karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-18 03:25:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 86 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Risunen rimpuilee
ViestiLähetetty: 2012-01-22 18:12:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tervehdys!

Olen 25 vuotias nainen PK-seudulta, jolla on tavotteena saada kropasta siedettävämpi liikunnalla ja ruokavaliolla.
Mitat 170/75 tällä hetkellä.

Päätin siirtyä kirjoittelemaan päiväkirjaani liikuntapäikkyjen puolelle. Syömisiä en ole kovin motivoitunut kirjottelemaan enää, joten katsotaan josko liikuntapäiväkirja olisi menestyneempi. Ruoasta saa ja pitääkin puhua, sitä ei tarvitse unohtaa kokonaan. Itse tällä hetkellä yritän palata ruotuun GFG:n avulla. Saatan jatkaa myös Liteen, en ole varma. Sitten kun hyvältä tuntuu, niin vähennän hiilareiden määrää, jos on tarve. Tällä hetkellä ruokavalio on siis enempi hyväkarppia kun ennen karpatessani. Kokeillaan miten tämä nyt toimii.

Meillä työpaikalla suoritettiin perjantaina kehonkoostumusmittaus, joka oli mielenkiintoinen, vaikka tulokset olivat surkeat. Tämä oli tiedossani kyllä jo. Nyt sain vaan inspiraatiota kohentaa kuntoani, lisätä lihasta ja vähentää rasvan osuutta jne. Syksymmällä on tulossa uusi mittaus ja toivon, että tulee paremmat tulokset. Ainakin siihen pyritään ;)

Ja se liikunta! Niinkun alussa jo kerroin niin yksi tavotteistani on saada itseni kiinteäksi liikunnalla ja ruokavaliolla. GFG:n foorumilla on ohjeet kotitreeniin, sekä kahteen erilaiseen treeniohjelmaan salilla suoritettavaksi. Kotitreeniä olen kerran tällä viikolla kokeillut ja paikat ovat vieläkin pienesti kipeät sen jäljiltä. Eli, olen siis aivan rapakunnossa :) Mutta, siihen tulee nyt muutos! Tarkoitus olisi innostua kuntosalitreenaamisesta. Ja muutenkin liikunnasta. Uskon, että lihasta saa kasvatettua parhaiten kuntosalilla. Siihen kun lisää aeroobisen oikeassa suhteessa, niin läskikin varmaankin sulaa.

Olen tehnyt pari tavoitetta itselleni:
-Kuntosali ja muu liikunta osaksi elämää
-Oikeanlainen ruokavalio, sekä -rytmi
-Käydä kuntosalilla väh. 2 krt viikossa (treenipassi)
-Keväällä Naisten Kymppi juosten/hölkäten läpi
-Kesällä mahtuminen koon 36-shortseihin (odottelevat kaapissa)
-Kesään mennessä -10 kg (-2 kg jo mennyt, eli 67 kg tavoitteena)
-Keväällä/kesällä/syksyllä n. kerran viikossa pyörällä töihin (n. 22 km edestakaisin)
-Kehonkoostumusmittauksen arvojen parantaminen

Tällä viikolla olen noudattanut GFG:tä ruokavalion suhteen. Herkkuja ei ole tehnyt kauheemmin edes mieli. Painoa on pudonnut viikossa 2 kiloa. Tällä jatketaan siis vielä 2 viikkoa ainakin.
Tällä viikolla olen käynyt myös lenkillä, sekä hiihtämässä ja tehnyt kerran kotitreenin.

Ensi viikolla salille kyllä mentävä. Katsoin videot liikkeistä, miten ne suoritetaan ja ainakin tuo ensimmäinen osio on selkeä.
Myös kävelylenkkejä ym. aeroobisia lisättävä ensi viikkoon.

Tervetuloa seuraamaan rimpuilemisiani niin vanhat kun uudetkin tutut! :)

Liikuntapäikky: viewtopic.php?f=42&t=60559
Ruokapäikky: viewtopic.php?f=11&t=53546

Viestin otsikko: Re: Risunen rimpuilee
ViestiLähetetty: 2012-01-22 19:18:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Innostuimpas vielä äsken tekemään pienen n. 20-30 min kotitreenin. En vaan millään pystynyt tekemään kyykkyjä, koska reidet on VIELÄKIN kipeät tiistain treenistä. Siis mitä hittoa?! Nyt kipu on siirtynyt ulkoreisiin...? Enkä mä tiedä miten niitä venytellään. Kokeilin väännellä ja käännellä jalkoja, mutta mikään venytys ei tuntunut ottavan tonne ulkoreisiin. Johan on hitto.

Ja sitten kaikki konstit lihaksien palautumiseen otetaan vastaan. Otan treenin jälkeen aina palautusjuoman. Mitkä on venyttelyn salat? Oliko se jotain tunti treenin jälkeen vasta? Ja kuin pitkään yhtä lihasta venytetään? Auttaako kunnon lämmittely asiaan? Mikä muu auttaa siihen, ettei seuraavana päivänä tarttis kävellä kun paskat housussa? Magneesiumia aloin taas syömään, onko se ok?

ViestiLähetetty: 2012-01-22 20:51:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hii, merkkaus ja tsempit tänne! :smt049

Risunen kirjoitti:
Ja sitten kaikki konstit lihaksien palautumiseen otetaan vastaan. Otan treenin jälkeen aina palautusjuoman. Mitkä on venyttelyn salat? Oliko se jotain tunti treenin jälkeen vasta? Ja kuin pitkään yhtä lihasta venytetään? Auttaako kunnon lämmittely asiaan? Mikä muu auttaa siihen, ettei seuraavana päivänä tarttis kävellä kun paskat housussa? Magneesiumia aloin taas syömään, onko se ok?

Mä oon tosi huono venyttelijä eli paraskin puhuja antamaan vinkkejä, mut yritän silti :roll: Eli totta, ainakaan ihan heti salin jälkeen ei kannata venytellä. Lämmittely osittain ehkäisee kipua mutta faktahan se on, että kun treenaa kovaa ja lihaksiin tulee repeämiä, niin ne ovat kipeitä seuraavana päivänä. Ehkä kerran viikkoon ois hyvä pitää sellainen tunnin mittainen jooga- tai venyttelysessio, se vois palautella lihaksia aika hyvin. Saman asian ajaa kevyt kävely. Mä oon tehnyt venyttelyjä lähinnä muiden askareiden lomassa aina vähän kerrallaan joka päivä, eli esim. kokkaillessa venyttelen käsiä, takareisiä, mitä nyt ikinä keksinkään ja koneella istuessa kiertelen selkää, ettei ranka mee jumiin. Magnesium on hyvä juttu, ehkäisee kramppeja ja on muuteskin aika tärkeä liikkuvalle ihmiselle, joten jatka käyttöä :wink:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-01-22 21:46:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla tuli mieleen, että kannattaisko sun tutustua kuntosaliin (mieluiten tietenkin siihen, jossa aiot käydä) ihan jonkun asiantuntevan henkilön kanssa, siis esim siellä jos järjestetään jotain esittelyä henkilökunnan toimesta tai jos joku sun kaveri esim on treenannut paljon tms :roll: .. Mainitsit katsoneesi jonkin videon liikkeistä ja että ainakin ensimmäinen osio oli mielestäsi selkeä.. On kyllä meinaan ihan toista sitten osata tehdä niitä liikkeitä oikein sekä kunnolla ja sopivilla painoilla siellä salilla :shock: .. En tiedä kaikista saleista, mutta usein niillä on kyllä järjestetään jonkinlaisia tutustumis-/ esittelykursseja ja/ tai personal trainer-tapaaminen taikka parikin sellaista voi kuulua sopimukseen ihan paikasta riippuen :P .

Ja joo, harrastan itse aktiivisesti liikuntaa, myös kuntosalia (1-3krt viikossa muun liikunnan lisäksi) :mrgreen: , enkä ole ihan noviisi asiassa, joten uskallan siinä mielessä suositella kyllä tuohon aloitukseen apua :). Jonkinlainen ohjattu alku ja ohjeistus "kuntosaleiluun" vähentänee loukkaantumisen (ja laitteiden rikkomisen :wink:) riskiä, ja varmaan auttaa jatkamaan alkuinnostuksenkin jälkeen tuon harrastamista, kun osaa ja oppii vielä lisääkin :D.

Venyttelystä.. jos et tiedä erilaisia liikkeitä niin myös jollain ohjatulla venyttelytunnilla tai itseasiassa useammallakin olisi varmaan hyvä käydä niin oppisit erilaisia venytyksiä, niitä kun on kovin monia..samoihinkin lihasryhmiin ja joku liike sopii toiselle paremmin kuin toinen :D. Itse olen eri tahoilta (myös ohjaajilta siis) oppinut, että paras aika venyttelyyn on itseasiassa vasta pari tuntia treenin jälkeen, jolloin lihas on palautunut siitä "treenipumpista", eikä heti treenin jälkeen. Mutta toki parempihan se on vaikka heti salilla venytellä kuin ei lainkaan :D . Itselle on muodostunut tavaksi venytellä vasta sitten kotona suihkun ym jälkeen; yksi syy on se, että usein kävelen vielä treenin jälkeen kotiin useamman kilometrin, jolloin musta on vähän hassua siinä välillä sitten venytellä kun heti perään taas lihasten rasitus ym jatkuu :wink:. Mutta, olen myös tehnyt niin, että olen tehnyt monen kilsan lenkin tai salitreenin ja ollut sen perään ohjatulla venyttelytunnilla, kuten juuri tänään :lol:.

Tsemppiä ja treeni-intoa, ehkä sulle käy kuten mulle, että viime keväästä alkoi mun "uusi elämä", johon oikeasti kuuluu ns monipuolinen liikunta ja siis ihan sen takia, että nykyään mä vaan niin tykkään siitä, en ois ikinä uskonut :P.

<3 tämä olo ;)
*
Ihmiset tarvitsevat eläessään kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä syvää hellyyttä,
ja toisen, joka on terästä.
- Kahlil Gibran -

ViestiLähetetty: 2012-01-23 09:52:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kieltämättä tuo kehonkoostumusmittaus toi taas uutta intoo alkaa tehdä itselleen jotain. Jos sitä nyt yrittäis ihan kunnolla syödä terveellisesti ja jättää ne mässäilyt vähemmälle ja liikkua paljon. Kattoo sitten jos syksyllä olis nuo arvot vähän parempaan suuntaan muuttuneet :)

Täytyy sanoa et oon itsekin huono venyttelemään. Yleensä salilla tulee venyteltyä ohjaajan mukaan heti treenin jälkeen ja siihen se sitten jääkin. Pitäis ehkä yrittää venytellä vielä kotona myöhemmin lisää, se olis varmaan ehkä paras ajankohta sille venyttelylle kuitenkin. Olen huomannut nyt myös että mulle tekee hyvää kun oon kerran viikossa nyt käyny jooga tunnilla muun urheilun lisäksi. Siitä tulee tosi hyvä olo ja ainakin saa kunnon venytykset :D

Tsemppiä :smt049

Vanha ruokapäikky http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=60930
http://lintzinmietteet.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-01-23 13:37:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tsemppiä urakkaan,tie on kyllä pitkä ja kuoppainen mutta lopputulos on palkitseva jos jaksat vaan tehdä töitä.

Kuten edellinen kirjoittaja kirjoitti,suosittelen myös ihan sitä että otat yhteyttä kuntosalilla ohjaajaan joka näyttää liikkeet oikein. Näin välttää rikkomasta itseään. Loukkaantuneena on vaikea treenata. Ja kannattaa kysyä ihan henkilökohtaista ohjausta jos ei ole omaa kokemusta treeniohjelman teosta. Tehostuu se tekeminen kun ei tarvitse erehdyksen kautta oppia oikeaa treenaustahtia.

Ja tuo magnesium on hyvä kramppien estäjä. Kannattaa tosin muistaa että kalsiumtasot pitää olla myös kohdillaan. Magnesium ja kalsium kulkee käsi kädessä. Jos toista puuttuu elimistöstä,alkaa toinen muuttamaan toista puuttuvaksi. Eli jos syöt pelkkää magnesiumia ja kalsiumtasot ei pysy perässä niin se on aika turhaa...

Mutta,mielenkiinnolla seuraan edistymistä. On itselläkin tavoitteena kunnon parantaminen ja motivoi lukea toisten tuloksia :)

Makunsa kullakin sano koira kun persettään nuoli.

ViestiLähetetty: 2012-01-23 21:51:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heippa! :) Kiitos hurjasti tsempeistä.
Huomenna se koittaa, ensimmäinen "kunnon" saliräpellys. On sitä tullu käytyä salilla kääntymässä aina välillä, mutta kunnon treeniä en ole siellä koskaan vetänyt. Mulle on useesti tehty saliohjelma ja olen ne laitteet/liikkeet hyvässä valvonnassa testannutkit, mutta en mä koskaan oikeen innostunut treenaamaan :) Ehkäpä nyt sitten!

Huomisen ohjelmassa on laitteita vaan kaksi, prässi ja push-down köydellä, ja molemmat ovat tuttuja. Loput liikkeet tehdään tangolla, käsipainoilla tai omalla painolla.

Meillä on maanantaisin venyttely-tunti ja täytyy siinä joskus käydä ilman muuta, vaikka jo ens maanantaina :) Hyvä idea. Tota joogaakin oon joskus harkinnut. Harkintatasolle jäi. Sitäkin taitaa meillä mennä tuolla, joten ehkä saatan kokeilla myös sen.

Kiitos JSuikeli vinkeistä, ehkälisään sen kalsiuminkin mukaan!

Nyt pakkaamaan salikassia ja sitten nukkumaan, että huomenna jaksaa reenata! Palaan astialle ;)

ViestiLähetetty: 2012-01-23 22:47:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eipä kestä :P.

No niin, kuulostaa hyvälle =D>. Ok, no mutta tuohan selvitti sitten asiaa huomattavastil. Itse sain sen käsityksen (ehkä johtuu lukijasta :wink:?), että olet tyyliin kuullut sanan kuntosali, mutta että kaikki muu asiasta on hämärän peitossa. Jos kerran laitteet on tuttuja ja ohjelmaakin kenties tallella, niin aloitus on varmaan helpompaa ja kenties sitte innostutkin nyt :). Jos et niin toivottavasti löytyy joku muu laji sitten, josta innostut..eihän kaikki vaan voi tykätä aina ja kaikesta, vaikka miten esim liikkumisesta ja urheilusta pitäisikin :D.

Harmi ettet tänään käynyt siellä venyttelyssä niin olisi jo loppuviikoksi, treenin jälkeen uutta tietoa hyödynnettäväksi :wink:, mutta parempi toki myöhään kuin ei milloinkaan =D> . Mulle on joskus naurettu päin naamaa kun käyn "tunnilla" venyttelyssä (säännöllisen epäsäännöllisesti, riippuen miten sopii muuhun treeniin ja muuhun elämään).. No, ihan sama mulle jos naureskelevat, asiahan ei edes muille sinänsä kuulu, ja kyseessä on mun oman itseni hyväks oleva juttu, ja vaikka en nykyään pahemmin uusia liikkeitä niinkään tunnu löytävän niin on ihan eri juttu kunnolla siellä keskittyä rentoutumaan ja venyttelemään kuin itsenäisesti venytellä..vaikka sen aina teen niin kesto ym on paljon vähemmän :oops:.

Joo, joogaa pitäisi kyllä testata itsekkin :), ja tuota kehonkoostumusmittausta.. :wink:

Uni, ja myös lepopäivät on todella tärkeitä myöskin, sekä tietenkin syöminen (kunnolla varsinkin) 8), nam.

<3 tämä olo ;)
*
- Kahlil Gibran -

ViestiLähetetty: 2012-01-24 13:34:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

GFG ja Naistenkymppi bongattu :smt023
Naisten kymppihän mei annin ja pähkinän kaa ol ajatuksena juosta jote siellä "nähdään" :mrgreen: Heittomerkeis siks et eihä siel ketää nää jossei oo jossai paikas sopinu treffaavan...viimevuon olin ja huhhuh sitä väenpaljoutta!

Tsemppiä treeneihin ja tavotteisiin!!

ViestiLähetetty: 2012-01-24 19:04:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi! Elossa ollaan 8)

Tein siis tänään etureidet, ojentajat, hartiat, rinta, vatsa -treenin. Alussa lämmittelin juoksumatolla 13 min nopealla kävelyllä. Sama lopussa, mutta 10 min.
Nyt on jotenkin ihan tyhjä pää. Reidet taas reistaa, jostain syystä nuo ulkoreidet on taas kipeet. En ymmärrä mitä teen väärin kun ei niiden kipeät kuuluis olla? Varmaan kyykyissä menee joku pieleen. Yritin tehdä peilin edessä, mutta en huomannu mitään juurikaan. Paitsi sen, että joku punkero sieltä katsoi takaisin ja näytti tyhmältä :sick:

Toivottavasti huomenna on paikat kipeet, muutkin kun ne ulkoreidet. Otin ylös kaikki painot kaikkiin liikkeisiin. Mua hävettää tehdä jollain 2,5 kilon painoilla jotain vipunostoja, mutta kai sitä pian edistyy? Täytyy myös tehdä ittelle treenivihko. Ens kerta tällä ohjelmalla menee varmaan vähän helpommin. Tämä oli tämmönen räpellys, painojen hakua ja tutustumista.

Meillä oli myös taas jaossa vastaanotossa tommoisia treenipasseja, mihin saa leimoja kun tulee treenaamaan (ihan mitä vain). Joka viikko pitää saada 2 leimaa, 12 viikon ajan. Jos 12 viikon aikana käy 2 kertaa kuntosalilla, niin lopuksi saa jonkun palkinnon. Mä olen varmaan kahdesti tommosta treenipassia yrittänyt täyttää, mutta aina se on jäänyt kesken. Voisin lisätä sen yhdeksi tavoitteeksi taas, että vähintään 2 kertaa viikossa kuntosalille :) Oli se sitten vaikka pelkkää venyttelyä, mutta kunhan menee!

eva10 ensi viikolla aion varmasti mennä siihen venyttelyyn, jos ei mitään sen suurempaa tule vastaan :) Joskus mäkin olen miettinyt, että salilla pitää vaan hikoilla, muuten siitä ei ole hyötyä, joten vähän kans "välttänyt" tommosia lällytunteja :D Mutta nyt venyttely/jooga/bodybalance -tunti kuulostaa ihan käymisen arvoisilta! Harmi, että meidän salilla jooga menee hölmöön aikaan. Jos se vaikka kevät-lukkariin muuttuis niin, että mäkin pääsen :) Uni, lepo ja syöminen on mun lepipuuhaa ;D Kiitos taas vinkeistä, niitä saa ja pitää jakaa paljon ;)

niinuliinu Oujee, NaistenKympillä sit nähhään joo :lol: Mä olen kans varmaan kolmesti sen vetänyt, mut aina kävellen tai kävellen-hölkäten. Viime kerralla olin yllättyny miten paljon jaksoinkaan loppupeleissä hölkötellä ihan kylmiltäni, vaikka siis kävelyä olikin siellä aina välissä. Päätin sen jälkeen, että mä hölköttelen sen ens kerralla sit kokonaan :) Meillä menee ohjattuja juoksumatto-treenejä tuolla, joten semmosillä pyrin myös käymään nyt vielä kun on talvi. Kiitos paljon tsempeistä!

Nyt syömääään!

ViestiLähetetty: 2012-01-24 20:01:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ciao!

Hienoa, ja selkeästi kun ethän muuten kirjottelis tänne heh :lol:. Taitaa tätä tätiä hieman väsyttää 8).

Musta PääTyhjänäTreeninJälkeen-olo on mainio :wink:, tosin mietin tarkoitatkohan sitä vai tuota ulkoreisien kipeytymistä. Kumma juttu kyllä, enkä osaa yhtään vinkata mistä voisi johtua. Ilmeisesti ei ole kuitenkaan kyse sellaisesta ns hyvästä kipeytymisestä, hitsi ja voisi olla siis esim just jostain tietystä liikkeestä :cry:.
Kai katsoit takaisin vielä tyhmemmän näköisesti 8).

Toivottavasti, tosin ettei "liikaa" :). Mä en itse oo kirjottanut painoja mihinkään kun muistan suunnilleen aina millä teen ja silleen, tosin ei huono idea sikäli, että näkisi ihan mustaa valkoisella siinä mielessä edistymistä. Eikä pidä mitään hävetä tuollaista, parempihan se on tehdä vaikka pienilläkin painoilla oikein liikkeet kuin riuhtoa mahdollisimman isoilla (näyttäen todellä tyhmälle parhaimmillaan), ja tsägällä vielä hajottaa itsensä :). Edistyy sitä, riippuen toki myös siitäkin kuinka paljon treenaat jne jne. Toihan vois olla sun tavoite, että hoidat niitä leimoja ja käyt sen kaks kertaa viikossa :).

Hienoa (ensi vk + venyttely), koita pitää esteet pois tieltä heh. Jep, sama homma tavallaan..kyllä hyödyn olen aina tiennyt muustakin olevan, mutta nyt vasta kun pitkän tauon jälkeen olen jäsen niin kun salilla on sekä kuntosali, että monipuoliset ryhmäliikuntatunnit, niin tietenkin haluan kaiken irti naminam :P.
Eiköhän nuo ole aika monen meistä lempipuuhia; onneksi karpatessa saa syödä ja nauttia siitä puolesta elämästä, ja unenkin laatu ja/ tai määrä usein paranee Jne :wink:.
Juu, taas ole hyvä. Kivahan se on kuulla jos joku tuntee saavansa apua jostain mitä kirjoittaa ja silleen :P.

(Mä tossa itse söin kun luin tuota sun tekstiä.. vaikka siis syömishetkihän olisi hyvä rauhoittaa ja keskittyä syömiseen eikä olla esim koneella samalla, tiedän. Välillä vaan on vähän pakko harrastaa kompromisseja, että esim ehtii täällä piipahtaa).

<3 tämä olo ;)
*
- Kahlil Gibran -

ViestiLähetetty: 2012-01-25 10:52:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Risunen kirjoitti:
Toivottavasti huomenna on paikat kipeet, muutkin kun ne ulkoreidet. Otin ylös kaikki painot kaikkiin liikkeisiin. Mua hävettää tehdä jollain 2,5 kilon painoilla jotain vipunostoja, mutta kai sitä pian edistyy? Täytyy myös tehdä ittelle treenivihko. Ens kerta tällä ohjelmalla menee varmaan vähän helpommin. Tämä oli tämmönen räpellys, painojen hakua ja tutustumista.

Parempi tehdä pienemmillä painoilla liike halliten kuin liian isolla rikkoen itsensä. Treenivihko on hyvä apukeino,voi seurata kehitystä. Ja muista,lihas tottuu käytettyihin painomääriin ja liikkeisiin. Ohjelmaa on hyvä muuttaa parin viikon välein.
Tsemppiä :)

Makunsa kullakin sano koira kun persettään nuoli.

ViestiLähetetty: 2012-01-28 14:33:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heippa!

Aamupaino oli tänään 74,6 kg. Nyt ollaan siis takasin lähtökuopissa ja pudotettu joulun/uudenvuoden aika tulleet kolmisen kiloa. Jes! Eli kaikki mitä tästä eteenpäin lähtee, tuntuu erityisen hyvältä 8) Mä liityin sitten GFG Liteen tuossa torstaina. Laihduttajissa mennään siis. Tämä GFG on sujunut tosi hyvin. Ainoa asia missä olen "repsahtanut" oli eilinen lasillinen kuoharia. Mutta, tuskin se tappaa :) Olen aika ylpeä ittestäni, etten ole mitenkään muuten repsuillut.

Tän viikon reeinailut ei ihan mennytkään niin kun suunnittelin. Mutta, tänään heräsin kelloon 9:30, nousin klo 10 ja pistin aamupuurot naamaan ja heitin treenivaatteet päälle ja suuntasin salille. Menin puolen tunnin juoksumattotunnille, sitä ennen kävelin 10 min ootellen tunnin alkua. Hyvin sitä jaksoi hölkötellä. Juoksutunnin jälkeen menin vielä 20 minuutiksi punttiksen puolelle. Tein prässiä, lantionnostoja, reisiojennusta, hauiskääntöä käsipainoilla, vatsoja. Kotiin päästyä menin vielä koiran kanssa lenkille, samalla kun ruoka oli uunissa. Tuolla on aika ihana ilma :) Lounas ja päivällinen vaihtoi treenin takia paikkaa, joten tein lohkoperunoita ja kanapihviä, sekä otin sen about 200g kasviksiakin mukaan.

Huomenna voisikin käydä hiihtämässä jälleen!

Ensi viikolla tavoitteena ma venyttely, ti kuntosali (salilla on tiistaina joku kuntosalipäivystys, joten jos mä saisin vähän apuja mun liikkeisiin), to tai pe kuntosali ja jos villiksi alan, niin uusin la tämän juoksutunnin vielä. Sitä juoksua pitäis myös treenata, että pääsee NaistenKymppi-tavoitteeseen. Mutta, eihän se sama tietenkään ole kun maastossa juoksu.

Nyt on kupu ravittu (vai kupura vittu?) ja voisi ottaa pienet päikkärit. Illalla varmaankin luvassa treffit :smt047

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

ViestiLähetetty: 2012-01-28 14:46:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kupura vittu :smt043 Oh God, kiitos nauruista!

Hyvin on lähtenyt "joulukilot", onnet pupu! Jatketaan hyvillä mieli eteenpäin, kovaa treeniä ja asiallista ruokaa 8)

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-01-29 12:53:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyl on hauskat sanonnat Suomenkielessä :lol: Toi kupura vittu ol niin paras :smt005 ja toinen mikä joskus miul käytös ni kahvi on kupissa = kahvi on ku pissa :mrgreen:

LITEen liittyminen olki hyvä päätös =D>
Ite sillo...ööö,vuos takaperi kun Liten ylläpitäjis ni paino putos silläkii muistaakseni 3-5kg ja tykkäsin kovasti koko Lite hässäkästä.
Nyt ois vielä talles ruokavaliot siltäajalta ja meinasinkin niitä soveltaa gfg jälkee. Heh,toi soveltaa esiintyy miun sanavarastos nyt oikee urakalla

ViestiLähetetty: 2012-01-29 17:19:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

On tuo suomenkieli kyllä hauskaa juu. Yks hyvä on myös muovitutti = Muo vitutti :lol:

Menin eilen nukkumaan kolmelta aamuyöstä. Vierailu vähän meni pitkäksi, mutta ei haittaa. Oli sen arvoista. Tänään heräsin ihan pirteenä jo klo 9, mutta päätin etten aio herätä vielä niin aikasin ja yritin saada unenpäästä uudestaan, mutta enpä tietty saanu. Ehkä 2 tuntia pyöriskelin kunnes nukahdin taas ja sit heräsin joskus lähellä yhtä ihan tokkurassa x/ Olis vaan pitänyt nousta sillon klo 9.

Aamupalaakin sain vedettyä sit joskus kahden aikoihin tänään. Tiedän jo nyt, etten edes ehi syömään kaikkee tänään mitä pitäis. Mutta, ei mua kauheesti haittaakaan. Syön niin paljon kun vaan ehin.

Vedettiin äiskän kanssa 55 min hiihtolenkki. Matkaa tuli n. 5 km. Hitaasti suksittiin, mutta en mä osaa hiihtää edes kovaa. Kaikki mut aina ohittaa ja mietin, että mistä ne tuon vauhdin oikeen vetää. Mutta, kai sekin vaan treenaamalla tulee.

Kohta lähden vielä kävellen kauppaan tuonne vähän pidemmälle. Mä oon ihan loppu jo nyt :)

ViestiLähetetty: 2012-01-29 17:44:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kadekadekade, mäkin haluun hiihtämään! Mut siellä on kylmä :mrgreen: En kykene noihin GFG:n lenkkeihinkään siksi, koska mun mielestä on muka aina liian kylmä. Höh. Asenteestahan se ois kiinni, eikä mistään muusta.

Varo sitten, ettei huomenna oo kamala nälkä jos nyt tänään jää syömättä ruokia. Se ei oo kivaa kärvistellä kun tietää, että se johtuu eilisen huonoista ruuista [-X :D

ViestiLähetetty: 2012-01-29 21:27:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

I knoooow anni! Mutta, ei haittaa, vaikka tulee vähän nälkä :D Tällä ruokavaliolla en oo kamalasti nälkää nähnyt. Ennen näännytin iteeäni nälässä ja nyt saa syödä PALJON verrattuna siihen, niin meinaa melkein ähkyssä olla. Onneksi koittaa taas arki ja syömisetkin normalisoituu! Kaupassa käyty, eväät huomiselle jo valmiina ja kohta nukkumaan.

ViestiLähetetty: 2012-01-30 10:33:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mää laittaaasin merkin tännenäin, mutta palaan joskus myöhemmin lukemaan paremmalla ajalla. Hyvää alkanutta vuotta Risulle nyt anyway! :smt006

ViestiLähetetty: 2012-01-30 20:02:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moiii Trigona :hug: Mitäs sulle kuuluu? Kiva kun tulit pistäytymään!

Meiiikäläinen skippasi tän päiväsen venyttelyn :/ Harmittaa toisaalta, mutta heti kotiin päästyä aloin tekemään ruokaa. Nyt on tehtynnä päivällinen jonka jo söin, huomisen eväät ja haluaisin tehdä vielä kaalilaatikon, ettei huomenna tartte alkaa väsäilemään mitään salin jälkeen. On tää yhtä kokkausta tää homma :D Pyykkikonekin laulaa. Millonkohan jaksais tiskata?

Mä kävin töiden jälkeen ettimässä ittelleni lämpimiä legginssejä ja mukaan tarttui semmoset ihanan pehmoiset fleessi sukkikset, mitkä on kiiltäväpintaset päältä, mutta sisäpinta on fleessiä. Nyt kelpaa näillä pakkasilla 8) Ostin sit myös 2 paitaakin, villapaita ja musta neuletakki. Sekä uudet parit ehjiä sormikkaita. Ja protskupatukoita ja ja ja :whistle: Kävin myös kuolaamassa uusia treenikenkiä. Palkkapäivä tule jo! Ostomaniaaaa!

Hittolainen, että tuolla on kylmä. Etelässä on vielä "lämmin" verrattuna vähän pohjosempaan :shock: mua ei kyllä saa tonne lenkille tunniksi. Ei millään. Sissus... Onneksi on UGGit, jotka lämmittää aina. Niiden kanssa voi olla vaikka paljainvarpain ja siltikään ei palelis.

Ja eeeeikun jatkamaan kokkaamista!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 86 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00