Heipä hei! Täällä pulisee kolmekymppinen kahden lapsen kotiäiti, lapset 3kk ja kohta 2v. Lastenhoidon ohella olisi tarkoitus yrittää vähän liikkuakin, jotta pääsisi edes vähän lähemmäs sitä pre-baby -kroppaa.
Historiasta sen verran, että opiskeluvuosina (2000-2005) liikuin todella paljon, aamuisin kävin salilla ja iltaisin vielä erilaisissa jumpissa. Liikuttua tuli monipuolisesti aina joogasta combattiin ja latinotansseihin. Valmistumisen jälkeen muutin pienemmälle paikkakunnalle ja kaikki muu paitsi salilla käynti jäi. Kävin salilla aamuisin ennen töihin menoa. Työpaikan vaihdoksen myötä (2008) jäi salilla käynti yhteen kertaan/vko. Sitten maaliskuussa 2009 raskauduin ja se salilla käyntikin jäi pois. Sen jälkeen liikkuminen on ollut hyvin vähäistä, mutta NYT! Nyt on tarkoitus päästä ensi kesäksi bikinikuntoon!
Elämäntilanteen vuoksi suurin osa liikunnasta rajoittuu kotioloihin. Kerran viikossa pääsen kuitenkin salille ja myöhemmin, kun tuo pienempi on vähän vähemmän riippuvainen näistä tisseistä, olisi tarkoitus alkaa käydä naapurikunnassa, jossa olisi tarjolla mm. sitä ihanaa combattia.
Mutta nyt siis liikutus koostuisi seuraavista:
-Sali 1krt/vko. Koko kroppa kerralla. Olen tehnyt kaksi ohjelmaa, joita vuorottelen.
-Kahvakuulailu. Ihan alkutekijöissään eli tätä vasta harjoittelen.
-Go Fat Go -ohjelman kotitreeni. Muuten en tähän systeemiin sekaannu, mutta tuota kotitreeniä voisi tehdä silloin, jos ulos ei pääse kuulailemaan.
-Lenkit. Jos olen yksin matkassa, on mukana taapero rattaissa, vauva rintarepussa ja koira hihnassa. Jos on mieskin matkassa, niin mulla yleensä vauva rintarepussa ja käsissä kävelysauvat.
-Pilates. Tätä olisi tarkoitus alkaa harjoittelemaan, lähtien ihan aasta, eli hengityksen opettelemisesta.
-Vauvajumppa. Boxilta löytyi tällainen yleltä tallennettu helmi.
-Zumba. Joskus on tullut hankittua zumba-dvd, sitä voisi pyörittää aina silloin tällöin.
-Wii Fitkin löytyy taloudesta, sitäkin voisi yrittää joskus kaivaa naftaliinista.
-Venyttely. Kankea olen, ryhti on huonontunut lapsien kantelusta. Venyttelyä siis!
-Taloudesta löytyy myös kuntopyörä. Se on kyllä ihan vihonviimeistä, tylsää hommaa, mutta se on sitten se viimeinen oljenkorsi, jos ei muuhun ehdi/pysty.
-Ja hyötyliikuntaa unohtamatta. Koko talon kun siivoaa rivakkaan tahtiin, niin saa peremmin hien pintaan kuin lenkkeilemällä. Haravointi, lumien luonti...
Joka päivä olisi tarkoitus tehdä edes
jotain.