karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-07 08:22:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kirsikka kuntoilee
ViestiLähetetty: 2011-10-09 10:15:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olen Kirsikka, 43-v nainen, ja tällä hetkellä aktiivisesti liikkuva. Karppausta on takana nyt puoli vuotta ja tämä elämäntyyli on toivon mukaan koko loppuelämän juttu. Karppaamaan minut sai viljojen sopimattomuus. Pieni painonlasku, kehon timmiintyminen ja virkeä olo tulivat kaupanpäälle :D

Tällä hetkellä viikko-ohjelmani sisältää 5 liikuntakertaa; kerran latinalaistansseja, kerran kahvakuulaa, 2 kertaa kuntosalia ja kerran perusteellinen venyttelyohjelma läpi. Toiveissa on saada lihasta näkyviin. Kuntosalilla olen käynyt pitkään, mutta voisi sanoa, että nyt vasta treenaan päämäärätietoisemmin.

Karppaustyylini on semmoinen n. 50 g HH päivässä. Painon ei tarvitsisi kovin paljon laskea, nyt BMI on 22,27. Kävin tuossa alkukesästä on 21 alkavalla alueella, mutta nyt taas kun kilppari oikuttelee ja lääkitystä säädetään, nestettä on kehossa 1-2 kg :( Muotoja löytyy erityisesti pepusta ja reisistä, enkä haaveilekaan enää tässä iässä shortsikelpoisista jaloista. Mutta käsivarsiin haluaisin kunnon muodot ja rasvaa päältä pois. Vyötärö minulla alkaa kutosella (67 cm) eli siihen olen tyytyväinen. Runsaaseen selluliittiin jaloissa ja olkavarsissa hieman näkyvään pidän yhtenä syynä kilpparivajausta. En ole koskaan ollut täysin "sileä", mutta vajiksen myötä selluliittia tuntui tulevan tosi paljon :( Kertonee huonosta nestekierrosta...

Toinen hankala juttu on matala verenpaine :( Minulla on kai perintönä saatu sinänsä terveellinen matalalla pysyvä verenpaine. Välillä vaan se laskee niin alas, että alkaa huimaamaan. Syön jo suolatabletteja päivittäin, mutta silti esim. edellisellä kerralla kahvakuulassa meinasi loppua treeni maastavetoihin kun meni "vintti pimeäksi". Karppaus sinänsä on "pahentanut" tätä vaivaa. Kun en syö mitään valmista, eineksiä, leipää yms. jää suolan käyttö liian vähäiseksi minulle vaikka itse tekemiini ruokiin reilusti suolaa laitankin. Tämä menee varmaan ihan loogisesti sen kanssa, että korkeasta verenpaineesta kärsivät "tervehtyvät" karppauksella, niin jo valmiiksi matalan verenpaineen omaavalla voi laskea paineet liian alas...? Ratkaisu sinänsä täytyy löytyä karppauksen toteuttamisesta, mihinkään vt-tyyliin en halua enkä voi palata.

Pitkään on ollut mielessä, että pitäisi merkata näitä liikkumisia johonkin ylös, toivottavasti tämä päiväkirja innostaa minut nyt siihen :D

Viestin otsikko: Re: Kirsikka kuntoilee
ViestiLähetetty: 2011-10-09 10:28:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tässä merkintöjä parilta viime päivältä.

Perjantaina 7.10 ohjelmassa oli ohjattu kahvakuulatreeni (55 min.). Ohjelmassa opetellaan 8 liikettä aluksi omassa tahdissa tekemään kunnolla ja sitten tehdään 2 x 8 min patteri, eli tehdään kaikki 8 eri liikettä putkeen, 1 min kutakin, vaihdot kennosta. Lopuksi venyttelyt. Liikkeet ovat:

- askelkyykky, kuula ylös samalla käsi ojentaen
- tuulimylly (kuula alas laskevassa kädessä)
- heilautus, kuula ylös eteen ja hauiskäännöllä alas
- pysäytetty kahdeksikko
- maastaveto (molemmat jalat maassa tai toinen jalka takana varvas maassa)
- yhden käden heilautus
- soutu
- vinot vatsat

(Tämä kahvakuula on sen verran uusi juttu, etten tiedä ovatko nuo liikkeiden nimitykset ihan oikeat)

Eilen, 8.10, oli vuorossa salitreeni. Edellistä ohjelmaa tein 2 kk, nyt alkoi uusi ohjelma. Lauantain treeni sisälsi:

- leveä selkälihas
- vatsat
- ojentajat
- hauis
- olkapäät

ViestiLähetetty: 2011-10-09 18:55:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tänään taas kuntosalia ja uutta ohjelmaa:

- Reidet ja pakarat
- Rintalihakset
- Selkä
- Vatsat
- Pohkeet

Perjantai-illan kahvakuula tuntuu vielä aika makealta selkälihaksissa.

Äsken kävin katsomassa kahvakuulan perusliikkeet ja hieman polttelee mielessä, että jos ottaisin treeniohjelmaan kunnon kuulatreenin. Tuo räkkiasento vaan vähän mietityttää, sillä mulla on ajoittaisia välilevy/SI -nivel -ongelmia selässä. Täytyy opetella tekemään vaan liikkeet ihan oikein alusta pitäen.

ViestiLähetetty: 2011-10-09 20:22:56 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Jään seuraamaan :D Olen sua viisi vuotta nuorempi urheileva karppi ja lajivalikoimakin pitkälti sama :D

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-10-10 16:46:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tervetuloa vaan seuraamaan :D

Lueskelin sun päikkyä ja täytyy varmaan ens kerralla salilla kokeilla tota leuanvetoa. Entisellä salilla oli semmoinen laite, jossa vedettiin leukoja, mutta siinä pystyi säätämään vastusta aluksi vähän kevyemmäksi. Nykyisellä salilla ei ole tota laitetta, on muutenkin semmoinen vähän "riisutumpi" paikka. Eniten leuanvedon kokeilua on rajoittanut se, että ne korstot (lihaksikkaat miehet) näkee ja nauraa, kun mä en saa yhtään vedettyä :mrgreen: No, ei oikeasti, mutta ihan vähän...

Sinänsä mulla on toi haba se, joka kehittyy suhteessa ainakin koon puolesta kaikista eniten. Voimasta en ole niin varma. Haluaisin käsivarret, joissa kolmipäinen hartialihas oli pyöreä ja alempi olkavarsi saisi olla vähän kapeampi. Mutta ei taida tulla mun geeneillä. Haba pukkaa vaan kokoa suhteessa eniten.

Tänään tulostin töissä kahvakuula perusliikkeet ja taidan lähteä kohta tonne alakertaan kokeilemaan. Mies nauroi eilen kun selitin suu vaahdossa kahvakuulasta ja että jos alkaisin vetää yhden treenin kokonaan kuulalla. Se totesi taas kerran, että minuun on jälleen iskenyt uusi innostus. Olen täysin on-off-ihminen ja mistä innostun, syöksyn siihen täysillä (kunnes jonkin ajan päästä jokin uusi innostus iskee).

Muutenkin "ongelma" tällä hetkellä on liika innostus treenaamiseen. Mulla on vähän häikkää kilpparilääkityksen kanssa (on se kuitenkin seurannassa) ja olen aika hyperaktiivinen juuri nyt. Haluaisin treenata koko ajan ja paikallaan pysyminen on välillä todella vaikeaa. Pakko vaan pysyä ennalta suunnitellussa ohjelmassa, muuten on kohta paikat rikki :(

ViestiLähetetty: 2011-10-11 13:05:33 
Poissa
karppi
karppi

Tunkeilenpa tännekin - vaikka aamukiireissäni vastasinkin tuonne omaan treenipäiväkirjaan!

Tuohon treenihuimaukseen voi auttaa vahva kahvi ennen treeniä - ainakin minulla toimii tässä tarkoituksessa mainiosti. Minullakin siis matala verenpaine.

ViestiLähetetty: 2011-10-11 13:25:18 
Poissa
karppi
karppi

Lueskelin vielä postauksesi tuolta liikuntapuolelta - muuttaisin kyllä vähän tuota kuntosalitreeniä kun tavoitteena on lihaskasvu.

Tuon kaksijakoisen ohjelman voisi hyvin vaikka unohtaa kokonaan ja ohjelman rakentaa seuraavalla periaatteella (tsekkaa myös se mitä sepustin tuonne omaan ketjuun)

1 ja 2) 1-2 jalkaliikettä - esim. bulgarialainen kyykky JA reisikoukistus koneessa --- maljakyykky JA kahvakuulaheilautus (molemman käden ote)

3) Ylävartalo, vetävä - esim. leuanvetoja eri otteilla ja oteleveyksillä, ylä- ja alataljaakin voi tehdä. Vetokumi on oiva apuväline leuanvetoihin, maksaa muutaman kympin, menee treenikassiin - noita voi tilata esim. http://kauppa.voimaharjoittelu.fi/compa ... -2153.html - arvelisin, että juurikin tuo vihreä sopii treenin aloittamiseen. Vain yksi liike / treenikerta. Voisit esim. vaihdella leuanvetoja kapealla vastaotteella ja leveällä myötäotteella vuoronperään eri treenikerroilla.

4) Ylävartalo, työntävä - vaihtelisin penkkipunnerrusta ja pystypunnerrusta vuoronperään eri treenikerroilla - tanko ja käsipainot käyvät molemmat, mutta sitoudu ainakin joksikin aikaa jompaan kumpaan, niin pystyt seuraamaan kehitystä.

5) Keskivartalon pito - lankku tai jumppapallorullaus.

Sarjoja 3 ja toistomäärä 6-8 / liike (paitsi lankkua 3 x niin kauan kuin pysyy - ja vastaavasti jumppapallolla voi rullailla vähän pidempiäkin sarjoja kun alkaa sujumaan). Pari-kolme minuuttia voi lepäillä sarjojen välissä.

Kirjanpito käytetyistä painoista ja toteutuneista toistoista. Kun toistoja menee 3 x 8, painoa vähän lisää - progressio on erittäin tärkeää, kun haluat lihasmassaa. Alkuun on parempi aloittaa liian pienillä painoilla kuin liian suurilla, mutta lätki heti seuraavalla kerralla vähän lisää jos 3x8 tuntuu menevän helposti. Leuanvedoissa voit rakentaa 3 x niin monta kuin menee --> 3 x 8 - ja sitten tarvitsetkin ohuemman vetokumin.

Näin isot lihasryhmät saavat kunnon ärsykettä 2 x viikkoon + vielä tuosta kahvakuulatreenistäsi kerran lisää. Tämä antaisi jo edellytyksiä kehittymiselle. Pienet lihasryhmät saavat treeninsä moninivelliikkeitä tehdessä, esim. kädet ottavat varmasti iskua leuanvedoissa ja punnerruksissa :mrgreen: . Ja mitäpä niille enää erikseen lisätreeniä antamaan - jos ensisijainen tavoitteesi on saada olkapäähän pyöreyttä suhteessa olkavarteen: unohda erilliset hauis- ja ojentajapumppailut. Pohjettakin kannattaa tehdä erikseen vain jos se on jotenkin erityisen kehittymätön suhteessa muihin jalkalihaksiin.

Edit. ja vielä pitäisi saada hajautettua noita lihaskuntotreenejä paremmin - esim. kuula ja puntit ma, ke, pe - tai ke, pe, su - saattaisi sopia nykyiseen aikatauluusi paremmin. Kevyitä liikuntahetkiä välipäiville tai lihaskuntotreenin jälkeen!

ViestiLähetetty: 2011-10-11 14:37:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos Wi hyvistä vinkeistä :D :D

Tutkailen niitä tuossa rauhassa ja kyselen sitten lisää jos on tarvis.

Tuo kahvinjuontiniksi ei vaan mulle sovi, kun en ole koskaan juonut kahvia, enkä ajatellut koskaan juodakaan :mrgreen: Olen maistanut yhden kerran "pakotettuna" lusikasta ja se oli pahaa :shock:

ViestiLähetetty: 2011-10-11 18:47:08 
Poissa
karppi
karppi

Heh, no sitten se ei käy! Entäs vahva tee, vihreä tai musta?

Ja saa kysyä, ihan vaikka mitä, lisätietoja, perusteluita :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-10-12 13:01:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jäämpä seurailemaan minäkin. Samaa ikäluokkaa, mutta eri merkkiä :P

ViestiLähetetty: 2011-10-12 17:51:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tervetuloa!

Täällä on nyt eräs erittäin tyytyväinen nainen :D :D Kävin tänään kehonkoostumusmittauksessa, kun semmoinen mahdollisuus tuli eteen. Tulokset vetivät kovasti suuta hymyyn.

Pituus: 160 cm
Paino: 58,6 kg (keväällä kävin jo 56+ lukemissa)
BMI: 22,9
Rasva%: 26 % (keväällä muistaakseni 29 %, tosin mittari saattoi olla eri)
Lihasmassa: 41,2 kg (tästä en osaa sanoa, kuinka hyvä on...?)
Metabolinen ikä: 28 vuotta!! (Ohjeen mukaan kyseessä on ikä, jota kehon perusaineenvaihdunnan taso vastaa. Mikäli on ikää korkeampi, tulisi lisätä liikuntaa perusaineenvaihdunnan nostamiseksi. Tämä tulos yllätti niin, että piti kääntyä vielä takaisin mittaajan luo kysymään, että 28 :shock: Ikää mulla on siis 43v.)
Viskeraalinen rasva: 4 (terveellinen alue on 1-13, siitä ylöspäin on huono)

Ruokavalio on ollut karppaus nyt puolisen vuotta. Täysin viljaton versio, rasvaa menee reippaasti. Rasvanlähteet ovat pääosin lihatuotteet, rasvaiset maitotuotteet, joita menee paljon, sekä pähkinät.

Täytyy todeta, että taidan olla ihan turhaan kytännyt sitä vaakaa. Painan enemmän kuin keväällä, mutta sillä ei ole merkitystä. Peilistä katselee hyväkroppainen nainen, yläkroppa varsinkin on lihaksikas. Peppua ja reisiä löytyy, sieltä sitä tuonne rasva%:iin tulee, mutta hyvä näin. Vihdoinkin olen päässyt eroon siitä, että peittelen peppuani pitkillä paidoilla. Istuvat farkut, joissa taskut sopivasti ja hyvältä näyttää!! Aikanaan painoin 45 kg (vielä 25 -vuotiaana) ja mulla oli mielestäni iso peppu :roll:

Mittanauha näyttää vyötärölle muutamaa lisäsenttiä myös keväästä, mutta kai se on uskottava, että stressimaha se on. Viljojen totaalinen poisjättäminen auttoi keväällä, mutta nyt maha taas väliin oikkuilee. Kun on kiire päivä ja stressiä, maha pömpöttää...kun on viikonloppu, on ihan litteä.

Ja päivän treeni tuotti sekin iloa. Tein ekan kerran kunnon treenin kahvakuulalla: työntöjä, tempauksia, maastavetoja, heilautuksia, rinnallevetoja yms. :D

ViestiLähetetty: 2011-10-13 18:46:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tänään kävin puolihieronnassa. Oli paikat aika jumissa. Hierotutin selän, hartiat ja käsivarret.

Töissä teen nyt juuri hommaa, jossa tarvitaan tietokoneella paljon hiirtä; siirtelyä ja klikkausta. Tavallisesti kirjoitan enemmän. Toi hiiren kanssa touhuaminen kipeyttää hirveästi olkapäätä ja hartioita :( Onneksi on ensi viikko lomaa :D

Täytyy ottaa toi hieronta säännölliseen ohjelmaan nyt, kun tulee noita punteja ja kahvakuulaa viskeltyä sen verran.

ViestiLähetetty: 2011-10-16 18:27:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tänään treenissä sekaisin sekä kahvakuulaa, että perinteisiä saliliikkeitä. Opetin samalla vähän miehelle kahvakuulaa ja nyt se niin kipeä, ettei se varmaan pääse aamulla sängystä ylös :mrgreen: Tosin ei muuten enää naura kahvakuulalle :smt081

Nyt onkin edessä muutaman päivän kunnon lepo. Olen tätä nykyään ihan hirveän huono lepäämään. Haluaisin treenata joka päivä ja ainoastaan kun pidän tiukasti kiinni etukäteisohjelmasta, saan itseni pidettyä pois salilta tarpeen mukaan. Tänään on su ja seuraavan kerran treenaan vasta perjantaina. Tässä on ollut monta tiukkaa viikkoa ja varmasti elimistökin kaipaa pientä breikkiä. Onneksi on syysloma ja suunta kohta kohti mökkiä maaseudun rauhaan :D

ViestiLähetetty: 2011-10-21 11:28:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

En kuitenkaan näköjään jaksanut pitää taukoa sunnuntaista perjantaihin, vaan olin taas eilen torstaina salilla.

Normaali salitreeni:

- pakarat
- reidet
- rintalihakset
- selkä
- vatsat
- pohkeet

Siihen vähän lisää kahvakuulaa lämmittelyyn sekä työntöjen ja tempausten harjoittelua. Eräs kuntosalin ohjaajista on lupautunut opettamaan minulle oikeaa tekniikkaa lähiaikoina :D

Tänään perjantaina kunnon kävelylenkki ja päälle hieman kahvakuulaa ihan kotosalla.

ViestiLähetetty: 2011-10-21 17:51:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eilen kirjoittelin tuonne Liikunta-osioon että koin järkytyksen kun vedin treenipaidan päälle ja vilkaisin selkäpuolta peilistä :shock: :shock: Painijaselkäinen toppi paljasti järkyttävän finnialueen toisen lavan päällä :cry:

Tänään pääsin heti tutulle ihotautilääkärille. Kun kerroin, että ruokavaliossani sangen uusi juttu on proteiinijauhe, lääkäri sanoi vastaanotollaan käyneen pienen ajan sisällä monia vastaavanlaisia tapauksia. Kuntosaliohjaajia tai tavallisia kuntoilijoita, jotka ovat käyttäneet proteiinijauhetta lähinnä palautusjuomana ja suht pieniä määriä :shock: Lääkäri otti jauheen nimen ylös, mutta sanoi, ettei hän ole osannut kerätä toistaiseksi mitään tilastoa merkeistä. Karppausta en itse eikä lääkäri epäillyt, kun takana on jo puoli vuotta uudenlaista syömistä.

Hoidoksi lääkäri ehdotti muutaman kuukauden tetrasyklin-kuuria. Koska finnit selässä eivät ole mitään pikku näppylöitä, vaan kunnon syviä tulehduksia, en empinyt sen enempää antibiootin suhteen. Kivahan niitä ei ole syödä, mutta jos tuo selkä kunnolla tulehtuu lisää, olen pulassa jo kivun vuoksikin. Toivotaan, että antibiootit tepsii :smt023

Lääkäri mainitsi myös, että hoiti uransa alkupuolella paljon nuoria miehiä, että olivat innostuneet anabolisista steroideista. Nauroi, että ei epäile minua niistä, kun minulla ei ole partaa :mrgreen: (Olemme hyviä tuttuja, siksi juttelimme näin rennosti). Sanoi, että ne aiheuttavat myös iho-oireita selkään, mutta kuulemma ihan erinäköisiä ammattilaisen silmin katsottuna.

ViestiLähetetty: 2011-10-21 20:44:16 
Poissa
karppi
karppi

BTW - minulla iho reagoi ihan suoraan treenaukseen. Treenitauon jälkeen kun aloittaa voimaharjoittelun, niin finnejä ilmaantuu varmasti, etenkin selkään ja pienempiä myös rintakehään - treenin koventaminen tai jopa muutokset treeniohjelmassa voivat saada aikaan samaa. Voimaharjoittelu vaikuttaa suoraan kehon hormonaaliseen tasapainoon. Minulla tuo menee ohi parissa, kolmessa viikossa... ...ja vaikutusta kasvojen ihoon ei ole (oikeastaan kasvoissa iho voi aina hyvin kun treenaan).

ViestiLähetetty: 2011-10-22 18:35:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Wi, vähän itsekin mietin, että treeni myös voi vaikuttaa. Mulla vaan kun noi finnit on sitten niin totaalisia ja syviä, kun mulla on paha aknetausta :( Niitten karkoittamiseen tarvitaan antibiootteja, vaikken muuten ihan vähästä niitä söis.

Muuten tänään oli sellainen päivä, että huomenna tiedän tehneeni jotain. Sain perusteellisen opastuksen kahvakuulaan; rinnallevedot, työnnöt ja tempaukset opiskeltiin kunnon ohjaajan neuvoin. On ne vaan vaikeita #-o Luulin jo osaavani jotain tehdä kuulalla, mutta enemmänkin piti poisoppia vääristä liikeradoista [-X

1 h 15 min. liikkeiden opettelua kunnon tahdissa. Hiki virtasi! Mulla on sen verran käsivoimia, että helposti tein liikkeet liikaa pelkillä käsillä, vaikka idea on saada voima vartalosta/jaloista. Huomenna ei taida pysyä kynä kädessä ja tuskat on varmaan jonkunmoiset...

Nyt saunaan :D

ViestiLähetetty: 2011-10-22 18:41:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kivalta kuulostaa tuo kahvakuulailu. :) Pitäisköhän itsekin kokeilla sitä jossain vaiheessa. Varmaan kunnon opastus olisi hyvä saada siihen.

Myös minulla on tullut finnejä nyt kun aloitin salitreenit pari viikkoa sitten. Kasvoissa kylläkin ja vain muutamia, mutta varmaankin tästä johtuu, kun en muuta syytä keksi.

Seurailen liikuntapäiväkirjaasi. :)

ViestiLähetetty: 2011-10-23 17:37:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi Greeta ja tervetuloa seurailemaan liikkumisiani :D

Tänään olisi ehkä ollut paikka yhdelle lepopäivälle, mutta kun tällä hetkellä liikunta vie mua eikä toisinpäin 8-[ Olen päivittänyt liikuntaohjelmaani ja valitettavasti keskiviikon bailatino on ihan väärässä paikkaa viikkoa. Silloin kaikki voimaharjoittelu jää viikonlopppuun (pe-su) ja lepoaikaa lihaksille ei juuri jää. Pyrin jatkossa semmoiseen joka toinen päivä tahtiin.

60 min. treeni salilla; lämmittely ja kahvakuulaa. Tein rinnallevetoja, työntöjä, tempauksia ja maastavetoja. Toivottavasti tekniikka ei ole ihan väärä... Loppuun vielä vatsoja ja hartialihaksia käsipainoilla.

Tarvitsen varmaankin magnesiumia käsiin, sillä mun kädet hikoo ihan hirveesti (kelpaisin varmaan ohjelmaa: 5D-hikoilevat naiset :mrgreen: ). Siitä tulee vähän semmoinen epävarma olo, kun kahva tuntuu käsissä liukkaalta... tuntuu, että kohta kuula on jossain edessä treenaavan takaraivossa :shock: Ei se varmaan hevillä käsistä lähde, mutta liukkaus estää semmoisen rennon suorituksen, kun puristaa hulluna kahvasta.

Oikean kämmenen puolella, nimettömän alla on lupaava rakon alku. Jee, mun eka kahvakuularakko :mrgreen: :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-10-26 17:43:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eilen, tiistaina, tein kahvakuulatreenin kotona. Työntöjä, tempauksia, maastavetoja, tuulimyllyjä, vatsoja yms. yms. reilun tunnin verran. Itseasiassa kuulilla pystyy treenaamaan hämmästyttävän pienellä alueella. Luulin aluksi rikkovani jotain, mutta kaikki ympärillä säilyi ihan ehjänä :wink:

Illalla, juuri ennen nukkumaanmenoa, siirsin pientä laatikkoa olohuoneen nurkassa (kissan lelu oli mennyt sen alle). Siitä alkoi ketjureaktio; kun laatikko siirtyi, se kaatoi seinää vasten pystyssä olleen jumppakepin ja se pudotti valokuvakehyksen seinältä. Sinänsä suht kevyt kehys napsahti mun ranteeseen kulma edellä :smt100 Ihan hirveä kipu ja sormet meni lähes liikuntakyvyttömäksi. Kylmäpakkausta, särkylääkettä kehiin ja silti särki ällistyttävän paljon. Ilmeisesti kehys osui hermoon samalla tavalla kuin vaikka lyö kiukkusuonen johonkin. Onneksi yö korjasi vamman, mutta vielä nukkumaanmennessä ei ollut puhettakaan, että olisi voinut käydä käden puolelle kyljelleen nukkumaan. Sinänsä huvittavaa, että sama nainen kiskoo kahvakuulaa, mutta lähes itkee kun valokuvakehys tippuu käden päälle :mrgreen: :mrgreen:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00