Olen 25- vuotias uraäiti joka on porskutellut karppilammikossa vuodesta 2006, mutta visitoinut hiilarimaatakin pariin otteeseen. Kokonaisuudessaan painonpudotus on ollut - 40kg vuoden 2009 jälkeen ja sitä painoa nyt ylläpidetään. Viimeiset 3kg on tiristettävä siihen viimeiseen tavoitepainoon, mutta keho ei meinaa millään luopua jäljellä olevista kiloista.
Aikaisemmin liikunnan harrastaminen on ollut Astanga Joogaa ja spinningiä, mutta olen jostain kumman syystä herännyt punttitreenaamiseen ja muuhun kestävyysliikuntaan. Tavoitteena on tiputtaa ne jäljellä olevat 3kg, ylläpitä ja tiivistyä. Syön päivittäin koomakulutuksen mukaan 1670cal ja hiilet ovat 30 lepopäivinä ja 40-50 treenipäivinä. Treenipäivinä tankkaan 05,h ennen suoritusta banaanin ja proteiinipirtelön, palautumiseen kun ei välttämättä hiiliä tarvita.
Treenit muodostuvat nykyään näin:
Keskiviikko: Punttitreenit ( osa kinesiksellä) + venyttelyt Perjaintai: Punttitreenit( osa kinesiksellä)+ venyttelyt Lauantai: Punttitreenit ( osa kinesiksellä)+ venyttelyt Sunnuntai: Uinti
Tarkoituksena on lisätä lajivalikoimaan kahvakuula, juoksu ja spinning. Mottona toimii: " Treenaa kovaa tai, älä treenaa ollenkaan"
Ruokailut on alkaneet siirtyä Warriorin puolelle, eli syön minimaalisesti 20h ja sitten illalla syön ison satsin kerralla. Warriorin rytmi tulee minulle aika pitkältä luonnostoon.
Ruumiinrakenteeltani olen täydellinen päärynä. Yläosa on aina ollut alaosaa ainakin 2 vaatenumeroa pienempi. En ole koskaan nauttinut liikunnasta, enkä varmaan koskaan tule nauttimaan. Harrastan liikuntaa ylläpitääkseni kuntoa, painoa ja ulkonäköä.
Hihii, tsemppiä takaisin! Unohdin tuossa ekassa jutussa kirjoittaa, että olen teetättänyt saliohjelman personal trainerilla joka myös tarkisti, että teen liikkeet oikein. Nyt sitten mennään ns. "Koko kehon" ohjelmalla seuraavat 3kk ja sen jälkeen treenit tarkistetaan.
_________________ Jälleen ruotuun 01.-09 . -15kg saavutettu 14.09-09. Heinäkuu 2010 -22,5kg. Lopullisesti -30kg Paino ruodussa ja kroppaan lihaksii ja sitä kautta muotoja...urheilullisia sellaisia!
En ole koskaan nauttinut liikunnasta, enkä varmaan koskaan tule nauttimaan.
Muuta toi asenne (, kokeile eri lajeja jne.), niin tulee pidempiaikainen tosta sun liikuntaharrastuksesta.
Hehheh tota mulle on hoettu sieltä ylä- asteen liikkatunneilta ja lajijien kirjo joita oon kokeillu on aika huikea. Ainoa mistä oikeastaan siis ihan oikeasti _nautin_ on jooga.
Sitten tän päivän treenejä. Menin puntille ja tein ton perusohjelman +10min extraa cardioo eli:
Lämmittely: Crosstrainer 20min
1. Polven ojennus Hammer 2x 10kg 2.Vaakajalkaprässi 3x 15 120 kg 3.Ylätaljaveto taakse myötäotteella 2x15 25kg 4.Kulmasoutu Kinesis Beta 5.Ristikkäispunnerrus Kinesis Gamma 6.Pystypunnerrus käsipainoilla 3 x 15 4kg 7.Ojennuspunnerrus myötäotteella taljassa 3 x 15 5kg 8.Vartalon kierto taljassa Kinesis Beta 9.Ojennus selkäpenkissä rullaten 2x 15 10. Vatsarutistus+ vinot vatsat vipuvarsilaitteessa 2 x 15 ei vastusta ( vielä )
Loppulämmöt: Crosstrainer 10min
Syvävenyttely ja rentoutus.
Alla video tosta Kinesiksestä, erittäin kivaa hommaa.
Huomenna aloitan spinningin uudestaan ja odotan sitä ihan sikana! Tänään tankkasin ruokaa ihan kunnolla, kun teki mieli syödä. Jos keho sanoo, että syö! Ni minähän syön. Tosin ihan melkein hiilaritonta karppisettiä meni vihannes+sikanauta+majo+suolapähkinät-setti.
Purrpurr
Alan tunnistaa piristymisen merkkejä kehossa. Menen mielummin portaat, kuin hissillä. Tunnen miten keho vahvistuu kerta kerralta enemmän. Tänään siis ohjelmassa spinning 55 easy eli ihan aloittelijakamaa. Aerobinen kunto on ihan nollassa, mitä nyt crossarilla olen jyystänyt menemään viimeisen 2 viikkoa lämmittelyissä. Tein eilen myös mittailuita ja yllätyksekseni olin kaventunut rinnan alta sentin ja reidestä 2cm. Muutoin muutosta ei ole tapahtunut suuntaan tai toiseen. Painokin on pysynyt samana vaikka eilen vetin sen megamätön illalla.
Tämään vetäisin aamulla perus protskupirtelön: 29g 100% Whey Protein Gold standard ( 1 scoop) 2dl jäistä vettä, 25g mantelijauhoa ja jäitä. Sitten vaan kurrkurrr blenderillä ja aamupirtelö on valmis. Tuohon voisi laittaa kahvia sekaan, mutta lopetin kofeiinin killittämisen viikko takaperin. Nyt lounaalla söin rahkaa ja ennen spinniä vedän banaanin. Sitten illalla taas kunnon warrior mättö niin, että kalorit kohoavat 1670/vrk.
Huomenna on vuorossa punttitreeniä "perussetillä". Lauantaina on lepi ja sunnuntaina puntti.
Mä ihmettelin noita sun toistomääriä mutta jokaisella on oma henkilökohtainen suunnitelmansa. Uskon ohjaajan tietämykseen enkä ala huudella mitään Ja toi aerobisen kunnon kohottaminen, täällä on sama edessä Kahvin lisääminen aamuprotskuun kuulostaa mielenkiintoiselta. Taidan kokeilla ite
_________________ Treeni Ikuisuusprojekti Koirat räksyttää mutta karavaani kulkee. Makunsa kullakin sano koira kun persettään nuoli.
Mä ihmettelin noita sun toistomääriä mutta jokaisella on oma henkilökohtainen suunnitelmansa. Uskon ohjaajan tietämykseen enkä ala huudella mitään Ja toi aerobisen kunnon kohottaminen, täällä on sama edessä Kahvin lisääminen aamuprotskuun kuulostaa mielenkiintoiselta. Taidan kokeilla ite
Mää meinasin kuolla noihin painoihin ja toistoihin
Eilisen spinningit tuntui yllättävän hyvälle. Eniten ärsytti uuden kuntokeskuksen lelupyörät. Sai pelätä joka polkaisulla,että jokin pyörässä menee rikki. Samaan aikaan hapan ohjaaja kiljuu edessä " painakaa kovempaa, vetäkää kovempaa" joo. Jaksoin itseasiassa paremmin, kuin mitä uskalsin odottaa. Tuo easy 50 tuntui jopa hieman liian easylle. Pitäisi varmaan mennä jollekin kunnon tunnille.
Olen ottanut nyt aamun tavaksi juoda kotona protskupirtelön johon tulee 29g 100% Whey Protein Gold standard ( 1 scoop) 2dl jäistä vettä, 25g mantelijauhoa. Töissä sitten nautin kaksi keitettyä kananmunaa. Lounaalla syön yleensä vain rahkaa, mutta nyt suunnittelin jättäväni maitotuotteet pois, joten jotain muuta pitäisi siihen keksiä. Illalla usein syön kruunuvihanneksia, jaukkaria, majoo, pähkinöitä, salaattia ja tomaattia. Olen niin tylsä, että usein syön saman setin monta iltaa putkeen. Vaihan sitten, kun alkaa ihan totaalisesti tympäistä. Kävin lidlistä hakemassa 700g sikanautaa, pähkinöitä ja pekonia. Tänään taas punttisetti.
Mun iHerbin paketti tuli jossa oli: Vitamin D-3, High Potency, 1000 IU, 180 Softgels Doctor's Best, Extra Strength Ginkgo, 120 mg, 120 Veggie Caps Now Foods, 5-HTP, 100 mg, 120 Vcaps
Nyt vaan nappia naamaan ja kohti uusia treenejä!
uGH!
Meillä on kuntosalilla kans noi Kinesis-laitteet. Edellisellä salilla niitä tuli kokeiltua, meillä oli jotain ihan ohjattuja tunteja niihin. Mutta, siitäkin on aikaa, enkä enää mahda muistaa niistä mitään Jännä, ettei nykyisellä salilla pidetä mitään Kinesis-tunteja. Ne vaan on siellä, eikä kukaan niitä käytä... :/
_________________ Alkupaino karppauksen alussa 74,6 kg (1.4.2011)
Meillä on kuntosalilla kans noi Kinesis-laitteet. Edellisellä salilla niitä tuli kokeiltua, meillä oli jotain ihan ohjattuja tunteja niihin. Mutta, siitäkin on aikaa, enkä enää mahda muistaa niistä mitään Jännä, ettei nykyisellä salilla pidetä mitään Kinesis-tunteja. Ne vaan on siellä, eikä kukaan niitä käytä... :/
Kinesis on tosi helppo käyttää. Periaatteessa samat liikkeet mitä tekee tavan laitteissa voi tehdä tehokkaammin kinesiksellä. Outoa salilta, jos eivät pidä tunteja. Menee heidän sijoituksensa ihan hukkaan..
Nyt sekin on kokeiltu. 3- vuotiaan kanssa kuntosalilla ja onnistui ihan mainiosti! Lapsi viihtyi muksulassa suurimman osan ajasta ja muun ajan nosteli kilon punttia Kinesiskoneiden vierellä. Ilmeisesti salilla oli kivaa, kun ei olisi tänään halunnut mennä isälleen vaan tulla minun kanssa salille
Sunnuntain setit:
Päivän setti;
Lämmittely: Crosstrainer 10min
1. Polven ojennus Hammer 2x 10kg 2.Vaakajalkaprässi 3x 15 140 kg 3.Ylätaljaveto taakse myötäotteella 2x15 25kg 4.Kulmasoutu Kinesis Beta 5.Ristikkäispunnerrus Kinesis Gamma 6.Pystypunnerrus käsipainoilla 3 x 15 4kg 7.Ojennuspunnerrus myötäotteella taljassa 3 x 15 5kg 8.Vartalon kierto taljassa Kinesis Beta 9.Ojennus selkäpenkissä rullaten 2x 15 10. Vatsarutistus+ vinot vatsat vipuvarsilaitteessa 2 x 15 ei vastusta Loppulämmöt: Crosstrainer 10min
Syvävenyttely ja rentoutus.
Minusta tulee muuten kohta oikea karppauksen koemarsu. Multa otettiin tänään metabolinen testipaketti ( verikoesarja mm. maksa-arvot, kolesteroli) ja kilppariarvot. Pitäisi alkaa selvittelemään miksi paino ei putoa, kun syön vain 1500cal/vrk. Lääkäri sanoi, että jos testeistä ei mitään löydy, niin sitten on vaan käynnyt huono tuuri geenilotossa.
1. Polven ojennus Hammer 2x 10kg 2.Vaakajalkaprässi 3x 15 140 kg 3.Ylätaljaveto taakse myötäotteella 2x15 25kg 4.Kulmasoutu Kinesis Beta 5.Ristikkäispunnerrus Kinesis Gamma 6.Pystypunnerrus käsipainoilla 3 x 15 4kg 7.Ojennuspunnerrus myötäotteella taljassa 3 x 15 5kg 8.Vartalon kierto taljassa Kinesis Beta 9.Ojennus selkäpenkissä rullaten 2x 15 10. Vatsarutistus+ vinot vatsat vipuvarsilaitteessa 2 x 15 ei vastusta Loppulämmöt: Crosstrainer 10min
Tylsää tylsää, tiedän, mutta niin ihanaa. Otin eilen mitatkin pitkästä aikaa ja ne olivat:
Vyötärö 79cm Lantio 103cm Reisi 62cm Rinnan alta 79cm
Oikeastaan reisi tuntuu regoivan treeneihin parhaiten, siitä häviää tasaisesti senttejä. Vyötäröltä ryöpsähti pois melkein 6cm sen jälkeen, kun jätin maitotuoteet pois ruokavaliosta. En tiedä oliko se senttien katoamisen takana vai puriko treeni.
Pääsin eilen testailemaan uusia Better Bodiesin treenivaatteita ja ah. Ovathan ne ihan mahtavat. Pysyi keho paljon paremmin lämpimänä kuin henkkamaukan räteillä.