karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-08 14:25:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hyvän olon liikunnat
ViestiLähetetty: 2012-03-26 10:02:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirjoittelin mässäysviikonlopun jälkimainingeissa pitkät pätkät uutta systeemiä kevääksi, mutta pyyhin lopulta koko tekstin ja totesin, että hiiteen systeemit. :twisted: Ainoa systeemi, mistä aion nyt näin julkisesti ilmoittaa, on lähes ehdoton viljattomuus ajalle huhti-toukokuu. Lähes ehdoton siksi, että on tiedossa parit synttärit ja vappukin, jolloin jotain viljapitoista luultavasti tulee syötyä, mutta normiarjesta viljat häipyy kokonaan. Pyrin myös lähes sokerittomaksi, mutta ehdoton en ole tässäkään asiassa. :P

Muuten lähden taas etenemään kohti tavoitteita "päivä kerrallaan" -asenteella: pyrin syömään hyvin ja liikkumaan riittävästi, nukkumaan mahdollisimman paljon ja nauttimaan elämästä opiskelun, työn ja pääsykokeisiin luvun ohessa. Jos joskus ei mene ihan putkeen, niin ei se mitään, jatketaan taas normaalisti mahdollisimman pian.

Nyt pihalle auringonpaisteeseen ja sen jälkeen koulukirjojen pariin. :)

ViestiLähetetty: 2012-03-28 08:42:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvää huomenta! Suunnittelin vähän kevään treenejä valmiiksi. Netistä löytyi Jutan kotitreeni, johon kuuluu kyykky, punnerrukset, penkkidippi, supermies, vatsarutistukset ja hoover. Muokkasin tuota vähän itselle sopivammaksi, eli näin:

- kyykky omalla painolla x 15 (keppi harteilla, kuminauhoista vähän vastusta)
- penkkidippi x 15
- hauikset x 15 (kepillä)
- supermies x 15
- vatsoja pilatestyyliin x 10-15
- etunojapunnerruksia määrä x
(oon umpisurkea näissä, joten keskityn aluksi tekniikkaan enkä määrään)
- hoover 20-30 sek.

Tossa nyt suunnilleen tulee joka osa-alueelle treeniä. Teen treenin kolme kertaa viikossa ja kierrosten määrä kasvaa pikkuhiljaa. Mun ongelma-alueet eli alavatsa, sisäreidet ja allit saa nyt kyytiä. :twisted: Ja koska paikallista rasvanpolttoa ei taida edelleenkään olla, niin kokonaisvaltaisen treenin lisäksi keskityn syömään kunnolla ja lähdettämään läskiä myös sitä kautta. Mä oon koko ajan siinä rajalla, että pääsisin tavoitekymmenluvulle, mutta paino kyllä saa senkin jälkeen tippua niin paljon kuin tippuu.

Tein myös vähän aikataulutusta; 2.4.-3.6.2012 eli yhdeksän viikon aikana keskityn syömään kunnolla ja nostamaan treenimääriä tasaiseen tahtiin. Viljattomuudesta ja sokerittomuudesta saa poiketa viisi kertaa: pääsiäisenä, synttäreillä, vappuna, äitienpäivänä ja helatorstain tienoilla mökkeillessä. Mitään tarkempaa tavoitetta en kuitenkaan laita, seurailen painoa silloin tällöin mutta keskityn lähinnä muokkaamaan itseäni.

Ugh.

Edit. Niin joo, se vielä, että keskityn syömisten osalta hokemaan itselleni mantraa "prodea ja rehuja, prodea ja rehuja, prodea ja..." Normirasvaisuus mulla tulee ihan luonnostaan, en osais enää edes kokata vähärasvaisesti joten siihen ei tarvitse kiinnittää huomiota, mutta siihen täytyy, että syön joka aterialla riittävästi proteiinia ja rehuja (siis vihanneksia, juureksia, hedelmiä, marjoja).

ViestiLähetetty: 2012-03-29 11:57:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hyvälle kuulostaa toi kotitreeni! Voisi joskus itsekin kokeilla vastaavaa, mikäli ei jaksa salille lähteä. :D Mikä toi supermies-liike on?

Täällä muuten toinen, joka on ihan surkea etunojapunnerruksissa! Pitäs niitä varmaan alkaa kolmesti viikossa treenaamaan, että sais jotain kehitystä. Yleensä kun teen vaan penkkipunnerrusta salilla ja satunnaisesti punnerruksia matolla.

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

ViestiLähetetty: 2012-03-29 12:43:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun piti myös kuuklettaa supermies. :mrgreen: Ihan tuttu liike se kuitenkin on, nimi tulee asennosta; tässä lyhyt video

Eilen kokeilin niitä surullisen kuuluisia punnerruksia, ja sainkohan yhden tai kaksi niin, että tekniikka pysyi jotenkin hallussa. :roll: En oo kyllä varmaan koskaan oikein osannu niitä, jossain peruskoulun kuntotesteissäkin muut osat on menny ihan hyvin paitsi tuo.

Laitetaas alkuviikon liikunnat kasaan, pidän nyt tän viikon aika kevyenä, mihin voitte lukea syyn alempaa:

Ma 26.3.
- lenkki 45min
- treeni: kaikki liikkeet 1x15 + hoover 10sek (aloitan pienestä tässäkin, että varmasti pysyn oikeassa asennossa enkä väkisin revitä pidempää aikaa samalla lösähtäen alaspäin)

Ti 27.3.
- kävelyä yhteensä n. 6km

Ke 28.3.
- askeleet koko päivältä 13500/9,9km, aerobista 9500 askelta ja 77 minuuttia
- treeni: kaikki liikkeet 1x15 + 1 etunoja + 10sek hoover

To 29.3.
- lepo

Että voi ihmistä väsyttää. :smt095 Mulla on tällä viikolla joka ilta koulua, kun kielten kokeita on hajautettu (kuuntelut ja kirjoitelmat tällä viikolla ja varsinaiset kokeet ensi viikolla). Nukuin toissapäivänä aamupäivällä reilu tunnin sohvalla kun pääsykoekirjan kirjaimet alkoi hyppiä silmissä, ja sama iltapäivällä neljän jälkeen kun ei vaan silmät pysyny auki. Eilen en ehtinyt nukkua, kun piti lähteä koululle jo kolmelta, ja illalla kotiutuessa olin ihan poikki. No, tänään olen nukkunut jo kolmen tunnin päikyt, ja just ja just jaksan nyt pitää itteni hereillä.. :? Avokin jo sanoi eilen, että yritänköhän vähän liikaa, mutta hemmetti kun on pakko! Töihin on pakko mennä vielä hetken aikaa ja koulussa on pakko käydä, ja pääsykokeisiin luvusta en ainakaan tingi, varsinkaan kun vielä ei ole se kunnon lukuvaihe edes päällä. Onneksi on kohta vkl ja ensi viikolla on vähän pitempi vapaa tiedossa, saa nukkua aamuisin pitempään (sehän tässä se ongelman alkulähde on, kun joutuu heräämään aivan liian aikaisin).

ViestiLähetetty: 2012-03-29 13:04:15 
Poissa
rysäkeppi
rysäkeppi

Siltä varaa, että sä et itse sitä huomaa, niin tulin kertomaan, että sä olet hirmusen reipas ! Sun avos on ihan syystäkin vähän huolissaan, mutta näiden sun päikkykirjailujes perusteella sulla on kyllä vielä realismi, tolkku ja kohtuus tallessa. Toisaalta, välillä pitää osata olla ja levätä. Muuten käy käpysesti.

Voimia ja iloa sulle :hug:
toivottaa itsensä jo yhdesti loppuunpolttanut J

ViestiLähetetty: 2012-03-29 13:25:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos Janne. :smt049 Mä jaksan sillä ajatuksella, että neljän viikon päästä helpottaa, ilman tuota tietoa vois olla aika tiukilla jaksaa yhtään mitään. Täytyy kyllä myöntää, että välillä tulee sellanen olo, että eihän tässä tehdä vielä juuri mitään, monet painaa paljon lujempaa. Mutta onhan mulla aika monta rautaa tulessa just nyt, ja alkaa se jossain vaiheessa väkisinkin näkyä ja tuntua. Kun vaan jaksais pitää ruokavalion kunnossa ja nukkua mahdollisimman paljon, niin eiköhän tästä selvitä voittajana. :) Täytyy muuten sanoa, että mikäli pääsykoekirjaan on luottamista, niin on tullut valittua oikea suunta opiskelu&urahaaveille; ihan älyttömän mielenkiintoista asiaa. Tää tieto kannustaa myös jaksamaan huhtikuun, koska toukokuussa saan keskittyä lukemiseen ihan täysillä ja valmistautua pääsykokeisiin huolella. 8)

ViestiLähetetty: 2012-04-03 10:23:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jaahas. Mulla on viime aikoina ollut sellainen perinteinen kevätfiilis (huolimatta tuoreista lumimassoista pihalla), mikä meinaa sitä, että muutosta pukkaa, tahdon elää täysillä ynnä muuta kivaa. Kiitos Annille, joka linkitti päikkyynsä JEE-oppaan, mä sain siitä viimeisen potkun perseelle, ja olen nyt puuhastellut oman elämäni ja tulevaisuuteni parissa aika tiiviisti. Tosin ajatuksen tasolla vasta, mutta siitähän se lähtee. 8)

Kun siinä oppaassa puhuttiin siitä, että pitäisi etsiä se intohimo, jota tahtoisi toteuttaa, vaikka saisi tilillensä kuusi miljardia euroa eikä tarvitsisi ikinä tehdä mitään.. Mulla on pari juttua, mitä pääsisin tekemään heti noilla rahoilla (opiskelisin ehkä lopun ikäni, ihan mitä tahansa, pelkästä oppimisen ilosta; matkustelisin; ostaisin oman kodin), mutta ne on samalla sellaisia asioita, mitä tavoittelen muutenkin. Ilman lottovoittoa siihen menee reilusti enemmän aikaa, mutta ei se haittaa, mä olen valmis tekemään töitä. Tästä pähkäilystä syntyi pieni lista, joka kertoo ne mun tavoitteeni, haaveeni, intohimon kohteeni:
1. Opiskelu. Mä olen löytänyt sen oman juttuni, ja ensimmäinen välietappi matkalla kohti sitä on pääsykokeet. Luonnollisena jatkumona opiskelulle tietysti työpaikka, jossa pääsee tekemään juuri sitä mitä varten on useita vuosia opiskellut.
2. Punainen tupa ja perunamaa -tyylinen asumisratkaisu toteutettuna yhdessä rakkaan puolisoni kanssa: oma talo isolla tontilla, vihannekset omasta maasta ja muukin ruoka mielellään lähituottajilta, muutama eläin. Sellainen luonnonläheinen ja mutkaton elämäntyyli ylipäätään.
3. Tää on vähän yleisluontoisempi asia, mutta: Tahdon elää elämääni niin, että voin nauttia (lähes) joka päivästä täysillä. Aina ei kaikki mee niinku Strömsössä, mutta so what, sitten voi kokeilla jotain muuta.

Sellaista. Mulla on paha tapa jotenkin vähätellä itseäni, ajatella jotenkin niin, että "oon jo kohta 25v, enkä oo saavuttanut juuri mitään, voisin olla jo maisteri jaadajaada". Nyt kun tarkemmin mietin, niin ihan höpöpuhettahan tuo on; mä olen opiskellut jo kaksi ammattia ja kolmattakin vähäsen, tehnyt viiden eri alan töitä, asunut lapsuudenkodin jälkeen neljässä eri kaupungissa, hypännyt huonosta parisuhteesta täysin tuntemattomaan ja parantanut sillä loikalla elämääni noin tuhannella prosentilla, löytänyt elämäni miehen joka jakaa samat arvot ja haaveet mun kanssa, tehnyt hullujakin ratkaisuja mutta aina selvinnyt voittajana.. Sama suomeksi: olen nähnyt, kuullut ja kokenut, toisin sanoen elänyt, aika monenlaista, ja ei siitä ainakaan haittaa ole. Ei musta olis ollu tekemään asioita sillä kaavalla, että jo peruskoulussa valitaan uraputki jota luisutaan eteenpäin laput silmillä eläkeikään asti.

Tässä vuodatuksessa ei ole enää mitään päätä eikä häntää, jos joku tajuaa mitä yritän sanoa niin onneksi olkoon. :mrgreen: Noh, ehkä pointtina on se, että mulla on nyt aika selkeänä mielessä muutama juttu, mitä lähden toteuttamaan ja tavoittelemaan, sen epämääräisen haahuilun sijaan mitä on tullut välillä tehtyä pitkiäkin aikoja. Kun nyt ollaan karppipalstalla, niin kerrottakoon, että aion syödä ja liikkua jatkossakin hyvin ja ihan vaivihkaa tavoittelen vielä muutaman kilon pudotusta, onnistuu se sitten tai ei. :) Pääasia mun elämässäni seuraavat kaksi kuukautta on pääsykokeisiin lukeminen, ja sitä myöten aion vähentää netin käyttöä ja palstailua. Täällä on hienoja ihmisiä ja teidän kanssa on tosi ihana höpötellä ja tsemppailla, mutta elämä on kuitenkin ihan muualla (jos joku haluaa silti jutella ja tutustua enemmän, kavereitahan ei ole koskaan liikaa, niin mut löytää myös fb:stä - yksäriä vaan tulemaan :wink: ).

Huh, mikä purkaus. Jos ikäkriisi on jotain tämän kaltaista, niin odotan innolla kolmenkymppisiäni.. :smt043 Tuli jotenkin ihan mielettömän hyvä ja kevyt fiilis, kun tajusi muutaman yksinkertaisen asian. Ne on koko ajan olleet mun tiedossa, jossain ihan käden ulottuvilla, mutta välillä tarvii ulkopuolista potkua tajutakseen asioita.

Vaikka mä en aiokaan lopullisesti kadota maan alle, niin toivotan silti kaikille loistavaa kevättä, olkaa onnellisia! :smt049

ViestiLähetetty: 2012-04-03 13:57:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Viisaita sanoja, noway. Olen kyllä satakymmenprosenttisesti samaa mieltä oppaassa puhutusta minimoinnista. Itsestäkin on jo jonkin aikaa tuntunut, että pitäisi karsia kaikki "turha häly" pois elämästä ja keskittyä oikeasti pyrkimään kohti omia tavoitteita ja toteuttamaan intohimojaan.

Tuo ikäkriiseily on ulkopuolisen maailman, yhteiskunnan meille asettamia paineita. Ei meidän omia. Sä teet asiat just omassa tahdissasi, eikä ole mitään valmista kaavaa, johon meidän kaikkien tulisi mahtua. Ja juurikin niin kuin sanoit; olet elänyt. Minkälainen elämä sellainen on, että viisikymppisenä huomataan, että ollaan vaan suoritettu ja suoritettu eikä edes kunnolla tunneta itseämme. Ei kiitos.

Ihania haaveita sulla! Varsinkin punainen tupa ja oman maan vihannekset. Ei muuta kuin siihen suuntaan pyrkimään sitten.

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-04-03 19:10:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Kiitti munkkis. Ei mulla oikeasti mitään varsinaista ikäkriisiä ole, mä koen olevani juuri oikean ikäinen joka vuosi. :mrgreen: Tää mylläys vaan jotenkin sopivasti tuli tähän synttärien tienoille.

Otin muuten uuden ruokahokeman käyttöön, joka mun pitää muistaa aina, kun tekee mieli jotain muuta kuin peruskarppisafkaa: gluteeni on myrkkyä. :twisted: Mä oon tässä alkuvuodesta ottanut ehkä hitusen liian rennosti syömisten suhteen, ja välillä joutuu tosissaan jarruttelemaan, ettei lähde homma käsistä. Nyt kun saatiin syötyä viikonloppuna leipomani tavismokkapalat pois huutelemasta, alan viljattomalle, piste. Vaikka mulle ei välttämättä tuu edes mitään isompia oireita, niin oon lukenut liikaa viljan haitoista voidakseni syödä niitä huoletta - ja toisaalta, sitten kun olen ollut hetken aikaa ilman niitä, niin olossaan huomaa jos taas syökin jotain, ja koukuttaakin se pirulainen. Edes sokeri ei ole mulle sellaista myrkkyä, paitsi ehkä henkisesti jos sen päästää niskan päälle.

ViestiLähetetty: 2012-04-07 08:40:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Humpuukilla hotiksi -seuranta:

Viikko 2: Aloituspaino x
Viikko 3: - 1,1kg
Viikko 4: -400g
Viikko 5: +400g
Viikko 6: -200g
Viikko 7: -500g
Viikko 8: -200g
Viikko 9: -200g
Viikko 10: -500g
Viikot 11-13: --
Viikko 14: -200g

Kampanjapudotus: -2,9kg / Kokonaispudotus (alk. 31.7.2011): -13,7kg / Tavoitteeseen 100g

Noin pienestä se sitten jäi kiinni, perhana sentään. :twisted: Vaaka näytti jo tavoitetta, mutta pysähtyi lopulta pyöreään tasalukemaan. Noh, ei se mitään - alkuvuoden pudotus silti 2,9kg, vaikka en ole tehnyt oikeastaan yhtään mitään laihtumisen edistämiseksi. Jotain siis on kuitenkin tehty oikein. Senttejä en ole mittaillut hetkeen, voisi joku päivä tarttua mittanauhaankin taas.

Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin. Katsellaan, mihin sitä kevään ja kesän myötä vielä pystyykään. 8)

Olen nyt muutamana päivänä syönyt maitotuotteita enemmän: mössöä turkkilaisesta, raejuustosta ja kermasta (omenan kera), ja teinpä myös kalakeiton mihin tuli kermaa ja täysmaitoa. Nyt on tietysti vähän huono vertailla oloja kun oon syöny myös suklaamunia ja muuta turhaa, mutta jotenkin tuntuu, että ei tuollaiset määrät maitotuotteita ehkä oo sittenkään hyväksi. :-k Täytyy tehdä testiä vähän paremmissa olosuhteissa vielä, ennen kuin voi sanoa lopullista tuomiota. Ihmiskokeiden täyttämä kevät siis edessä.

Hyvää pääsiäistä kaikille! :D

ViestiLähetetty: 2012-04-08 17:18:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tosi hyvin olet kyllä laihtunut, sata grammaa sinne tai tänne. :smt023

Oletko muuten jo normaalipainossa vai miten? Olet varmaan kertonut sen jo aikaisemmin jossain, mulla vaan mennyt ohi. :oops:

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

ViestiLähetetty: 2012-04-08 17:52:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Kiitos! Hmm, bmi taitaa vielä näyttää lievää lihavuutta, eli jos sen mittarin mukaan mennään niin tiputettavaa on. En kuitenkaan mitään tiettyjä lukuja tavoittele bmi:n tai painonkaan suhteen - kiloja saa tippua vielä sen verran mitä suostuu tällä samalla rentoilulla tippumaan, laihikselle en ala. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-04-12 07:54:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt026 Menin heittämällä tavoitekymmenluvulle - 31.7.2011-12.4.2012 välisenä aikana olen lähdettänyt läskiä tasan 14 kiloa. :smt026

Koska nälkä kasvaa syödessä, niin tästä jatketaan vielä alaspäin, mutta ilman mitään kummempia tavoitteita. Katsellaan mihin kroppa tahtoo painon asettuvan rennolla syömisellä ja liikunnalla. 8)

Nyt ollaan muuten sellaisissa luvuissa, joita olen nähnyt vaa'alla viimeksi vuonna 2007. :shock: Aika järkyttävää tajuta, miten kauan meni ennen kuin sai hommat siihen kuntoon, että voi ylipäänsä onnistua laihduttamisessa. Oon kuitenkin tuona aikana aloittanut laihiksen noin miljoona kertaa, ja yhtä monta kertaa repsahtanut. Toisaalta on yhä vaikea tajuta sitäkin, että oon oikeasti onnistunut ekaa kertaa ikinä!

ViestiLähetetty: 2012-04-12 08:59:13 
Poissa
rysäkeppi
rysäkeppi

Kuva Hienoa ! Kuva
Onnittelut onnistuneesta lähdettämisestä ! Kuva

ViestiLähetetty: 2012-04-12 10:45:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Wau Noway...ONNEA, oot ollu sitkee!

ViestiLähetetty: 2012-04-12 17:45:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihan mahtavaa! Niin se vaan taas kerran näkee, että päästä se on kiinni. Ja onnistuu ihan oikeasti syömällä eikä turhaa kärsimällä. Hyvä noway! =D>

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-04-12 18:17:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos kaikille! Onhan tää aika jees. 8)

ViestiLähetetty: 2012-04-12 20:44:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vau, onnea!! =D>

ViestiLähetetty: 2012-04-13 05:32:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onnea! :hug:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-04-13 08:44:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos kiitos. 8)

Nyt on henkisestikin varsin kevyt olo; aamukammassa nyt virallisestikin kymmenen aamua jäljellä (ja jos opiskelupaikkaa ei irtoa, niin kuulema pääsen takaisin jos haluan - onpahan ainakin yksi plan B olemassa)! Lisäksi edessä on mukava viikonloppu Tampereella ja muutenkin hyvä fiilis.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00