karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-02 02:58:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-04-27 02:23:50 
Poissa
sintti
sintti

voipi poistaa

ViestiLähetetty: 2010-04-27 08:47:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mä en usko että lihot vaikka lopetat,kunhan et ala tupakan tilalla kokoajan mutustamaan mitään,syöt vaan normaalisti karpisti. mulle kävi päinvastoin,lopetin röökin,aloin urheilla ja paino putos. onko sulla tarvetta pudottaa minkä verta painoa?

ViestiLähetetty: 2010-04-27 10:13:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihan mahtava meiniki päällä sinulla Donkameni =D> =D> =D> Jatka samaa rataa ja TSEMPPIÄ!

p.s. henk. koht. mielipiteeni tupakasta: lopeta heti! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-04-27 13:55:40 
Poissa
sintti
sintti

tähtilisko kirjoitti:
mä en usko että lihot vaikka lopetat,kunhan et ala tupakan tilalla kokoajan mutustamaan mitään,syöt vaan normaalisti karpisti. mulle kävi päinvastoin,lopetin röökin,aloin urheilla ja paino putos. onko sulla tarvetta pudottaa minkä verta painoa?

Joo itteltä lähti kans heti alkuksi 3kg-4kg, mutta eiköhän ne ollut suurimmaksi osaksi nesteitä :mrgreen: Vaikka 2-3litraa oon koittanu juoda päivän aikana (kusi on kirkasta). Painoa ei ole niinkään tarve pudottaa vaan lähinnä rasva %. Aloittaessani painoin 86kg, mutta olen painanut myös 90kg ennen. Jos vertaa siihen että esim 14-15 vuotiaana painoin noin 65kg, mutta veikkaan että mulla oli tuolloinkin ainakin 5kg pelkästään lihaksia enemmän kuin nykyään niin käytännössä tuohon nähden on ollut noin 25-30kg ylimääräistä läskiä kertynyt.

Tyytyisin että tiputtaisin 70kg-75kg pintaan, mutta samalla kasvattaisin tasapainoisesti myös lihasmassaa joka on nyt aika olematonta luokkaa. pituutta löytyy 178cm.

Mitä tulee sitten tupakointiin niin nyt jo huomaa että aivan kuin unentarve olisi lisääntynyt ja herääminen aamullaki on vaikeampaa. Tämä selvästi turruttaa ja avokille just puhuinkin ettei tästä mitään tuu että pakko vetää noi pari askia vaan naamariin sillon kun mieli tekee ja lopettaa taas vallan.

Tänään tiedossa uimista jota ei olekkaan yli vuoteen tullu tehtyä. Koitetaan mennä suht vähillä hiilareilla ja vähillä sykkeillä mahdollisimman pitkään ja katsoa miten jaksaa. =)

ViestiLähetetty: 2010-04-27 14:50:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tsemppiä =D> hyvä että sulla on asenne kohdillaan ja hyvät tavotteet. tupakoinnin lopettaminen kannattaa aina, mä oon niin ilonen että oon lopettanu, sen jälkeen maistaa ja haistaa kaiken paljon paremmin, säästyy rahaa ja niillä rahoilla voi lähteä vaikka etelään, niinkun mä tein :)

ViestiLähetetty: 2010-04-28 01:43:19 
Poissa
sintti
sintti

Uimaan ei sittenkään keretty vaan muut asiat veivät sen verran aikaa ettei viittinyt sitten ruuhka-aikaan mennä polskiin mummojen sekaan joka on todella turhauttavaa puuhaa. Sen sijaan tuli vedettyä noin reilu tunti intervallia eli juostua vähän kovempaa välillä ja kävelyä loput. Paikat loistavassa kunnossa, mutta keuhkot eivät :mrgreen: Huomaa kyllä että tupakointi ei sovi liikunnan kanssa yhteen ja muutenkin vireystila on laskenut päivä päivältä nyt kun on polttanut. Motivaatio sen sijaan karppaukseen ei oo laskenut yhtään kun tietää mihin sillä jo pystyi ennenkuin ratkesi uudestaan polttamaan. Huomenna mahdollisesti viimeinen savullinen päivä tiedossa. Ainii ja vähän tuli jumpattuakin selkää ja vatsoja. Lisäksi meni huimat 5 leukaa, mutta olisi voinut mennä pari lisääkin jos ei olisi pelkänyt että tanko lähtee käsiin. Täytyykin ottaa noi leuanvedot ohjelmaan kun ei käsillä juuri tule tehtyä vie mitään. Salilla ois tarkoitus ruveta käymään jahka budjetti antaa periksi niin sais noita käsiäkin sitten ja muitakin treenattuu enempi.

Tämä päivä oli ehkä kuitenkin huonoin karppauspäivistäni, mutta eiköhän se tästä. Huomenna sitten tiedossa sitä uimista taikka potkupalloa hyvässä seurassa.

unirytmi aivan sekaisin. Ei saa millään muutettua vaan aina herää iltapäiväl ja menee myöhään nukkuun :/

ViestiLähetetty: 2010-04-29 14:10:39 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Donkameni kirjoitti:
unirytmi aivan sekaisin. Ei saa millään muutettua vaan aina herää iltapäiväl ja menee myöhään nukkuun :/

Tunnen tuskasi, mulla kääntyy heti ihan samalla lailla jos en ole töissä (teen pätkätöitä ja opiskelen). Asiaa ei juurikaan auta se että aviomies tekee yötyötä...

Mutta sulla on selvästikin hyvä tsemppi päällä, hienoa! =D> Ja kyllä se leuanvetotuloskin siitä nousuun lähtee - plus että moni ei saa nykyään sitä yhtä edes...

EDIT: Onko 20 pull-ups challenge sulle jo tuttu?

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-05-01 04:20:16 
Poissa
sintti
sintti

Nightfall kirjoitti:
EDIT: Onko 20 pull-ups challenge sulle jo tuttu?

Ei ole eikä oikein nopealla vilkaisulla oikein avautunutkaan mikä tuossa on ideana? :lol: Monesti jätän kaiken mielenkiintoisen pois jos ei heti tee vaikutusta.

Joo keskiviikkona tuli pelattua futista silleen suht kevyesti noin 1,5h ja olo oli parempi kuin 6 vuoteen futiksen jälkeen. Laiskuuttani en kuitenkaan venytellyt ja seuraavana päivänä oli kainaloista alaspäin paikat kipeinä enemmän tai vähemmän #-o Tästä aattelin että meen uimaan kivut pois, mutta altaalla oli vireys täysin poissa ja tulikin vedettyy melki pelkkää sammakkoo hissukseen. Tämän jälkeen vähän safkaa naamariin ja ekat päikkärit karppidieetil jotka oli kestoltaan 2,5h eli univelkaa ja rasitusta on tainnu olla melkoisesti. Vappuaatto ja vappupäivä menee siten levätessä ettei vaan tuu tehtyä "liikaa", koska mulle toi ylikunto ei mikään ihan uus asia. Nuorena siitä kärsin ja tuntui etten mä siitä eroon päässyt vaan kierre oli valmis ja lopputulos oli mikä oli.

Vapun kunniaks tuli juotuu pari lasii kuivaa kuoharii ja jottei mahdollinen ketoosi tekisi kepposia niin olihan sitä vedettävä puolikas juuri paistettu sokerimunkkikin naamari (ai saakeli se oli hyvää). Tupakkaa ei ole tullu kiskottua nyt pariin päivään ja nyt ei ole mieli tehnyt suuremmin onneksi. Silti ei ole sellaista "leijuvaa" olotilaa mikä oli aiemmin, mutta mietinkin voisko johtua siitä että olen kipeä? Kaikki ympärillä olevat ihmiset ovat olleet nyt enemmän tai vähemmän flunssassa yms. itselläkin pieniä oireita ollut havaittavissa, mutta ei mitään suurempaan. Sitten ihmettelen että minkähän takia mun huulet on niin pirun rohtuneet? Mun huulet ei oo rohtunut ainakaan viiteen vuoteen, mutta nyt on ja pahemmin kuin koskaan. Voisko johtua karppikuurista?

Toivotaan että tuo energinen ja hyvä olotila löytyisi jotenkin takaisin. :arrow:

ViestiLähetetty: 2010-05-04 17:49:59 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

No siis ideana on yksinkertaisesti pyrkiä 20 leuanvetoon :D Linkin takaa löytyy ohjelma jota noudattamalla siihen sitten pitäisi päästä. Ja ohjelman rankkuus ja toistomäärät riippuvat tietenkin lähtötasostasi.

ViestiLähetetty: 2010-05-04 19:25:22 
Poissa
sintti
sintti

Nightfall kirjoitti:
No siis ideana on yksinkertaisesti pyrkiä 20 leuanvetoon :D Linkin takaa löytyy ohjelma jota noudattamalla siihen sitten pitäisi päästä. Ja ohjelman rankkuus ja toistomäärät riippuvat tietenkin lähtötasostasi.

Ahaa :lol: Mä veikkaan että pääsen ihan omin avuin vielä tuohon lukemaan kun nuorempana olin päässyt 50 lukemaankin :mrgreen:

Tupakkilakko on kestänyt taas kohta viikon ja silti olo ei ole niin hyvä kuin ekalla karppiviikolla. Mieli ei ole nyt tehnyt kun on ollu kokonaan polttamatta ja vaikka ei olotilassa ole huomannut suurempaa muutosta niin tarkoitus olisi olla kuitenki polttamatta että säästyis ainakin € kun työtön olen.

Sunnuntaina tein kevyen kävelylenkin ja paikat olikin sitten onneksi palautuneet. Ennen oli mennyt vastaavanlaisesta futaamisesta paikat kipeeksi 1,5 viikoksi, joten siihen nähden pitää olla tyytyväinen. Maanantaina korjautin maantiepyöräni ja tein perseentotuttamislenkin 20km ja yllättävän hauskaa touhua toi oli vaikka viime kesänäki tuli pyöräiltyä noin huimat 150km. Tarkoitus olisi että jos kunto tässä kohenee niin meen pyöräileen pirkanpyöräilyyn noin 125km kesäkuun alussa.

Tänään tuli sit tehtyä astetta rankempi treeni 3000m uintia josta 1500m kroolia. Jopa jalatkin tuntuu kipeeltä vaikka ei niitä siinä polskiessa paljoo tuu käytettyy. Toivottavasti kuitenkin palautuis huomiselle jolloin olisi tarkoitus mennä taas vähän kovempaa jalkapallokentällä kavereiden kanssa. Jos torstaina ei oo paikat kipeet niin ilmoittaudun mukaan futisjoukkueeseen, mutta jos ei niin otetaan futis aikasintaan kuvioihin vasta kesällä.

Hiilareita on tullu nyt vedeltyä vähän enempi ja ketoosissa ei todellakaan olla oltu ja unen tarve on aivan kuin lisääntynyt. Lisäksi en ole vieläkään saanut unirytmiä viahettua vaikka kuinka olisi #-o Nyt on rytmi se että menen nukkuun aamu 8 ja herään iltapäiväl ennen neljää. Pitäiskö lääkäriin raahautua? Lääkäriin tarvis varmaan muutenki mennä ottaa vähän testejä että löytyykö verestä mitään kun en ole melkein 10 vuoteen missään testeissä ollu vaikka diabetestä jo pitempään epäillykkin.

ViestiLähetetty: 2010-05-09 01:16:57 
Poissa
sintti
sintti

Unirytmi edelleen päin sitä itseään vaikka taas eilen sitä yritin muuttaa. Piti vetää vaa tunnin päikkärit ja mennä sit illal uudestaa nukkuu nii eihän tää mun nokia mitään ees herättäny saakeli :mrgreen: Nyt rytmi on melkeinpä vie pahempi. Nukahdan siinä 10-11 aikaa aamulla ja herään 6-7 aikaa illasta. No ainakin nyt voi viedä mammalle kukkia huomenna heti aamusta.

tiistain uintitreeni taisi olla asteen verran liian kova sillä pyörin vain sängyssä ja en tainnu saada kuin maks tunnin unta. Tämän päälle keskiviikkona 2 tunnin futistreenit niin oli pohkeet aika hapoilla vaikka ihmeen hyvin jaksoi kentällä ainakin ekan tunnin juosta. Olin jo varma kun en meinannu treenien jälkee päästä kävelee että tässä mun futiskausi sit taas olikin ettei jalat kestä pelaamista, mutta torstaina tapahtui kyllä sellainen yllätys johon en olisi kovin äkkiä uskonut. Paikat oli palautuneet lähes täysin, mutta päätin kuitenkin pitää lepoa pari päivää suuremmalta liikunnalta ja tänään vasta kävin ihan kevyellä 1,5h kävelylenkil. Huomenna ois taas tarkoitus vetää jotain astetta kovempaa treeniä.

Tupakoinnista ollaan pysytty erossa ja mieli ei ole nyt pahemmin edes tehnyt. Salmiakkia tosin on ikävä, mut ei taida karppaajalle olla omaa salmiakkia? =P~

Leukoja meni tänään jo 9 joten kehitystä tapahtuu. Paino on pysynyt suurinpiirtein samoissa kuin mitä ekan viikon nesteiden poiston jälkeen.

Oon ottanut nyt myös sinkkiä lisäravinteena ja huomasin heti että testosteroni tasot noussut ja on jaksanut taas paremmin mennä eteenpäin. Oikeastaan olen nyt todella tyytyväinen elämääni ja intoa täynnä kohti seuraavan päivän koitoksia.

ViestiLähetetty: 2010-05-11 02:45:21 
Poissa
sintti
sintti

Joo eilen tuli tehtyä ensimmäinen "varsinainen" hölkkälenkki maastossa koiran kanssa. Paljon jyrkkää ja pitkää mäkee oli noin 6km matkalla että välillä meni hölkkä aivan kävelyvauhdiksi, mutta tasaisella jaksoi ihmeen hyvin, mutta 6km jälkeen ajattelin että eiköhän tää riitä ettei jalat mee aivan hapoille kun keskiviikkona on futispeli, lisäksi alaselkä ja jalkojen yläosat tuntui jotenki luonnottoman kipeeltä. venyttely -> kävely kotiin. Huomaa kyl että kunto on noussut sillä ennen en jaksanut oikein tasasellakaan hölkätä paria sataa metrii enempää.

Rytmi on taas aika hieno. joskus puol 7 illal nukkuun ja heräsin yhdeltä yöllä. Suomi oli voittanut saksan ja jäi tuokin trilleri itseltä väliin :| Tänään tiedossa vähän polskuttelua uimahallissa, mutta ei uskalla vetää niin tappii kuin mieli tekis että juoksu kulkee keskiviikon pelissä. Täytyy positiivisesti yllättää pelikaverit mistä karppaajat on tehty :lol: Täytyy tehdä myös vaikutus coachiin että nousisin pakistosta hyökkääjän rooliin jossa minun kuuluisikin pelata. Paikat oli palautuneet taas yhden nukkumisen jälkeen joka ei varmasti olisi ollut mahdollista ilman nykyistä ruokavaliota [-X

EDIT: ainii ja paino näyttää nyt joku 81,3kg kun aloittaessa oli jotain 85-86kg luokkaa. Vaikka lopetin tupakin ja lisännyt liikuntaa että on varmaan ainakin puolikiloo tullu lihastakin. Viimekesänä painoin 90kg ja koitin silloinkin kuntoilla, mut ei siitä oikein mitään tullut ja retkahdin tupakkiin 3kk tauon jälkeen ja aloin taas syömään kebabbia, pitsaa, karkkia ja eineksiä päivittäin. Silti olin laihtunu tänä aikana 4kg? Jojo-ilmiö :lol:

Mistähän ihminen tarkkaan ottaen tietää onko ketoosissa vai ei? Taidan olla jotain siitä välimaastosta. Hiilareita tulee jonku verran syötyä treenien yhteydes, mut siihen se sit melki jääkin. Tosiaan veikkaan että tällä liikunnan määränä voin nauttia yli 100g hiilareita ja olisin silti ketoosissa. No mielestäni oon löytäny itelle sen oikean linjan jolla tulosta pitäisi tulla, nyt alkaa oleen olo taas samantyylinen kuin ennen tupakkaan retkahtmista reilu pari viikkoa sitten.

EDIT 2: Niin ja 10 meni rikki leuoissa :) Pitäisköhä tehdä jonkun kaverin kanssa vetoo että menee heinäkuussa 20 leukaa. Moni varmaan on ollut siinä uskossa etten saa kuin ehkä pari.

ViestiLähetetty: 2010-05-11 07:29:24 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Mä kun tipahdin ketoosiin (kylläkin vahingossa ja ankaran vatsataudin jälkimainingeissa), niin aviomies ihmetteli että olenko mä dokaillut kun hengitys kuulemma haisi oudolta/makeahkolta :lol: Mutta ei kai sitä välttämättä olossaan mitenkään tunne, varsinkaan jos ketoosi ei ole kovin syvä? Ja mitä enemmän liikkuu ja mitä isompi ihminen on, sitä korkeampi on tosiaan ketoosirajakin eikä olis sinänsä mikään ihme vaikka se sulla pyörisi just jossain sadan gramman tietämissä.

Päivärytmistä: suosittelen melatoniinia, on ainakin meillä toiminut rytmiä käännettäessä. Ei ole lääke, mutta vaatii silti reseptin.

ViestiLähetetty: 2010-05-11 09:18:44 
Poissa
sintti
sintti

Nightfall kirjoitti:
Päivärytmistä: suosittelen melatoniinia, on ainakin meillä toiminut rytmiä käännettäessä. Ei ole lääke, mutta vaatii silti reseptin.

Itse saisin kyllä melatoniinia ilman reseptiäkin, mutta aikaisempien kokeilujen jälkeen ja kun katsoo mitä se on tehnyt muille ihmisille niin en ainakaan itse suosittele :mrgreen: Ei sillä niin väliä kun ei töissä käy ja itseasiassa veikkaan että tää rytmi on selätetty parin päivän kuluessa osittain kahvia apuna käyttäen.

Monesta paikkaa saa täältäki foorumilta kuulla kun porukka litkii kahvia mielinmäärin ja parantaisi aineenvaihduntaa. Kumpi ois fiksumpaa juoda? Aito vihreä tee vai ihan kofeiini? Itsellä on vie se jännä että vaikka joisin 5 kuppia niin se pistää lähinnä ramaseen tai väsyttään :| Sama vaikutus myös energiajuomilla mitä ennen tuli monestikkin litkittyy. Onkohan resistanssi sitten kehittyny kun kyllä ainakin nuorena kofeiini vaikutti, mut nyt ei vaikuta vaikka ois kuukauden juomatta.

Tuli taas 3000m uituu. Ei pystyny yhtää vähempää ku oli letkee fiilis taas mennä, mut toivottavasti ei kostaudu huomenna. Alaselkä oli jotenkin kiukkuinen etenkin kun potkaisi päädystä uuteen vauhtiin. Sä Nightfall ku harrastat punttista niin osaatko sanoa jotain selkäliikkeitä ja siihen liittyviä venyttelyjä näin aloittelijalle? Tehnyt viimeksi jotain selkäliikkeitä 8 vuotta sitten ja sen kyllä huomaa kun ei pysty istuu kun lähinnä vaan mekanismisohvalla :lol: Entä osaatko sanoa paljon maksaa kun pyytää jotain kuntosaliohjaajaa tekeen ohjelman jota noudattaa vai löytyykö netistä yleensä parempia vinkkejä? Ois tarkoitus alottaa tällänenki meininki täs piakkoin kun ei kotona ole yhtäkään vempainta paitsi leukatanko.

ViestiLähetetty: 2010-05-11 10:19:09 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Oho, nyt alkoi kiinnostaa mitä ikävää melatoniinista voi seurata? :o En siis mitenkään säännöllisesti sitä käytä, lähinnä silloin jos rytmi on esim. lomalla kääntynyt yöpainotteiseksi ja pitää taas töihin mennä tms.

Venyttelemään mä olen huono :oops: - mutta ihan tangossa roikkuminenkin, jalat kuitenkin mielellään maassa, tekee selälle hyvää. Samoin ns. kissanselkä eli pyöristys-köyristys-liike. Selänojennukset ovat hyväksi, ja hyvää huomenta tahi maastanostohan on periaatteessa aika sama liike kuin tuo selänojennus. Yläselälle leuanvetojen lisäksi vaikka kulmasoutua (suosittelen käsipainoilla, tankoversio rasittaa alaselkää ikävästi) ja alataljaa.

Saliohjelmista: personal trainereiden ja saliohjaajjien taso vaihtelee paljon joten jos et tyyppiä varmasti päteväksi tiedä niin on aika iso riski, että tuhlaat rahasi. Taksoista en osaa sanoa kun en ole itse koskaan ohjelmasta maksanut, mutta esimerkkinä mainittakoon että puoliso osti muutama vuosi sitten voimailuohjelman pätevältä ja kokeneelta voimailijalta ja maksoi muistaakseni satasen. Mitään varsinaista ohjausta tuohon summaan ei sisältynyt, vain itse ohjelma sekä muutama mailikonsultaatio.

ViestiLähetetty: 2010-05-18 08:08:25 
Poissa
sintti
sintti

Joo itsellä melatoniini ei kyllä auttanut nukahtamaan, mutta sen sijaan vaikeutti heräämistä :lol: Sen myötä myös läheiseni on vahvasti unilääkeriippuvainen tällä hetkellä, kun kroppa ei ilmeisesti itse pysty tuottamaan melatoniinia enää. Tietty uskon että monelle tuosta voi hyötyä olla rytmin korjaamisessa kunhan ei usein napsi. Joten älä mun takia lakkaa syömästä :mrgreen:

Oho tässähän on jo viikon tauko viime päivityksestä. Oon ollu sen verran laiska että en ole käytännössä kerennyt paljoa mitään muuta kuin urheileen ja syömään kun on ramassu aika pahasti. Joo viime viikkoisen tiistaisten uintien jälkeen muistaakseen aloitin ottaa d-vitamiinia 2500 IU/päivä annoksena kun oli iherbsistä tullut purkki ja sen jälkeen on meno tuntunut aika tahmeelta... :|

Viimeaikaisia oireita:

- Rytmi on viimein kohdallaan.

- Unentarve on lisääntynyt 2-3 tuntia, mutta unta saa nyt nopeammin. Aamu herääminen tuottaa tuskaa vaikka onkin nyt nukkunut kauemmin ja yön yli.

- Naama on alkanut vähän kuivahtaa joka on ehkä finneille hyväksi? Lihakset ei ole palautunut rasituksesta yhtä hyvin ja tuntuvat jopa vähän kipeiltä ja myöskin jo maanantaina alkanut selkävaiva tuntuu vaan pahemmalta. vatsaa ikäänkuin kivisti tuossa ke-la välisenä aikana. (aivan kuin maksa sanoisi kohta poks).

- Niin ja panetus on vähentynyt myös, joka varmaan ei ole kovin hyvä juttu parisuhteessa olevalle. Lisäksi tupakanhimo on nyt lisääntynyt kun ei ole ennen tehnyt mieli nykyisen lakon aikana (tuli myös ratkettua polttaan yhdeksi päiväksi).

- Unet on ollu härömpiä kuin aiemmin ja kusi muuten on ainakin aamuisin ihan sen väristä ettei ois juonu viikkoon vaikka oon lisännyt nyt vedenjuontia entisestään (ennen kuuria kusi oli kirkas).

- Yleinen jaksattomuus ja väsymys pahentunut

En tiedä sitten voiko olla yksin d-vitamiinin syytä, mutta voihan se olla noin vaan alussa kun varastot alkaa täyttyyn monen vuoden vajeesta johtuen. Käytännössä en ole saanut useisiin vuosiin riittävää d-vitamiini annosta kun en ulkomailla pahemmin ole oleskellut ja kesäisin suomessa olen yleensä ollut 4 seinän sisällä ja useimmiten vaan öisin hereillä. Ja tuon 2500 IU:n lisäksi oon ottanu aika hyvinkin aurinkoo joten annostus on ollut aikasmoinen. Täytyy jatkaa kuuria nyt kuitenkin ainakin lääkärin käyntiin saakka joka on kesäkuun alussa.

Nojoo ja sitten taas rakkaan liikkumisen pariin... Se tiistain uiminen tuntui todellakin kropassa ja keskiviikon pelissä oli ns. puhtipoissa ja tuli tehtyä aikamoinen alisuoritus tavoitteeseen nähden #-o Vaihdossahan sitä tultii oltua kaikista eniten ja spurtit kentällä aika olemattomat. Nyt täytyy ottaa tavaksi että pitää tavallaan lepoa ennen peliä. Torstaina oli tarkoitus mennä pyöräileen mut jaloissa painoi niin paljon että lähin vain palauttavalle kävelylenkille koiran kanssa ja tuolloin tuntui ettei jaksa kävellä yhtään mäkeä tai saati ottaa yhtään juoksuaskelta. Perjantaina oli sitten jo palautunut olo ja tuli pyöräiltyä 45km keskipäivän helteessä ja lähinnä mäkeä ja voi hittolainen kun teki kuolemaa sen jälkeen :? 10 vuotta sitten tuollainen lenkki itelle olisi ollut tavallaan lepopäivä. Sitten tuli lauantai ja tiedossa veneilyä, grillausta ja auringonottoa hyvässä seurassa kummempia urheilematta ja tuli siinä muutama tupakkakin vedeltyä #-o Sunnuntaina oli taas energinen fiilis ja tiedossa taas 3km uimista joka onnistui nyt vähän paremmin. Eilen(maanantai) sen sijaan tuli pyöräiltyä 50km ja tuntui huomattavasti paremmalta kuin perjantainen (saattaa johtua että käytin hillareita melkein 3-4 kertainen määrä). Tänään tuleekin pidettyä taukoo että jaksais huomenna pelissä olla jotenkin joukkueelle hyödyksi.

Pahin karppausviikko siis so far. Uimisessa ja pyöräilyssä on tapahtunut kehitystä, joka virkistää mieltä mutta muuten tuntuu aivan kuin oltais menty takapakkia. Mitään siivoomisia ja kokkaamisia ei ole jaksanut tehdä. Nyt täytyykin tehdä sellainen muutos että nyt ei lisätä ainakaan enää liikunnan määrää vaan saa noi 3km uinnit ja 50km pyörälenkit ja max 10km juoksut jatkossa olla ihan maksimit mitä vedän. Lisäksi alan olla yhä enemmän vakuuttuneempi ettei ainakaan ketokarppaus sovi meikäläiselle. Ei tuo urheilu ole ollenkaan niin kivaa jos ei saisi käyttää hillareita dopingina. Koitan ajoittaa noi hiilarikasat tonne kun urheilen ja muulla ajalla sitten syön ketokarpisti :mrgreen: sounds like a good plan?

Paino on pysynyt suurinpiirtein samassa viime viikon, mutta jos peiliin katsoo niin ihmettelee että minne se mun kaljamaha on oikein kadonnut.

ViestiLähetetty: 2010-05-23 18:27:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

moi vaan :) Mä nyt mietin tätä selkäasiaa vähän enemmänkin. Itse hahmottaisin niin, että keskivartaloalueseen olis hyvä saada voimaa, ennen kuin lähtee kovin rajuihin liikuntasuorituksiin. Varsinkin vatsa-selkä alue ja tarkemmin vielä myös syvät vatsalihakset (napa sisään) ja tuo alaselkä. Muutenhan selkärangalla ei ole mitään tukea ja esimerkiksi juoksussa niiden tärähdysten täytyy kuormittaa sitä pahasti. Ootko kokeillu esim. good morning?

Ketokarppaus vie kuulemma nopeasti ylikuntoon, luin täältä jostain. Ja itseasiassa luin just D-vitamiinistakin jotain olennaista. Jonkinlainen teoria siitä, että se vitamiinin käyttäytymismuoto kehossa on sellainen, että keskisuuret määrät saattaa aiheuttaa vastustuskyvyn heikkenemistä, kun taas pienillä ja suurilla ei heikkene tai suurilla peräti kasvaa. Täytyy myöntää, etten lukenut kovin ajatuksella. Haulla sen varmaan löytää. [Muoks; Katos, täähän ei päde, kun sulla on noin suuret määrät.]

Heitän muuten vielä takaisin oman neuvosi "hitaasti ja varmasti" ;) Taitaa olla sellainen, mikä kummankin meistä olis hyvä muistaa..

ViestiLähetetty: 2010-05-23 22:09:03 
Poissa
sintti
sintti

Hirvee kauhuviikko takana. Viime päivitykseen saakka ihan semi ok fiilis, mutta keskiviikkona tuli tehtyä sellainen retki hammaslääkäriin että taisi jäädä ikuiset traumat. Johtopuudutus ei puuduttanutkaan muutakuin leuakaa vähän ja piti kärsiä sitten oikein urakalla kun porattiin 3 hammasta ja kaiken kruununa vie se kun pääsen kotio niin yksi paikoista lähti irti että vaikka joisi ihan vettä niin vihlasee kivasti. No samana päivänä tuli mentyä vie sitten futispeliin ja tuo selkä meni sitten aivan lopullisesti. Sängyssä ei voi nukkua kuin yhdessä asennossa ja normaali eteneminenki aika vaikeeta kun ei tahdo selkää saada suoraksi. Eilen tuli mentyä uimaan kun ajattelin ettei se siinä voi niin tuntua niin 100 metriä pystyin uimaan kunnes piti luovuttaa ja hain vesijuoksuliivin ja siirryin kokeilemaan ekaa kertaa elämässäni tuota niin vammaisen tuntuista vesijuoksua :lol: Tehokasta oli pakko myöntää ja täytyy jatkossakin tuota harrastaa jos paikat ei anna periksi uida.

Nyt on hirvee stressi taas kun pitäis huomenna hampulääkäriin uskaltautuu ja paikkauttaan hammas uusiksi mikäli vain saavat puutumaan. Jos eivät saa niin kirjoittavat lähetteen keskussairaalaan jossa voidaan käyttää isompia annostuksia puudutusaineita ja jos ei siltikään toimi niin viime kädessä nukutuksessa sitten (paljonkohan tollanenki lysti tulisi maksamaan?)

Muutenkin on tää viikkoo ollut henkisesti kaikista pahin karppauksen suhteen ja usko alkaa vähitellen horjumaan että toimiiko tämä vai ei. Voisi siirtyä hyvä karpiksi että välttelee vaan leipää, riisiä, perunaa, karkkeja, pastaa jne. mutta ei muuten suuremmin stressaa asiasta. Alkaa tää vireystila vaan oleen jo vähän kuten ennen karppaamista.

Mitä tuohon selkään tulee niin ajattelin ottaa selvää netin ihmeellisestä maailmasta onko tuohon kotikonstein mitään hyviä vinkkejä joka auttais paranemista ja tämän jälkeen tosiaa aloittaa kuntoilu vähän rauhallisemmin + lisätä 2x ainakin salilla käyntiä viikossa jossa treeni painottuisikin pääasiassa tohon keskivartalon alueelle.

Parempaa huomista odotellessa...

ViestiLähetetty: 2010-06-08 00:40:43 
Poissa
sintti
sintti

Joo kolme viikkoo täs kohta maannu ja selkä on edelleen kipee. Tuli myös ratkettua polttaan taas ja joku 2 viikkoo kohta poltellu. Plus normi hiilarimässäily taas entiseen tapaan päällä. No tänää sain itsestäni taas otteen ja uusi röökilakko yritys ja karppaus. Päivitystä tosin ei ole tähän tulossa jatkossa todennäköisesti vielä pitkään aikaan sillä veikkaan tämän vaivaavan minua läpi kesän. (toivottavasti ei lopun elämää).

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00