karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-20 02:00:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Hyvän olon liikunnat
ViestiLähetetty: 2012-02-03 13:02:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Terve! Yritän parhaani mukaan vältellä koneen viereen pinottuja koulukirjoja, ja keksin, että taidanpa vaihtaa päikkyä ruokapuolelta liikuntoihin, teen ns. Kukkopillit. :mrgreen:

Kukamitähäh? Noway on 24v (vielä hetken), osa-aikaduunari ja aikuislukio-opiskelija, lappalaiskoiran omistaja ja niin edelleen. Painoa olen pudotellut viime elokuusta asti, ja tällä hetkellä kadotetut lukemat on -12 kiloa ja (vuoden aikana) -81,5 senttiä ympärysmitoista. Laihdutus on käynnissä edelleen, mutta mulla ei ole mitään tiettyä tavoitelukua vaan tavoitekymmenluku, jonne on matkaa parisen kiloa. Vaakalukemia seuraan nyt helmikuussa tarkemmin ihan mielenkiinnosta, ja olen mukana painokampanjassa, mutta oikeasti painolla ei oo kauheasti väliä. Mittailen noita senttejä mieluummin ja ihailen peilissä ja vaatekaapissa näkyviä muutoksia. 8)

Ruokavalioni on hyvin sallivaa ja rentoa hyväkarppausta. Kirjailin muutaman kuukauden syömisiäni ylös, mutta enää ei jaksa kiinnostaa - syön mitä syön, täysin mielihalujeni mukaan, mutta jonkinlaisen järjen mukana pitäen. Kaloreita ja makroja olen laskenut ehkä viidesti tässä puolen vuoden aikana, joten olen elävä esimerkki siitä, että ei se aina oo niin justiinsa, laihtua voi näinkin. Mä en tosin kyllä enää juuri puhu karppauksesta kohdallani, vaikka syömiseni meneekin sinne hyväkarppilokeroon. Ennemminkin pyrin vain syömään maistuvaa ja monipuolista ruokaa -> syön mieluummin itseleipomiani sämpylöitä kuin yhtäkään kaupasta ostettua karppileipää vaikka hiilarimäärissä onkin iso ero, syön hedelmiä koska tykkään niistä ja näin talvella ne maistuu paremmin kuin moni vhh-kasvis, syön suklaata koska se on piruvie hyvää jne jne. Ota rennosti ja ole virtuoosi, ei oo niin vakavaa!

Syy miksi nyt tänne liikuntaosioon kirjoittelen, on se, että yritän tästä saada vähän lisäkannustusta säännölliseen liikkumiseen. Koiran kanssa tulee tietty lenkkeiltyä, ja työ on fyysistä, mutta kun sitä muutakin tarttis tehdä, niin ehkäpä kirjaaminen motivoi. :) Tykkään liikkua ja tehdä kaikenlaista, ja sali/jumppakortti ois haaveena, mutta rahatilanne ei anna tällä hetkellä myöten. Siispä jumppailen kotona parhaani mukaan.

Tavoitteena on siis tehdä edes jotain liikunnallista säännöllisesti. Mulla on taipumusta pahoihin niskajumeihin, selkäkipuihin ja migreeniin, joten ennen kaikkea niitä yritän estää kaikin tavoin. Tavoitteena on myös saada tästä kropasta naisellisten muotojen lisäksi esiin urheilullinen puoli. Alan siis vähitellen siirtyä siitä laihdutusmoodista kropanmuokkausmoodiin, jossa liikunnalla on isompi osa ja ruokavalio kulkee siinä sivussa tukevana osana.

Ihan pakko muuten loppuun vielä ihmetellä tätä palstalla leviävää kahtiajakoa: yleisellä puolella Kukkopillin perustama fitnesskarpit-ketju sai "vastavetona" aikaan ketjun laiskoille hyvänolon karpeille. Mitä ihmettä? Onko pakko olla joko tai - erittäin kärjistetysti sanottuna kaloreita vahtaava ja salilla hikoileva tiukkis tai karppiherkkuja syövä laiskanpulskea tuumailija? Mä en suostu kumpaankaan kategoriaan, koska olen molempia: haluan liikkua ja pitää itsestäni niin fyysisesti kuin henkisesti, mutta kaiken perustana on ruokavalion ja liikunnan yhteisvaikutus ja se kuuluisa hyvä olo, ja olen kyllä myös laiska parhaani mukaan. :lol:

Viestin otsikko: Re: Hyvän olon liikunnat
ViestiLähetetty: 2012-02-03 13:06:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt035 :smt035 :smt023

ViestiLähetetty: 2012-02-03 13:17:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Tervetuloa. 8)

Mun on pakko saada päivittää jo kahden edellisen päivän liikunnat, koska olin keskiviikkona aika reipas, ja tuleepahan heti kuun ekasta päivästä kaikki ylös. :) Niin ja noista töistä vielä sen verran, että teen nelisen tuntia siivoustyötä arkipäivisin, askelia kertyy päivästä riippuen 3000-5000, ja koko ajanhan siinä jollain tavalla liikkuu.

Keskiviikko 1.2.
- n. 10km reipas kävelylenkki (koiran ja kaverikoirakon kanssa, jutellessa ei edes huomaa kuin paljon on jo kävellyt!). Naama jäätyi, ja tuntuu vielä parin päivän jälkeenkin siitä, kuin olisi saanut turpiinsa..

Torstai 2.2.
- n. puolen tunnin palautteleva lenkki koiran kanssa, noin kolmasosa matkasta rämmittiin umpihangessa - kyllä muuten tuntui reisissä, kun oli ed. päivänä noin reippaillut.

ViestiLähetetty: 2012-02-03 13:18:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kahtiajaot ja vastakkainasettelut - maailman tapa :roll:

Herjointa tässä on se, että kumpikin seura tavoittelee juurikin hyvää oloa, mutta konstit on monet, kuten myös hyvän olon kriteerit. Esim. jos mulla maha pömpöttää, en voi hyvin, joten pois se minusta.

On muuten niskajumi ja pääkipu kadonnut taas jo reilun viikon aktiiviliikkumisen ansiosta. Ei tätä VOI lopettaa, jos meinaa voida hyvin, tai edes siedettävästi. Timmiytyvä kroppa on vain piste i:n päälle tässä projektissa :D ainakin mulla.

Meillä on jo kasassa mahtava tsemppiporukka, joten pomppasepa sekaan vaan :smt026

ViestiLähetetty: 2012-02-03 13:32:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^No juu, niinhän se menee.

Mun hyvän olon perusteet on nämä:
-> ruoka on hyvää ja ravitsevaa ja syömisestä tulee hyvä olo - eikä sitä tarvitse ajatella sen kummemmin.
-> liikkuessa on hyvä olla ja huomaa sen, kuinka jaksaa kävellä reippaammin, tehdä enemmän vatsalihasliikkeitä, peilissä näkyy muutoksia ja voin ihailla kasvavaa hauistani - eiku. :mrgreen: Siis ylipäätään, liikkumisen ilo ja se tunne, kun tekee jotain viimeistä hauiskääntöä tai kyykkyä viimeisillä voimillaan. :smt049
-> kroppa muokkautuu pikkuhiljaa mieleisempään suuntaan. Hitaasti mutta varmasti.
-> ei satu eikä kiristä. Tää nyt on välillä vähän hakusessa, mutta parhaani mukaan yritän päästä kaiken maailman kolotuksista eroon.

Summa summarum, yritän tehdä syömisistä ja liikkumisista niin arkisia toimenpiteitä, että niitä ei tarvitse sen enempiä suunnitella tai ajatella - vanhaa sloganiani lainaten; syön mitä syön, liikun miten liikun, kunhan on hyvä olla!

ViestiLähetetty: 2012-02-03 13:43:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liikkuvainen, (kohta) 24vuotias, koiran omistaja täällä myös! Jään seurailemaan! :smt023

ViestiLähetetty: 2012-02-03 18:21:02 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

No hetken kesti et löysin....
Noista vastakkainasetteluista...
Mäoon noita kumpaakin, aina aika-ajoin :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-02-03 20:33:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

noway kirjoitti:
Ihan pakko muuten loppuun vielä ihmetellä tätä palstalla leviävää kahtiajakoa: yleisellä puolella Kukkopillin perustama fitnesskarpit-ketju sai "vastavetona" aikaan ketjun laiskoille hyvänolon karpeille. Mitä ihmettä? Onko pakko olla joko tai - erittäin kärjistetysti sanottuna kaloreita vahtaava ja salilla hikoileva tiukkis tai karppiherkkuja syövä laiskanpulskea tuumailija? Mä en suostu kumpaankaan kategoriaan, koska olen molempia: haluan liikkua ja pitää itsestäni niin fyysisesti kuin henkisesti, mutta kaiken perustana on ruokavalion ja liikunnan yhteisvaikutus ja se kuuluisa hyvä olo, ja olen kyllä myös laiska parhaani mukaan. :lol:

Hyvin sanottu! :smt023 Mutta niinhän se vaan on ihmiselon perusta nämä me-ne-jaottelut, valitettavasti. Jotta voi itsensä määritellä, täytyy tietää, mitä ei ole. Ja tottahan hoikistelijat on, kuten osuvasti ilmaisit, kaloreita vahtaava ja salilla hikoileva tiukkis. Huoh. Nooooo, ylpeästi sitten vaan kantamaan tätä määritelmää itsestämme. Pääasia on tosiaan, että itsestä tuntuu hyvältä.

Jään seuraamaan. :D

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-02-03 21:04:50 
Poissa
Aerobikarppi
Aerobikarppi

munkkis kirjoitti:
noway kirjoitti:

Hyvin sanottu! :smt023 Mutta niinhän se vaan on ihmiselon perusta nämä me-ne-jaottelut, valitettavasti. Jotta voi itsensä määritellä, täytyy tietää, mitä ei ole. Ja tottahan hoikistelijat on, kuten osuvasti ilmaisit, kaloreita vahtaava ja salilla hikoileva tiukkis. Huoh. Nooooo, ylpeästi sitten vaan kantamaan tätä määritelmää itsestämme. Pääasia on tosiaan, että itsestä tuntuu hyvältä.

Jään seuraamaan. :D

Joo...liityin/postasin fitness-puoleen ennen kuin vastaveto-ketjua oli perustettu. Toistaalta, tunnistan itsestäni kummatkin puolet :wink: Huumoria - puolin ja toisin.

E: kenoviiva

Liksapäikky ---> viewtopic.php?f=42&t=60089

ViestiLähetetty: 2012-02-03 22:43:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anze kirjoitti:
Huumoria - puolin ja toisin.

Totta tämä. Peukkua sullekin! :smt023 :D

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-02-03 22:56:51 
Poissa
Aerobikarppi
Aerobikarppi

tänks munkkis! :smt023 sinne ja hyviä treenejä :smt069 loistavalla ravinnolla :koki:

:smt015 unohtamatta. Ötiä!

Liksapäikky ---> viewtopic.php?f=42&t=60089

ViestiLähetetty: 2012-02-04 16:17:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällähän on porukkaa, hienoa! :) Mä kyllä oikeastaan yritän vältellä foorumin lukemista näitä muutamia päiväkirjoja lukuunottamatta, koska joka paikka on täynnä kaikkitietäjiä. Kaikki niistä on tietysti eri mieltä siitä mikä on oikein, eivätkä saa siitä mitään järkevää keskustelua aikaan. :lol: Teen miten hyvältä tuntuu ja sitä suosittelen kaikille muillekin.

Perjantai 3.2.
- viitisen kilsaa kävelyä

Lauantai 4.2.
- 20min jumppa: muutama erilainen käsiliike kepin kanssa sellasella vastuksella, että viimeset liikkeet _tuntuu_, ja muutamaa vatsalihasliikettä samalla periaatteella.
- illalla 20min koiran kanssa lumihangessa tarpomista (avo on hoitanut koiran pitkät lenkitykset tänään, joten mun ei tarvi) ja kunnollinen venyttely koko kropalle, varaan aikaa ainakin 30min.

Ai että teki hyvää tuo jumppa. Mulla on siis sellanen keppi jossa on kuminauhat päissä, ja niitä kepin ympärille rullaamalla saa säädettyä vastuksen itselle sopivaksi. Oikein tunsi kuinka hauikset kasvaa kun vähä reenas! :mrgreen: Katseltiin avon kanssa netistä löytynytta punnerrushaastettakin, saas nähdä josko innostuis moisesta.

ViestiLähetetty: 2012-02-04 21:13:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jääpi taas takapiruksi :-D, kun sä löydyit....

ViestiLähetetty: 2012-02-04 22:39:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Onneksi tuntuu olevan muitakin (ja sun lisäks toisiakin, ei vaan aina ehdi, jaksa tai muista mitään kommentoida), joilla on tosi samanlainen ajatusmaailma ja asenne syömisten ja liikkumisten suhteen kuin omani 8). Tai no mulla on toteunut haave salihommelista ja se mahdollistaa monipuolisen liikkumisen eri tavoilla- kun kerran on tuohon treenaamiseen jäänyt aivan koukkuun, ja tietenkin hyvään ruokaan :lol:. Itse en ole tosin leiponut esim sämpylöitä tms "vehnäsiä" koko aikana ("uusi elämä"..), ja on vielä toistaiseksi kokeilematta täältä resepteistä mutakakut sun muut monet jutut- onpahan jotain mitä odottaa :wink:. Makeaa jos on mieli tehnyt on pala-pari prossasuklaata ajanut asiansa, tai sitten esim partis+marjat(+kerma), naminam. Eikähän sitä nykyään edes ole moisia mielitekoja tai mässäilyhimoja kuin ennen joskus oli :mrgreen:.

Harkinnut oon sekä liikunta- että syömispäikkyä, mutta koska kirjaan jo toisaalle liikkumiset, niin ei jotenkin moneen paikkaan jaksaisi/ ehtisi (ellei jotain vk:n yhteenvetoa vaikka), ja syömiset taas on musta vaan jotenkin tavallaan vähän tylsä kirjailla, varsinkin kun ei tule kuin valtaosin 2-3krt päivässä niin tehtyä 8). Tarkoitan tuolla siis itseäni, ihan mielenkiintoista musta on toisten syömisiä lukea, saa hyviä vinkkejäkin :lol:. Mietin tossa just tällä viikolla, että pitääkö ne tosiaan olla joko tai..vai löytyisköhän etsimällä joku syömis- JA liikuntapäiväkirja-osio täältä :).

Kivaa lopputalvea jne :D

<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -

ViestiLähetetty: 2012-02-05 10:13:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ja^^, tervetuloa! Eva, mä oon välillä ollu täysin viljattomana, mutta pieninä määrinä se mulle kuitenkin sopii. Nyt on ollu sellanen kausi syömisissä, että kaipaan helppoutta - niin paljon kouluhommia ja stressiä, että syömisten täytyy sujua ilman mitään suurempaa ajattelua. :lol: Aion kyllä pikkuhiljaa taas palata vähän tarkempiin syömisiin, kunhan koeviikko on ohi ja oikeasti jaksan keskittyä muuhunkin. :) Tänään muistin kookosöljypurkin olemassaolon, tuli muutaman viikon tauko pidettyä siitä, mutta nyt taas alan käyttää sitä aamuteehen.

Humpuukilla hotiksi -seuranta:

Viikko 2: Aloituspaino x
Viikko 3: - 1,1kg
Viikko 4: -400g
Viikko 5: +400g

Kampanjapudotus: -1,1kg / Kokonaispudotus (alk. 31.7.2011): -11,9kg / Tavoitteeseen 1,9kg

Paino pompsahti takaisin parin viikon takaiseen lukemaan, mutta onneksi vain siihen, välillä nimittäin näytti jo pahemmalta. Eipä sillä, muistelisin että viimeksikin koeviikon aikaan paino "jumitti" parisen viikkoa samoissa luvuissa, ja lähti sitten taas laskuun, joten en erityisemmin välitä noista heilumisista. :)

Laitan nyt tähän nuo ympärysmitatkin, vaikka en ole viime viikon jälkeen uusia ottanutkaan. Eipähän tarvi kaivaa vanhasta päikystä sitten seuraavalla mittauskerralla kun nyt isken ne tähän. Ja toisaalta, jos alkaa painon jumitus ärsyttääkin, niin voin ihailla noita lukuja. :mrgreen:

- 31.1.2011 otetut pahimmat alkulukemat
- 15.6.2011 mitatut lukemat vastaa suunnilleen sitä, mistä elokuun alussa lähdin tähän projektiin
- 6.10.2011
- 5.11.2011
- 10.12.2011
- 28.1.2012

Vyötärö (kapein): 92cm / 85cm / 83cm / 82cm / 79cm / 77cm
Napa: 105cm / 102cm / 99cm / 95cm / 94cm / 91cm
Maha (levein): 108,5cm / 108cm / 104cm / 103cm / 102cm / 99cm
Lantio: 113cm / 110cm / 107cm / 104cm / 103cm / 102cm
Vasen reisi: 58cm / 57cm / 56cm / 54cm / 53cm / 51cm
Oikea reisi: 60cm / 58cm / 56cm / 55cm / 53cm / 52cm
Rinta päältä: 107cm / 104cm / 102cm / 100cm / 100cm / 98cm
Rinta alta: 90cm / 86cm / 84cm / 81cm / 80cm / 82cm

ViestiLähetetty: 2012-02-05 11:45:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^^ Ok. Juu no mulle tietääkseni kyllä sopii vilja, mutta koska pärjään sitä ilmankin niin miksi sitä söisin, siis kun ei edes tee mieli jne 8). No joo, siis syön itse harvakseltaan palan leipää silloin tällöin, tosin ne syömiskerrat on harventunut ja voi mennä hyvinkin 2-4vk ilman yhtään leipäpalasta. Kotona on yleensä pakastimessa ruikkaria (tai ollut Karppista jonkin verran) ja jotain hapankorppua, mutta on pikemminkin tosiaan poikkeus kuin sääntö niitä vetää (poikakaan ei niitä pahemmin syö, mutta pidämme molemmat siitä, että on sitten mahdollisuus jos on syystä tai toisesta "leipäpäivä", eli jopa 1 tai 2 palaa menee :) ).

Tuossa joskus olikohan kesäloman jälkeen söin kahtena aamuna töissä täysjyväsämpylät (karppihenkisillä lisukkeilla :lol:), niin oli sitten pari päivää ihan tajuttomat vatsanväänteet :cry:, hui ja yök. En ole moista ennen huomannut, että jotain viljoista mulle tulisi, mutta tosin kun en tainnut lomalla kotona syödä lainkaan leipää niin johtui ehkä sitten siitä. No, tuon jälkeen ei ole tullut kuin ehkä kaksi erillistä kertaa syötyä jossain palaverissa sämpylä (jos silloinkaan) eikä ole tuollaista vaivaa tullut. Viimeksi kyllä vatsa piti aikamoista kurinaa ja metelia heti sen jälkeen :shock:.

Joo, siis helppoa pitää syömisen olla ja laittelunkin sujua ilman ajattelua (lainkaan? :wink: ). Mulla kyllä on aika jotenkin selkärankaan imaistuna oppeja, ettei sinänsä tarvitse edes yrittää ajatella, onneksi :lol: ja vielä kun kuitenkin stressaamatta tässä on ja elelee niin mikäs sen mukavampaa :wink:.

Ainiinjoo.. Mun on pitänyt vilkaista kaupoista kookosöljyä, mutta en ikinä muista sitä hitsi :shock:. Ei kai maistu jollekkin kookokselle paljonkin ?? En ainakaan ennen pitänyt mistään karkeista, joissa oli kookosta, mutta töissä jossain kanaruuissa tms kun on ollut kookosmaitoa (vai mitä se nyt on..?) niin on ollut hyvää :).

Vähän itse harmittaa, ettei tullut 12/ 2010 mittoja otettua (muita siis kuin tuo kapein kohta mahassa..), voisi luettuna nuo kadonneet sentit ilahduttaa itseä- motivaatiota kun ei tarvitse lisää.. ei liikunnan eikä syömisten suhteen 8). Mä niin :smt049 tästä! No, senttien mittailun sijaan liian isoksi jääneet vaatteet ja ne "tavoitevaatteet" (joista osa myös jo isoja :smt101 ) kyllä kertoo pienemisestä :P, ja kuten aina jaksan hokea.. Tuo on vain sivuvaikutusta, tärkeintä on ennen kaikkea tämä olo ja vointi kun on niin niin niin Jees! :smt048

<3 tämä olo ;)
*
- Kahlil Gibran -

ViestiLähetetty: 2012-02-06 10:03:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Mulla on Tropicain kookosöljyä. Mä oikeastaan jopa inhoan kookoksen makua (esim. joku kookossuklaa on yök, ja muutenkin), mutta tuo on tosi mietoa, ja kun sekoitan sen teehen, niin ei se juuri millekään maistu. :)

Jos laittais vaikka koko viime viikon liikunnat samaan läjään, niin on kivempi myöhemmin seurata (tai no, alkuviikkohan siitä puuttuu kun en enää muista mitä tein ma-ti, varmaan lenkkeilin :lol: )

Viikko 5:
ke: n. 10km reipas kävelylenkki
to: n. puolen tunnin rauhallinen, palautteleva lenkki
pe: n. 5km kävelyä
la: 20min jumppa yläkroppaan keskittyen, 20min reipas pikalenkki, 35min venyttely
su: n. 5km kävelyä

Siitä se lähtee, pikkuhiljaa. Mä ajattelin tehdä niin, että treenaan viikossa pari kertaa erikseen ylä- ja alakropan liikkeitä ja vastuksia vaihdellen ja muutellen niin, että treeni kanssa tuntuu. Kerran viikkoon voisi ottaa sitten kevyemmän kehonhuoltotreenin, ja tietty lenkkeilyt tulee melkein joka päivä. Niin ja venyttelyä ei sovi tän ruodon kanssa unohtaa. Jos on jotain ideoita niin saa heitellä vapaasti!

ViestiLähetetty: 2012-02-06 10:45:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^^ Ok. Pitää koittaa muistaa tsekata kauppareissun yhteydessä. Ja joo siis mikä Milkyway tms suklaa, jossa kookosta niin mun mielestä aivan :smt078 . Käsittääkseni teehen ja kahviin useimmat tuota just lisäileekin- eli voisin saada itsekkin alas :D.

Esim jotenkin noin. Ite kirjaan Heiaheia.com:iin liikkumiset ja painon, ja on paikka, kalenterin lisäks, jonne jää talteen itseäni varten :). Missä hei on sun lepopäivä/ -t..? Päivä-parihan ois hyvä olla ihan lepopäiviä, näin olen ymmärtänyt :).

Mulla oli viime vk ekaa kertaa tänä vuonna joka toinen pv treeniä-viikkoa, valtaosin muuten ollut enempi niin, että 2treenipv, lepo, 2treenipv, lepo tai 3treenipv, lepo jne

Tälleen siis oma viime vk:
ma: zumba 1h + reipas kävely 1h
ti: lepo
ke: sali 45min + latino 1h + reipas kävely 30min
to: lepo
pe: zumba 1h + reipas kävely 20min
la: lepo
su: reipas kävely 20min + sali 1h
+ ohjattu venyttely-tunti 45min. Saldo melkein 7h + se venyttely, jota en tuohon treenisaldoon ikinä laske :lol:.
Edit: reipas kävely = n6-6,5km/ h..tsekattu juoksumatolla salilla (aina) sekä karttahommeleista jos ja kun ulkona tapahtuu.

Jep, pikkuhiljaa on musta parempi kuin hulluna täysillä heti. Ite en oo jakanu kroppaa koska yleensä/ useimmiten 2 tai max 3krt viikossa vedän salitreenin, eli ei ole niin tarpeen (kuin siis jos olis valtaosin vaan salia..yli 3krt, jolloin jako on jo hyvä tehdä). Liikkeitä vaihtelen ajoittain ja toki painoja, joita lähinnä sitä mukaa kun huomaan, että on tarvetta, eli ei tunnu tarpeeksi jne :mrgreen:. Tuota jakamista kyllä miettinyt varsinkin viime aikoina, mutta kun en aina tiedä itsekkään, että montako kertaa sitten juuri sen viikon aikana käyn salitreenin vetämässä niin on hieman haasteellista..siis kun riippuen fiiliksestä ja jaksamisesta saatan hyvinkin vetää tunnin zumban jälkeen vielä tunnin salitreenin ja vielä senkin jälkeen kävellä tunnin, ja toisaalta jos joku pv homma ei vaan suju (useita syitä voi olla, jotka vaikuttaa, kuten nukkumiset, syömiset ym) niin saatankin käydä vain salilla/ tunnilla ja silleen :smt048.

Kehonhuolto-> hyvä, ja venyttely toki tai pikemminkin varsinkin myös :P. Vielä tässä kohtaa muistuttaisin, että ei oikeasti pidä unohtaa pitää niitä 1-2 lepopäivää viikossa :wink:.

<3 tämä olo ;)
*
- Kahlil Gibran -

ViestiLähetetty: 2012-02-06 11:07:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Kyllä mä pidän yhden totaalisen lepopäivän viikossa eli koirallekin tulee lepopäivä lenkkeilystä. Eikä meidän lenkkeilyt yleensä edes ole joka päivä mitään hikilenkkejä, pyrin koirankin liikuttamisessa vaihteluun. Noita lihaskuntotreenejä on siis aikomus tehdä 3-4 viikossa, en oo vielä ihan päässy loppuun asti ajatuksissani siitä miten sen toteutan. :lol: Katsotaan miten homma nyt etenee. Tietty jos tekis vaikka niin, että erikseen yhdet treenit ylä- ja alavartalolle, yhden koko kropan treenin ja sitten vielä sen kehonhuoltotreenin jos/kun siltä tuntuu?

ViestiLähetetty: 2012-02-06 11:24:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^^ No hyvä :). Itse huomaan kropastakin jos ja kun tullut liikaa (liian kovaa, usein/ paljon) treenattua, hupsis :shock: . Tekee koirallekki hyvää :mrgreen:. Jees, kuulostaa hyvälle. Meidän koiran kanssa ulkoilua en ikinä laske mihinkään treeniin mukaan, vaikka reipastahtisia ja pitkähköjä sellaisiakin on :wink: .

Silloin varmaan jakoa kannattaa jo olla hieman ainakin jos enempi kuin tuo 3kertaa on, ja toi tommonen ei ainakaan mun mielestä kuulosta lainkaan hullummalle :P.

Edit (taas, hitto ku unohtuu osa aina): Olis venyttelyt salilla sopivasti ti, to ja su (ja kai pari muuta, en muista..mutta ajallisesti mulle noi parhaiten) ja just mietin, että pitäskö koittaa mahduttaa itelle- tällöin tulee kyllä joka ikinen pv siellä oltua, ja nyt ollut + koittanut pitää, että en about lähellekkään salia mene lepopäivinä :lol:

<3 tämä olo ;)
*
- Kahlil Gibran -

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00