kyllä kaventunu... Ei sinänsä kyllä haittais vaikka ne taas paksuniskin, kunhan se tosiaan olis sitä lihasta.

Ja tosta juomisesta, ni mullakin meinaa olla ongelma välillä. Tai siis jos on vissyä, niin sitä tuun kyl juoneeks ku se on hyvää, mutta pelkkää vettä juon oikeestaa vaa treeneissä :roll: Noh, nyt sit pidän vissyä aina kaapissa, lidlistä haetaan aina muutama sikspäkki :P

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2012-02-11 12:58:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Oli ihan pakko mitata pohkeet ja kun mittanauhan eka luku oli nelosella alkava niin heitin mitan pois :lol: että et ole ainoa. Toisaalta, ainaki mulla ne on ehkä eniten lihasta ja kaikista vähiten läskiä sisältävät alueet mun kropassa niin ei se nyt niin haittaa...paitti tosiaan kenkäostoksilla ja farkkuostoksilla joskus :roll:

ViestiLähetetty: 2012-02-11 13:08:00 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Jep, ei tämmösiin puolalaisen työhevosen koipiin ainakan saappaita meinaa löytää.

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2012-02-11 16:44:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No jooo...ehkei nuo mun pohkeet ihan poskettoman paksut olekaan, kun aina olen saanut ne mahtumaan kaikkiin haluamiini lukuisiin saappaisiin ongelmitta - mutta ei kyllä varsi lerpata. Mutta kyllä ne huomattavasti keskimääräistä paksummat ovat ihmiselle, jonka mitat ovat 163cm/53 kg. Ja ne kramppaavat ja kipeytyvät todella helposti, mikä on syvältä. Ja totaalisen epänaiselliset ne ovat kaikessa lyhykäisyydessään ja, ja ja..., :roll: mutta ei mun epänaisellisuus siihen jää :cop:

JA mihinkään steppiin en siis enää mene. En tykkää niistä laudoistakaan, kun koko ajan saa pelätä, että astuu sivuun ja kaatuu ja lyö päänsä. Tasapaino ei ole vahvin lajini :oops:

Spinning taas oli ihan jees, se ei edes kipeyttänyt pohkeita eikä muitakaan paikkoja.

Tänään liikunta ylläri pylläri kaupassa käyntiä (ihan kädet tärisevät, kun oli painavia juomia kassit täynnä) ja venyttelyä. Huomenna mitä todennäköisimmin 2 h sauvakävely :D ja venyttelyä taasen illalla.

Juhlimme tänään poikasen synttäreitä ja tarjolla on mm. äitini tekemä erittäin karppi kakku (suklaa-vadelma) =P~ Pitäisköhän sitä itsekin joskus jaksaa perehtyä karppileivonaisten maailmaan? Nyt tein vain juustomantelileipäsiä.

ViestiLähetetty: 2012-02-11 19:26:55 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^oo, karppileivonta on niin ihanaa, kun ei oo kaikkea vielä valmiiks keksitty, niin voi ihanasti ite luoda ja kokeilla! :D mä siis tykkään hirveesti leipoa (ja kans toki syödä niitä leipomuksia :lol: ) ja varsinkin viimeaikoina oon innostunu paljon kokeileen kaikkea. Rajotan kuitenkin max. kertaan viikkoa, koska vaikka herkut kuin karppeja ois, ni mun tulee helposti syötyä ne aterian päälle, eli tietää ekstrakaloreita.

Mittasinpa omat pohkeeni ja 34cm, mut musta ne on kyllä oikeestikin aika kapeet nykysin. Ainoo kohta mussa joka musta itestänikin on oikeesti kapee. En siis panis pahakseni vaikka ne jonkun sentin lihaskasvun takia leviiskin. Ei nyt tosin liikaa ettei lempparibuutsit enää mahu jalkaa!

Ja höpöhöpö, mitä se muka on et naisellisuus olis kapeet paikat ja jumalattomat tissit! Ollaan kaikki varmasti just niin naisellisia kun ite kullonkin halutaan olla, naisellisuus on asenne ;) Enemmän mun naisellisuus on esim. tällä hetkellä kateissa nuhrusten kollareiden kun pienten tissien takia :D

Spinning on kyllä kivaa! Mulla vaan on vielä vähän ongelmaa niiden säätöjen kanssa, kun pelkään et laitan liikaa vastusta ja sit väsähdän kesken, mut nyt oon sit ehkä pitäny vähän turhan pieniä vastuksia.

ViestiLähetetty: 2012-02-12 06:33:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

minäkin uskon tohon asenteeseen!! Pukeutuuhan ne miehekkin naiseksi!!

Tänään olis salille lähtö.

Kolme räkästä lasta ja yks kuumeessa ja yks muuten vaan enemmän kipee...

ja itellä pukkaa vissiin jotain päälle ja eilen mätin hiilareita kuin mikäkin tollo...

Kerron sitten pääsinkö vai en ja tykkäsinkö

ViestiLähetetty: 2012-02-12 09:11:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Dodiin, kädet pullana, kävin salilla :)

Positiivinen kokemus, siellä ei ensinnäkään ollut ketään :lol:

Mutta ei siellä suihkussa voi käydä. Pukukoppi oli pieni ku perssilimä..

Tein tän ohjelman
http://healthhavengym.blogspot.com/2011 ... jelma.html
Yläkehon.

Ens viikonloppuna yritän lauantaina ja sunnuntaina käydä ja tehä molemmat ohjelmat.

Poika oli mukana ja hyvin meni.

Onko soutulaite tosiaan niin kevyt??
Vai voiko siihen lisätä vastusta?
Miksi nuo on niin vaikeita käyttää?? Kuntopyöräkin vaatii vissiin kurssituksen??
:evil: Nää oli ainuut negatiiviset asiat pukukopin pienuuden lisäksi.

ViestiLähetetty: 2012-02-12 09:35:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vadelma-suklaakakkua aamupalaks 8) Leipomisesta...: tuskin alan hirveästi leivoskella, ennen kuin olen täysin tyytyväinen mittoihini. Nyt on taas jotenkin tönkköpötkö olo. Sillä vaikka mä syön leivonnaisia näin aterioina enkä niiden päälle - kuten eilenkin - , summamutikkainenkin kalorilaskuri taitaa näyttää näinkin punaista koko ajan. Ja olokin uhkaa käydä raskaaksi.

Naisellisuudesta ja asenteesta: miksköhän jaksan edelleen vaivata mieltäni tai jopa potea jotenkin huonoa omaatuntoa siitä, että en oikeasti ole järin naisellinen millään muulla kuin turhamaisuusasteikolla (ja onhan niitä miehiäkin aina ollut :mrgreen: ). Muistan puntaroineen asiaa aikanaan vakavasti eli noin 7-vuotiaana, että alanko tyttömäiseksi/naiselliseksi tytöksi, vai seurailenko ennemmin Peppi Pitkätossun jalanjäljissä (joka myöskin pohti, alkaako isona hienoksi naiseksi vai merirosvoksi :D ). JA muistaakseni valitsin sen peppimeiningin. En tosin fyysisesti ole lainkaan rämäpää, mutta silti. Tai ainakin siihen liittyi se, etten tippaakaan muokkaa itseäni naisellisemmaksi poikien/miesten mieltymyksiin vastatakseni. Nih! :twisted:

Hyvä että pääsit vastuksista huolimatta salille R-A :D ja vielä että seurasit jotakin ohjelmaa! Mitäs poika tykkäs? Saisko sieltä mitään neuvoa säätöihin henkilökunnalta? Mäkään en osaa enkä uskalla käyttää salilla mitään, ellei joku opeta. No, tällaiset tumpelot mutta motivoituneet aloittelijat tekevät personal trainereiden työn kannattavaksi :lol: Toivottavasti pesueesi paranee pian.

Pian sauvakävelemään kahdeksi tunniksi, sitten kelpaa syödä taas lisää kakkua ja varmaan myös ihan normia mutta toki voilla leivottua karjalanpiirakkaa munavoilla...jne...juhlaviikonloppu siis jatkuu. Huomenna aloitan taas ystäväni Yves Rocherin tarjoaman 2 vk kiinteytyslitkukuurin, sitten kakut ja muut sellaiset saavat luvan ola ja pysyä pannassa! No vähän ehkä maistelen...

ViestiLähetetty: 2012-02-12 12:34:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä en muista miettineeni, mutta pidin barbityttöjä maailman tylsimpinä ja luin itse tarzaneita ja mars planeettaa... En oikeen muista halusinko olla tarzan vai joku naispuolinen versio siitä :mrgreen:
Minä tappelin koulussa poikien kanssa ja käytös olikin yleensä 8 kun muilla tytöillä 10. Eli aika Tomgirl olen ollut :)
Harrastuksissakin olin yleensä ainut tyttö?? :roll:
Silti olen omasta mielestä ollut aina naisellinen, mutta sillain amatsooni tyyliin :)

Salilla ei ollu ketään keltä kysyä :lol:
Poika kokeili joka laitteen. Yritin innostaa seuraamaan mua, että tulee oikein liikkeet, vaan ei se jaksanut keskittyä. Sai kuitenkin hien pintaan touhuissaan.
Ihan kiva oli kuitenkin, että oli kaveri.

Tänne on tullu näköjään yksityinenkin sali jossa olis PT mahdollisuus.

Viestin otsikko: Pakko liikkua
ViestiLähetetty: 2012-02-14 07:43:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ehken koe itseäni naiselliseks siksi, että nainen=aikuinen, johon en osaa TYYLILLISESTI samastua? Mies on joskus sanonut, että olen poikamainen, tyttömäinen ja nallemainen 8) kuten meidän kissa, joka on myös epäkissamaisen epänaisellinen :lol: Eilen olin tunnin salilla ylävartalopainotteisen ohjelmani parissa. Heräsin ja valvoin yöllä ja oli nälkä. En tod noussut syömään :twisted:

ViestiLähetetty: 2012-02-14 09:14:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nallemainen? :shock: Ihana :lol:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-02-14 09:52:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^joo, ehkä se johtuu mun tallustavista muhkeista pohkeista :lol:

Ihan sikamielenkiintoista varmasti kaikista, mutta hilasin painotavoitteen takaisin 52 kiloon. Koska ei 51 kiloon mahdu sellaista habaa, mitä havittelen :twisted: ja jos onnistun muodostamaan myös pebaa, niin ei ainaskaan.

ViestiLähetetty: 2012-02-14 12:36:49 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Hyvältä kuulostaa, kyllähän haballe pitää tilaa jättää 8)

Mä en osaa oikein enää tässä kohti sanoa, et paljonko toivoisin painavani. Siis tiedän, että en oo vielä nykyiseen kroppaani tyytyväinen, mutta jos hävittäisin vaikka 5kg läskiä ja saisin 5kg lihasta, ni sit ehkä olisin. Tai jos vaikka saisin 6kg lihasta, ni paino ois enemmän, mut uskoisin silti olevani tyytyväinen :D

ViestiLähetetty: 2012-02-14 12:41:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla menee turvaraja 58 kilossa. En tiedä miksi :shock: Ehkä jos jättäisin vaa'an kyttäämisen pois ja huomaisin näyttäväni paremmalta kuin aikoihin ja sit taas nousisin puntarille (OMG YLI TURVARAJAN, iik) niin ehken silloin stressais niinkään painosta. Mut tällä hetkellä mussa on ihan liikaa rasvaa ja liian vähän lihasta olla ajattelematta, varsinkaan kun mun paino kyllä nousee oikein mielellään ylöspäin jos vähänkin löysään narua.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-02-14 17:10:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä näköjään jätän merkkiäni tänne vasta ekaa kertaa, vaikka jatkuvasti tätä vilkuilen :o Ihme homma. Mutta siis moi taas, täällä salassa oon seuraillut! :D

Musta tää uus liikuntainnostus on niin huippua. Kun tätä hiton vauvaväsymystä on nyt jatkunu sen 3kk (kiitos luojalle, että tyttö nukku ees ne ekat 6kk hyvin), niin sitä on huomannu, että on järjettömän paljon pirteempi kun oikeesti panostaa siihen liikkumiseen! Aiemmin sitä vaan makas puolhorroksessa lattialla suklaat käsissä pyörien ja voivotteli omaa väsymystään. Nyt tekee sitä enemmän mieli lähteä vaunuilee, mitä väsyneemmäks ittensä aamulla tuntee. Vointi on koko päivän niin paljon reippaampi.

Isot jatkotsempit sulle! =D>

ViestiLähetetty: 2012-02-15 08:10:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiiitooos Vio! Ja samoin sulle :D Tää koittais nyt unohtaa vaa'an. Koska se vain ärsyttää. Syöminen kun tuntuu taas (kiitos säännöllisen treenin) toimivan tyyliin vanhan junan vessa enkä tod aio enempää sen kanssa tiukistella, paino olkoot mikä on. KUN vain vältän mässäyssessiot. Aavistus flunssaa tuntuu nenässä ja päässä. Jos ei pahene, tänään salille. Jos pahenee, en mene töihinkään hu.

ViestiLähetetty: 2012-02-15 08:29:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No tuntuu se pahenevan :x käyn töissä kääntymässä ja meen kotsaan. Treeni seuraavaks aikaisintaan la. Nyt panostan tervehdyttävän syömä- ja juomapuoleen.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 288 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 715 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00