karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-04 19:46:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 86 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-03-02 15:17:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aloitetaas tämäkin nyt vihdoin ja viimein, josko vaikka pysyis paremmin ite kärrillä tekemisistään sitten.

Numi on yhtäku 34v,166cm ,69kg naikkonen varustettuna kierolla huumorilla, helvetillisellä itsepäisyydellä. Mukana messissa soppaa hämmentää kaks lasta ja vapaa ajan ongelmia aiheuttaa myös the miäs alias Tollo.
Liikunta historiikki, ala-asteen himohiihtäjä, ylä-asteella juoksija, amiskassa hyötyliikuntaa, aikuisena "ai mikä liikunta, tarjoo toinen sidu." Ennen lapsii hyvinki tehokas kävelyä med koira,punttailua epäsäännöllisesti, sitte lapset ja jooga. Juniorin jälkeen hoh hoijaa kun soffalla on kiva kölliä----> paino +20kg alle 2vuodessa. :shock:

Vuosi 2010 tiputti -15kg ja nyt sitten yritetään saada jämät vielä veks ja lihakset sinne läskin tilalle. Punttaamisesta ei juurikaan hajua, teen sujuvasti niinku lapussa lukee, ja tän hetkinen ohjelma on tarkoitettu 3krt/viikko käynneille. Ohjelma meneekin fiksaukseen jahka keretään. Syömiset tässä sivussa on opeteltava myös uusiks, katotaan miten muijan käy!

Tällä viikolla sydeemit on menny/menee näin:

Maanantai: VP-päivä
Tiistai:Alkulämmittely 1km, Jalka päivä, prässiä, etu/takareidet, sisä/ulkoreidet, päälle vinot vattat
Keskiviikko:Alkulämmittely 1km, Kädet + Olkapäät, habaa/ojentajaa taljalla ja vapailla painoilla, vinot vattat
Torstai: Alkulämmittely 1km, Rinta+ Selkä ,vapailla painoilla, taljalla, vipuvarsi vehkeillä, vinot vattat
Perjantai: VP
Lauantai: VP ( Poikkeus--> hautajaiset)
Sunnuntai: Alkulämmittely 1km, Jalka päivä: Sama kuin tiistaina.

1km= Juoksuhölkkää matolla

Vattalihakset saa kyytiä voimapyörällä, jonka saan huomenna kotio, viimeinkin.. Katsotaas mihin kirurgin poikkasemat lihakset nyt kykenee sitten kuntoutuun. ( Molemmat beibit siis sektiolla maailmaan

Saa kommentoida, mielellään! :mrgreen:

Edit: Huom, punttaaminen aloitettu marraskuussa!

*Vieläkö se perse eellä yrittää katajaan? No tottahan toki!*

ViestiLähetetty: 2011-03-02 15:54:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse, vaikkakin täysin punttausamatöörinä ja kokemattomana, mainitsisin kuitenkin että mielestäni koko treeniohjelmasi on täysin vialla. Varsinkin en näe minkäänlaista järkeä jalkatreenissäsi. Jaloille ylivoimaisesti järkevimmät liikkeet ovat syväkyykyt (ass to grass) sekä maastavedot tai vaihtoehtoisesti Glute Ham Raise. En myöskään nää paljoa järkeä kehittämässäsi jaossa, joka tuntuu hiukkasen enemmän kehonrakentajan isolation-splitiltä kuin kunnon ohjelmalta. Ei aloittelija mihinkään hauiskääntöjä tarvitse, puhumattakaan mistään "vipuvarsivehkeistä" sekä vinojen vatsalihasten suuressa treenauksessa. Suosittelisen ennemmin joko Stronglift 5x5-ohjelmaa tai Starting Strength-ohjelmaa, jotka kumpikin ovat täysin murskaavia niin voiman kuin lihasmassankin haussa verrattuna ehdottamaasi ohjelmaan. Quotea SS:n normiohjelmasta:

Lainaa:
Treeni A
Kyykky 3x5
Penkkipunnerrus 3x5
Maastaveto 1x5

Treeni B
Kyykky 3x5
Pystypunnerrus 3x5
Rinnalleveto 3x5

Stronglift on aika samaa tavaraa, mutta muistaakseni leuanvetoja on lisätty ohjelmiin ja sarjoja on viisi per liike. Perusperjaate on kuitenkin sama: Tehdään raskaita moninivelisiä perusliikkeitä.

Oma mielipiteeni on, ettei treenauksessa tarvita kuin yksi jalkojen työntöliike ja yksi vetoliike (Kyykky ja maastaveto/glute ham raise), yksi vertikaalinen työntö- ja vetoliike (Penkki ja soutu, omalla keholla esimerkiksi punnerrukset renkailla sekä etuvaakasoudut), yksi pystysuuntainen yläkehon työntö- ja vetoliike (Ei yhtään niin tärkeä, mutta kuitenkin ihan hyödyllinen. Painoilla ainakin pystysoutu, omalla keholla dipit sekä ylösalaiset leuanvedot), sekä yksi työntö- ja vetoliike jossa kädet ovat pään päällä (leuanveto ja pystypunnerrus/käsilläseisontapunnerrus). Toki myös omalla keholla tehdyt multiplane-liikkeet ovat hyviä, kuten myös yhdistetyt työntö- ja vetoliikkeet (muscle-up). Yllämainitut ohjelmat kuitenkin sisällyttävät suurimman osan tarpeellisesta.

Koetatko vähentää vai lisätä painoa? Samaan aikaan laihtuminen ja lihaksen kasvattaminen on toki mahdollista, ja voimatreeni on hyvä laihdutuksen aikana lihaksen säilyttämiseksi, mutta lihaksen kasvatus on auttamatta helpompaa silloin kun on kalorit ylhäällä. Suosittelen 100-200 gramman proteiinimäärää päivässä.

Painonnoston lisäksi suosittelen käsilläseisonnan harjoittelemista treenipäivinä. Käsilläseisonta on ehkä paras yläkropan treeni, joka parantaa lähes kaikkien urheilusuoritusten voimaa.

ViestiLähetetty: 2011-03-02 18:05:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Uzeeh:

Hyvinkin paljon mahdollista, ettei tuo ohjelma oo the best tähän hetkeen.Taisinkin mainita sen jo ekass viestissä? Ja aloittelija käsite taitaa olla hyvinkin liukuva.. :wink:

Kyykyt & mavet on tehokkaita, tiedetään.. Mutta pistäppä tämmönen amatööri niitä veivaan? Mettään mennään ja lujaa. Tarvii tekniikan opiskelua (ja OPASTAJAN) niin maan perkeleesti ja ehkä uuden polven siihen syssyyn. Pelkkää tyttömäistä askelkyykkäystä käsipainot messissäkään ei oo mun polven mielestä hyvä juttu. Juokseminen lyhkäsillä matkoilla onnistuu, vielä toistaiseksi.
Hmm,ihan uteliaisuudesta kysymys, että mikä se sun oma tausta siis on, minkä perusteella pystyt jakamaan esimerkki ohjelmaa?
Ja mitenkä niin aloittelija ei tartte hauiskääntöjä? :roll:
On aivan eriasia tehä juttuja vapailla painoilla--> vipuvarrellisissa, jälkimmäinen kun nyt vaan sattuu olemaan näin naisihmisen näkövinkkelistä se "turvallisempi" vaihtoehto, jossa tekniikka harvemmin kusee kintuille.
Ja o muuten aivan eriasia pistää tää kroppa tekeen yksittäisiä liikkeitä, kuin sanoo et vedäppä käsiseisonta...

Ai, juu vinoja vattoja teen ihan vaan omaksi ilokseni,nytten tahti on ollu joka päivä puntilla ollessa :lol:

Nou panic, people, ei tässä herneet nenässä olla, mutta Uzeeh jos siun kommentointi tyyli on tuo, niin vasso guud yhtä lempeesti saat vastinetta. :mrgreen:

Edit: Lisäsin ekaan viestiin yhden unohtuneen seikan, siis marraskuussa on ekan kerran hiivitty punttailemaan, jos sillä nyt mitään merkitystä on...?

ViestiLähetetty: 2011-03-02 18:22:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lisään tänne suoran kopsun ruokapäikystä....

Nyt tää on järkytyksestä äimän käkenä....
Aattelin äsken mitata itteni pitkästä aikaa, edelliset mittaukset kirjattuna 19.1 (koko tammikuuhan meni enemmän tai vähemmän sairastellessa, eikä liikuntaa juurikaan ollu)

Käsivarsi + 2cm
Perse +6cm
Reisi +2,5
Vyötärö +6cm

MITÄ VITTUA???? Juurikaan mittavirheelle ei ole tilaa, taikka multa pitää kieltää varsinainen ammattini välittömästi.
Okei noi on mitattu aamulla noi edlliset ja nyt on ilta, vyötäröllä heittelyt menee helposti läpi, mutta perseellä ei... Eikä käsivarressa!

Ja huom paino on sahannu vaan sitä +/- 2kg koko tämän vuoden 68-70kg. Huomen aamulla mittaan uudelleen... Pieni järjen ääni koittaa piipittää, et voihan osa plus tuloksista selittyä säännöllisellä punttaamisella, varsinkin kun paino ei oo noussu, mut shokki vie nyt voiton tässä vaiheessa.
Mää ei ny tajua, miten perse mitta voi nousta, kun mä en oo tehny pakaraan vaikuttavaa reeniä missään muodossa.... Paitti juossu niitä kilsan pyrähdyksiä.

Tekis mieli sanoo, sanonko mitä... :smt013 Ja ihan vaan siksi, kun jos tää kertyminen on läskiä, ei tää tiiä enää mitä tekis. :smt022
Jään ootteleen, osaako joku sanoo tähän jotain, tai hädässä otetaan villit veikkauksetkin vastaan! :?:

ViestiLähetetty: 2011-03-02 18:32:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vastaustyylini on aina ollut ehkä hieman tyly ja suora, pahoittelen jos pahoitin mieltäsi. Kokemukseni asioista on 5-10 kirjan lukemisesta, kehonrakennus/fitness-forumeilla oleskelu joka ikinen päivä viimeisen vuoden ajan, sekä erilaisten asiantuntijoiden mielipiteet. Itse olen paljon enemmän erikoistunut voimistelu- ja omankehontreeniin, mutta kyllä painoilla tehdystä treenistäkin hyvä käsitys on - niin hyvä kuin 14-vuotiaalla nyt voi olla.

Lainaa:
yykyt & mavet on tehokkaita, tiedetään.. Mutta pistäppä tämmönen amatööri niitä veivaan? Mettään mennään ja lujaa. Tarvii tekniikan opiskelua (ja OPASTAJAN) niin maan perkeleesti ja ehkä uuden polven siihen syssyyn. Pelkkää tyttömäistä askelkyykkäystä käsipainot messissäkään ei oo mun polven mielestä hyvä juttu. Juokseminen lyhkäsillä matkoilla onnistuu, vielä toistaiseksi.

Videoita katsomalla ja pari viikkoa kepillä harjoittelulla tekniikka tulee suhteellisen hyväksi. En tiennyt, että polvesi on huonossa kunnossa. Joka tapauksessa sille olisi parasta kuntouttaminen juuri kyykkyjen avulla; aloita vain varovaisesti äläkä tee yhtään liikaa. Juuri SS:n 5 toiston sarjat ovat omiaan voimistamiseen. Ei noilla laitteilla leikkiminen koskaan polvea tule vahvistamaan kunnolla.

Lainaa:
Ja mitenkä niin aloittelija ei tartte hauiskääntöjä?

Hauiskääntö on täysin turha yhden lihaksen isolaatiotreeni joka ei oikein mihinkään auta käytännön voimassa. Leuanveto, soutuvariaatiot ja suoran käden staattiset pidot ovat parhaita hauiksen hyvinvoinnille.

Lainaa:
On aivan eriasia tehä juttuja vapailla painoilla--> vipuvarrellisissa, jälkimmäinen kun nyt vaan sattuu olemaan näin naisihmisen näkövinkkelistä se "turvallisempi" vaihtoehto, jossa tekniikka harvemmin kusee kintuille.
Ja o muuten aivan eriasia pistää tää kroppa tekeen yksittäisiä liikkeitä, kuin sanoo et vedäppä käsiseisonta...

Tämän takia onkin järkevää opetella tekniikka kunnolla ennen kuin lähtee tekemään raskailla painoilla. Vipuvarrellisisssa laitteissa on aina paljon huonompi ja luonnottomampi liikerata, ja ne kaikki eristävät yhden lihasryhmän, joka on kunnollisiin yleisliikkeisiin verrattuna niin hormoonintuoton, lihaskehityksen, voiman kuin käytännön tilanteiden varalta täysin surkeita.

Käsilläseisontaa ei toki kannata aloittaa samantien nopeasti, aluksi päälläseisontaa ja mm. lankkua.

Lainaa:
Ai, juu vinoja vattoja teen ihan vaan omaksi ilokseni,nytten tahti on ollu joka päivä puntilla ollessa

Minkälainen treenisi on näille lihaksille? Mitä tällä haluat saavuttaa?

ViestiLähetetty: 2011-03-02 18:49:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Uzeeh, nou worries niin kuin mä sanoinki, ei hernettä nenässä, mutta varmaan tietänet, että omalla kirjoitustyylillä päättää aika paljon feedbäkistä..
Mä vähä muistelinkin , että kuuluit nuorempaan porukkaan. :)

No mutta eniwei, kyllä sun jutussa on järkeekin, mutta sitten on myös tätä puolta missä porukka vaan jakaantuu kahtia ja loppu onkin mielipide eroa siitä eteenpäin.
Esim. Noi vipuvarsi hässäkät, sä kuulut siihe sakkii joka lyttää ne täysin. :wink:
Sitten on populaa jonka mielestä se on ihan sama mitä teet ja millä teet, kunhan teet. Lihashan vaan supistuu je venyy, vai mitenkä se nyt olikaan. :lol:
Joten älä ota loukkauksena, mutta vaikuttaa, että sulla on enemmän kirjatietoo, kuin omakohtaista faktaa, niinkuin itse kirjoititkin ja siksi kauniisti kiitän mielipiteestäsi, mutta kuunnellaas mitä mieltä muu lössi on.Jos he ny vaan kerkee/viittii joskus kommentoida jottai. [-o<

Jaa, siis mikä tarkoitus vinojen vattojen tekemisessä on? No ei niin yhtään mikään järkevä, lähinnä seuraan kropan mallin muuttumista ihan omaksi huvikseni. Ei tää muija reenaa verenmaku suussa, tosissaan, mutta lepposalla mielellä.

Edit: Äh, unohtui, nii siis noista vipuvarsihässäköistä oon pyristelly jo eroon jonkun aikaa jo, mutta korvaava liike/juttu niitten tilalle on hmm... kinkkistä keksiä, kun ei sitä tietotaitoo ol taikka sitte tuo polvi hakkaa vastaan. :?

ViestiLähetetty: 2011-03-02 18:51:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Uzeeh on kyllä ns. asian ytimessä.Prässi ojentajat,koukistajat,loitontajat ja lähentäjät ovat aikas turhia.Esim. maastaveto leveällä treenaa kerralla kaikki nuo lihakset sisältäen myös pakarat ja etureidet + vatsan tietysti.Takakyykky ja etukyykky kannattaa myös opetella.Nuo liikkeet riittää + että vetoa kannattaa tehdä monta eri variaatiota mm. leveä,kapea ja suorin jaloin,romanialainen veto jne.
Kyykyssä tärkeintä on että polvet ei mene eteen ja selkä pysyy suorassa ja polvet osoittaa varpaiden suuntaan eikä kierrä sisään tai ulos..Sivusta katsottuna polvet ei koskaan saa mennä jalkapöydän puoliväliä pidemmälle näin ei varmasti tule polvet kipeäksi ellei sitten ole mitään rakenteellista vikaa.Polvelle pahinta myrkkyä on polven ojennus koneessa etenkin jos kone ei ole hyvä.Itse en pysty monissakaan laitteissa sitä tekemään lainkaan ja kuitenkin kyykin vyöllä 200 kilolla sarjaa ja polvien kanssa ei ole ongelmia;kyykkinyt olen vaivaiset 19 vuotta.
Liikkeet kannattaa opetella puukepin kanssa valvovan silmän alla.Netistä löytyy myös paljon hyviä videoita tai sitten voi videota laittaa tänne niin kerron kyllä mikä menee pieleen.

ViestiLähetetty: 2011-03-02 19:04:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pakko mainita, että nuo ohjeet, mitä treeniä kannattaa tehdä, olen täysin ottanut toisten ihmisten mielipiteistä. Kirjasta saa enemmän vain tietoa oikeasta tekniikasta ja progressiosta.

Lainaa:
Esim. Noi vipuvarsi hässäkät, sä kuulut siihe sakkii joka lyttää ne täysin.
Sitten on populaa jonka mielestä se on ihan sama mitä teet ja millä teet, kunhan teet. Lihashan vaan supistuu je venyy, vai mitenkä se nyt olikaan.

Lihas todellakin vain supistuu ja venyy. Ero vapaissa painoissa ja niillä tehdyissä yleisliikkeissä koneisiin on se, että ne osuvat moneen eri lihakseen yhtä aikaa, ja antavat lihasten toimia yhteistyössä niinkuin ne aina tekevät (ja koneet tekevät tämän mahdottomaksi). Myös liikerata muuttuu esim. Smith-koneella tehdyssä olkapääprässissä senlaiseksi, että se voi olla monien olkapäille vahingollista. Vapailla painoilla myös keskikeho treenaantuu moninkertaisesti paremmin, ja tukilihaksisto kehittyy valtavasti (varsinkin overhead squat, mave ja kyykky).

Itse ainakin olen huomannut todella huomattavan eron jalkaprässissä ja yhdenjalankyykyissä. Jalkaprässistä tulevat lihaskivut tuntuvat tasan reisissä, kyykyissä ekalla kerralla oli tulessa vatsalihakset, alaselkä, etureidet, pakarat sekä pohkeet.

ViestiLähetetty: 2011-03-02 19:13:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No voi ny kaad dämit :mrgreen:

Antakee hyvät herrat jottai mikä ei tapa mun polvee! Ja höö... Nää naisten kintut ku tuppaa oleen vähä eri kalibeerii ku äijil, ni ihanko oikeesti jättäisin sisäreidet erikseen tekemättä, ei saakeli.. :shock: Vinkkinä vois viskasta, että raskaana ollessa se imetykseen tarvittava rasva varastoituu juurikin nimenomaan lantiolle/reisiin, ja jos se tissitakianen ei vedä sitä kaikkee maidon mukana ni mitä jää jäljelle. :roll:

Naisilla tuntuu olevan ihan pikkasen eri mentaliteetti näis punttailus, äijät tykkää liikkeistä missä kaik mahdollinen hoituu kerralla, mahdollisimman nopeesti.
Minä esim. tykkään tehdä yksilöitynä lihakset erikseen ja nautin niistä pienistä painonlisäyksistä, kun saan vähän kerrallaan haastaa itteni. Niinkun moni muukin nainen, ei mua kiristä vaikka joutuisin sen takia salilla pyöriin ajallisesti kauemmin. :D

Ja sen olen huomannut jo, että vapailla painoilla tehtynä rasitus on eriluokkaa, menee perille ns. :)

ViestiLähetetty: 2011-03-02 19:20:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:
Naisilla tuntuu olevan ihan pikkasen eri mentaliteetti näis punttailus, äijät tykkää liikkeistä missä kaik mahdollinen hoituu kerralla, mahdollisimman nopeesti.
Minä esim. tykkään tehdä yksilöitynä lihakset erikseen ja nautin niistä pienistä painonlisäyksistä, kun saan vähän kerrallaan haastaa itteni. Niinkun moni muukin nainen, ei mua kiristä vaikka joutuisin sen takia salilla pyöriin ajallisesti kauemmin.

Ei se motiivi missään nimessä se ole. Äijät tykkää näistä liikkeistä, koska ne ovat jokaikisessä aspektissa parempia kuin muut liikkeet :D Isolaatiotreenistä koneilla ei hyödy niin massaa kuin voimaakaan kunnolla.

Lainaa:
No voi ny kaad dämit

Antakee hyvät herrat jottai mikä ei tapa mun polvee! Ja höö... Nää naisten kintut ku tuppaa oleen vähä eri kalibeerii ku äijil, ni ihanko oikeesti jättäisin sisäreidet erikseen tekemättä, ei saakeli.. Vinkkinä vois viskasta, että raskaana ollessa se imetykseen tarvittava rasva varastoituu juurikin nimenomaan lantiolle/reisiin, ja jos se tissitakianen ei vedä sitä kaikkee maidon mukana ni mitä jää jäljelle.

Ja jonkun ruumiinosan treenaaminen ei automaattisesti poista rasvaa sieltä paikasta. Spot reduction on myytti ilman mitään perää. Ajatus on sama, kuin että voisit jotenkin kaivaa kuopan veteen tiettyyn pisteeseen; ei se toimi. Rasva lähtee tasaisesti koko kehosta jos kulutat enemmän kuin syöt, et voi saada pelkästään jaloista rasvaa treenaamalla niitä. Sisäreisien erillinen treenaaminen ja sen "hyödyt" on ilmeisesti jonkinlainen maaginen myytti, joka on elänyt pitkään naistenlehdissä.

ViestiLähetetty: 2011-03-02 20:40:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Uzeeh: NooooUuuuuuu... Ihan oikeesti ja rehellisesti mä voin kertoo, et jokaikinen akka, jonka tunnen ja joka käy puntilla ees sillon tällöin nimenomaan vääntää sisä/ulkoreittä hullunkiiltosilmissä, juurikin siksi että ne reidet kapenisi silmissä. :mrgreen:
Jos totta puhutaan nii ne ei muute ees kuulunu tohon mun ohjelmaan alunperin vaan yhden naisen vinkistä lisäsin ne siihe. #-o

No ku nytte on keskustelu avattu joka suuntaan ja asioita ronkittu ja tökitty, ni heitän kaikille halukkaille ammattilaisille/amatööreille/muutenvaankaikestakaikentietäjille missionin:Numille uus reeni ohjelma :mrgreen:

Mutta ettei ihan liian heleppoo oo ni ohjelma ei saa sisältää maastavetoja/ kyykkyjä. Polvessa on joku rikki, en tiiä mikä, koskaan se ei oo häirinny elämää niin paljo, että sitä ois tutkittu,mutta jäällä sen kans on turvallaan kynnetty--> nestettä kk saikkua.Lääkäri uhkaili tähystyksellä, minä sanoin ei kiitos.Toisaalta koskaan ennen ei liikuntaa oo harrastettu loukkaantumisen jälkeen näin säntillisesti, että hiukka jännittää miten käy.

Jotain pohjaa,siitä mihin kroppa pystyy tällä hetkellä:

Prässi: 70kg 3x10 (ja painoo ei lisätty öö..kuukauteen kele..) 40kg
Takareisi: 72kg 3x10 (muistinkohan oikein..) 42
Etureisi. 32kg 3x10 (? en muista just lisäsin painoja)*
Selkä vipulaitteessa 50kg 3x10 ( Oho, kuulostaapa paljolta, mut joo 25 per puoli) 14kg
Selkä taljassa 35 3x8 * (just lisätty 5kg)
Rinta "perhosessa" 28kg 3x8 (just lisätty ja tekee tiukkaa)*
Rinta vapaissa 16kg* 3x10
Olkapäät vipulaitteessa 15kg 3x10 3kg
Olkapäät vapailla 14kg* 3x10
Ojentaja taljassa 15kg vapailla 8kg 3x15 10kg
Haba Taljassa 25kg, vapailla 16kg 3x10 15kg
Vinot vatsat laitteessa 30kg 6x15 15kg (Just lisätty 5kg, totista puserrusta, ja vähempikin riittäis, tiedetään)
Suorat vattat 3 x 15krt 1x7krt Voimapyörä saapuu huomenna, josko alkais saamaan enempi irti.

Ja pistetääs perään ne mistä on marraskuussa lähdetty liikenteeseen boldattuna. * on otettu nyt vasta ohjelmaan.
Monellehan nuo painot ei tunnu missään, mutta voi kerpele, että mä olen ylpee saavutuksistani. \:D/

Hei, juu relax, tosikoille on tilaa takahuoneessa. :mrgreen:
Muoks, laitetaan ny toistojen määrätki..

ViestiLähetetty: 2011-03-02 20:46:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

vaihda juoksu kävelyyn jos polvi kiukuttelee. ei tule iskua.

prässi ottaa perseeseen, mitat voi olla lihaskasvua, nestettä tai sattumaa.

kyykkäys "perse taakse" rassaa vähemmän polvia. kuin istuisit tuolille ja rasittaa polvea yhtä paljon.

koneilla saa treenata jos tekniikan opettelu laiskottaa. kaad dämit :wink:

ViestiLähetetty: 2011-03-02 20:57:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kekexx: Kiitti *MääköMukaLaiskaOpettelemaanOotaMäGooglaan* :mrgreen:
Ei saakeli... nii prässi :shock: , mut toteamus, että persekki voi kerätä nestettä sai aikaan hulvattoman naurunräkätyksen. Onneksi lapset nukkuu ja Tollo töissä, muuten oisin saanu hyvinkin kummallisia kuikuiluja kulmien alta. :smt040

No aamulla uutta mittaa ja parin päivän päästä uutta taas, kele. :?

ViestiLähetetty: 2011-03-02 21:00:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä on sitten, yritetään vähän erilaista ohjelmaa. Juoksu vai sujui?

MA: Punnerrukset 3x5 + Soutu 3x5 + pikajuoksutreeniä 3x60m (45s palautus, 90% syke), 2x200m (2min palautus). Punnerruksista aina kun saat tehtyä 3x8 tiettyä variaatiota, siirry vaikeampaan. Lataa netistä kirja Building the Gymnastics Body, josta löydät kaikki progressiot.
TI: Lepo.
KE: Dippejä 3x5 + leukoja 3x5 + voimapyörää/riippuen jalannostoja 3x5. Jos et saa vielä kumpaakaan ekaa, vedä negatiivisia. Siirry aina eteenpäin kun pystyt.
TO: Lepo.
PE: Käsilläseisontapunnerrukset 2x5 + multiplane-vetoharjoitusta (pullover, yewkis ym.) 3x5 + glute ham raise 3x5. Sama kuin ylempänä progressiosta, etsi helpompi versio kirjasta.

Lämmittelyksi roiku leuanvetotangossa ja tee lankkua, sekä seiso käsilläsi/päälläsi viitisen sarjaa.

Tähän ohjelmaan tarvitset ainoastaan tangon sekä voimistelurenkaat. Välineet löytyvät leikkipuistosta/crossfit-saleista, tai sitten voit ostaa ne itsellesi, ovat periaatteessa ikuisia. Et tarvitse mitään painoja. Tällaisessa ohjelmassa on toki se vikana, ettei siinä millään ysty käsittelemään koko kehoa täysin kunnolla niin dynaamisesti, staattisesti, maksimivoimaa kehittäen sekä hitaalla tempolla. Suosittelen lämpimästi http://gymnasticbodies.com/forum/viewforum.php?f=12 . WOD eli Workout of the Day on 28 päivän sykli, jossa kaikki käydään kunnolla läpi. Treeniä on MA; TI, TO ja PE. Aloittelijalle antamani toimii myös hyvin. Voit myös liittää siihen hyvin staattisia pitoja, esim. L-sit.

ViestiLähetetty: 2011-03-02 21:09:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Numi76 kirjoitti:
1 jokaikinen akka, jonka tunnen ja joka käy puntilla ees sillon tällöin nimenomaan vääntää sisä/ulkoreittä hullunkiiltosilmissä, juurikin siksi että ne reidet kapenisi silmissä.

Hei, juu relax, tosikoille on tilaa takahuoneessa. :mrgreen:

sää tunnet tyhmiä akkoja :wink:

rapsin turhat pois nyt alkuun:

Prässi: 70kg 3-4x10 (ja painoo ei lisätty öö..kuukauteen kele..) 40kg

Selkä vipulaitteessa 50kg 3x10 ( Oho, kuulostaapa paljolta, mut joo 25 per puoli) 14kgalatalja
Selkä taljassa 35 2-3x8 * (just lisätty 5kg)ylätalja

Rinta vapaissa 16kg* 3x10

Olkapäät vapailla 14kg* 3x10

tuo vaikka parikertaa viikossa...

t:muutenvaankaikestakaikentietäjä

ViestiLähetetty: 2011-03-02 22:11:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kannattaa toki varoa sitä polvea jos se on kipeä.Salilla ollessa kannattaa aina muistaa että ne liikkeet jotka ovat raskaimpia tehdä ovat aina myös tehokkaimpia.Se on se suurin syy miksei niitä tehdä koska useat ihmiset ovat mukavuudenhaluisia.Tuloksia halutaan muttei olla valmiita tekemään töitä niiden eteen.

Ja minä kyllä tunnen monta naista joka ei treenaa lainkaan lähentäjiä/loitontajia ja ovat muuten kunnossa.Mutta tsemppiä treeneihin joka tapauksessa ja toteuta niitä sillä tavalla kun itselle sopii.Kovaan kuntoon on monta tietä mutta kaikki ovat pitkiä :)
Lohdutuksena voin sanoa että kun jonkinmoisen kunnon saavuttaa on sen uudelleen saavuttaminen lihasmuistin takia suhteellisen helppoa.Kaikkea ei siis tarvitse aloittaa alusta sen jälkeen kun on muutaman vuoden painanut töitä.

ViestiLähetetty: 2011-03-02 22:34:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Uzeeh = GymnasticsWonderBoy :mrgreen:
Kele, mikä lie hiilarihumala nyt mansikoista iski, mut kun listaa lukee ni mä vaan luen,ja luen, ja luen... Ja aivot naks naks... Jaa siis mitäs mää nyt luinkaan. :lol: Juoksusta: Ei mitään käryä kuinka paljo enemmän juoksua polvi tällä hetkellä kestäis, en oo uskaltanu testata.

Kekexxx: Niin tunnenkii! :mrgreen: Okei ihan siedettävän kuuloinen ohjelma, ei yhtään paha.

Patrik N: No nämä ketkä täällä noissa värkeissä hyppää on ihan ookoo kunnossa, mutta ei tavoittele puntilla muuta ku juoruamista ja notkumista tientukkona...
Mukavuudenhaluinen, noup, järkevä ja omat rajansa tietävä, jep. :)

Olikos muuten jotain syytä miks reenata vaan 3krt viikko? Katsokaas ku meikä tykkää karata salille, joka on muuten maksettu syyskuuhun asti, ja viettää laatuaikaa itseni kanssa ja nollata päätä. Ehkä ainoo paikka koti äidin elämässä, jossa minä pääsen vaatimaan itseltäni lisää tehoja johonkin, mihin ei kukaan muu vaikuta perskarvan vertaa. Senkin takia, ehkä, mielenkiinto pysyny edelleen korkeella. Vai pitäiskö sanoa noussut, kun jätin jumpissa juoksut välistä pois ja siirryin pelkästään punttaamaan. :wink:

ViestiLähetetty: 2011-03-03 08:00:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Numi76 kirjoitti:
Uzeeh = GymnasticsWonderBoy :mrgreen:
Kele, mikä lie hiilarihumala nyt mansikoista iski, mut kun listaa lukee ni mä vaan luen,ja luen, ja luen... Ja aivot naks naks... Jaa siis mitäs mää nyt luinkaan. :lol: Juoksusta: Ei mitään käryä kuinka paljo enemmän juoksua polvi tällä hetkellä kestäis, en oo uskaltanu testata.

Kekexxx: Niin tunnenkii! :mrgreen: Okei ihan siedettävän kuuloinen ohjelma, ei yhtään paha.

Patrik N: No nämä ketkä täällä noissa värkeissä hyppää on ihan ookoo kunnossa, mutta ei tavoittele puntilla muuta ku juoruamista ja notkumista tientukkona...
Mukavuudenhaluinen, noup, järkevä ja omat rajansa tietävä, jep. :)

Olikos muuten jotain syytä miks reenata vaan 3krt viikko? Katsokaas ku meikä tykkää karata salille, joka on muuten maksettu syyskuuhun asti, ja viettää laatuaikaa itseni kanssa ja nollata päätä. Ehkä ainoo paikka koti äidin elämässä, jossa minä pääsen vaatimaan itseltäni lisää tehoja johonkin, mihin ei kukaan muu vaikuta perskarvan vertaa. Senkin takia, ehkä, mielenkiinto pysyny edelleen korkeella. Vai pitäiskö sanoa noussut, kun jätin jumpissa juoksut välistä pois ja siirryin pelkästään punttaamaan. :wink:

Olikos muuten jotain syytä miks reenata vaan 3krt viikko?
Yleensä painoilla reenatessa syy on palautuminen . Mitä enempi kg niin ei vaan voi punttailla joka päivä.
Toki jos jakaa eri lihasryhmät ja reeni max 4o min niin silloin voi käyä useasti . Näin reeni jopa tehokkaampaa ja tulosta pukkaa
- ainakin aluksi.

ViestiLähetetty: 2011-03-03 13:12:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta päivää, iltapäivää vai mitä tässä jo eletään...

Tosiaan puntilla käyty tyhjin vatsoin ja nyt sain sen tilaamani voimapyörän, jihuu! Pakkohan sitä oli testata heti kotiin päästyä ja Tolloakin yllyttää sen kimppuun, ha haa nappas syötin.. :mrgreen:
Ja nou worries, edelleen pysyi selkä pyöreenä enkä "verisuoni poksahtaa päässä" asenteella tehny, vaan ihan tunnustelemalla.

Sen verran käytin peileillä kaakeloitua salia hyväkseni että koitin uudelleen kyykkäys tekniikkaa, ilman mitään painoja. Pakko sanoa kiitos, sille kuka laittoi sen täsmällisen ohjeistuksen kyykkäämiseen.
Kuten arvata nyt saattaa, hellurei ja hellät tunteet polvi ei ritissy yhtään! =D> Joten nyt aattelin sitten ruinailla henkilökunnalta jeesiä, saavat opstaa tekniikan vielä ihan kädestä pitäen, ettei saletisti polvelle tapahdu mitään jänniä juttuja.
Mutta askelkyykyssä rutisee kyllä :roll: Mutta voineeko tässä kohtaa sitten sanoa, että kyykky ku kyykky, pääasia että on kyykky?

Mutta ennenku alatte taputella karvaisia käsiänne, Mavee en viel lähe venkoileen, yks kerrallaan juu nou?

Plussa mallisille mittaustuloksille tulee ratkaisu ens tiistaina--> kehonkoostumus mittaus. Kaad dämit loppuu se ressi siitä.
(Edellisen kerran mitattu ennen joulua.)

Kakuikkanen: Käy mulle, otetaan tulosta alussa nopeesti! Lukasitko tuon listaamani ohjelman, eikös se ole aikalailla malliin lihasryhmät kerrallaan? Ja tosiaan punttia veivaan kohderyhmästä riippuen 30-40minsaa, alkulämmittelyn alkulämmittelyyn 5min , juoksu n.7minsaa,pikkasen venyttelyä, sitten raudan kimppuun, sen jälkeen vielä venyttelyä, jos aikataulu antaa myöden. Aika jämpti tunti siinä kaikkinensa menee.

Ja nyt mä lähden ettiin kirjanpitoo senteistäni ja käyn naputtamassa ne tuonne senttipäikkyyn.

ViestiLähetetty: 2011-03-03 13:40:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:
Olikos muuten jotain syytä miks reenata vaan 3krt viikko? Katsokaas ku meikä tykkää karata salille, joka on muuten maksettu syyskuuhun asti, ja viettää laatuaikaa itseni kanssa ja nollata päätä. Ehkä ainoo paikka koti äidin elämässä, jossa minä pääsen vaatimaan itseltäni lisää tehoja johonkin, mihin ei kukaan muu vaikuta perskarvan vertaa. Senkin takia, ehkä, mielenkiinto pysyny edelleen korkeella. Vai pitäiskö sanoa noussut, kun jätin jumpissa juoksut välistä pois ja siirryin pelkästään punttaamaan.

Lihakset tarvitsevat palautusaikaa. Varsinkin aloittelijoille 3 kertaa viikossa on selvästi optimaalisin. Lihasryhmäjaoilla ei aloittelija saa minkäänlaista kehitystä yleensä. Sitä käyttävät tasan kehonrakentajat, jotka ovat korvista varpaisiin mömmöissä.

Lainaa:
Uzeeh = GymnasticsWonderBoy

Mitäs sitten itse ohjelmasta olit mieltä? Taatusti parempaa kehitystä kuin kehonrakennussplitti, ja huomattavasti motivoivampaa.

Hienoa kuulla että kyykyt toimii. Jos askelkyykyt ei toimi niin älä tee niitä, eivät ne ole millään tavalla välttämättömiä ja isommilla painoilla hyvin epäkäytännöllisiä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 86 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00