Tarkoitus ois kartella turhia hiilareita ennen reissuun lähtöä, mutta siellä syödä mitä nyt kalakasvissyöjänä vastaan tulee kaupoista ja kahviloista yms. Eiköhän siellä ollessa riitä energiankulutus takaamaan sen, että ei ainakaan paino nouse, ja tärkeintä siellä onkin jaksaa mahdollisimman pitkälle. Ruokaa en aio kantaa jotain pähkinöitä, suklaata ja juotavaa enempää mukana. Pienehkö aamupala, päivä napostellen ja vettä juoden, ja illalla ravintolaan syömään. Parit punaviinit kipulääkkeeksi
Juu, kevyt rinkka on, samoin kohtuulliset lenkkarit ja vaellussandaalit mutta kevyet vaatteet on vasta hankintalistalla. Pahus kun on hankala löytää noita teknisiä kamppeita, kun pituutta on alle 160, ja ympärysmittaa reilusti yli metri

vaatteita pitää pyykätä tiheään, kun selvää on, että selässä ei pysty kantamaan juuri mitään pitemmän päälle. Mitään puuvillaista ei siis kannattane mukaan ottaa. Onneksi on vaan 50 l rinkka, niin eipä sinne mitään valtavaa tavaralastia saakaan.
Oon ajatellut, että pidän vaan yhden lepopäivän viikossa, ja silloinkin saatan kevyesti kävellä tai venytellä. No, jos kipeeksi tuun, niin sitten toki lepopäiviä. Mutta vaihdan lajista toiseen, jotta kroppa rasittuis monipuolisesti. (eikä pääkään kestä tahkota aina yhtä ja samaa... ) Nimittäin pitää yrittää pikkuhiljaa totuttautua siihen, että sitä pitkäkestoista liikuntaa on reissussa ohjelmassa joka päivä. Toisaalta kunto vissiin nousis paremmin tehokkaammalla ja lyhytkestoisemmalla treenillä? Kävelyvauhtia pitäs saada lisää ennen reissua, ja sen suhteen ylikilot on isoin rajoite. Tässä kun oon jojonnut muutamaa kiloa viime kesästä lähtien eestakas, oon huomannut, että kävely on kummasti vikkelämpää heti jos muutaman kilon paino laskee. Matkakaveri on tuplasti vanhempi, mutta lähes normaalipainoisena kävelee kuitenkin nopeammin. Haastetta tässä on aika lailla, mutta onneksi on vielä yli 3 kk aikaa lähtöön.