karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-19 20:10:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: KissKiss täällä hei!
ViestiLähetetty: 2012-09-22 12:25:59 
Poissa
sintti
sintti

Päätinpä minäkin osallistua Puolukkapossuihin. Olen saanut pudotettua painoani noin pari kolme kiloa kesästä. Tavoitteeni jouluun mennessä olisi pudottaa vielä kahdeksan kiloa, jolloin olisin 65 kiloa. Pituutta 167.

Mutta helppoa se ei tule olemaan. Kerronpa tarinani. Olen 22-vuotias sairaanhoitajaopiskelija. Karppauksen aloitin 2010. Sitä ennen sain pudotettua painoani 79 kilosta 72 kiloon vähentämällä rajusti kaloreita, en yhtään tarkaillut mitä suuhuni pistin, pääasia oli, että se oli vähän energiaa sisältävää tai sitten söin tiheäenergistä ruokaa, mutta paastosin loppupäivän. Paino tippui todella nopeasti ja sain sairaalloista nautintoa siitä, että mulla oli kokoajan nälkä. No, olin lopulta tyytyväinen painooni ja lopetin pelleilyn, kun sukulaiseni alkoivat epäillä jo syömishäiriötä. Muutamien kuukausin kuluttua tutustuin karppaamiseen, kun koulukaverini kertoi karppaavansa ja hän oli paljon laihtunut ja hän hehkutti olotilaansa.

Siitä asti olen kiinnittänyt huomioita hiilihydraattien määrään ruokavaliossani. Aluksi olin hyvin motivoitunut ja sain laihdutettua itseni 68 kiloiseksi. Olin tosi tyytyväinen itseeni ja sitten annoin itselleni luvan syödä mitä tahansa, olinhan sentään saanut laihdutettua. Luulin, ettei minuun enää läski tartu. Typerin luulo ikinä. Nyt jälkeenpäin ymmärrän, kun puhutaan siitä, että kyllä se laihduttaminen on sinänsä helppoa, mutta sen saavutetun painon ylläpito....

No, olen tässä pari vuotta taistellut kilojeni kanssa. En sano, että olisin läski, mutta olisin erittäin tyytyväinen, jos saisin painoni 65 kiloon ja pystyisin pitämään sen siellä. Tietoa on paljon, mutta laihduttaminen on osoittautunut vaikeaksi minulle. Kompastuskivinä minulla on viikonloput ja lomat. Viikonloppuisin sitä aikaa on oleilla, mikäs sen hienompaa kuin istua sohvalla ja syödä karkkeja. Lomalla taas "kuuluu" syödä mitä sattuu. Ja aina maanantaina aloitetaan uusi elämä.

No, jokin muuttui tänä viikonloppuna. Oikein pelästyin... tajusin perjantaina, että MINÄ olen vastuussa siitä, mitä laitan kurkusta alas. Vain minä olen loppupeleissä vastuussa terveydestäni.
Mä todella vasta nyt tajusin tämän. Esimerkiksi kun olen mennyt porukoilleni, olen syyttänyt herkkujen syömisestä aina äitiäni. Lomalla olen syyttänyt itsessään lomaa syömisestäni. Olen aina löytänyt syyn huonoon syömiseen ja terveyteni laiminlyömiseen jostain muualta kuin itsestäni.

Nyt on aika muutoksen. Olen lähdössä poikaystäväni kanssa jouluna etelän matkalle. Olisi mukavaa näyttää paremmalta silloin kuin nyt ja erityisesti voida paremmin.

Käyn kuntosalilla kaksi kertaa viikossa, yhden kerran bodypumpissa, lenkkeilen silloin tällöin. Pyrin syömään kolme kertaa päivässä. Kysyisinkin nyt viisaammilta, mikä olisi sopiva kalorimäärä minulle, kun tavoitteena on laihtua, mutta kiinteytyäkin. Hiilarit pyrin pitään siinä 50 per päivä.

Viestin otsikko: Re: KissKiss täällä hei!
ViestiLähetetty: 2012-09-22 17:53:03 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Tsempitykset turklandiasta :smt023

Kotona!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00