karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-24 06:37:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-02-11 22:34:15 
Poissa
sintti
sintti

Heippa,

olen parikymppinen naikkonen, joka on karpannut nyt marraskuusta alkaen. Paino on tippunut vain 3 kiloa koko tänä aikana, ja nyt olen päässyt niukasti 80 kilon alle. Pituutta löytyy vajaa 170cm. Olenko liian kärsimätön painon putoamisen osalta vai missä on vikaa? Kuitenkin odotin että lähtisi vähän enemmän kuin kilo per kuukausi. :roll:

Aamulla syön n. kaksi desiä partista mansikoiden kera, lounaaksi ja päivälliseksi syön lihaa (kanaa, kalaa) ja salaattia, jossa öljyä. Illalla syön mantelileivän (2 puolikasta) voilla, juustolla ja kinkulla. Juomiseni koostuvat oikeastaan pelkästään makuvesistä ja hanavedestä. Pähkinöitä napsin silloin tällöin. Voiko näissä olla syitä? Olen laskenut että kaloreita pitäisi tulla tarpeeksi noista.

Olisi ihanaa jos joku osaisi auttaa, yksin on turhamaista tuskastella asian parissa.

Olen uusi forumilla ja voin vain toivoa, että viestiketju ei eksynyt täysin väärään paikkaan. :)

ViestiLähetetty: 2011-02-12 08:28:24 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

No tuota..
ensinnäkin sun paino on laskenut 3kg! Loistavaa!
sinuna en stressaisi tuosta. Hiljaa hyvä tulee :)
ja
ps.mun paino on +3.5kg aloittamisesta.Odottelu kannalla ollaan...

ViestiLähetetty: 2011-02-12 08:49:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onnea kolmen kilon pudotuksesta! =D>
Kaiva mittanauha esiin ja mittaile senttejä! Paino ei välttämättä hievahdakaan ja silti hoikistut! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-02-12 09:33:43 
Poissa
sintti
sintti

Samanlainen kokemus on itsellänikin. Kahdehtien luen ja kuuntelen ihmisten juttuja, jotka laihtuu silmissä. Itselläni on paino laskenut puolessa vuodessa 6 kiloa. Toisaalta olen päässyt hyvään alkuun, vaatteet on jääneet isoiksi ja kesällä varmaan on jo 10 kiloa poissa....ja vyötäröstä on mystisesti kadonnut 10 centtiä...en kyllä niitä kaipaa.
Yksilöllistä tuntuu olevan tämä.

ViestiLähetetty: 2011-02-12 09:38:42 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar

Ei pidä olla liian kärsimätön. Hitaasti hyvää tulee. MUTTA jos tahdot jotain kokeilla niin vaihadahan tuo aamun mansikkapartis vähäksi ajakasi munaan ja bekoniin. Toimi mulla kellä liika maitotuote aiheuttaa selvästi jumitusta...

91kg --> 74kg

ViestiLähetetty: 2011-02-12 09:40:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

neitiH, syöt kyllä mielestäni melko vähän. Lisää rasvaa kehiin. Esim. laita aamiaisen partikseen vaikka kunnon mojaus smetanaa tai kermaa ja muutama lusikallinen raejuustoa. Jätä ihmeessä makuvedet ja pähkinöiden välinapostelu pois. Syö pähkinät vaikka jälkiruokana aterioiden päälle.

Sitten mahd useasti matalasykkeistä, pitkäkestoista liikuntaa (kunnosta riippuen kävely, hölkkä,hiihto). Liian rankka liikunta (kuten kiihkozumbatunnit ja muut tehotreenit) jumittaa myös painon aika helposti. Pistää kehon stressitilaan ja pitämään saavutetuista varastoista (läskit) kiinni

Reipas

ViestiLähetetty: 2011-02-12 11:41:59 
Poissa
sintti
sintti

Ihanaa että näin nopeasti tulee vastauksia! Olisi pitänyt jo aiemmin rohjeta tänne kirjoittamaan. :)

Täytyy kyllä noita senttejä mittailla! Mulla itseasiassa on varmaan ylhäällä sentit jostain vuoden takaa, niin täytyypi niihinkin vertailla. Olen aamuisin hyvin vaikea syöjä. En saa alas mitään pureskeltavaa kun taidan olla liian väsynyt niin vaativiin hommiin. :lol: Joten tuo pekoni ja muna ei minulle käy vaihtoehdoksi kuin korkeintaan viikonloppuisin.

Kermaa voisin kyllä ainakin kokeilla tohon partiksen sekaan, ja pähkinät voisi tosiaan keskittää tuonne jälkkäriosastolle. Ja hmmm.. itseasiassa nimenomaan zumbaan olen menossa taas parin tunnin päästä :roll:
Voisin vaikka yhdistää siihen myös kävelyä ja keväällä taas hölkkääkin, mutta kymmenisen kertaa pitäisi vielä zumbassa käydä kun sen verran olen jo maksanut.

Kiitos rohkaisevista kommenteista! :)

ViestiLähetetty: 2011-02-24 11:14:21 
Poissa
sintti
sintti

Nyt oli taas kilo lähtenyt, jee! En vaan ymmärrä miksi nyt, kun on vähän tullut hiihtolomalla lepsuttua. Mutta en kyllä valita! :P

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00