karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-11 03:54:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Back to basics by Mytty
ViestiLähetetty: 2013-01-23 07:44:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No moi, minä täällä taas :oops: :D
En tiedä muistaako minua kukaan, mutta olin varsinkin kevät-kesän '11 aika aktiivinen kamppistelija. Silloinhan tiputinkin suht iisisti 10 kiloa 3-4kk:ssa. Kovasti vannoin että enää en koskaan nosta painoa yli 70.

No.. Sehän meni vinksalleen jo silloin syksyllä, sitten taas 2012 sain pudotettua kesällä painon 68:aan. Syöppö sisälläni heräsi taas syksyllä (mikä mua kans vaivaa, pitää näköjään muuttaa Miamiin ettei vois paeta "kesäkuntoa"?) ja nyt alkuvuodesta lähtien olen taistellut herkkujen poisjätön kanssa huonoin tuloksin. Viikko sitten heräsin herkuttelupilvestä, kun puntari näytti 77.7. Tämä on isoin paino mitä mulla on koskaan ollut, lähtötilanne v. 2010 lopussa oli jokseenkin sama, eli alusta taas lähdetään.

Kolmessa päivässä paino on tippunut 1.9kg, pöhötystähän mulla on ihan hirveästi joten toivon että niitä lähtisi ainakin kaksi lisää vielä tällä viikolla. Tavoitteena olisi painaa 68 kiloa maaliskuussa 25.3, vaikka tosin viimeksikin paino jumitti kevääseen asti ja lähti sitten vasta vauhdilla alas. Tällä hetkellä hyväkarppaan. Käytännössä aamusnacks (en tykkää syödä paljoa) koostuu hapankorpusta voilla ja juustolla/kinkulla, lounas isosta vihersmoothiesta (sis. banaania). Illaksi täyskarppia jotka toimisi myös induktiossa yksistään, ja saatan jossain vaiheessa siirtyä näihin sapuskoihin kokonaan ellei tällä tyylillä lähde käyntiin. Tällä hetkellä ajatuksena on kuitenkin pitää kalorit niin minimissä kuin pystyn sillä tähän mennessä ei ole tullut nälkä saati nälkäkiukkua ja mä olen aika herkkä kituuttamisen suhteen (siksi oonkin karppi!), mutta koen silti kuuluvani karppilaumaan vaikka vähän vääräuskoisella menetelmällä aloitankin.

Joten summa summarm, päätin tulla tänne takaisin koska luulen että tarvitsen teidän tukea ja selkeästi mua viimeksikin motivoi muiden ihanat tsemppaukset ja omat kirjoitukset, että saa purkaa nämä ajatukset jonnekin.

ViestiLähetetty: 2013-01-23 17:40:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moippulis.
Ehtottaisin että söisit tarpeeksi.
Karpisti.
Sitten kun lähtee kulkemaan, niin säätöä.
Voisi helpottaa alkua...jopa loppuakin.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-01-23 18:24:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kyllä mä syön tarpeeksi, tosin en ehkä tarpeeksi karpisti :) Niin kuin sanoinkin niin oon tosi herkkä liian vähälle ruoalle. Kiukun lisäksi maha tulee kipeäksi heti jos olen ollut liian vähällä ruoalla yhdenkin puolikkaan päivän. Smoothie päivälliseksi saattaa kuulostaa vähältä, mutta se on tosiaan iso annos (vesipullo täyteen) ja pitää yllättävästi nälän 5-6 tuntia. Illalla syön lämpimän karppiaterian jossa ei tosiaan rasvoja säästellä.
Mutta katsotaan nyt miten tämä lähtee käyntiin näin vai oisko helpompi aloittaa induktiolla kuten ennen. Onneksi vhh:ita on monia niin on mistä valita milloin mikäkin sopiva vaihtoehto (okei, hapankorppu ei oo yhtään vhh).

ViestiLähetetty: 2013-01-24 07:29:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vitsi miten tsemppaava alku! Sunnuntai 77.7kg:sta torstain 74.9:ään, jeejee! Melkein kolme kiloa alaspäin pöhötystä, nyt on paljon helpompi tähdätä se elopaino sinne 68kg asti kun onkin enää vain 6 kiloa. Vois luulla että ihan mahdollinen määrä?

edit. No nyt mää vähän järkytyin :shock: Muistin käydä asettamassa mittani ja tavoitepainon kamppissivulle ja mulle annettiin aloituspainoindeksiksi 28,2! En oo ikuna ollut painoindeksiltä 28. No onneks en oo enää, mut ai hyvänen aika. Jos en mä herännyt viime viikolla niin tähän mä kyllä heräsin. Muistaisinkohan tämän hetken seuraavalla kerralla kun oon siellä sipsihyllyllä miettimässä et tekis kyllä mieli...

ViestiLähetetty: 2013-01-29 09:34:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Höh, viikonloppu meni vähän yllättäen viinin ja herkuttelun merkeissä. Paino pomppasi takaisin 77:ään ja tämän aamun paino 75,6. Siihen kaatui se hyvä alku :evil: Täytyy koittaa kerätä motivaatio takaisin, jotenkin se aina valuu pohjalle mässyhetkien jälkeen vaikka miten hokee se karkkipussi kädessä että tämä jää tähän. No hyvähän se suklaat suussa on vannoa.. #-o

ViestiLähetetty: 2013-01-29 11:07:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuo oli hiilariboottaus.
Nyt vain tuhojen minimointiin ja uuteen viikkoon.
Nyt tiedät taas yhden tavan jolla ei onnistu...
Tsemppiä.

ViestiLähetetty: 2013-02-11 21:44:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Höh, oon mä kyllä niin pölvästi. Ihan kuin yksi herkkuviikonloppu pilaisi kaiken kun sen jälkeen tulee aina sellainen olo että vesitin kaiken möö tänään vielä vähän jotain hyvää kun tämä tuo ja se on tyhmää. Onko tätä nyt jo kaksi viikkoa kestänyt vai kuinka, t. Tunnesyöppö :evil: No enköhän tästä opi että ei kannata enää pitää vapaata herkuttelun merkeissä, tällä viikolla onkin eri sävelet, nih! Tavoitteena olisi liikkua joka päivä esim tanssiworkoutien avulla edes 30min päivässä +venytykset 10-15min. Mulla on niitä miljoona erilaista joten vahtelua pitäisi olla tarpeeksi. Jos väsyttää nin voi ottaa rennommin mutta yleensä päivästä löytyy edes yksi hetki kun jaksaa paremmin ja silloin voi sen muutaman kymmenen minuuttia edes hetkuttaa :) sitten kun se alkaa tulla tavaksi ei oo enää hätää.

Mä toivon kovasti että saan juoksuharrastuksen jossain välissä takaisin mutta tällä hetkellä lähinnä pelottaa lähteä ulos liukastumaan, huomaamaan miten huono kunto on tai pelottamaan itseään kun kylmä ilma ottaa henkeen (teki tätä vuosi sitten pakkasilla). Josko ens kuussa uskaltaisin jo?

Seuraavan kolmen päivän ruoat onkin jo kaapissa odottamassa, eli uunipaprika-porkkana-parsa sekoitusta tonnikalalla ja tuorejuustolla sekä uunibroileria fetasalaatilla. Eiköhän näillä herkuilla lähde luistamaan. Mytty kuittaa.

ViestiLähetetty: 2013-02-12 09:15:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liikunnan voi aloittaa varovasti.
Näillä keleillä kävely on sopivaa.
Kauppakeskus kävely kuluttaa myös...Lompakko kotiin niin kuluu vain kaloriolioita.
Lisäksi uiminen, peukaloiden pyöritys tai keinutuolin keinutus, kaikki lasketaan.

ViestiLähetetty: 2013-02-17 07:23:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^En aloita nollasta joten syytä varovaisuuteen ei ole. Kiitos tsempistä!
Tämä viikko on mennyt hyvin. Ystävänpäivänä tuli syötyä jälkkäriä mutta ruoat muuten oli erinomaisen karppia ja nappasin ideoita kotikeittiöönkin :) liikkunut olen tähän mennessä 4 päivänä, tänään olisi tarkoitus tehdä vielä se viides. Auttaa paljon kun ajattelee että 30min on jo hyväksytty suoritus, silloin on helppo aloittaa. 45min-1,5h olen tehnyt lähinnä aerobic/tanssijuttuja. Mulla on tosi korkeat tavoitteet huhtikuun alkuun ja en usko että niihin pääsen, mutta motivaatio on kova :) suklaata ja sipsiä ei ole tähän mennessä ollut ikävä mutta eiköhän sekin jossain välissä vielä iske, niin kuin aiemminkin.

Smoothieita en ole nyt enää tehnyt vaan korvannut sen jollain lämpimällä ruoalla. Hapankorppu on vaihtunut lehtileipään joten vääräuskoiset menetelmät on tauolla ;)

edit. Taidankin yrittää päivittää tänne viikon liikunnat niin saan helpommin analysoitua missä vika jos meinaa tulla ongelmia tai uskonpuute
Ma 30min tanssi
Ti 45min tanssi
Ke 1h10min aerobic+tanssi
La 35min tanssi, 15min puntit
Su 50min tanssi+kiinteytys

ViestiLähetetty: 2013-02-25 09:45:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Paino ei meinaa tykätä laskea kunnolla ja välillä jopa nousee. Oon tottunut ketoosissa kunnon laskupyrähdyksiin mutta jotenkin en nyt vaan haluaisi sille tielle lähteä tällä kertaa vaikka ei mulla monena päivänä varmasti hiilarit kauhean korkealla kuitenkaan ole. Täytyy nyt katsoa vielä hetki mitä tapahtuu ja alkaa ketoilla sitten jos tää ei muuten lähde käyntiin. Olo on muuten kyllä hyvä, että en valita.. Mulla on vaan nyt niin vahva luotto itseen että en soosaa tätä projektia tällä kertaa enää ollenkaan, vaan kesään mennessä oon jo ihan hyvännäköinen ja -muotoinen peipe. 8) Annan itseni välillä herkutella jottei tule enää major repsahduksia. Viikonloppuna söin vähän pistaasipähkinöitä ja dippailin juuressipsejä (alle 50g) ja vihanneksia. Jos suklaahammasta kolottaa saan ottaa lehtileivän tai riisikakun nutellakuorrutteella. Ei oo karppia, mutta toivon tällä välttäväni repsahdukset sillä jos annan itseni ostaa kaupasta herkkua se on (henkisesti) pahempi myönnytys jolloin helposti tulee taas sellainen olo että antaa sit koko päivän olla pelkkää herkkua.. En oo laskenut hiilareita mutta veikkaan että sitä nutellaa ei yhtä montaa grammaa yhteen "leipään" tunge vrt. esim. suklaapatukka. Yritän siis tällä kertaa sallia vähän joskus, jolloin ei tule oloa että tässä itse asiassa kielletään yhtään mitään ja näin on helpompi jatkaa vaikka seuraavat 5 vuotta eikä tarvitse odottaa "sitten kun x aika koittaa niin saan syödä y:n" ja sitten seuraavat 2 viikkoa menee itsensä keräämiseen ja kaikki alkaa alusta. En oo yhtään varma onko tämä menetelmä hyvä, sillä paino ei tosiaan ole alkanut oikein tippua mun silmissä. Todellisuushan on se että siitä tammikuun lopun lähes 78kg:sta ollaan tultu 74-75 kiloon, mutta paino on heitellyt oudosti koko viime viikon joten ei ole sellainen olo että paino olisi menossa alaspäin. Varsinkin kun nyt on tasan kuukausi aikaa painaa 68kg joka oli tavoite 1. Sinne on siis matkaa yhä 6kg :(

Olisi kiva kuulla mitä mieltä muut on tästä mun tavasta, huijaankohan vaan itseäni kun annan tiettyjä myönnytyksiä ja leikin että oon vhh-painonpudotusruokavaliolla?

Ainakaan tähän mennessä ei ole tullut ahmimiskohtauksia ja jostain oon löytänyt sen järjen vihdoin että sit kun on saanut vähän rouskutella niin ei tarttekaan jatkaa koko pussia (50g) loppuun. Tää ei oo mun tapaista ollenkaan, jonka vuoksi ehkä oonkin niin vakaasti sitä mieltä että nyt mä onnistun. Enkä muuten jätä sitä sinne ~65kg vaan tähtään ennemminkin n. 60kg paikkeille. Pituushan on siis 166cm. Mulla on koko kevät (ja kesä) aikaa ja luotan siihen että jaksan kyllä tsempata kun nyt oikeasti tahdon vähän voimaa tähän kroppaan enkä vain laihduttaa laihtumisen vuoksi.

Viikon urheilut jäi vähän vähemmälle vatsakipujen takia. Täytyy tällä viikolla tsempata ja yrittää siihen 5-6 kertaan viikossa.
Maanantai: tanssi+lihaskunto 50min
Lauantai: tanssi+lihaskunto 50min
Sunnuntai: Lihaskunto 30min

Hei niin, ja vaihdoin lehtileivän riisikakkuun (aka styrox) hyvin runsailla täytteillä. En ole ennen riisikakkuja syönyt, mutta siinähän on about 6-8g hiilaria joten kai se vielä menee päällisten kuljettajana. Jostain taitaa löytyä ohuempaakin mallia joka ehkä maistuu vähemmän läpi. Lehtileipä oli kyllä kivempi, mutta koitan jäljittää viime viikon mahakivun aiheuttajan ja otan lehtileivän varmaan ens viikolla uudelleen testiin jos kakut alkaa maistua ihan puulta.

ViestiLähetetty: 2013-02-26 22:09:07 
Poissa
sintti
sintti

Mytty83 kirjoitti:
Olisi kiva kuulla mitä mieltä muut on tästä mun tavasta, huijaankohan vaan itseäni kun annan tiettyjä myönnytyksiä ja leikin että oon vhh-painonpudotusruokavaliolla?

Kuulostaa tutulta. Minusta tuntui vaikealta aloittaa ketoilu uudestaan reilun vuoden tauon jälkeen ja asennoitua takaisin pudottamaan painoa. Tämä oli siis ylläpitovaiheen jälkeen, joka oli minulla välitavoitteena. Olin pudottanut sitä ennen noin 25 kg enkä halunnut yhdellä kertaa pudottaa liikaa painoa. Minulla oli vakaa usko (ja on edelleen) että pääsen kyllä lopulliseen tavoitteeseeni, mutta onnistuin pitkän aikaa (kuukausia) lykkäämään aloitusta erilaisilla syillä. Siinä oli mukana myös kaiketi liiallista itsevarmuutta aiemman onnistumisen pohjalta. :wink: Nyt olen kyllä ruodussa ja paino laskee tasaisesti. En varmaan itse pystyisi pudottamaan painoa jos nostaisin hiilareita tarpeeksi korkealle. Jotenkin sitä ruokahalu kasvaa kun sallii itselle laajemman ja monipuolisemman ruokavalion ja motivaatio nimenomaan painonpudotukseen laskee.

En ole varma onkohan sinulla nyt siis samanlainen liiallinen itseluottamus ja uskottelet itsellesi että pystyt pudottamaan tuon 15 kg(?) kesään mennessä ihan kuinka vaan ja stressaannut kun aikaa kuluu eikä tavoitteita synny? Kuten pähkäilitkin, ehkä sinun pitäisi kuitenkin saada itsesi nyt heti ketosiin :!: Joka tapauksessa tsemppiä! :)

ViestiLähetetty: 2013-02-27 12:08:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Voit olla kyllä oikeassa! Tällä viikolla paino on ollut taas 75.6kg kun viime viikolla alin oli 74kg. Ja siis tottakai paino heilahtelee muutenkin, mutta ei mun mielestä laihdutusmielessä saisi aamupaino olla noin noususuunteinen.. Eilen söin kyllä aasialaista (=riisiä ja sokeria), kun ajattelin että jos kroppa kaipaa herättelyä mutta ei se vielä ainakaan reagoinut.

Mä sitä vain mietin, että mulla ei ole ollut mitään vaikeuksia pysyä erossa sipseistä ja suklaasta joihin tämä aina ennen on kaatunut. Myöskään nälkä ei vaivaa.
Mut eikö mun kroppa vaan suostu tiputtamaan mitään ilman ketoosia.. Siis ei kai sen nyt oikeasti pitäisi olla siitä kiinni, kalorivajeestahan kaikissa ruokavalioissa on lopulta kyse. Ketoosilla toki tippuu nopeiten. Tai näin mä oon käsittänyt, siis harva kai oikeasti ketoilee edes vhh:lla. :?: Mutta ihmiset on niin erilaisia, ehkä me sitten ollaan niitä joille se ketoilu sopii kun molemmilla on aiemminkin toiminut.

Mulla ei ole edes maitotuotteita hirveästi ruokavaliossa juuston lisäksi. Töissä on kyllä stressiä, en tiedä voisko se sitten vaikuttaa. Pitäis varmaan alkaa taas kirjaamaan sapuskat ylös että näkisi onko niissä jotain korjaamista, mut voi kun mua laiskottais enkä jaksaisi hifistellä tällä kertaa tän pudotuksen kanssa ja sitä se ketoilu vähän kyllä tarkottaisi, mutta ei se nyt taida auttaa. Olispa tylsää näin harvinaisen motivaatiokohtauksen saatua romauttaa kaikki vaan siksi etten jaksanut kokeilla ketoosia.

ViestiLähetetty: 2013-02-27 23:39:16 
Poissa
sintti
sintti

Ei noita mittauksia hirveästi kannata stressata. Itse teen "virallisen" paastomittauksen kerran viikossa ja senkin vasta lenkkeilyn jälkeen. Näin ihan siitä syystä, että nesteitäkin lähtee hikoilemalla. En tiedä onko tuo lenkkeily mittauksen yhteydessä loppupeleissä niin tarpeellista, mutta ainakin voisi kuvitella että tulokset ovat enemmän vertailukelpoisia. Tiedä sitten... Ainakin se on yksi syy saada itsensä kerran viikossa vielä ulos, jos muuten ei tulisi lähdettyä. Muulloin paino voi heitellä aika paljonkin ylöspäin. Ei ole harvinaista että vaaka näyttää helposti useita "ylimääräisiä" kiloa enemmän jos et suorita mittauksia samoissa olosuhteissa.

Näissä ruoka-asioissa on aika vaikea toisia opastaa, kun kaikilla on erilainen elimistö. Itse en maitotuotteita tällä hetkellä kerman lisäksi käytä ollenkaan. Juusto on kyllä ok, jos siitä tykkäät. Ihan mikä muoto rasvaa itse kullekin parhaiten sopii, eikö niin? Minä en niin millään haluaisi syödä vaikkapa ruokalusikallisia ruokaöljyä joka päivä. :cry: Painon pudotuksen kannalta kaikki juomiset, kuten maito, ovat turhia. Kaikki kaloreja sisältävät juomat kannattaa jättää pois. Itse en ketoillessa halua koskea jogurttiin, koska sitä tulee helposti syötyä liikaa. Jos partista maustaa marjoilla, niin siitä tulee ennemminkin herkkua, kuin tarvittavaa ravintoa. Syödä saa edelleenkin hyvin, mutta kannattaa silti muistaa että jos haluaa nopeita tuloksia, kuten sinun tapauksessasi, kannattaa ruokavaliosta karsia sellaiset eväät joita ei oikeasti tarvitse. :wink:

Ei sinulla vielä mitään hätää ole. Ehkä kaikki on vaan siellä korvien välissä. On hyvä että itse huomaa ja tiedostaa olevansa tuhdissa kunnossa ja haluaa tehdä sille jotain. Toisaalta itsensä huijaaminen on itsepetos ja voi johtaa siihen myös elämän muilla osa-alueilla. Näen sinulla nyt kolme selvää vaihtoehtoa. Hyväksy itsesi nykyisissä mitoissasi tai aseta realistisempi tavoite tai ole täysillä mukana jo asetetussa tavoitteessasi! Tsemppiä! 8)

ViestiLähetetty: 2013-03-06 16:55:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Voikohan iso liikuntamäärä estää painonlaskun? Meinaan jos se kerää nestettä tmv.
Nojaa, en jaksa siitä ottaa nyt stressiä enää kun muuten on olo niin hyvä tässä kropassa. Katsotaan tämä kuu loppuun ja jos sitten ei huomaa eroa puntarilla, olossa tai vaatteissa, täytyy alkaa miettimään tarkemmin missä on vika (tai siis muussakin kuin päässä). Tai vika ja vika, onhan se paino laskenut kuitenkin, mut oon tottunut ehkä liiankin isoihin alkuspurtteihin aiemmin karppaillessa.

Mut hei kuulkaa! Mulla on BLOGI. Mä en kehtaa tänne koko ajan kirjoitella kun kamppisalue ei ole enää yhtä aktiivinen kuin pari vuotta sitten joten päätin purkaa ajatukset muualle jossa ne pysyykin vähän paremmin seurattavana eikä vain minkään kamppiksen yhteydessä.

Viestin otsikko: Re: Back to basics by Mytty
ViestiLähetetty: 2013-03-07 11:32:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

..ja sit paino tippuikin parissa päivässä kilon. Mikä lie.. :o

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00