Helou. Aattelinpa laittaa tämän eilen saamani idean tänne kirjoihin ja kansiin ja dokumentoida edistymistäni niin eipä sitten tarvi taas kerran luistaa sanoistaan!
Niille jotka ovat onnistuneet multa välttymään, ensiksi onnittelut

ja sitten esittely: ikää 28 vuotta, naishenkilö, ylipainoa vielä sellaiset 8 kg - tai miten sen ottaa, tämä on BMI 25:een. Laihdutus loppuu sitten kun tykkään peilikuvasta mutta ensisijainen tavoite on tuo 75 kg vielä ennen vuoden loppua jos olosuhteet sallii. Liikuntaa harrastan säännöllisesti eri muodoissa, suosikkeina sali, pyöräily ja jokin aika sitten uudelleen viritetty lenkkeily. Tästä sitten innostuin ja muistin vanhan ystävälleni antamani "lupauksen" joka meni jotenkin näin (6-7 vuotta sitten...): juoksen maratonin ennen kuin täytän 25 v. ja triathlon suoritetaan sitten ennen kolmeakymppiä. No näin ei koskaan tapahtunut mutta tajusin että mulla on vielä kätevät 2 vuotta tuohon 30 v. rajapyykkiin ja siitä sitten innostuin että treenaanpa itseni maratonkuntoon ennen toukokuun loppua 2012. Välietapiksi asetin puolimaratonin jossain kohtaa ensi vuotta, katotaan nyt ensin että miten tää reenaaminen lähtee käyntiin!
Tällä hetkellä juoksen lenkkiä joka kestää 35 minuuttia, matkasta ei ole tarkkaa tietoa mutta kunto on suht huono. Eilen meni koko matka yhtään kävelemättä, ei tehnyt mitenkään huonoa mutta tekemistä on vielä edes sellaiseen "perus"juoksukuntoon. Karkea Google Maps -matka-arvio on 3 mailia ja maasto on aivan tasaista. Eka tavoitteeni on nostaa lenkin pituutta about tuntiin ja kun se menee kivuttomasti, vaihtaa maastoa epätasaiseen. Jotain intervallitreenaustakin voisi ujuttaa tähän aikatauluun mutta en meinaa kuuseen kurkottaa sillä se on todistetusti ollut mulle se varmin keino saada innostus loppumaan seinään. Eli hitaasti ajattelin aloittaa, aina tänne raportoiden sillä kuten sanottu, sitten en kehtaa lopettaa projektia kesken

Olen tuonne ruokapäikkyyni tähän asti kirjannut liikuntoja, joka päivä olen pyrkinyt tekemään jotain mutta yleensä kuitenkin viikossa ollut se 1-2 taukopäivää. Mukavaa on kuitenkin huomata kunnon "kohisevan" sillä ennen Suomesta muuttoani vajaa 2 vuotta sitten lenkkeily oli yksi harrastuksista ja kun sen pienen tauon jälkeen taas aloittaa, huomaa miten rapakunnossa ihminen voikaan olla. Nyt esim. eilen oli pieni riemuvoitto huomata että jaksaa juosta pysähtymättä, tästä se siis lähtee

Tsemppaukset on kivoja ja hyvin tervetulleita, etenkin sellaisilta joilla on jonkinlaista projektiluontoista tässä kehitteillä!
Tarttee myöntää että tää mun treenaus alkaa tosi alkeista sillä ekana pitää hankkia kunnon juoksukengät

Tällä hetkellä käytössä sellaiset maastoreuhkat että oksat pois

Otsikkoon vielä kommentoin sen verran että tarkoitus olisi siis pyyhältää tuo matka (sitten joskus tulevaisuudessa

) karppieväin, siitä en sitten tiedä että kuinka mahdollista se on. Kesäkuun lopussa fillaroitiin duunin kanssa 80 mailia ja puoltatoista banaania lukuunottamatta ravitsin itseäni kyllä karppihengessä.
Tällaista tällä erää, takaisin Pasilaan.
Rakkaudella, nakkinne.