karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-18 15:54:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 384 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 520 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Pähkinä purtavaksi
ViestiLähetetty: 2012-02-01 19:19:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen (kohta) 24v täyttävä tyttö (emmää mikää nainen oo... :roll: ).

Salia olen harrastanut reilu 2vuotta erittäin säännöllisesti.
Ensimmäisen vuoden aikana laihdutin n. 15kiloa, jonka jälkeen elämä normaalipainoisena on enemmän ja vähemmän tappelua oman itsensä kanssa. :smt019 Mittani nyt ovat 164/56.
Välillä haluan lisää lihasmassaa ja välillä haluaisin olla pieni ja siro. :whistle:

Nyt kuitenkin olen päättänyt jättää ulkonäölliset asiat ja treenata kovaa ja katsoa mitä tapahtuu (tartteeks peiliin katsella..?).
Oon tällä hetkellä treenannut kolmijakoisella 4kertaa viikossa ( + 1aerobinen + vatsat -kerta). Ensi viikolla kuvioihin astuu uudet treeniohjelmat. Liikkeet säilyy perussamoina, jtn uudistuksia ja jakoja olen tehnyt uusiksi, joten tästä se lähtee! :wink:

Ruokapuolta tulen varmaan tässä päiväkirjassa sivuamaan myös. Oon turhan laiska pitämään omaa päiväkirjaa siitä. :oops: Lisäksi mulla on treenikuvioihin aika "tarkkaan" lasketut ruoat, joista itse hirmusesti pidän, joten ne tuskin tulee hirmusesti muuttumaan. :) Rentoa asennetta toki unohtamatta! :smt023

Tervetuloa mukaan seurailemaan, tästä se taas lähtee! :smt026

Viestin otsikko: Re: Pähkinä purtavaksi
ViestiLähetetty: 2012-02-01 19:39:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jee pähkinä, sullon päiväkirja! :smt049 Ehdottomasti jään seurailemaan. Sä oot nyt niissä mitoissa, missä mä OLIN ennen joulua... :oops: Vaan kuinkas sitten kävikään. +2kg edelleen, mutta mä luotan Juttaan ja toivon, että ne lähtee tai jos ei, niin että mun mustat pillihousut mahtuu taas jalkaan. Tällä hetkellä ei mee nappi kiinni kuin hengittämättä :lol:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-02-01 19:51:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

anniem kirjoitti:
Jee pähkinä, sullon päiväkirja! :smt049 Ehdottomasti jään seurailemaan. Sä oot nyt niissä mitoissa, missä mä OLIN ennen joulua... :oops: Vaan kuinkas sitten kävikään. +2kg edelleen, mutta mä luotan Juttaan ja toivon, että ne lähtee tai jos ei, niin että mun mustat pillihousut mahtuu taas jalkaan. Tällä hetkellä ei mee nappi kiinni kuin hengittämättä :lol:

Hei,jee, uskaltauduin! (pääsin siis eroon laiskuudesta! :oops: )
Hahah, itseasiassa mulla on myös +2kg joululta. Tosin ne 2kg on joka hemmetin talvi! Kai se kroppa jotenki kerää talvea varten jotkut rasvavarastot tai jotai, mistä ei sitte millään eroon pääse, ennen ku kevätaurinko taas paistelee! :smt019 Pitänee varmaan itsellä ostaa näitä muutamia kuukausia varten ihan omat housut, ettei ihan tursua. :lol:

ViestiLähetetty: 2012-02-01 20:36:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi! :smt039 Jään seuraamaan!
Onko sulla joku PT, joka on tehnyt saliohjelmat ja tarkan ruokavalion?
Itse vedän Jutan opissa myös ja oon vasta alottanut saliharrastuksen :D

Liikuntapäikky: viewtopic.php?f=42&t=60559
Ruokapäikky: viewtopic.php?f=11&t=53546

ViestiLähetetty: 2012-02-02 07:14:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Risunen kirjoitti:
Moi! :smt039 Jään seuraamaan!
Onko sulla joku PT, joka on tehnyt saliohjelmat ja tarkan ruokavalion?
Itse vedän Jutan opissa myös ja oon vasta alottanut saliharrastuksen :D

Tavallaan. :wink: Oma henk.koht. PT, mieheni. :lol: Oon kyl nyt alkanu miettiä, et ois ehkä parempi ottaa ohjelmat sun muut joltaki ulkopuoliselta, kuka ehkä osais sanoo paremmin vielä. Mieheni kun näkee joka päivä, ni ei hän hirveesti tuloksia itsekään huomaa. :lol:
Jutta o kova mimmi :smt049

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2012-02-02 07:57:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Erkkimerkki tänne! Ollaan suht samois mitois. Tapaan tänään PT:n, saa tehdä mulle saliohjelman. Ruokavalioasioihin ei sen tartte mennä 8)

ViestiLähetetty: 2012-02-02 16:03:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oon vähän samoilla linjoilla sun kans Kukkopilli. Ei mun mielestä vaan kukaan toinen osaa sanoa, et mikä maistuu hyvältä, ja ennenkaikkea, mikä tekee omalle kropalle hyvää. 8) Toki, mielenkiinnosta voisin ottaa jonkun toisen tekemän ruokajutun ja kokeilla, muutella tai jättää kokeilemattakin. Minkälaisen treeniohjelman sait? :)

Tänä aamuna oliki sit melkoisen rapsakka ilma kävellä salille. Naama jääty ku ulos pääsi! Salille tullessa jalat helotti punasina vaik miten oli toppahousua ym päällä.
Mut ei sillä... Rauta on mun kaveri :smt049 Jalat tosin ei taida huomenna tykätä minusta... Oli siis jalkatreeni. Tuota kohtaan mulla on joku outo viha-rakkaus-suhde. Tykkään ku treeni tuntuu ja fiilis sen jälkeen on mitä mahtavin. Sen motivaation löytäminen on vaan aamulla aikaisin hakusessa...

Mutta siis:
*Lämmittelyä (!!!!) crossarilla n. 15min
*SJMV 3x10 (ihana, alaselkäkään ei enää tässä temppuile)
*Kyykky (smith) 3x12
*Ojennukset 3x15
*Koukistukset 3x15
*Joku ihme pakaralaite 3x12
*Jalkaprässi 3x20 (vanha polvivamma aikoinaan pakotti jättämään prässin kokonaan pois. Nyt olen pikkuhiljaa tuonut sitä takasin treenin. alottelen piiiiiienillä painoilla ja polttavan pitkillä sarjoilla, joskohan se tästä..)
*Vatsat taljassa
*Erilaisia pitoja vatsalle
*Russian twist
*Voimapyörä. Tuntuu enemmän menevän taas ojentajille. Teen varmaan jotain väärin? Tai sit ojentajat on vaan niin heikot. :lol:

Sopivan poltteen tuntui jalkoihin saavan. Tuo vanhan polvivamman ehdoilla tosin mennään, ja tullaan varmasti aina menemään.. Hidasta.. :cry:
Salin jälkeen BCAA:t naamariin ja kohti töitä.
Illalla on luvassa tuhdikas iltapala, nam!
Kaloreiden suhteen olen jo pitkään tykännyt syklitellä. Toisena päivänä syön enemmän ja toisena vähemmän. Kerran kuukaudessa "tankkausvkl". Sillon tehdään miehen kanssa hyvää ruokaa yhdessä ja syödään ihan just sitä mitä mieli tekee. Toimii mulla. :)

ViestiLähetetty: 2012-02-02 18:51:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla on ollu tänään (ja eilen) takareidet ihan muushia. Tänään treenasin etureisiä ja ai että kun huomenna ja ylihuomenna tekee mukavaa varmaan :mrgreen: Mä vihaan kipua reisissä, mut toisaalta mä taas tykkään siitä. Tietää tehneensä jotain (= on niin huonossa kunnossa, et vähemmästäkin kipeytyy :lol: )

Toi pakkanen on jotain ihan hanuria. Tai pakkanen on ok, mutta menee jo vähän liian överiksi. Semmonen -5 on sopiva :)

ViestiLähetetty: 2012-02-02 19:49:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiva ja nätti PT mulla 8) Sain ohjelmasta vasta puolet, mutta siinä tulee olemaan ongelmakohtiini keskittyvää treeniä laitteilla 3 x 12 sarjoina ja vatsalihaksia puolipallon päällä. Painoa sen verran, että todella tuntuu, mutta liikeradat pysyvät hallittuina. Lisäksi suositteli lihaskuntoon keskittyviä ryhmäliikuntatunteja. Toki muitakin, jos huvittaa ja kaipaa vaihtelua :D Vähintään 3 kertaa viikossa olis tarkoitus päästä treenaileen, edes puoleksi tunniksi. Siitä on pidettävä kiinni. Ei muuten alkanut puhua ruokavaliosta mitään, totesi vain heti, että mulla ei ole kiloja pudotettavaksi, johon mä kuittasin että no kilo sais lähteä :lol:

ViestiLähetetty: 2012-02-02 20:57:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Risunen: Joo, mulla menee jotenkin takareidet aina ihan jumiin. Tietää kyllä tosiaan tehneensä jotakin :lol:
Mulle toi -5astetta ois myös varsin passeli. Tuntuu, et naama vaan jäätyy ja vaik miten pukis ni tuuli tunkeutuu vaatteiden läpi, hyrrr..

Kukkopilli: Kuulostaa hyvältä! :smt023 Itse tykkäisin kans vaihtelun vuoksi käydä ryhmäliikuntatunneilla, mut oon jotenki huono menemään tiettyyn aikaan jonnekki liikuntajuttuun. Pilatesta tosin oon harkinnut, josko uudelleen aloittais, kunhan työkiireet "joskus" helpottaa. :) Ja sen kilonhan sä nyt saat treenattua pois. Tai ei välttämättä vaa'alla, mut varmasti senteissä muutoin. :)

ViestiLähetetty: 2012-02-03 07:31:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenia!

Kylläpä olisi tänä aamuna nukuttanut.. :smt015 Mutta ei, kello soi kuudelta. Perjantait on mulla lähes aina salivapaita, töistä johtuvista kiireistä. Joten tänäkään perjantaina ei salille mennä. Eipä sillä, jalkatreenin jälkeen tekee hyvää pitää yksi huilipäivä, että saa jumitukset takareisistä pois (hyvää jumppaa kiivetä töissä portaita viidenteen kerrokseen!).

Aamuteetä hörppien töihin siis valmistaudun. Aaamupalan ajattelin syödä vasta töissä, ehdin melkein paremmin kuin kotona. Lisäksi töissä on mahtava kahvikone, josta saa kunnon tuplaespressot aamupalan kaveriksi! :smt049

Ihanaa päivää kaikille! :smt049

ViestiLähetetty: 2012-02-03 07:41:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Siulla tällanen :smt040 =D>
Hyvä että huomasin...oisin muute jääny paljosta paitsi :shock: Etkä kuitekaa ois vihjassu tuol miun höpinöis mitään!

Tuun paremmal ajal perehtymään ku nyt noi koululaiset vaatii kyytii opintielle.

ViestiLähetetty: 2012-02-03 10:53:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihanaa, ku eksyit tännekin niinuliinu! :smt049
Minu juna oli aamulla ihanat puolitoistatuntia myöhässä. Jouduin aamun asiakkaan siirtämään iltatöiksi. Ylitöitä siis tiedossa. ARGH! VR! :smt013 * muutama ruma sana tähän väliin*

ViestiLähetetty: 2012-02-03 11:51:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
Minu juna oli aamulla ihanat puolitoistatuntia myöhässä. Jouduin aamun asiakkaan siirtämään iltatöiksi. Ylitöitä siis tiedossa. ARGH! VR! :smt013 * muutama ruma sana tähän väliin*

Perkule :smt013 Vois nää tappopakkaset jo loppua.... Haluan hiihtämään!

ViestiLähetetty: 2012-02-03 12:45:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minäki haluaisin päästä hiihtämään. :mrgreen: Olispa vaan sukset,sauvat,monot,hiihtolatu lähellä tai edes auto millä ajaa ladulle. Niin vähästä se on kiinni. :lol: Nyt ku aurinko on paistanut ni ois ihana päästä ladulle nautiskelemaan. 8)

ViestiLähetetty: 2012-02-03 23:08:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
Olen (kohta) 24v täyttävä tyttö (emmää mikää nainen oo... :roll: ).

Salia olen harrastanut reilu 2vuotta erittäin säännöllisesti.
Ensimmäisen vuoden aikana laihdutin n. 15kiloa, jonka jälkeen elämä normaalipainoisena on enemmän ja vähemmän tappelua oman itsensä kanssa. :smt019 Mittani nyt ovat 164/56.
Välillä haluan lisää lihasmassaa ja välillä haluaisin olla pieni ja siro. :whistle:

Nyt kuitenkin olen päättänyt jättää ulkonäölliset asiat ja treenata kovaa ja katsoa mitä tapahtuu (tartteeks peiliin katsella..?).
Oon tällä hetkellä treenannut kolmijakoisella 4kertaa viikossa ( + 1aerobinen + vatsat -kerta). Ensi viikolla kuvioihin astuu uudet treeniohjelmat. Liikkeet säilyy perussamoina, jtn uudistuksia ja jakoja olen tehnyt uusiksi, joten tästä se lähtee! :wink:

Tervetuloa mukaan seurailemaan, tästä se taas lähtee! :smt026

Tulin vastavierailulle :smt006 Kiva nähdä miten sun lihasten kasvatusprojekti etenee :) Treenaat kyllä paljon, tuleeko tosta kuusi kertaa viikossa vai teetkö samana päivänä monta treeniä? Kauan sulla yleensä kestää yks salitreeni? Itse tein syksyllä lihaskuntoa enemmänkin, mutta vain 2-jakoisella ohjelmalla pari-kolme kertaa viikossa.

Mulla on sama ongelma, että välillä haluaa olla laihempi ja välillä taas lihasta lisää. Syksyllä pidin jonkinlaisen "massakauden" ja yritin kasvattaa lihaksia. Toisin sanoen söin mitä tykkäsin (myös herkkuja joka vkl :oops: ) ja treenasin pelkkää lihaskuntoa. Voimat kyllä kasvoi melko kivasti sinä aikana, mutta tulihan sitä rasvaakin sitten lisäksi :shock: Paino oli joulun ja vuodenvaihteen jälkeen jo + 4 kg normaalista :o Nyt sitten yritän osan niistä pudotella pois ja sen jälkeen taas kasvatella lihaksia enemmän.

pähkinä^^ kirjoitti:
Minäki haluaisin päästä hiihtämään. :mrgreen: Olispa vaan sukset,sauvat,monot,hiihtolatu lähellä tai edes auto millä ajaa ladulle. Niin vähästä se on kiinni. :lol: Nyt ku aurinko on paistanut ni ois ihana päästä ladulle nautiskelemaan. 8)

Mäkin haluaisin hiihtämään :D On vaan ihan liian kylmä ja suksetkin on vanhempien luona. Tyhmänä vein ne sinne, kun ajattelin, ettei tänne etelään kuitenkaan tule lunta tänä talvena. Niinpä niin, kyllähän täällä ladut nyt olisi jo... Pitää kai odotella "talvilomaa" (eli väliviikkoa luennoista) ja lähteä sitten kotikotiin hiihtelemään :mrgreen:

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]

ViestiLähetetty: 2012-02-04 06:58:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^^ Treenaan siis neljä kertaa viikossa lihaskuntoa ja yksi aerobinen/ viikko. Nyt tuo aerobinen tulee tehtyä kyllä salin lämmössä, mutta kunhan kevät taas koittaa ni pääsee uloskin juoksentelemaan. :lol: Mieli tekis enemmänkin juoksennella, mut haluan nyt vähän kuitenkin lihasta kroppaan,joten oon päättäny kaiken energian nyt pistää tonne salille. Välillä mennään kevyitä viikkoja, jumppatyylisesti pumppaillen ja venytellen, joskus taas mennään mukavuusalueen ulkopuolelle ja treenataan kovaa. :)

Yks salitreeni mulla kestää n 40-50min. Koitan pitää treenin mahd. lyhyenä, mut esim. jalkatreenissä tauot sarjojen välissä on pidempiä, ni mahdottomalta tuntuu välillä. :lol:

Mulla oli viime talvena myös "massakausi". Söin toki normaalia enemmän herkkujakin, mut tattarin ym voimin treenasin. Lihaa tarttui kivasti ( ei kuitenkaan tarpeeksi) yläselkään, jonka takia hiilarikautta kokeilinkin. Rasvaa tarttui kyllä kans kohtuullisesti, olo oli väsynyt ja treenit kulki huonosti. sen vuoksi en tänä talvena itse enää uskaltanut kokeilla. Ehkä pitäs ne kaikki loputki herkut jättää ja ottaa vatsaystävällisistä lähteistä hiilarit, jottei treeni kärsisi. 8)

Mullaki on sukset äidin luona pohjosessa. :lol: Oon aina aatellu,ettei niillä käyttöä täällä olis, ja nyt ku ei autoa ole, ni tuntuu haasteelliselta saada niitä enää tännekään. :lol:

ViestiLähetetty: 2012-02-04 11:55:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mäkin nopsaan huikkaan moikat ja ilmoitan seuraamisestani! :lol: Jään siis seuraileen treenejäsi. :)

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2012-02-04 13:16:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

pähkinä^^ kirjoitti:
^^ Treenaan siis neljä kertaa viikossa lihaskuntoa ja yksi aerobinen/ viikko. Nyt tuo aerobinen tulee tehtyä kyllä salin lämmössä, mutta kunhan kevät taas koittaa ni pääsee uloskin juoksentelemaan. :lol: Mieli tekis enemmänkin juoksennella, mut haluan nyt vähän kuitenkin lihasta kroppaan,joten oon päättäny kaiken energian nyt pistää tonne salille. Välillä mennään kevyitä viikkoja, jumppatyylisesti pumppaillen ja venytellen, joskus taas mennään mukavuusalueen ulkopuolelle ja treenataan kovaa. :)

Mäkin olen miettinyt tota salitreenin ja aeroobisen suhdetta. Mä haluaisin suorittaa aerobisia kans ulkona hiihtämällä/lenkeillä, mut eipä onnistu, ainakaan nyt hetkeen. :evil: Enkä haluis salillakaan käydä ihan joka päivä, tulee liikaa stressiä ja "pakkopullaa", kun en ole ihan vielä hurahtanut niin paljon, että kävisin joka päivä :lol: Salilla ajattelin käydä nyt alkuun 3krt viikko, ja ehkä aeroobisen voisi tehdä sitten 2 krt viikossa...? Hmm :)

ViestiLähetetty: 2012-02-04 13:56:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa munkkis! Olenkin sun ruokapäikkyäs vakoillut myös, en vaan ole ehtinyt kiireiltäni kommentoimaan. Tämä asia pistetään korjaukseen. :wink:

Risunen: : Juu, mulla yleensä menee niin, että talvet keskityn saamaan vähän lihasta ja purkamaan salille energiat. Saatan syödä hitusen ylimääräsiä kaloreita, jotta ees jotaki rasvanki lisäks tarttuis. Sit taas kevättä kohti tuo aerobista tulee luonnostaan enempi. Hiihto ois jees, muuten en niin talviurheilusta välitä. 8)
Tuo sali 3x/vk + 2aerobista/ vk kuulostaapi hyvältä. :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 384 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 520 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00