Kirjoitin vahingossa tuonne ruokapäiväkirja puolelle joten tässä oisi se mitä sinne jo ehdin kirjoitella:
Maanantai 17.1.2011Himskatti. Nyt pullanmurut kaappiin ja toukka metsälle mars! Totesi sorsa lammikossa. Olen siis tehnyt uuden vuoden lupauksia. Tiedät kai, niitä mitä kaikki muutkin tekee. Laihdun ja liikun blaa blaa. Pitkään olen jo mielessä pyöritellyt ajatuksia elämän tapojen muutoksesta ja sitä jo hiukan toteuttanutkin. Tulokset oli IHAN KIVOJA, mutku more is more tässä paino asiassa. Jos tavoite on -20kg niin miksi voidaan sanoa -3 kg tulosta? Ei miksikään. Jos tavoite on juosta 10 km miksi voidaan sanoa lenkkareiden ostoa? Ei miksikään, epäonnistumikseksi korkeintaan. Jos tavoitteet on korkealla, on oltava työmoraalikin korkealla. Jos panokset on kovat on oltava työkin.
Lopetin tupakanpolton tuosta vaan. Miksen voisi lopettaa myös karkin syöntiä? Ihan tuosta vaan. Jeah ihan varmaan.
Tavoitteeni on ensi vuodeksi selkeä: tasapaino. Henkinen, fyysinen ja materiaalinen tasapaino. Ja toinen on: vähemmän puhetta ja enemmän tekoja. Olen puhuja tyyppiä. Ystäväpiirini tietää jo että jaksan hehkuttaa jotain n. kk ja sitten onkin jo uusi juttu. Mitä milloinkin. Joskus ruokavalio, joskus joku urheilulaji. Suu liikkuu mikään muu ei. Olen oman elämäni sivusta katsoja. Nyt on aika nousta sohvalta. Hiii-op!
Nyt sorvin ääreen.
Tämän päivän ruuat:
Aamupala
2 x Pekonin siivu
Paistettu muna
Lounas
1 dl saksanpähkinöitä
2 x pekoni
paistettu muna
Uunikasviksia
Kahvia kermalla
Välipala
Tomaatti
Iso kupillinen kahvia kermalla
Päivällinen
SalsaKukkis (Salsalla maustettua kanaa ja kukkakaalia)
Tomaatti
Iltapala
Kahvia kermalla
Osaatte varmaan päätellä minun heikon kohtani. Kahvi kermalla! Oh!
No mutta nyt lähden toteuttamaan lupauksiani!
Tossut jalkaan ja menoksi!
Tiistai 18.1.2011Tänään piti aamusti käydä vaa'alla...Jotenkin kummasti se tahtoo unohtua. No huomenna sitte

Ruoka on pyörinyt mielessä luvattoman paljon. Tekis mieli karkkia ja sitä ja tätä. Noh asiaa ei helpottanut että tänään on kauppa päivä, piti oikeasti miettiä että mitäs sitä sitten viikolla söisi. Noh nyt oon päättänyt kiristää 2viikkoa. Olla oikein tiukalla karpilla. 20g hiilaria on niin älyttömän vaikea saavuttaa, mutta koitan pitää maksimina 40-50g. Hyvä olisi jos lukema alkaisi kolmosella

Tämän päivän ruokia:
Aamiainen
2 x pekonin siivu
kananmuna
Kahvikermalla
Lounas
SalsaKukkis
Kahvikermalla
Välipala
Tonnikala
Kahvikermalla
Iltapala
2 x Lihapullaa
Tee
HH:17 Kcal: 1877
Työpäivän aikana join kahvitauoilla teetä. Koitan vähentää tuota kahvia, ettei siitä sitten tule ongelmaa

lisäksi söin 1dl maapähkinöitä. Mulle tulee valtava nälkä siinä 2h töihin tulon jälkeen, joten otan vähän pähkinöitä. Harvoin syön koko desiä, mutta lupa olisi.
Tein muuten himpskatin hyvää muusia(vaikkei sitten itse päivällinen maistunut): lanttua, porkkanaa, punajuurta, voita, kermaa ja suolaa. Hiukan makea ja joulunen, mutta toimii ihan hirmu hyvin kun kaipaa vähän vaihtelua!
Eilen tuli tassuteltua 30 min. Meillä päin piha on kuin luistinrata joten ei menny ihan putkeen eikä se millään tavalla houkuttele lähtemään tänään uudestaan pihalle, mut mentävä on! NYT!
Keskiviikko 19.1.2011Äh...On sit ollu kamala päivä. Päätä särkee ja paha olo...Väsyttääkin vielä.
Jotkut puhuu et nää on ne ketoosin oireet...Jessus, kuinkahan kauan nää kestää? Eilen olin lenkillä mutta tänään en jaksa. Huomenna sitten metsään rämpimään. Tänäänkin kuin taika-iskusta neljänmaissa lakkas ruoka maistumasta...Mitä ihmettä? Aamulla on törkee nälkä ja se tulee n. 2h välein, illalla ei sit maistu kun alkaa oksettaa...Ompa outoa!
Aamu klo 5:00
1x pekoni siivu
kananmuna
6 x kirsikkatomaatti
lasillinen vettä
Välipala 1 klo 9:00
0,2 dl maapähkinöitä (unohdin ottaa uuden pussin kotoa mukaan joten söin sen mitä edellisestä oli jäljellä)
1 pieni omena
Kermakahvi
Lounas 12:00
1 annos pinkkiä muusia (ih <3 )
3 lihapullaa
Kermakahvi
Välipala 2 16:00
Tonnikala
Kahvikermalla
5x kirsikkatomaatti
50g metua
HH:37,4 Kcal: 1497
Nyt ei sit tee enää mitään mieli...toisaalta päivän hiilarit on kohtalaisen korkea vaikka tavoitteessa pysynkin. Kun taas kalorit liian alhaiset. Syytän tästä päivästä tuota aamun omenaa. Olin suunnitellut syöväni desin niitä pähkinöitä ja koska unohdin ne kotiin jouduin turvautumaan työpaikan välipala-automaatin antimiin. Toisaalta olen ylpeä itsettäni: ei ollut kaukana ettei käsi oisi lipsahtanut suklaapatukan puolelle. Huh, se siitä!
Nyt vaan toivon et tää menee ohi. Odotan sitä energia buustia joka mulle tuli viime kerrallakin karppauksesta. Sitä tarvittais nyt tänne harmauden keskelle! Niin olen aikaisemmin ollut myös karpilla, mutten näin rajulla. Aloitimme avopuolisoni kanssa karppaamisen 4kk sitten, hän tiukalla ketokarpilla(HH alle 20), minä hyväkarpilla(HH siinä 50-100). Hän pudotti 12kg ja minä 7kg. Hänellä meni urakassaan reilu pari kuukautta ja minulla 3. Sitten tuli elämänmuutoksia, minä sorruin suklaisiin hän ei. Tammikuussa minä olin lihonut kaikki 7 takaisin ja hän ei yhtään

En missään vaiheessa unohtanut karppaamista täysin, peunaan ja viljoihin en koskenut, mutta herkkuja meni senkin edestä. Nyt siis uudella tarmolla ja liikuntaa avuksi käyttäen.
Tsemit kaikille muillekkin kilojensa kanssa painiville!
Ai niin tänään sit muistin mennä aamu vaa'alle(en mä muuhun aikaan käykkään kun en uskalla)
TULOS: 77kg eli -0kg

Kummasti tosta nollasta sai energiia. Potkasen itteni nyt täältä sohvalta ylös, koirienkin on pakko päästä ulos!