Tänään muistui taas mieleen, mihin kaksi edellistä karppausyritystäni kaatui (jos hedonismia ei lasketa): närästykseen. Ekalla yrittämällä syksyllä 2009 laihduin 4 kg kuukaudessa (55 -> 51), takaisin tuli parissa kuukaudessa. Paino on pysynyt siinä 54-55 kilossa sen kummemmin tarkkailematta (virallisterveellistä enemmän olen syönyt rasvaa ekasta VHH-kaudesta asti), mutta olo on ollut ajoittain kehno epäsopivien syömisten takia, tulkitsen. Ja tuossa painossa tosiaan keskivartalo on suhteettoman paksu (lievä PCOS -> omenavartalo -myös perinnöllisyyttä siihen) Tokalla yrittämällä närästys tuli nopeasti, enkä laihtunut yhtään, myös stressi sai sitten sortumaan erinäisiin helppoihin moskaruokiin.
Nyt kolmas ja toivon mukaan viimeinen yritys, sekä saada paino vähän alemmas, pömppö pois ja syömiset kondikseen. VHH:n eduista olen vakuuttunut. MUTTA tänään se alkoi taas, nimittäin viheliäinen närästys, ei pahana, mutta kuitenkin.

Samarinilla ja muutamalla mansikalla lähti sentään.
Vaivaako närästys muita ja jos, niin mitä teette sille?!
En ole tällä kertaa edes havitellut ketoosia, koska pelkään närästyksen iskevän takuuvarmasti silloin (enkä halua kieltäytyä marjoista ja herneistä).
Sitten toinen pulma: liikunta. Alkaa kohta jo vaikuttaa siltä, ettei se ole minua varten
Varsinainen treeni oli jäänyt viikkoja väliin, kunnes toissapäivänä tein kotona DVD:n mukaan Aerolates-ohjelman (pilateksen ja aerobicin yhdistelmä, aika rankka, ainakin mulle), eilen kävin 30min hölkällä ja tänään 45 min kevyemmän pilateksen. Jo eilen olo oli niin romu - ongelmana etenkin hirveä niskajumi, johon otan aika herkästi 1000mg paracetamolia (tai joskus lasin punkkua, auttaa yhtä hyvin ja pidän haitattomampana kuin napit

) - koska kärsin migreenitaipumuksesta ja niskajumista tulee olo, että kohta alkaa näkökentässä vilkkua, vaikkei sitten alkaisikaan... Eilen ja tänään sitten on lääkettä tullut otettua ja ihan selkeästi treenin takia, saamari
Tuntuu ihan idiootilta harrastaa liikuntaa ja joutua sitten tällaiseen kuntoon. Ratkaisu voisi olla kevyempi liikunta (ei hölkkää eikä aerolatesia), mutta siitä tulee olo, ettei se tehoa mihinkään, ei ainakaan pömppöön.
Aaargh, olen puhunut.