karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-19 15:37:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-06-05 07:57:49 
Poissa
sintti
sintti

Viime kampanjassa karppasin kolme kuukautta, paino +-0. Päätin mennä keliaki-verikokeisiin, jota varten lääkäri suositteli gluteenin syömistä vähintään kuukauden. Minähän söin sitten gluteenit ja söin riisitkin, ja lihosin nopeasti 6 kiloa 6 viikossa. Ja tämä ei nyt sitten ilmeisesti ollut edes mitään turvotusta, sillä olen karpannut viimeisen parisen viikkoa, eikä paino ole suostunut tippumaan. Tuntuu että olisin joku ihme rasvanvarastointikone.

Taustaa: Lähtöpaino 132,6 kiloa, eli ylipainoa n.60-65 kiloa. Imetän pari kolme kertaa päivässä 7-kuukauden vanhaa poikaani. Kuukautiset alkoi kolme viikkoa sitten lähes puolentoistavuoden tauon jälkeen. Käymme lähes päivittäin vaunulenkeillä, mutta kovin pitkäkestoista ja raskasta liikuntaa en painon vuoksi oikein jaksa tehdä, selkä ja polvet kipeytyvät ja tulee hiertymiä yms. mukavaa.

En ole uskaltanut imettämisen takia tähän mennessä vetää itseäni kovaan ketoosiin, mutta ilmeisesti muu ei nyt auta. 132 kiloa vastaa mielestäni jo syöpää tms. vastaavaa tappavaa tautia eikä ole enää kosmeettinen haitta. Siksi mielestäni nyt jo imettämisen aikana mun olisi tärkeää saada mahdollisimman pian painonpudotus ja karppaaminen käyntiin. Luulin vaan että se olisi onnistunut rennommalla otteella, mutta näköjään ei.

Onko muilla kokemuksia siitä, miten imetys yms. vaikuttaa painoon, kun mulla ei näköjään paino laske ei sitten millään?

ViestiLähetetty: 2012-06-05 08:44:33 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Heipä hei!
Minä olen jo vanhempi täti joten imetyskokemuksista en puhu.Ajattelin vain kertoa,että minulla meni yli vuosi ennenkuin paino alkoi putoamaan kaikesta karppauksesta huolimatta.Olen ollut kaikilla mahdollisilla "kuureilla"elämän aikana ja kroppani ilmeisen sairas.Diabetes kolkutti(ei diag.mutta "paras paasto"7,3)ovella pitkäaikaiset sokerit koholla,kilpirauhanen nikotteli jne.monenlaista kremppaa siis.
Nyt olen ilmeisesti löytänyt itselleni sopivan tavan ja elimistöni on toipumassa.Koska olemme kaikki yksilöitä ja meillä on omat historiamme,ei voida sanoa juuri mikä toimii kenelläkin.
Itselläni on seuraavat jutut tärkeitä.Syön kolmesti päivässä.Kunnollista,normaalirasvaista ruokaa.Mahdollisimman monipuolisesti joka aterialla myös jotain tuoretta.Lisärasvoja en tässä vaiheessa käytä kuin voin ja majoneesin muodossa kasviksille.Omaa varastorasvaa kun on käytettävissä yllin kyllin.En syö mitään karppituotteita enkä leiväkkeitä,en myöskään viljaa.En syö hedelmiä,marjoja pieniä annoksia lähes päivittäin.Juon vettä ja vichyä.Annoskoot ovat kohtuullisia,mutta riittäviä.Ruokailujen välissä en napostele.Välit ovat monen tunnin mittaisia ja yöpaasto helpostikin 12 tuntia tai ylikin.Mitään ihmeellistä en liiku.Päivittäin käyn pienen sauvakävelylenkin,ei muuta.
Jos näistä nyt mitään vinkkiä sitten tulikaan,mutta toivon sun löytävän oman tapasi.Säännöllisyys syömisessä ja monipuolinen ruoka.Proteiinia myös riittävästi ja mulla hiilarit vaihtelee 20-50 välillä vähän päivästä riippuen.Kovin pitkään ihan alhaisilla en halua mennä,enkä ole huomannut mitään eroa vähän korkeampiin ja sitä kautta monipuolisempiin syömisiin.
Sinuna lähtisin siitä,että opettelet säännöllistä ateriointia ja normaalia rasvankäyttöä huolehtimalla proteiinin saannista.Itselläni toimii runsaammat proteiinit.Olen myös valtavan iso,nyt olen kuitenkin jo laihtunut n.13kg ja matka jatkuu.
Tsemppiä sulle ja toivon tutkimusmatkaa kehoasi kuunnellen.Karppausta kannattaa siis ajatella pitkällä tähtäimellä eli siinä mielessä jatkuvana ruokavaliona.Uskon,että sitä kautta se toimii,pitkäjänteisesti eteenpäin.Syö hyvin,voi hyvin!
Perhekarpeissa olisi varmasti vastaavassa elämäntilanteessa olevia ja sieltä saisit ehkä apua ja vinkkiä.

ViestiLähetetty: 2012-06-05 09:26:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei ole imetyksestä omakohtaista kokemusta. :wink:
Viljojen jumittavuudesta juttuja foorumilla.
Kokeile viljatonta, pelittäisikö?
Itsellä reilu 1/2 vuotta ilman tuloksia painon suhteen, muuta hyvää kyllä.
Tulehdus tms estää painoa putoamista myös.

On ollut juttuja vauvan voivan karppimaidolla paremmin, varmaan perhekarpeissa tästä juttua.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-06-05 15:33:19 
Poissa
sintti
sintti

No joo, ketokarppauksen ei kai pitäisi olla sinänsä haitallista, mutta silti se nyt vaan on hieman mietityttänyt. Joku on sanonut, että paino lähti laskuun vasta ku kuukautiset alkoi (minulla ei asiaa auttanut), toiset sanoi että vasta imettämisen loputtua paino on alkanut laskea. Mikä kyllä kuulostaa sinänsä älyttömältä kun ottaa huomioon satojen kalorien ylimääräisen kulutuksen minkä imetys tuottaa. No...tiedän kyllä mitä asioita olisin voinut petrata viime kampanjan aikana, mutta silti 6 kilon painonnousu 6 viikossa tuntuu ihan älyttömältä. Sokeriarvoni on ihan ok, mutta insuliineja ei ole mitattu varmaankaan. Pari sokerirasitustestiä tehtiin raskauden aikana ja seurasin itsekin sokereita ja arvot oli ihan hyviä. Kilpirauhaseen mulla on lääkitys ja siinä on ollut arvot välillä jopa vähän liian suuret. Hormonaalista ehkäisyä en käytä.

Voisiko zyrtec estää painonputoamista? Olen joutunut välillä syömään parikin pilleriä päivässä kun on niin paljon siitepölyä ilmassa...

ViestiLähetetty: 2012-06-06 04:13:57 
Poissa
sintti
sintti

Zyrtecistä en tiedä miten vaikuttaa mutta onko sun kilpirauhasarvot mitattu? Kilpparin vajaatoimintahan jumittaa painon tai nostaa sitä.

ViestiLähetetty: 2012-06-07 07:38:03 
Poissa
sintti
sintti

Mulla on kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkitys ja vähän aikaa sitten mittauksissa melkein liikatoiminnan puolella ja nyt pitäis olla taas ok arvot.

Ilmeisesti kova insuliiniresistenssi vois vaikuttaa siihen ettei paino lähde heti laskemaan?

Mies just sanoi etten silti ole tehnyt parastani siinä mielessä, etten harrasta liikuntaa erityisesti. En myöskään pidä ruokapäiväkirjaa, olen juonut alkoholia silloin tällöin jne. Siinä mielessä vaan ihmettelen, kun ennen olen vähemmän tiukallakin linjalla pudottanut painoa ja nopeasti. Ja nyt lähtöpainoa on monta kymmentä kiloa enemmän!

Kai sitä on lihasmassaa ja perusaineenvaihduntaa sitä kautta niin heikonlaisesti kaiken jojo-laihduttamisen jälkeen. Hormonitoiminnan vaikutuksistakaan ei voi koskaan olla ihan varma, että mitä sillä tasolla tapahtuu.

Täytyisi kerätä lihasmassaa samalla kun kärsivällisesti laihduttaa, ja tiukentaa karppausta ja sylkeä lasiin.

Sitä vaan kiukuttaa kun asiat ei mene helpoimman kautta, oppia ikä kaikki :)

ViestiLähetetty: 2012-06-12 07:23:24 
Poissa
sintti
sintti

No nyt on lähtenyt reilu kilo viikossa!

- En ole kymmeneen päivään juonut pisaraakaan alkoholia ja
- olen harrastanut liikuntaa yhteensä 7 tuntia viime viikon aikana (kävelyä, kuntopyöräilyä, vähän jumppaa kotona),
- vaihdoin kahvimaidon hiilarittomaan vaihtoehtoon (0,2 g hh/100g; maustamaton soijamaito).
- Karsin hiilareita reippaasti myös aamusmoothiestani, nyt siinä on enää korkeintaan 8g hh, tarkoituksena tiristää se jonnekin 5 g paikkeille jahka edelliset jauheet loppuu.

Tarkoituksena vielä seuraavat pari viikkoa tiristää hiilareita alle 30 grammaan/pv
- Lisäksi light-pommac viikonloppuisin vaihtuu kuplaveteen ja Atkins-patukat ja pähkinät tietenkin kokonaan pois
- Intervalli-treeniä kuntopyörällä n.30min n. 4-6 krt/vk
- Kävelylenkkejä 30-120 min lähes päivittäin
- Kotijumppaa (DVD, esim. kahvakuula, pilates) 2-3 krt viikossa, noin 30 min
- Alkoholiton linja pitää
- Täytyy yrittää saada untakin enemmän

ViestiLähetetty: 2012-06-12 08:07:00 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Sulla on hyvä Personal Trainer kotona :smt023

ViestiLähetetty: 2012-06-15 08:32:41 
Poissa
sintti
sintti

Hei!

Tsemppiä paljon pudostuskampanjaan :D
Pieni huomio noista sinun liikuntajutuista. Oletan ettet aiemmin ole harrastanut ihan älyttömästi liikuntaa? Joten muistathan, että myös sen liikkumisen pitää tuntua kivalta, muuten innostus helposti hiipuu... nimim. kokemus. Eli jos joskus tuntuu ettet jaksa, anna itsellesi lepoaikaa :) Hyvällä omallatunnolla.

ViestiLähetetty: 2012-06-16 06:58:57 
Poissa
sintti
sintti

Joo, toi liikuntamäärä tuossa on kyllä vielä joku korkealentoinen tavoite. Oikeasti olen tosi tyytyväinen jos saan tehtyä mitä tahansa liikuntaa puoli tuntia päivässä. Aloitin opiskelut nettilukiossa, ja sen vuoksi aika alkaa olla aika kortilla. Pääasiallisena liikuntana tällä hetkellä kävely jota saan kun menen vauvan kanssa rattaiden kanssa kaupassa käymään. Joskus kun on hyvä ilma niin siinä saattaa helposti kyllä vierähtää parikin tuntia reippaasti kävellen. Se riittää oikein mainiosti. Hyvä vaan olis kun joskus jaksais kävelyn lisäksi tehdä vatsalihaksia yms.

Että on mahtava fiilis nyt kolmen karppausviikon jälkeen! Olen varmaan ketoosissa, kun energiaa piisaa, pinna on pidentynyt eikä suklaa tai mikään makea maistu..Untakin tarvitsen enää joku 6-7 tuntia yössä kun ennen ois pitänyt saada 8-9. Onko tää pysyvä tila jos hiilarit vaan pysyy tarpeeksi alhaalla? Täähän on melkein parempaa kuin seksi? Tästä saa siis monta lisäpäivää kuukauteen ja lisää elämää niihin tunteihin!!

ViestiLähetetty: 2012-06-19 07:05:18 
Poissa
sintti
sintti

Viime viikon pidin hiilarit suurinpiirtein 20-40 g luokassa, olen syönyt 3-4 kertaa päivässä, ei alkoholia tippaakaan. Liikuntaa 30-120 minuuttia lähes päiväittäin. Olo on ollut energinen, ihme kyllä vatsa kurnii nälästä aamuisin, mutta syömähimot on poissa, makea ei maistu. Olin varma, että painonpudotus olisi jotain 2,5 kilon luokkaa, joten 300g tuntui aika laimealta. Mutta ollaan nyt tyytyväisiä siitä, että suunta on oikea. Tällä vauhdilla vaan multa menee 3 vuotta päästä normaaliin painoon. Enkä usko pystyväni alle 20 gramman hiilareilla olevani kolmea vuotta. Kaipaan lisää vaihtelua ruokaan; juureksia, marjoja, hieman enemmän jugurttia, pähkinöitä ja siemeniä. Nyt olen syönyt lähinnä kukka-ja parsakaalia, kesäkurpitsaa, voita, kookosöljyä, juustoa, kurkkua, desin karpaloita päivässä, kananmunia ja kanaa. En ihan oikeasti ymmärrä miten ei yli 130 kiloinen ihminen tällä syönnillä ja liikunnalla meinaa millään laihtua. No, olo on sen verran hyvä, että koitan jatkaa ja pitää raitista linjaa.

ViestiLähetetty: 2012-06-19 09:10:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Selma82 kirjoitti:
Mutta ollaan nyt tyytyväisiä siitä, että suunta on oikea. Tällä vauhdilla vaan multa menee 3 vuotta päästä normaaliin painoon.

Kauanko meni ylipainon hankintaan....
Jo kolmen vuoden päästä olet hyväkuntoinen, painoindeksi kohdallaan ja terve?

Mutta luulen että pääset tuohon nopeamminkin, mutta et viellä huomiseksi. #-o

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00