Pilates on tosi tehokasta jos on vähääkään ryhtiongelmia (niinkuin mulla tuppaa ainakin olemaan). Jo parin kerran jälkeen tuntuu, kuin olisi kasvanut pari senttiä

Sitäpaitsi ainakin mulla ensimmäisen kerran jälkeen alavatsa- ja kylkilihakset on niin kipeät että sitä muistaa väkisinkin tarkkailla ryhtiään. Mä kävin aikoinaan jossain aloittelijoiden pilatesryhmässä ja täytyy sanoa että se kyllä kannatti. Noi liikkeet on niin helppo tehdä väärin, ja silloin siitä ei tietenkään ole oikein hyötyäkään. Tekis kyllä mullekin hyvää mennä vaikka uudestaan opastettavaksi... Mulla on noita DVD:itä muutama, nyt aloin tehdä sellaista 20 minuutin pikaversiota joka on just sopivan mittainen mun aamurutiineihin.
Tänään siis pilatesta 20 min, sen jälkeen kokeilin uusia käsipainojani nyt aluksi 5 kg:n painolla. Tarkoitus on siis saada ryhtiä, muotoa ja vähän vaikka voimaakin yläkroppaan joka on mulla jäänyt kokonaan retuperälle. Ompelu, tietokone ja muu käsillä työskentely on selälle aika killeriä, allit lepattaa ja tissien välistä pilkottaa pian napa

Laitan illalla tähän ylös millaisia juttuja niitten painojen kanssa tein, nyt en jouda etsimään niille oikeita termejä. Yläkropan harjotuksia kuitenkin