karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-17 13:57:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ketokarppina vai Alakarppina
ViestiLähetetty: 2014-01-09 10:17:31 
Poissa
sintti
sintti

Mitenkäs porukat lähtevät kampanjassa painojaan pudottelemaan?

Uskoakseni valtaosa vetää Ketona, mutta mitenkäs on totuuden laita?
Itse en ole asettanut itselleni mitään niin tiukkaa ruokalistaa, eli minulla menee alakarpin puolelle.

Mittaan kuitenkin ketoarvoja ketostikeillä sillointällöin ja hiljaa toivon, että pääsisin ketoosiin. :D

Itse yritän alussa tiputtaa seuraavanlaisesti:
-Eloveenaa joka aamu 25g -> HH 14g
Seuraavissa käyttämissäni tuotteissa tiedostan olevan hiilihydraatteja, joita en kuitenkaan punnitse enkä laske:
-Täysmaito, puurossa ja kahvissa
-Rahka, puuron sekaan ruokalusikallinen
-Itse tehty Majoneesi, viinietikasta tulee.
-Kasviksia en punnitse (paprika, kesäkurpitsa, sipulit, kaali)
-Tomaattia (antaa annokseen kuin annokseen kivan lisän kylmänä tai lämpimänä)
-Vaimon tekemät hyvät Karppiruuat :) (kinkkupiirakkaa, mantelileipää, karppipitsaa yms) (vaimo hyväkarppaa)

Kommentoikaa myös kaataako tuo kaurahiutale mielestäsi minun veneeni vai onko systeemini liian epätarkka?

ViestiLähetetty: 2014-01-09 10:18:50 
Poissa
Pusukala
Pusukala

Alakarppina. Ketoilu ja tää liikuntamäärä eivät ihan mätsää meikäläisellä....

ViestiLähetetty: 2014-01-09 10:37:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aloitin uuden vuoden alakarppina ja mies sanoi eilen "sää ketoilet... henki haisoo"...

:wink:

ViestiLähetetty: 2014-01-10 15:39:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Alakarppi kahdesta syystä:

1. Tätä on nyt tarkoitus jatkaa pitkään. Koen umpiketoilun niin työlääksi, etten jaksaisi sitä kuukausi- saati vuositolkulla. Onnekseni olen perusterve, ettei ketoilu ole esim. suoliston vuoksi ainoa vaihtoehto.

2. En ole huomannut ketoosilla sellaisia vaikutuksia, joita haluaisin erityisesti tavoitella. En laihdu syvässäkään ketoosissa yhtään sen tehokkaammin kuin järjellisellä alakarppisapuskalla, eikä se vaikuta vireystasoon tai ruokahaluun. Olen kyllä testaillut ja toisinaan menee ketoosin puolelle, mutta se ei nyt ole keskeinen osa strategiaa. :)

ViestiLähetetty: 2014-01-10 23:33:37 
Poissa
sintti
sintti

Mitään en laske, mutta en mä koskaan oo tarkotuksella ketoillukkaan. Ihan fiiliksen mukaan, joskus kun oon laskenu, ni hiilarit n.50g vuorokaudessa, jos normaaliin tahtiini karppailen :)

ViestiLähetetty: 2014-01-13 10:58:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

En ole myöskään kokenut, että laihduttaessa pitäisi päästä ketoosiin, mutta kohtalaisen alhaiset hiilarit täytyyy mun ainakin pitää. Olen ketoillut aikoinaan ihan hyvällä menestyksellä, mutta toisaalta alakarppinakin laihtunut ja elellyt ihan yhtä hyvin. Omat hiilarini (40-100g/vrk) saattavat kyllä heilauttaa mut hetkellisesti ketoosiin. Ja parhaillaan vedän tiukkaa kalorirajoitusta pätkäpaaston avulla, joten se vaikuttaa varmasti.

Alakarppina pätkäpaastoillen, siis.

ViestiLähetetty: 2014-01-20 22:12:03 
Poissa
sintti
sintti

20g hiilihydraatteja per pv. :) eli ilmeisesti alakarppina :)

ViestiLähetetty: 2014-01-20 23:53:37 
Poissa
sintti
sintti

Laskutikulla ja ruokakulmalla laskien makrot menee mulla noin, H: 5% P: 15% R: 75%, parin prosentin pyöristyksin. Lukemat sain arvioista, jotka yritin vääntää yläkanttiin ja silti näyttäis jäävän kalorit kovin alhaisiksi ottaen huomioon, että lähes päivittäin tulee tehtyä jotain voimaharjoittelua ja 20 km kävelyä viikossa. Ketona siis menisi. Täytyy kai pistää kokeeksi vaa'an kautta ruoka, niin saa tarkemmat arvot.

Tavallinen ateriani koostuu salaatista, lihasta, parista kananmunasta ja siivusta voita sekä juustoa. Ruokajuomana vesi, illalla tee ja kourallinen pähkinöitä tai manteleita, aamiaisena kermakahvi. Viljatuotteet ole jättänyt ehdottomasti pois, hedelmiä harvoin ja sokeria menee kermavaahdon makeutukseen ruokalusikallinen silloin joskus kun haluan herkutella jälkkärillä (2-3 kertaa kuukaudessa). Tuntuu täysin mahdottomalta saada hiilarit pelkällä salaatilla 10...20%:iin.

Päivä menee paastoten sitten on treeni jonka jälkeen ruokailua illan mittaan noin 4-5 tunnin ikkunassa fiilisten mukaan.

Jossain täytyy laskelmat mennä vikaan, muuten olisin pelkkä luuranko. Tämän hetken paino 69,2 kg, lihasta on. Ihmettelen, että eihän noi lukemat voi pitää paikkaansa. Pitääkö tässä tuplata syömisensä? Viettää illat notkuvien pöytien äärellä mutta mihin mahaan??

ViestiLähetetty: 2014-01-22 02:13:17 
Poissa
sintti
sintti

Jätin itsekin Eloveenat pois.

Aamiaisella nyt munakokkelia, pekonia, kahvia maidolla ja jotain kasvista... ( kurkkua, tomaattia, kaalia)
Täytynee yrittää vähän laskeskella noita makroja.

Ketoosiin en ole vielä päässyt... :(

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00