Joo itsellä melatoniini ei kyllä auttanut nukahtamaan, mutta sen sijaan vaikeutti heräämistä

Sen myötä myös läheiseni on vahvasti unilääkeriippuvainen tällä hetkellä, kun kroppa ei ilmeisesti itse pysty tuottamaan melatoniinia enää. Tietty uskon että monelle tuosta voi hyötyä olla rytmin korjaamisessa kunhan ei usein napsi. Joten älä mun takia lakkaa syömästä
Oho tässähän on jo viikon tauko viime päivityksestä. Oon ollu sen verran laiska että en ole käytännössä kerennyt paljoa mitään muuta kuin urheileen ja syömään kun on ramassu aika pahasti. Joo viime viikkoisen tiistaisten uintien jälkeen muistaakseen aloitin ottaa d-vitamiinia 2500 IU/päivä annoksena kun oli iherbsistä tullut purkki ja sen jälkeen on meno tuntunut aika tahmeelta...
Viimeaikaisia oireita:- Rytmi on viimein kohdallaan.
- Unentarve on lisääntynyt 2-3 tuntia, mutta unta saa nyt nopeammin. Aamu herääminen tuottaa tuskaa vaikka onkin nyt nukkunut kauemmin ja yön yli.
- Naama on alkanut vähän kuivahtaa joka on ehkä finneille hyväksi? Lihakset ei ole palautunut rasituksesta yhtä hyvin ja tuntuvat jopa vähän kipeiltä ja myöskin jo maanantaina alkanut selkävaiva tuntuu vaan pahemmalta. vatsaa ikäänkuin kivisti tuossa ke-la välisenä aikana. (aivan kuin maksa sanoisi kohta poks).
- Niin ja panetus on vähentynyt myös, joka varmaan ei ole kovin hyvä juttu parisuhteessa olevalle. Lisäksi tupakanhimo on nyt lisääntynyt kun ei ole ennen tehnyt mieli nykyisen lakon aikana (tuli myös ratkettua polttaan yhdeksi päiväksi).
- Unet on ollu härömpiä kuin aiemmin ja kusi muuten on ainakin aamuisin ihan sen väristä ettei ois juonu viikkoon vaikka oon lisännyt nyt vedenjuontia entisestään (ennen kuuria kusi oli kirkas).
- Yleinen jaksattomuus ja väsymys pahentunutEn tiedä sitten voiko olla yksin d-vitamiinin syytä, mutta voihan se olla noin vaan alussa kun varastot alkaa täyttyyn monen vuoden vajeesta johtuen. Käytännössä en ole saanut useisiin vuosiin riittävää d-vitamiini annosta kun en ulkomailla pahemmin ole oleskellut ja kesäisin suomessa olen yleensä ollut 4 seinän sisällä ja useimmiten vaan öisin hereillä. Ja tuon 2500 IU:n lisäksi oon ottanu aika hyvinkin aurinkoo joten annostus on ollut aikasmoinen. Täytyy jatkaa kuuria nyt kuitenkin ainakin lääkärin käyntiin saakka joka on kesäkuun alussa.
Nojoo ja sitten taas rakkaan liikkumisen pariin... Se tiistain uiminen tuntui todellakin kropassa ja keskiviikon pelissä oli ns. puhtipoissa ja tuli tehtyä aikamoinen alisuoritus tavoitteeseen nähden

Vaihdossahan sitä tultii oltua kaikista eniten ja spurtit kentällä aika olemattomat. Nyt täytyy ottaa tavaksi että pitää tavallaan lepoa ennen peliä. Torstaina oli tarkoitus mennä pyöräileen mut jaloissa painoi niin paljon että lähin vain palauttavalle kävelylenkille koiran kanssa ja tuolloin tuntui ettei jaksa kävellä yhtään mäkeä tai saati ottaa yhtään juoksuaskelta. Perjantaina oli sitten jo palautunut olo ja tuli pyöräiltyä 45km keskipäivän helteessä ja lähinnä mäkeä ja voi hittolainen kun teki kuolemaa sen jälkeen

10 vuotta sitten tuollainen lenkki itelle olisi ollut tavallaan lepopäivä. Sitten tuli lauantai ja tiedossa veneilyä, grillausta ja auringonottoa hyvässä seurassa kummempia urheilematta ja tuli siinä muutama tupakkakin vedeltyä

Sunnuntaina oli taas energinen fiilis ja tiedossa taas 3km uimista joka onnistui nyt vähän paremmin. Eilen(maanantai) sen sijaan tuli pyöräiltyä 50km ja tuntui huomattavasti paremmalta kuin perjantainen (saattaa johtua että käytin hillareita melkein 3-4 kertainen määrä). Tänään tuleekin pidettyä taukoo että jaksais huomenna pelissä olla jotenkin joukkueelle hyödyksi.
Pahin karppausviikko siis so far. Uimisessa ja pyöräilyssä on tapahtunut kehitystä, joka virkistää mieltä mutta muuten tuntuu aivan kuin oltais menty takapakkia. Mitään siivoomisia ja kokkaamisia ei ole jaksanut tehdä. Nyt täytyykin tehdä sellainen muutos että nyt ei lisätä ainakaan enää liikunnan määrää vaan saa noi 3km uinnit ja 50km pyörälenkit ja max 10km juoksut jatkossa olla ihan maksimit mitä vedän. Lisäksi alan olla yhä enemmän vakuuttuneempi ettei ainakaan ketokarppaus sovi meikäläiselle. Ei tuo urheilu ole ollenkaan niin kivaa jos ei saisi käyttää hillareita dopingina. Koitan ajoittaa noi hiilarikasat tonne kun urheilen ja muulla ajalla sitten syön ketokarpisti

sounds like a good plan?
Paino on pysynyt suurinpiirtein samassa viime viikon, mutta jos peiliin katsoo niin ihmettelee että minne se mun kaljamaha on oikein kadonnut.