karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-19 06:18:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-05-05 22:50:23 
Poissa
sintti
sintti

Elikkäs tarkoituksena pistää tänne ruokapäiväkirjaa. Karppaus alkoi tänään ja lähtö paino on n. 73, ja maanantaina tulee tarkka lukema kun käyn ostamassa uuden vaa'an.

Tänään syöty:

aamulla: ruistäysjyväleipää 3kpl+margariinia+leikkele ja kurkkua, kahvia kaksi kannullista. (Eli heti meni pieleen kaikki: huomenna siis ei leipää ja ei margariinia vaan oivariinia) vähemmän kahvia ja tilalla ehkä teetä.

välipala: munakas

lounas: pinaattikeitto
töissä naposteltu kinkkuviipaletta ja juustoa.

illallinen: ulkofile pihvi sekä sipulia ja paprikaa paistettuna öljyssä.

Fiilikset: kauhea nälkä, mutta johtunee ehkä lähestyvistä menkoista ja siitä kauhee läskiolo ja turvotus.

hieman olen skeptinen toimiiko tämä dieetti.

Liikunta: tunti kävelylenkki :? :oops: :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 08:35:35 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

Tsemppiä urakkaasi :wink:
Mullakin olis -10 kg tavoitteena.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 09:00:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heippa lamanzanilla, :smt039
Lähdetään liikkeelle näköjään samoista lukemista. Mulla on välitavoite 5 kilon kohdalla, enkä ole uskaltanut ajatella sen pidemmälle, mutta jos tällä ruokavaliolla putoaa enemmänkin, niin en pane pahakseni.

Kuukauden verran olen tässä ruokavaliossa pysytellyt ja suorastaan hämmästynyt, kuinka vähän tekee edes mieli mitään hiilaripitoista. Tumma suklaalevykin on lojunut kaapissa jo viikon. Hankin sen pahimpaan makeanhimoon, mutta ei sitä ole tarvittu.

Aloitin ruokapäiväkirjan tämän suvisilavakampanjan vauhdittamana. Siinä syömisiään listatessa huomasin jo itsekin, missä menee pahasti vikaan ja missä kohtaa tarvitaan hienosäätöä. Samalla on kiva saada neuvoja muilta karppaajilta. Ruokapäikky paljastaa karun totuuden.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 09:44:31 
Poissa
sintti
sintti

Kiitoksia tsempityksestä! Tosi mukavaa itse asiassa tälläinen ryhmäkannustus :)

Mun teki aamulla kauheesti mieli leipää, mutta söin sitten munakkaan. Ajattelin että ei tästä tule mitään ja vähän pelkään niitä "terveyshaittoja" joista niin peloitellaan. Tosin oon kyllä nyt jo puolisen vuotta lukenut tästä ja aika vakuuttunut olen että ihminen ei sokeria tarvitse. 8)

Täytyy säätää tähän myöhemmin kuvaa sekä trikkeri. Kaikilla on niin kivat noi omat jutut, mitenköhän saisin sellaisia omaani? Toinen kysymys vielä (jos täällä kukaan käy) että mikä ihme on partaäijä?

:roll:

t-aloitteleva karppityttö 25 vee

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 10:15:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

lamanzanilla kirjoitti:
Toinen kysymys vielä (jos täällä kukaan käy) että mikä ihme on partaäijä?
:roll:

Käyhän täällä. Isoveljet valvoo jokaista....

Juu, partaäijä on sellaista valkoisissa kilon ja puolen kilon töniköissä myytävää turkkilaista jukurttia, jossa on 10% rasvaa. Taivaallisen kermamaista. Voi olla, että sillä on joku oikea nimikin.

Tsemiä karppaukseen!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 10:32:38 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Partaäijästä lisää: http://karppaus.info/ruoto/numerot/06/01/parta.php
Tickeristä: http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ohje:Ticker

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 10:35:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Skeptinen olen minäkin. Alun 2 kilon pudotuksen jälkeen ei ole vaakalukemissa tapahtunut mitään. Iloisen yllättynyt olen kuitenkin siitä, että olen viimeviikot syönyt oikeasti hyvää ruokaa ja päässyt eroon jatkuvasta näläntunteesta ja napostelusta. Siinä on jo syytä jatkaa. Ja farkutkin tuntuvat oudon löysiltä... :)

Pitkävaikutteisista terveyshaitoista en osaa olla niinkään huolissani. Sen sijaan olen tässä alkuun takerrellut heikon olon kanssa. Enpä osaa sanoa, johtuiko se liian vähästä syömisestä, liian vähästä juomisesta vaiko jonkun kivennäisen puutteesta tai peräti hiilarivieroitusoireista, mutta nyt se näyttäisi menneen ohi. Vissyä juomalla ja yhdellä päivitäisellä kunnon karppiaterialla.

Käypä vaan tutustumassa vaikka tickerfactory.com valikoimaan. Tickerin tekeminen ei ollut kovin vaikeaa.

Ja partaäijähän on ämpäreissä myytävä rasvainen turkkilaisjogurtti, jossa on partaäijän kuva.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 12:51:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei! Kympin tavoite on mullakin kesän aikana. Lähtöpaino 86, tavoite 76, pituus pysynee 176:ssa. Ja sielun sympatiaa tunsin tuossa ruisleivän hingussa. Just katoin Köyhien ritareiden ruokaohjelman - joku addiktio on näihin ruoanlaitto-ohjelmiin... - ja siinä Meri-Tuuli teki ihania valkosipuliöljyruisleipätikkuja! Ainakin taatusti terveellisempiä kuin kaupan epämääräiset.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 12:58:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

PS. Tuosta kahvin juonnista; yleensä en esim. duunissa kahvia kittaa (toisin kuin eräät about 10 kuppia illassa... :shock: ) niin heti kun kaksi kupposellista kumosin, sai juosta veskissä aika tiuhaan. Eli kun sitä vettä kippaa pari litraa illassa, toimii toi pari kahvikuppia melkoisena diureettina. Muutoin ei tyhjennystarvetta tule niin usein! Ja terveyslehdestä luin, että kaksi kahvikuppia päivässä piristää, mutta sen yli menevä määrä kertoo riippuvaisuudesta, jolloin virkistysteho jää pakonomaisen hingun alle!!!!!! Kiinnosti näin ilta/yöduunaria.

176 cm Rock'N'Rollia!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 15:38:42 
Poissa
sintti
sintti

tää nybörjare on jääny ihan koukkuun tohon partajukujukuun...
onkohan sinä jotain rajaa,paljoko sitä voi mättää naamariin/päivä?? :roll:

ja sitte oon bakadekakade ite sämpyjä,3dl.sämpyjauhoja,loput tattaria ja leseitä (onko hyvä vai paha?)
rasvana oivariini 60% :wink:
Hyvät neuvot tarpeen kiitosta vaan!! :resp:
ettei mee homma tämmöseks: ](*,)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-07 08:32:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ahaa! Täällä kokoontuu joku epävirallinen 10-kerho! Minä myös. Terveyshaittoja pelkääville: lukekaa lisää karppikirjallisuutta jos epäilyttää ja itseni vakuuttaa ainakin tämä hyvä olo ja pirteys ja ihon kunnon paraneminen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-07 11:51:26 
Poissa
sintti
sintti

Hei vaan! Ja hyvää maanantaita, jos siinä nyt mitään hyvää edes on.

No niin eilinen meni ihan läskiksi koska olin syntymäpäiväjuhlissa ja söin siellä hiilari herkkuja aika paljon :oops: Mutta siitä hyvästä kävin ostamassa uudet lenkkarit ja tein sitten 100 vatsalihasta kotona ja punteilla käsijumppaa. En siis lenkille mennyt koska tuuli niin paljon

Mutta tänään alkoi uusi päivä. Eli mulla on tarkoituksena päästä tavoitteeseen vähähiilariruokavaliolla/hyvä hiilareilla. Sitten säännöllistän ruoka-ajat ja liikun enemmän.

Tänään syöty:

aamupala: kaksi ruisleipää, oivariinia ja juustoa sekä leikkelettä

lounas: salaattia ja jauhelihaa ja feta (apetit snack) Ihanaa!

Muut ruoat tulee myöhemmin kun olen ne syönyt! Tuota partaäijää olen muuten syönyt sitten, jos se on sitä Turkki jogurttia! Ihanaa on! Vielä kun lisää marjoja siihen. :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-07 18:30:19 
Poissa
sintti
sintti

eli kertosko joku,et onko ookoo syyä partaäijää vaiks 2xpäivässä ryyditettynä marjoilla,ja mikä rasva ois paras? oivariini?
entä mistä jauhoista voin leipoa leipää ja sämpyjä?

kyselyikäkö? 34vee :smt100 :smt099

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-07 19:05:55 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Varmaan riippuu kuinka paljon sitä partista kerralla syöt. Mä oon syönyt noin 1-1,5dl ja parikertaa päivässä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-07 19:51:00 
Minäkin syön partaäijää n. 1 dl kerran, pari päivässä. Laitan sekaan marjoja ja hasselpähkinärouhetta. Siitä tulee ihan hyvä kertasatsi. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-08 22:42:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heipa hei,

tulin kaymaan vastavierailulla ja kymppikerhoon ilmoittautumassa.

On ollut vahan erikoinen viikko (pitaisi ehka ripittaytya omaan ketjuun, sori), kalorit jojoilee ja alkoholiakin tullut nautittua. Jannittavaa tallainen ryhmasulatus, ihan paniikki paalla huomista punnitusta ajatellen, ei ehka pitaisi ottaa niin vakavasti.

Onnea matkaan kaikille kymppikerholaisille! :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-15 09:30:22 
Poissa
sintti
sintti

Tsemppiä kympille lamanzanilla!!
ja kaikki muutkin kymppiläiset täällä :smt039

Pakko oli tunkea minun myös tänne,ihan tuon saman kympin tuhoaminen kun on käynnissä :smt045

Partis on myös minun suuri herkku,kerralla menee 1-2 dl,seassa marjoja,sokeritonta mehukeittoa,rahkaa,röpöjä(kuppiin olen seannut kookkoshiutaleita,manteli ja pähkinärouhetta),millon mitäkin, vaihdellen :smt016

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00