karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-12 07:34:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Noonan liikuntapäiväkirja
ViestiLähetetty: 2007-06-01 11:07:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No niin, jospa tämä pitäisi juuri alkaneen rullaluisteluinnostuksen yllä (ja ehkä potkisi muuhunkin aktiviteettiin...?)

Pyyhin tosiaan sunnuntaina hämähäkinseitit rullaluistimista ja lähdin kokeilemaan. Yhtä kivaa oli kuin silloin aikoinaan :mrgreen: Vatsatauti (tai mikälie) hiukan sekoitti aloitusta, sunnuntain jälkeen olen päässyt rullailemaan vain kahdesti: (muistaakseni) tiistai-iltana 20 min. lenkki ja nyt tänä aamuna puolen tunnin lenkki. Tarkoitus olisi päästä aamuisin liikenteeseen, mutta sadeaamuina kelpaa iltalenkkikin :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-01 18:20:47 
Tänne vaan kirjailemaan liikkumisia. :D
Rullaluistelu on varmaan kivaa ja tehokasta. Minä en ole sitä koskaan kokeillut. Eikä enää taida onnistuakaan, kun on lonkassa nivelrikkoa, se ei toimi enää niinkuin pitäisi. :shock:
Joten tyydyn vain sauvakävelemään, uimaan ja kuntosalilla käymään. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-02 19:56:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo, sauvakävely on kivaa myös! Mietinkin äsken luistelulenkillä että mitä ihmettä mä sitten teen kun kesä loppuu ja rullaluistimet pitää pakata kaappiin... no siinähän se tuli: mähän alan taas sauvakävelemään! :D

Tänään oli varsin aktiivinen päivä. Ensin shoppailua (=kävelyä varpaat vesikelloille asti) aamuyhdestätoista klo 15 asti, ja nyt äsken 45 min. rullaluistelulenkki. Teki kyllä tosi hyvää! Luistelin reidet niin hapoille, että kävelytyyli juuri nyt muistuttaa lähinnä Turhapuroa. Oikea takareisi on krampannut/vetänyt suonta koko päivän, niinpä kävin hakemassa vissypullon jota nyt hörpiskelen. Muuten tänään olen ollut vesijohtovesilinjalla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-03 20:01:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamulla tuli huhkittua 45 minuutin rullaluistelulenkki, matkaa kertyi 15 km. Oli ihanaa. Lähdin klo 9 aikaan, silloin oli muutama muu rullailija liikenteessä eikä vielä liian kuuma. Huomasin lenkin aikana kaksi asiaa. Ensinnäkin, liikuntasuorituksen aikana energiatasoni vaihtelee aalloittain. Ensimmäiset 10 minuuttia menee hyvin. Sitten väsähtää, ja jalat ovat kuin sementtiä. Pienen vesitankkauksen jälkeen alkaa taas tuntua hyvältä, kunnes taas väsähtää jne. Toisen väsähtämisen ohi kun pääsee, rehkiminen tuntuu suorastaan euforiselta, sitä luistelee kuin pilvessä :D

Toinen huomio liittyi musiikkiin. Tokihan mulla oli upouusi iPod lenkkikaverina, ja huomasin ladanneeni sen täyteen juuri oikeanlaista musaa, ja vieläpä oikeassa järjestyksessä. Vaihtelevasti räjähtävää, nopeatempoista menomusaa niihin energiapiikkeihin, ja toisaalta ihanaa letkeää, hyväntuulista musiikkia niihin väsähtämishetkiin. Morcheeba ja Koop saivat aikaan sellaisen lentofiiliksen että väkisinkin hymyilin itsekseni vaikka jalat painoivat välillä kuin lyijy :smt049

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-04 21:53:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään tuli suunnittelematon lepopäivä. Huonojen yöunien jälkeen olo on ollut koko päivän vetämätön, eikä vatsakivut ole yhtään auttaneet asiaa :? Huomenna olisi tarkoitus taas rehkiä, mikäli vain vatsa antaa periksi. Vapaapäivä 8)

Suunnittelin aamulenkkiä heti labran jälkeen. Sitten onkin päivä aikaa väsätä bikineissä takapihalla kylpyhuonesuunnitelmaa. Illalla ehkä vielä kävelylle. Ehkä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-05 21:45:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huh huijaa. Ei tullut aamu- vaan iltalenkki. Jalat oli kuin lyijyä. En luistellut kuin puoli tuntia ja sekin oli tuskaa. Todennäköisesti johtuu tuosta minun ruokavaliostani, tosi vähän olen tänään syönyt. Juotuakaan ei ole tullut kuin korkeintaan litran verran vettä. Mutta tulipahan luikkaroitua edes vähäsen, ja kyllä se reisissä silti tuntuu. Oli vaan veto pois. No, huomenna on uusi päivä, uudet kujeet :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-06 21:43:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Puolen tunnin iltalenkki taas. Pikkuisen paremmin meni kuin eilen, mutta melkoista puurtamista tuo oli tänäänkin. Luistimista kierrätin pyöriä, olivat niin kuluneet jo toiselta sivulta, mutta ei auttanut juurikaan. Se on varmaan luistinkaupat juhannusalen aikaan 8)

Siis lahjattomathan harjoittelee... ja syyttää välineitä jos ei pärjää. Kyllä sen verran täytyy katsoa peiliinkin, että tämän vatsan kanssa, ja näillä syömisillä sekä tällä peruskunnolla ei juuri huippusuorituksiin kivuta. Mutta siitä on turha ottaa stressiä... kyllä se ainakin kuntoa kohottaa kun saa verenmaku suussa rehkiä eteenpäin :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-20 08:20:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kylläpä sai kaukaa kaivaa tämän ketjun :wink: Suunnitelmissa olisi taas edes jonkinmoisen liikunnan aloittaminen. Rullaluistelu olisi ihanaa, mutta luistimet on niin surkeassa kunnossa että suurin nautinto siitä on väistämättäkin taittunut. Ipodin kanssa tietty kävelylenkkikin olisi hiukan siedettävämpi kuin ilman, mutta on se silti vähän ikävystyttävää... Mä tarviin jotain mielenkiintoista mitä voi tehdä itsekseen.

Juhannusalesta ajattelin bongata itselleni uudet rullaluistimet. Ne sauvatkin on vielä hankkimatta.

Mutta siis tänään täytyisi raahautua vaikka edes kävelemään. Tekis teppoa aineenvaihdunnalle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-20 22:13:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Dodi! 40 minuutin sauvakävelylenkki. Kävely on siitä tylsää, ettei siinä saa oikein hikeä päälle mutta tulipahan liikuttua edes vähän. Siihen sauvakävelyynkin on olemassa kuulemma joku tekniikka jota ainakaan minä en osaa. Vähän väliä piti rentouttaa hartioita kun ne meni väkisinkin jumiin. Se ei vissiin ole tarkoitus. Nyt saunan jälkeen on ihan hyvä olo.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-21 10:09:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamulla 9,5 km työmatka pyörällä.. illalla sama takaisin :D

Pyöräily on kivampaa kuin kävely. Ja tällä hetkellä myös kivampaa kuin rullaluistelu, koska pyörä on paremmassa kunnossa kuin luistimet.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-22 19:56:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kävin tekemässä pienen 50 minuutin pyörälenkin. Ihana ilma, ja ihanan rauhallista joka paikassa :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-24 19:01:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilen lepopäivä, tänäänkin vain hyötyliikuntaa puolentunnin pyöräilyn merkeissä. Oli aamulla kaffe loppu = Nesteelle fillaroiden 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-17 22:01:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aktiviteettia pitkästä aikaa: eilen 20 min pilatessessio. Tänään piti mennä lenkille mutta ukkoskuuro yllätti. Huomenna sitten.

Mä himoitsen lenkkihousuja,sellaisia 3/4osamittaisia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-18 15:54:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Muahaha, mies haki kotipainot, sellaset max 10 kg mihin saa lisätä ja poistaa kiloja.. nyt ei tarvi haikailla kuntosalille vaan saa edes jonkinnäköistä lihastreeniä ihan kotioloissa 8) Taitaa lenkki jäädä tältäkin päivältä, sen verran kostealta näyttää keli tuolla ulkona. Puntteja vois sitten kiskoa kotosalla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-18 20:15:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huh hui, tunnin kävelylenkki takana. Rapakunnossa ollaan, ei ollut meinaan mikään pitkänmatkanlenkki :roll: Hyvää se teki silti. Nyt tekis mieli kokeilla noita käsipainoja, täytyy vaan ensin löytää jotain järkevää ohjelmantynkää... selkään ja käsiin haluaisin vähän voimaa (ja allit helv*ttiin)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-18 20:27:59 
noona kirjoitti:
Aktiviteettia pitkästä aikaa: eilen 20 min pilatessessio. .

Minäkin olen pilateksen aikonut alkaa monta kertaa. Se olis varmaan hyvää liikuntaa, kun on noita nivelrikkovaivoja, pysyis ruoto paremmin kasassa. :D
Pitäis varmaan kuitenkin saada jotain opastusta alkuun. :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-19 11:12:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pilates on tosi tehokasta jos on vähääkään ryhtiongelmia (niinkuin mulla tuppaa ainakin olemaan). Jo parin kerran jälkeen tuntuu, kuin olisi kasvanut pari senttiä :lol: Sitäpaitsi ainakin mulla ensimmäisen kerran jälkeen alavatsa- ja kylkilihakset on niin kipeät että sitä muistaa väkisinkin tarkkailla ryhtiään. Mä kävin aikoinaan jossain aloittelijoiden pilatesryhmässä ja täytyy sanoa että se kyllä kannatti. Noi liikkeet on niin helppo tehdä väärin, ja silloin siitä ei tietenkään ole oikein hyötyäkään. Tekis kyllä mullekin hyvää mennä vaikka uudestaan opastettavaksi... Mulla on noita DVD:itä muutama, nyt aloin tehdä sellaista 20 minuutin pikaversiota joka on just sopivan mittainen mun aamurutiineihin.

Tänään siis pilatesta 20 min, sen jälkeen kokeilin uusia käsipainojani nyt aluksi 5 kg:n painolla. Tarkoitus on siis saada ryhtiä, muotoa ja vähän vaikka voimaakin yläkroppaan joka on mulla jäänyt kokonaan retuperälle. Ompelu, tietokone ja muu käsillä työskentely on selälle aika killeriä, allit lepattaa ja tissien välistä pilkottaa pian napa :roll: Laitan illalla tähän ylös millaisia juttuja niitten painojen kanssa tein, nyt en jouda etsimään niille oikeita termejä. Yläkropan harjotuksia kuitenkin :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-06 06:44:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hih, käsipainot on pölyttymässsä sängyn alla :lol:
Eilen tein tunnin kävelylenkin. Oli tosi turhautunut olo tän mahan takia ja usein liikunta tekee ainakin mun mahakivuille hyvää. Ja niinhän se teki tälläkin kertaa. Täytyisi ottaa taas oikein asiakseen tuo jokapäiväinen tunnin lenkki. Rytmiin kun pääsee, sinne tulee lähdettyä sen kummemmin itseään piiskaamatta ja vatsakin voi paremmin (ja stressi helpottaa, ja kunto kohoaa, ja olosta tulee energisempi ja, ja...)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-06 21:20:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Taas tunnin lenkki, siitä melkein puolet (varovaista) juoksua. Teki hyvää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-12 20:37:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hmm. Täytynee alkaa liikkua aktiivisemmin niin ei tarvitse kaivella tätä ketjua aina niin kaukaa...

Tänään tunnin lenkki josta puolet juoksua. Rauhallista tosin, mutta pelkällä kävelyllä en saa nykyään sykettä ylös lainkaan :? Sauvat varmaan auttaisi asiassa, mutta tajusin juuri ostaneeni aikoinaan 5 cm liian pitkät sauvat. Ilmankos en meinannut koskaan päästä kunnon rytmiin..

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00