Jospa mäkin aloittaisin tällaisen liikuntapäiväkirjan, niin hyvällä tuurilla saan lisää motivaatiota liikkumiseen
Olen 23-vuotias nainen, 150cm/51kg. Noin yleisesti ottaen pidän kovasti liikunnasta, mutta mikään säännöllinen aikataulu ei sovi elämäntilanteeseeni tai edes luonteeseeni, joten liikuntaa tulee harrastettua lähinnä silloin kun sattuu huvittamaan. Olen kokeillut aika moniakin lajeja, mutta en oikein perusta ryhmäliikunnasta. Mieluummin harrastan yksin tai yhden kaverin kanssa. Tykkään erityisesti lenkkeilystä ja joogasta (en kuitenkaan koskaan käy ohjatuilla tunneilla, vaan haluan mieluummin joogata kotona omassa rauhassa).
Varmaan eniten säännöllistä harrastamista häiritsee se seikka, että mulla ei ole mitään varsinaista tavoitetta liikunnan suhteen. Paino on ok, joten sitä ei tarvitse pudottaa. En myöskään halua liikkua ulkonäön takia, koska olen luonteeltani perfektionisti, joten en kuitenkaan olisi koskaan tyytyväinen jos sille tielle lähtisin. Pyrin siis hyväksymään kehoni sellaisena kuin se on ja olemaan tyytyväinen siitä, että ylipäätään pystyn harrastamaan liikuntaa. Jos nyt joku tavoite pitää keksiä, niin ihan mielelläni haluaisin lisää voimaa, nopeutta ja ketteryyttä.
Mutta miten saisin kasvatettua lihasmassaa, kun en ole yhtään kiinnostunut esimerkiksi salilla käymisestä? Olen köyhä opiskelija, joten en muutenkaan halua pistää hirveitä summia harrastuksiin. Jooga on osoittautunut ihan mahtavaksi lajiksi, mutta kaipaisin siihenkin joskus jotain vaihtelua, koska kyllästyn helposti. Olisiko kellään mitään vinkkejä, millaista voimaharjoittelua olisi helppo tehdä ihan kotioloissa? Olen aina harrastanut liikuntaa ihan fiilispohjalta, joten en hirveästi ymmärrä näistä jutuista.