Minä olin pari vuotta sitten samassa tilanteessa.
Söin 2000-2500 kaloria pvä ja sykemittari osoitti 4000-6000 kalorin kulutusta. Siis niinä päivinä kun treenasin pari kertaa pvä.
Paino ei pudonnut grammaakaan ja maha oli samoissa mitoissa yli kk seurannan ajan.
Nyt aloitin Atkins 2vko ja jatkan paleovaliolla.
Samalla sykemittarilla lasken että tulee syötyä sen verran että olen about miinus 1000 kaloria/pvä. Myös ketoosissa olen kokoajan.
Kerran viikossa on "karkkipvä" jolloin syön sen mitä kulutan ja ehkäpä pikkasen päälle(punkkua). Urheilijat kuulemma "huijaavat" elimiistöä tällä tavalla kun laihduttavat.
Elimistö ei totu vähäiseen kalorimäärään. En tiedä onko tuossa mitään järkeä mutta mulla se on toiminut joten jatkan samaa rataa.
Mittasin sykemittarilla pvä kulutuksen vain kotona makoillen, siis mittari oli päällä 24h. Kulutukseni oli 2670. Ainoa liikunta oli 200 metriä kävelyä kun koiran pissatin. Muuten vaan olin. Painoni oli 110 ja pituus 180, pontso poika siis.
Sitten kun lähden kävelylle, poljen kuntopyörällä tai teen mitään mikä nostaa sykettä laitan mittarin päälle ja liikun. Liikunta kun on ohi, lopetan mittaamisen kun syke putoaa alle 100. Jos kävelen tunnin ja kulutan 400 kaloria, vähennän siitä 100 kaloria, joka olisi muutenkin kulunut, ja loput 300 cal laitan excell taulukkoon johon syötän kaikki syömiset ja liikkumiset. Niinä päivinä kun ei meinaa tulla kalorit täyteen syön omatekoista suklaata jonka teen sokerittomasta kaakaojauhosta ja kookosöljystä.
Huh, taas tuli tarinaa mutta joo, pointti oli se että itse olin säästöliekillä enkä laihtunut ollenkaan. Sen johdosta stressaannuin ja nukuin huonosti ja sehän estää laihtumista entisestään.
Eli aloitin karppailun tosissaan Tammikuun 19 pvä kun tein excell taulukot ja punnitukset.
Painoni oli 112,1 ja navan ympärysmitta oli 119 ja lantio 109.
Tänä aamuna, punnituspvä, paino = 107,1 napa 115cm ja lantio 105.
Nälkä ei ole kiusannut ja suklaalla riittävästi kaloreita.
Ai niin, olen 51v nuori pallokarppi
Älä syö liian vähän