karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-08 08:03:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-09-08 08:12:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Otsikko kertookin jo olennaisen: tähtäimessä on juosta täyspitkä maraton ensi syksynä. Juoksuharrastuksen aloitin nollasta viime huhtikuussa ja pikkuhiljaa siitä kesän ajan kuntoa kasvatellen tultiin siihen, että viime lauantaina juoksin puolimaratonin 2.10 aikaan. Ja nälkähän kasvaa syödessä, eikä lenkkareita vaan enää voi jättää narikkaan :D

Puolikkaan jälkeen olen nyt parannellut pientä jalkapohjan rasitusvammaa ja kieltänyt itseäni ottamasta yhtään juoksuaskelta, ennen kuin jalka on entisellään. Mutta pää kuhisee jo suunnitelmia talven varalle... Ajatuksena olisi jatkaa juoksemista 3-4 lenkin viikkotahdilla siten, että pitkiksen venytän pikkuhiljaa sinne yli 20 kilometriin, yksi noin tunnin lenkki mennään reippaammin suunnilleen tavoitevauhtia ja yksi olisi jotain intervalleja, mäkijuoksua, metsäpolkuja.. Ja neljäs lenkki on peruskestävyystasolla koiran kanssa hölkkäillen. Lisäksi kerta viikkoon ohjattu lihaskunto/askellustunti ja kotona teen vielä lihaskuntoa ja tietenkin venyttelyt. Koiran lenkitykset näiden lisäksi tulee tietysti päivittäin, mutta tarkoitus olisi, että kaksi päivää viikossa olisi lepopäiviä; vain nuo koiralenkit ja nekin ihan rauhassa kävellen. Keväällä teiden sulettua mietin sitten tavoiteaikaa maratonille ja otan sen mukaan jonkun 12 viikon ohjelman. Jossain vaiheessa kesää vielä pitäisi parantaa tuota puolikkaan aikaakin ;)

Treenipäiväkirjaa pidän, jotta pystyn vähän paremmin seuraamaan viikkotahtia ja tajuan pitää kevyempiäkin viikkoja, sekä muistan paremmin fiiliksiä erilaisista treeneistä. Ja tottakai kommentointi on tervetullutta ja toivottavaakin; pysynpä paremmin ruodussa kun tavoitteet ja tehdyt treenit on julkisia :lol: Päivitän samaan viestiin viikon treenit niin pysyy selkeämpänä.

Viikko 36
ma-ke päivittäin tunti koiran lenkitystä kävellen (jalkapohjan kipu vähenee päivä päivältä :))
to tunti koiran lenkitystä kävellen, puolen tunnin lihasjumppa (kyykyt, vatsat, selät, kyljet ja punnerrukset, lyhyet venyttelyt)
pe tunti koiran lenkitystä, puolet kävelyä ja puolet hölkkää. Jalka tuntui jo hyvältä, yläkropassa tuntuu eilinen kuntopiiri :) Hyötyliikuntaa viikkosiivouksesta!
la tunti hölkkää koiran kanssa, vatsalihaksia ja venyttelyä. Hyötyliikuntana neljä tuntia sienestystä :)
su kävelyä koiran kanssa metsässä ja tiellä yhteensä 2h 45min. 35 minuutin vk-juoksulenkki (noin 7km) juoksutekniikkaan (erityisesti ylä- ja alamäkijuoksuun) keskittyen, venyttelyt.

Hyvä palautumisviikko :) Ensi viikolla sitten pikkuisen lisää juoksua ja josko pääsis jo salillekin johonki ryhmärääkkiin..

ViestiLähetetty: 2011-09-13 06:21:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No niin, startataanpa seuraava viikko ja katsellaan, mitä tällä kertaa saadaan aikaan. Eilen kävin hakemassa 10-kortin kuntosalille, joten ensimmäinen kerta moista treeniä tullee tällä viikolla :)

Viikko 37
ma 1,5 tuntia koiran lenkitystä kävellen. Kevyempi päivä liikunnallisen viikonlopun jälkeen :)
ti Tunti koiran lenkitystä kävellen, 55 min/8,3km juoksulenkki ja venyttelyt. Sain sports trackerin taas toimimaan puhelimen päivityksen kanssa, joten saa tarkempaa tietoa noista juostuista matkoista :) Kovin on jo syksyistä, lenkki meni mukavasti tuulessa ja vesitihkussa, viimeiselle kilometrille ehti kunnolla kastuakin.. Pitäisiköhän jo panostaa säänkestävämpiin juoksuvermeisiin noiden caprimittaisten trikoiden ja vanhan verryttelytakin sijaan ;)
ke 1h 45 min koiran kanssa kävelyä.
to puolen tunnin kävely ja 45 min hölkkälenkki koiruuden kanssa. Vartti lihaskuntojumppaa ja venyttelyä.
pe tunti koiranlenkitystä kävellen. Siivousta reilu pari tuntia :)
la 1h 15 min koiranlenkitystä, juoksua 1h 37 min eli 14,3km sekä venyttelyt. Lenkki oli oikein kiva tehdä aurinkoisessa syyssäässä ja uudet pitkät juoksuhousut oli hyvät :) Tuo 6:50min/km tuntuu olevan mulle se mukavuusalue, jolla voi juosta niin pitkään ku tie taikka jalat loppuu. Siitä sitte tavoitetta talveks, hinata tuo mukavuusalue lähemmäs kuutta minuuttia!
su 1h kävelyä koiran kanssa, 1h bodypumpia, jonka alkulämmittelyksi 30 min spinningpyörällä polkemista. Oli tosi kiva käydä jumppailemassa, painotki osui tuurilla just kohdalleen kaikkiin sarjoihin, vaikken aikoihin oo pumpissa käynytkään :) Tunnin jälkeen oli havaittavissa mukavaa tärinää lihaksissa, ilmeisesti jotain tuli tehtyä!

Viikon tavoitteet tuli täyteen ja oli oikein hauska liikuntaviikko. Panee vaan miettimään, että mitenkähän nuo juoksukilometrit saa hinattua lähemmäs neljääkymmentä, kun nyt tuli vaan tuommoinen 25km.. Mulla lienee tällä hetkellä paras vaihtoehto juosta isompi osa noista koiralenkeistä, niistä tulee helposti pk-kilometrejä (koiran kanssa vauhti on väkisinkin hidasta). Siihen lisäksi sitten pari-kolme omaa lenkkiä. Seuraava viikko voisi sisältää vaikka yhden reippaan mäkijuoksu- tai intervallitreeninkin :)

ViestiLähetetty: 2011-09-14 12:13:13 
Poissa
rysäkeppi
rysäkeppi

Tulipahan vaan mielehein, että 12 viikon ohjelma on aika lyhyt, kannattaiskohan harkita jotain pidempää ohjelmaa? Riippuu tietysti, että minkälaisilla pohjilla ja loppuaikatavoitteella lähtee. Mun ainakin tulis harjoiteltua "järkevämmin", jos mulla olis edes netistä lainattu joku valmis harjoittelupohja, ikään kuin neuvonantajana. Tähän asti (reilu vuosi siis) olen juoksennellut ihan fiilispohjalta ja tilaisuuden koittaessa.

Vuodenvaihteessa ajattelin vääntää itselleni jonkinlaisen "ohjelman" jolla mennään kohti ekaa täyspitkää.
Maratonneitsyyteni menettämisen ajankohtaa olen tässä funtsinut, ja yksi varteenotettava vaihtoehto olis Terwamaraton Oulussa. Sen jälkeen olis koko kesä aikaa toipua järkytyksestä ja tehdä uusia ennätyksiä (tai lupauksia siitä, ettei koskaan enää :D )

ViestiLähetetty: 2011-09-14 19:50:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo, tämän talven ajalle olenki kattellut netistä esimerkiks maratoonille suuntaavan viikkokilometreistä ja treenien sisällöistä ideoita ja ajatuksia. Sitten ne "viimeistelevät" 12 viikkoa tulis vähän sen mukaan, mitä loppuaikaa lähden tavoittelemaan vai pyrinkö vaan selviämään hengissä :wink: Lähinnä nyt alkuun ois tarkoitus, että noita pitkiä rauhallisia peruskuntolenkkejä tulee tarpeeksi, jotta pohjakunto (ja jalat) kestää sen juoksun. Sit kelien parantuessa lähdetään miettimään sitä aikaa. Toki se puolikkaan aika pitää saada pienemmäks myös, eli vauhtikestävyyttäkin tarvitaan. Mä vaan oon niin kovin huono seuraamaan mitään ohjelmia, että tuskin koko talven jaksaisin kellon ja kalenterin kanssa juosta :lol:

Mut on se vaan kivaa tuo juokseminen :D

ViestiLähetetty: 2011-09-20 06:33:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Uusi viikko taas. Aloitinkin sen jo reippaasti, kun sattui eilen sauma mennä bodystepiin :) Tästä viikosta olen suunnitellut asteen verran kovemman kuin viime viikosta, ensi viikolla sitten palautellaan. Katsotaan miten suunnitelmat toteutuu...

Viikko 38
ma Puoli tuntia kävelyä koiran kanssa, tunti bodystepiä, 10 min alkuverryttely kuntopyörällä tuntia odotellessa. Tuo bodysteptreeni oli kovatahtista intervallitreeniä (kolme sykehuippua tunnin aikana) ja vähän lihaskuntoa. Oli kivaa! Jalat oli vähän sunnuntain pumpista hapoilla, ja tämän jälkeen sama juttu.. Lähinnä sisä- ja takareidet ja pakarat, ilmeisesti juostessa niitä ei tule niin rääkättyä.
ti Puoli tuntia kävelyä ja 45 min hölkkää koiruuden kera, 15 min venyttelyä.
ke 1h 45min kävelylenkki koiran kanssa.
to Puoli tuntia koiranlenkitystä. Kävin fysioterapeutilla, joka kertoi odotetusti yläselän liikeratojen olevan rajoittuneet ja niska-hartiaseudun jumissa; nyt siis muutama jumppaliike ja venytys mukaan päivittäiseen puuhasteluun.
pe Puoli tuntia kävellen ja tunti juosten koiranlenkitystä. Juoksulenkki oli 7km, ja tällä kertaa oikeasti juostiin (kilometrivauhtia on hiukka hankala koiran kanssa laskea, kun tulee pakollisia pysähdyksiä välillä) :) Oli tarkoitus käydä lyhyempi lenkki pyrähtämässä, mutta oli niin hieno keli, hyvä fiilis juosta ja koirakin laukkasi vieressä ihan innoissaan, joten venytettiin lenkkiä muutama kilometri. Loppuun kirittiin vielä pari vauhtivetoakin. Sitten lyhyet venyttelyt ja jatkoin hyötyliikunnalla siivoten kodin.
la 1,5 tuntia koiranlenkitystä kävellen ja 1h 45 min/16,5 km juoksulenkki. Lenkin piti olla hyvin kevyt, mutta reitillä oli pirullisia mäkiä ja sykkeet oli loppujen lopuks varmasti jotain ihan muuta ku pk-tasoa. Mutta oli ihan kivaa silti :)
su 1,5 h koiran kanssa kävelyä, tunnin bodypumptreeni, jonka alkulämmittelyksi 10 min kuntopyörällä ja loppuverryttelyksi juosten kotiin 1h 15min/11 km. Tällä kertaa tie oli hyvin tasainen ja tuli oikeasti hyvä pk-treeni.

No niin, tulihan tästä loppujen lopuksi sitten kunnon treeniviikko. Melkein 40 kilometriä juoksua, lihaskuntoa ja intervallitreenikin :) Ensi viikon voi hyvin ottaa kevyemmin. Hyvä mieli ja hyvä olo kropassakin :D

ViestiLähetetty: 2011-09-23 20:00:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heips! :smt039 Jätän tänne merkkini. Itselläni olisi suunnitelmissa juosta elämäni ensimmäinen (ja kenties viimeinen :D ) maraton ensi kesänä. Olen täysi amatööri, joten vielä tässä vaiheessa mulla ei ole juuri minkäänlaista hajua, kuinka usein pitäisi treenata ja minkä tyyppisiä treenejä. Eiköhän se kuitenkin selviä tässä syksyn aikana, kun paneudun asiaan vähän syvällisemmin :)

ViestiLähetetty: 2011-09-23 20:16:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moikka ginerva, tervetuloa vaan seurailemaan :D Eipä kai täällä karppifoorumilla "ammattijuoksijoita" näy, mutta kiva kun on muitakin juoksuun hurahtaneita :) Onneksi tässä on vielä melkein se vuosi aikaa opetella, ei oo ihan kristallinkirkkaat vielä meikäläisenkään ohjelmat.. Tällä hetkellä ihmettelen sitä, miten perheelliset ja töissäkäyvät ihmiset ehtii juosta semmoisia viikkomääriä, mitä maratonille pitäisi treenata, ku itte vaan yhden koiran (ja miehen ;)) huoltajana pitää alkaa suunnitella ajankäyttöä jo näillä määrillä.. Onneksi on viikonloput!

ViestiLähetetty: 2011-09-23 20:41:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mullekin tuo ajankäyttö tulee varmasti tuottamaan hieman ongelmia, vaikka olenkin opiskelija, joten harvemmin mun on pakko olla missään tietyssä paikassa tiettyyn aikaan. Käytännössä itsenäistä työskentelyä joutuu kuitenkin harrastamaan sen verran paljon, että ei tässä nyt niin hirveästi sitä ylimääräistä aikaa ole käytettävissä. Yritän hankkia jostain motivaatiota aamulenkkeihin, koska siihen aikaan päivästä mulla olisi varmaankin eniten aikaa juosta. Se saattaa tietysti olla pienoinen ongelma, että mä tykkään erittäin mielelläni torkuttaa herätyskelloa :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-09-23 20:49:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aamulenkit sopis mulle mainiosti, olen itte täysin aamuihminen :) Mutta työt usein estää aamujuoksut.. Kannattaa ehdottomasti kokeilla, josko sulla aamulenkit onnistuisi, juoksemalla lähtee jotenkin päivä ihan eri vireellä käyntiin :D

ViestiLähetetty: 2011-09-27 06:38:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Viime viikon ahkeran treenailun jälkeen pidetään nyt kevyempi viikko. Jos pikkuisen juoksentelisin, kävelisin enemmän tuolla metsissä ja jumppailisin. Fysioterapeutin käsittelykin on varattu tälle viikolle, jännä nähdä millainen rutina tuolla yläselässä käy kun sinne menen :)

Viikko 39
ma Kaksi tuntia koiranlenkitystä, josta 1,5 tuntia poluilla ja umpimetsässä. Oli kiva ilma ja lenkki vähän venähti tuolla samoillessa :)
ti Puoli tuntia kävellen ja 45 min hölkäten koiran kanssa sekä lyhyet venyttelyt.
ke 50 min kävelylenkki koiran kanssa.
to Puoli tuntia kävellen ja tunti juosten koiran kanssa. Tein tarkistuslaskennan pitkästä aikaa syömisistäni ja meni kyllä syöty ja kulutettu sapuska just eikä melkein tasan. Peruskulutus 1300 kcal + liikuttu 600 kcal, syöty 1900 kcal :) Tarkemmin vielä hiiret 56g, rasva 127g ja proteiini 128g. Eli edelleenkin proteiinia tulee helposti yli suositusten, mutta eipä tuo tunnu menoa haittaavan :wink: Kiva näitä on välillä tarkistella, miinuksille en halua mennä.. mutta mutukarpilla jatketaan!
pe 1,5 tuntia kävelyä kera eläinotuksen. Siivoustakin taas hyötyliikunnaksi. Iltalenkillä katseltiin huikeaa auringonlaskua :D
la Kaksi tuntia koiranulkoilutusta pääasiassa pitkin metsiä. Juoksulenkki 45min/7km ja venyttelyt. Piti juosta pitemmälle, mutta epätasaisella alustalla vinksautin vähän nilkkaani ja siinä tuntui pikkuisen ikävältä, joten juoksinkin sitten kotiin. Täytyy tarkkailla tuota, ettei jää mitään jälkiseuraamuksia -kävellessä siinä ei tuntunut sitten mitään ongelmia :)
su 1,5 tuntia kävelyä koiran kanssa. Sauvakävelylenkki 1h 45min/10,5km :D Oli tosi kiva lenkki upeassa syyssäässä, enkä ois malttanu tulla kotiin.. Sauvakävely oli yllättävän rankkaa ja teki jänniä tuntemuksia tuonne yläselkään -varmastikin tehokasta! Menee pk-treenistä meikäläisellä loistavasti :) Illalla sitten vielä tunti bodypumpia, jonka alkulämmittelyksi 15min soutulaitteella ja crosstrainerilla.

Tuon sauvakävelyn otan ehdottomasti mukaan viikko-ohjelmaani :) Ainakin se yksi lenkki viikossa. Uusi viikko aloitetaankin sitten pakaralihakset jumissa, otti ylämäkien harppominen sauvojen kanssa sen verran takapuoleen ja pumpissa viimeisteltiin jumitukset :lol:

ViestiLähetetty: 2011-09-28 11:14:40 
Poissa
rysäkeppi
rysäkeppi

Terrielli kirjoitti:
Tällä hetkellä ihmettelen sitä, miten perheelliset ja töissäkäyvät ihmiset ehtii juosta semmoisia viikkomääriä, mitä maratonille pitäisi treenata, ku itte vaan yhden koiran (ja miehen ;)) huoltajana pitää alkaa suunnitella ajankäyttöä jo näillä määrillä.. Onneksi on viikonloput!

Tee meidän kotiin ekskursio :smt005 Jos sitten tarvis ihmetellä vähän vähemmän :mrgreen:

Kaikkeen tietys tottuu, paitsi jääpuikkoon....
Järjestely- ja joustavuuskysymyshän tuo pääasiassa on, ei aktiiviseenkaan juoksuharrastukseen niin järkyttäviä tuntimääriä mene.
Lenkki alkaa kun astun ovesta ulos ja päättyy kun astun takaisin sisälle. Ei välinehuoltoa (pl. pyykit), ei siirtymisiä, ei halli- eikä salivuoroja,
ei pakollisia aikatauluja, kuskaamisia eikä talkoovuoroja.
On tämä helppo harrastus.

En pidä itseäni missään asiassa minkäänlaisena ääritapauksena, mutta myöntää täytyy, että lenkkeilyt tulee hoidettua pääasiassa aikaan jolloin "vastaantulijat ovat harvassa",
eli aamulla aikaisin ja illalla tosimyöhään. Mua armahtaa säännöllinen työaika, joka aiheuttaa sen, että päivärytmikin on säännöllinen.

Janne joka voisi kirjoittaa myös nimimerkillä

-työpäivä matkoineen kestää yli 10h
-yksi koira (nöffi)
-yksi puoliso ( :mrgreen: )
-6 alaikäistä lasta, nuorin alle 2v

ViestiLähetetty: 2011-09-28 12:13:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

=D> Mä arvasin, että täältä löytyy vastaus tähänkin elämän suureen kysymykseen :lol: En osaa edes kuvitella arjen pyörittämistä kuuden lapsen kanssa, mutta tottahan se on, että kaikkeen tottuu! Heh, jotenkin tuntuu nyt, että mullahan on ruhtinaallisesti aikaa; voisin keksiä vaikka jonkun uudenkin harrastuksen :lol:

Ja ehkäpä se uusi harrastus on jo keksitty: fysioterapeutin mukaan pitäis alkaa sauvakävelemään :shock: Mun yläselkä haluaa olla "hieman" jumittunut ja koska kysymys on vain lihasperäisestä jumista ja jäykästä rintarangasta, auttais tuommoinen yläselkää aktivoiva liikunta siihen. Ja talvella tietysti hiihto olis hyvä. Siitäpä sitten sauvoja (ja suksia) hankkimaan.. Bodypumpin alkuverryttelyn vaihdan myös kuntopyörästä crosstrainerille tai soutulaitteelle :) Lisäksi sain ohjeen makoilla joka ilta tennispallojen päällä, jotta rangan lukot napsahtelis auki.. Muutama siinä fyssarin pöydällä jo poksahtikin. Jotenkin tulee syyllinen olo, kun tällekin selälle ois voinu itse tehdä paljonkin ennen ku se on näin jumissa, mutta tekosyiden lista on loputon.. Parannan tapani tulevaisuudessa!

ViestiLähetetty: 2011-09-28 19:00:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla ei ole puolisoa, lapsia eikä edes koiraa, mutta koen silti usein olevani liian kiireinen. Janne on selvästikin joku supermies, jos hänellä oikeasti riittää aikaa tuolle kaikelle :shock: :lol:

Ja Terrielli, sauvakävely on oikeasti tosi hyvä harrastus jos on jotain selkävaivoja. En tosin puhu omasta kokemuksesta, mutta äitini harrastaa pelkästään sauvakävelyä ja on ihan pirun kovakuntoinen nainen. Hän melkeinpä kävelee yhtä kovaa kuin mä juoksen :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-09-28 20:00:01 
Poissa
rysäkeppi
rysäkeppi

ginerva kirjoitti:
Janne on selvästikin joku supermies

Ooh, ginerva ! :smt060 Olen otettu tästä lausunnosta. :oops:
(Harvemmin tunnen itseäni superiksi . . . :smt086 )

Dementiahiihto aka sauvakävely on toki tehokasta ja hyvää liikuntaa, mutta on se pöljän näköistä.
Varsinkin sellainen sauvalöntystely :smt043

ViestiLähetetty: 2011-09-28 20:10:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Janne_P kirjoitti:
Dementiahiihto aka sauvakävely on toki tehokasta ja hyvää liikuntaa, mutta on se pöljän näköistä.
Varsinkin sellainen sauvalöntystely :smt043

No onhan se kieltämättä aika hassun näköistä, kun jotkut lähinnä raahaavat niitä sauvoja perässä :lol: Mutta jos tekniikka on kunnossa, niin kyllä silloin pitäisi kehdata sauvoa ilman niitä suksiakin :wink:

ViestiLähetetty: 2011-09-29 14:21:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos kannustuksesta! :lol: Mulla on kanssa sauvakävelevä äiti, jonka perässä en ennen juoksuharrastusta meinannu tosiaankaan pysyä.. Äitimuorin varastoista taidankin käydä sen vanhat sauvat hakemassa parempaan talteen; ollaan melkein samanmittaisiakin niin saan tarpeeks lyhkäiset kepit :) Ja ajattelin kyllä mennä tuonne metsäpoluille niillä huiskimaan -en suinkaan siksi että en kehtaisi ihmisten ilmoilla sauvakävellä, vaan metsäpoluilla ne töppöset pitää paremmin ja saa oikeasti jotain hyötyäkin tuolle selälle siitä lenkistä :wink:

ViestiLähetetty: 2011-10-04 20:27:44 
Poissa
rysäkeppi
rysäkeppi

Huhuu, Terrielli !
Nyt on jo tiistai. Missäs sinä piileskelet ? :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-10-05 06:09:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^Juurikin semmoinen olo on, että piiloon voisi mennä vaikka peiton alle :? Jokasyksyinen matalapaine meinaa iskeä taas pimeiden aamujen tullen aurinkoenergialla toimivaan ihmiseen.. Mutta eiköhän tämä tästä, liikuntahan on luontainen masennuslääke :mrgreen: Elikkäs tavoitteena tälle viikolle hankkia paljon endorfiinejä lenkkeilemällä!

Viikko 40
ma 1h 15 min koiranlenkitystä.
ti 30 min koiranlenkitystä, 1h hölkkälenkki koiran kera.
ke 1h 30min kävelyä koiran kanssa. Tai oikeastaan iltalenkki meni laahustamalla -aivan älytön väsymys työpäivän jälkeen! Lenkin jälkeen söin, kömmin sohvalle ja olin täydessä unessa ennen iltakahdeksaa. Yöunista tulikin sitten kivasti 11 tuntia... Toivottavasti väsy ei johdu flunssapöpöistä vaan uudet projektit töissä vie energiat.
to Tunnin kävelylenkki ja puoli tuntia kuntopiiriä ja selkäjumppaa.
pe 1,5h koiranlenkitystä kävellen, viikkosiivous.
la Keksin lähteä jalan kehonhuoltotunnille: 11,5km juosten salille ja sama matka kävellen/hölkäten takaisin kotiin. Kehonhuoltotunnilla siis liikkuvuusjuttuja ja venyttelyä. Reissuun meni yhteensä neljä tuntia. Lisäksi 1,5h koiranlenkitystä kävellen.
su 2,5h koiranlenkitystä kävellen, tunti bodypumpia, jonka alkuverryttelyksi 15min crosstrainerilla.

Juoksua tuli nyt vähemmän. Vähän väsyviikko kokonaisuudessaankin :? Uudet juoksulenkkarit ois varmaan syytä hankkia, tuo lauantain lenkki alkoi tuntua oikeassa polvessa, mikä kertois siitä että ei välttämättä ole enää pronaatiotuki paras mahdollinen noissa kengissä. Onhan niillä jo juoksenneltukin :)

Seuraavalle viikolle vähän energisempää otetta, kiitos :D

ViestiLähetetty: 2011-10-11 06:35:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mitämitä, joko se on viikko 41 :shock: Eihän tässä oo ku hetki enää jouluun! Ja kohta tulee vuosi täyteen mun elämänlaaturemontista; tein viime vuodenvaihteessa uudenvuoden lupauksen, että pidän ittestäni parempaa huolta. Eipä sitä silloin arvannu mihin moinen lupaus voi johtaa -kymmenen kiloa pienemmäksi, puolimaratonille ja karppilammikkoon :D

Tällä viikolla on parempi mieli, ehkä siksikin kun aloitin maanantaiaamun fyssarin pöydällä hierottavana :) Mulla on nyt muutamalla viikolla tosiaan putkeen noita käyntejä, että saadaan pahimmat jumit ja lukot pois ja "kotiläksyt" kuntoon. Yhden niskalukon olin itsekin saanut venyttelyillä auki -tosin kun se tapahtui, epäilin että rikoin jotain niskassa, kun se oli puoli päivää kipeä... Fyssari sitten lohdutteli, että se oli tarkoituskin niissä venytyksissä ja ihan normaalia :lol: Vielä kuulemma vaan löytyy harjateräksen pätkät selästä, mutta eiköhän ne siitä pehmene.

Tän viikon tavoitteena olisi tosiaan olla viime viikkoa reippaampi, tehdä selälle hyvää ja juostakin (jos nyt tuo polvi ei tykkää huonoa kun en vielä saa uusia lenkkareita). Hyötyliikuntaa työmatkoilla tulee keskiviikosta lähtien entistä enemmän, kun käyttämäni parkkihalli on nostanut hinnat älyttömyyksiin ja alan jättää auton kauemmaksi. Reilu kilometri suuntaansa tulee sitten käveltyä aamuin illoin. Yksityisautoilun ihanuuksia tämäkin, mutta edelleenkin bussimatka kestäisi paljon kauemmin nähtävyyskierroksineen. Ja minähän en muutamasta lisäaskeleesta pane pahakseni :wink:

Viikko 41
ma Puoli tuntia koiranulkoilutusta. Aika rauhallinen aloitus viikolle :mrgreen:
ti Tunti kävelyä koiran kera, tunnin BodyCombat ja vartti crosstrainerilla lämmittelyksi. Bodycombat oli kivaa, hiki valui ja yläselkä sai varmasti kaipaamaansa liikettä :D
ke Tunnin kävelylenkki koiran kanssa, puoli tuntia selkäjumppaa ja lihaskuntoa (vatsat, selät, punnerrukset).
to Tunti kävelyä ja 45min/4,7km juoksua koiran kanssa, puolen tunnin jumppasessio samoin kuin keskiviikkona.
pe Tunti koiranulkoilutusta, siivousta.
la 1,5h koiranlenkitystä metsässä, 45min/4,5km juoksulenkki koiran kanssa, hyötyliikuntana polttopuiden pinoamista.
su Tunti koiranlenkitystä, 1h 55min/11,2km sauvakävelyä metsäteillä, venyttelyt.

Miten minusta tuntuu, että jää liian vähän aikaa liikkua :? Mut onhan tuossa jo melkein 13 tuntia reipasta liikuntaa, josta puolet hikiliikunnan puolelle menevää. Juoksutreenit on nyt vähissä, mutta eiköhän ne taas siitä lisäänny itsestään.. Kunto tuskin pääsee näillä liikkumisilla hirmuisesti tippumaan :)

ViestiLähetetty: 2011-10-18 06:30:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Startataanpas seuraava viikko. Tällä viikolla viikonlopulla on tiedossa synttärikyläilyjä. Muutenkin tuntuu tulevina viikonloppuina olevan taas paljon puuhaa, mutta eiköhän sinne liikettäkin saada mukaan :) Ja arkena yritetään kans mahdollisimman paljon tehdä! Aika kiitää..

Viikko 42
ma Puoli tuntia koiran ulkoilutusta, tunti BodyStepiä ja lämmittelyksi 10min crosstrainerilla.
ti 1h 15 min koiran ulkoilutusta kävellen. Tästä viikosta uhkaa tulla todellinen lepoviikko; yövieraat meillä ja omat kyläilyreissut aiheuttaa sen, ettei oikein keksi milloin ehtis liikkumaan loppuviikolla. Mutta ehkäpä se on ihan hyväkin välillä..? Paitsi omalle pääkopalle, tää tahtois juosta ja hyppiä ja pomppia :smt026
ke 1h 30min koiran kanssa kävelyä.
to 1h 45min koiranlenkitystä, 40min selkäjumppaa, lihaskuntoa ja venyttelyä. Ja hehkutus: mun selkä venyy! Aina aiemmin oon kyllä saanu helposti varpaistani kiinni suorin jaloin istuessa, mutta selkä on ottanu vastaan. Nyt saan jo pään polviin eikä selkään satu :D Ja peilistä kattoessa näyttää selvästi siltä, että hartiat on laskenu normaalimmalle tasolle. Fyssarin käsittelyt ja kotiläksyt tekee gutaa =D>
pe 1h 30min koiranlenkitystä, 30min aamujumppa samaan tyyliin kuin eilenkin.
la 1h 30 min koiranlenkitystä.
su 2h 15 min koiranlenkitystä.

Menipäs viikko nyt kävelyksi. Viikonloppuna tosiaan reissussa, koira kun on mukana niin sen lenkit tulee tietysti aina tehtyä. Synttärikakkua tuli myös syötyä :wink: Seuraavalla viikolla skarpataan taas!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00